/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Golf VR6 Forsikring
Fra : PCkurt


Dato : 24-11-03 13:29

Hej
Hvor finder man en billig forsikring til en Golf VR6 1997, alm.Brand vil
have 7.050,- som elitebilist!!



 
 
C. Caspersen (24-11-2003)
Kommentar
Fra : C. Caspersen


Dato : 24-11-03 13:43

"PCkurt" <oz1hdl@hotmailFJERN.com> skrev i en meddelelse
news:fQmwb.3589$6h1.3537@news.get2net.dk...
> Hvor finder man en billig forsikring til en Golf VR6 1997, alm.Brand vil
> have 7.050,- som elitebilist!!

Hvis det er med kasko kan du nok ikke finde det billigere

/Caspersen



Mogens Knudsen (24-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 24-11-03 13:52

On Mon, 24 Nov 2003 13:43:15 +0100, "C. Caspersen"
<cmccas@fjerndettesol.dk> wrote:

>Hvis det er med kasko kan du nok ikke finde det billigere

Tryg kan gøre dét billigere med Golf'en - for mig.


/Mogens

Christian B. Andrese~ (24-11-2003)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 24-11-03 13:42


"PCkurt" <oz1hdl@hotmailFJERN.com> wrote in message
news:fQmwb.3589$6h1.3537@news.get2net.dk...
> Hej
> Hvor finder man en billig forsikring til en Golf VR6 1997, alm.Brand vil
> have 7.050,- som elitebilist!!

Det lyder da også billigt.

Jeg betaler ca. 6.000, med det halve i selvrisiko, fuld kasko + ansvar ,
Forsikring uden præmietrinsregulering for en
Citroen Xsara 2,0i 16V 11/98 som super elite bilist.


--
mvh/rg. Christian
Påkører du klovbærende vildt, afmærk stedet
og ring til en fra Schweisshunderegistret:
http://www.schweiss.dk/ eller Falck: 70 10 20 30



Morten Fruergaard (24-11-2003)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 24-11-03 14:16

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
> Jeg betaler ca. 6.000, med det halve i selvrisiko, fuld kasko + ansvar ,
> Forsikring uden præmietrinsregulering for en
> Citroen Xsara 2,0i 16V 11/98 som super elite bilist.


Det var da dyrt. Jeg betalte mindre for min Chrysler Grand Voyager 3,8 V6.

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



PCkurt (24-11-2003)
Kommentar
Fra : PCkurt


Dato : 24-11-03 14:21


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:bpt0b9$r9b$1@sunsite.dk...
> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
> > Jeg betaler ca. 6.000, med det halve i selvrisiko, fuld kasko + ansvar ,
> > Forsikring uden præmietrinsregulering for en
> > Citroen Xsara 2,0i 16V 11/98 som super elite bilist.

> Det var da dyrt. Jeg betalte mindre for min Chrysler Grand Voyager 3,8 V6.
> Mvh. Morten Fruergaard
> www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
> www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
> 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...

jaja - men det er jo ikke Golf VR6 ?!!



Morten Fruergaard (24-11-2003)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 24-11-03 15:27

"PCkurt" <oz1hdl@hotmailFJERN.com> skrev i en meddelelse
> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
> meddelelse news:bpt0b9$r9b$1@sunsite.dk...
> > "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
> > > Jeg betaler ca. 6.000, med det halve i selvrisiko, fuld kasko + ansvar
,
> > > Forsikring uden præmietrinsregulering for en
> > > Citroen Xsara 2,0i 16V 11/98 som super elite bilist.
>
> > Det var da dyrt. Jeg betalte mindre for min Chrysler Grand Voyager 3,8
V6.
> > Mvh. Morten Fruergaard
> > www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
> > www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
> > 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
>
> jaja - men det er jo ikke Golf VR6 ?!!


Nej, det er det bestemt ikke - heldigvis...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Ukendt (24-11-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-11-03 19:02


> >
> > > Det var da dyrt. Jeg betalte mindre for min Chrysler Grand Voyager 3,8
> V6.

> >
> > jaja - men det er jo ikke Golf VR6 ?!!
>
>
> Nej, det er det bestemt ikke - heldigvis...
>


Jeg ved ikke lige hvem der er den heldige her..... Men jeg ved hvem der er
den modigste..... hehe.


--
Mvh
Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk




Mogens Knudsen (24-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 24-11-03 19:09

On Mon, 24 Nov 2003 19:01:50 +0100, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

>Jeg ved ikke lige hvem der er den heldige her..... Men jeg ved hvem der er
>den modigste..... hehe.

SÅ ringe er en VR6 da heller ikke...


/Mogens

Ukendt (24-11-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-11-03 19:29


"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:u9i4svsea16frufj5gmctmr2c1f9uefdhv@4ax.com...
> On Mon, 24 Nov 2003 19:01:50 +0100, "Claus Petersen"
> <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:
>
> >Jeg ved ikke lige hvem der er den heldige her..... Men jeg ved hvem der
er
> >den modigste..... hehe.
>
> SÅ ringe er en VR6 da heller ikke...
>

Jeg tror der er noget du har misforstået, måske med vilje......

--
Mvh
Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk




Mogens Knudsen (24-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 24-11-03 19:31

On Mon, 24 Nov 2003 19:28:30 +0100, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

>Jeg tror, der er noget, du har misforstået, måske med vilje......

Nej, jeg har været storforbruger af alle VW's modeller, så jeg har
noget at ha' det i (erfaring). Hvor mange Chrysler har du ejet?


/Mogens

Ukendt (24-11-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-11-03 19:40


"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:1hj4svsuik7fkcj8e2o244int34v1vt3ca@4ax.com...
> On Mon, 24 Nov 2003 19:28:30 +0100, "Claus Petersen"
> <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:
>
> >Jeg tror, der er noget, du har misforstået, måske med vilje......
>
> Nej, jeg har været storforbruger af alle VW's modeller, så jeg har
> noget at ha' det i (erfaring). Hvor mange Chrysler har du ejet?
>

Ingen, jeg er med vilje gået uden om den i en stor bue.


--
Mvh
Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk




Mogens Knudsen (24-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 24-11-03 20:11

On Mon, 24 Nov 2003 19:40:01 +0100, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

>> Nej, jeg har været storforbruger af alle VW's modeller, så jeg har
>> noget at ha' det i (erfaring). Hvor mange Chrysler har du ejet?

>Ingen, jeg er med vilje gået uden om den i en stor bue.

Hvorfor?


/Mogens

Ukendt (24-11-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-11-03 20:22


"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:psl4svc6p8liq20sibmgrllqntm8gqm8d0@4ax.com...
> On Mon, 24 Nov 2003 19:40:01 +0100, "Claus Petersen"
> <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:
>
> >> Nej, jeg har været storforbruger af alle VW's modeller, så jeg har
> >> noget at ha' det i (erfaring). Hvor mange Chrysler har du ejet?
>
> >Ingen, jeg er med vilje gået uden om den i en stor bue.
>
> Hvorfor?

Jeg har aldrig været specielt vild med amerikanske biler.
En tidligere kollega kom i svær økonomisk uføre med en Neon ifbm. med en
simpel motorrep. Noget elektrisk. +10K Kr.
Et defekt soltag var også meget dyrt at få repareret + bilen ikke var til at
sælge, han led et svært tab da han endeligt skød den af, til den pris han nu
kunne få for den.


--
Mvh
Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk








Mogens Knudsen (24-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 24-11-03 20:30

On Mon, 24 Nov 2003 20:22:11 +0100, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

>Jeg har aldrig været specielt vild med amerikanske biler.
>En tidligere kollega kom i svær økonomisk uføre med en Neon ifbm. med en
>simpel motorrep. Noget elektrisk. +10K Kr.
>Et defekt soltag var også meget dyrt at få repareret + bilen ikke var til at
>sælge, han led et svært tab da han endeligt skød den af, til den pris han nu
>kunne få for den.

Sådan kan vi vel alle finde noget på de forskellige mærker...

Når jeg presser lidt, skyldes det mine store erfaring som chef for en
landsdækkende el-afdeling, hvor vi i starten udelukkende kørte VAG's
biler (flådeejer). Jeg oplevede at måtte udskifte motorer, gearkasser
og andre "unormale" dele. Rusten var ligeledes et stort problem, som
VAG dog betalte udgifterne for. Det bør nævnes, at montørerne havde
deres egen bil (bilerne gik ikke på omgang).

Mit budget var meget stort for at holde bilerne kørende, og jeg fik
først omkostningerne ned på et rimeligt niveau, da jeg skiftede til
andre bilfabrikater - efter folks eget valg! (delvis). Så det...


/Mogens

Ukendt (24-11-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-11-03 23:43


"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:2nm4svog0e8nn9v5d614ec0rngumuv7jdf@4ax.com...
> On Mon, 24 Nov 2003 20:22:11 +0100, "Claus Petersen"
> <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:
>
> >Jeg har aldrig været specielt vild med amerikanske biler.
> >En tidligere kollega kom i svær økonomisk uføre med en Neon ifbm. med en
> >simpel motorrep. Noget elektrisk. +10K Kr.
> >Et defekt soltag var også meget dyrt at få repareret + bilen ikke var til
at
> >sælge, han led et svært tab da han endeligt skød den af, til den pris han
nu
> >kunne få for den.
>
> Sådan kan vi vel alle finde noget på de forskellige mærker...

Korrekt.
Men biler der er sjældne i danmark, kan være svære at få reparareret på
"alternative" værksteder. Og direkte umulige at skaffe billige
uorg./brugte/parallel importerede resevedele til.

>
> Når jeg presser lidt, skyldes det mine store erfaring som chef for en
> landsdækkende el-afdeling, hvor vi i starten udelukkende kørte VAG's
> biler (flådeejer). Jeg oplevede at måtte udskifte motorer, gearkasser
> og andre "unormale" dele. Rusten var ligeledes et stort problem, som
> VAG dog betalte udgifterne for. Det bør nævnes, at montørerne havde
> deres egen bil (bilerne gik ikke på omgang).

Det lyder som Transportere - det kan nok ikke helt sammenlignes med
personbilerne fra VW.
Og ja, gearkasser har tidligere været et problem med VW. Ifølge VW skulle de
dog have fået styr på de nyeste motor generationer.
En TDI gearkasse til en 115HK er designet til at kunne overføre 320 Nm ( så
det bliver spændende at se om gearkasserne på de chiptundede med 400 Nm
begynder at springe i luften når de bliver lidt ældre).
Jeg var for et par år siden på besøg på motorfrabrikken i Salzgitter, der
indrømmede de åbentlyst at en af grundene til at deres motorere har været så
bovlamme var at hvis de øgede effekten (momentet) på motorene ville de for
alvor få problemer med gearkasserne.

> Mit budget var meget stort for at holde bilerne kørende, og jeg fik
> først omkostningerne ned på et rimeligt niveau, da jeg skiftede til
> andre bilfabrikater - efter folks eget valg! (delvis). Så det...

Tjaah, måske har jeg været heldig med mine VW'ere, men jeg kender faktisk
ikke nogen der for alvor har været på r.... med en VW.
Udover motor/gearkasse i Transportere. Har dog for nylig hørt om en '99 Golf
1,8 hvor motoren var stået af med et forholdsvis lavt km-tal.

Jeg har igennem en årrække kørt Opel som firmabil 1,4 og 1,6'ere, den sidste
'99 Astra F 1,6 havde ofte problemer med Airbag (jeg husker ikke hvor mange
gange, men mange), EGR ventil skiftet tre gange, tandrem knækket to gange
(topstykke smadret totalt den ene gang) alt dette på blot 120K km. En 1,4
knækkede tandremmen 2 gange (uden yderligere skader på motor). Eneste
rimeligt fejlfrie Opel har været en Astra E, den havde kun et par småfejl.

Jeg kommer ofte på det lokale ophug, og de kan historier om hvad der står af
på stort set alle biler. Hiace spiser motorer (han har ikke meget til overs
for Toyota Hiace reklamen med de 300K Km - kan ikke lade sig gøre - han
mener de skulle have sagt alt undetagen vindusviskerne).Ford Focus spiser
også gearkasser etc. etc.

Så ingen kan nok se sig helt fri for at have svagheder. Jeg går dog heller
ikke i nogen illusion om at VW'ere ikke kan gå i stykker.
Men jeg har dog kun personligt gjort gode erfaringer med mærket (7-9-13).
Og når uheldet har været ude har det altid været nemt at skaffe billige
stumper (her taler jeg om min gamlet passat 31 TD) 311 Km. Servopumper,
bremskalibre, topstykker og el-kontakter m.m. er jo meter vare ved
autoophuggerne.

Tidligere kørte jeg Citroën (haft 3 stk.) det var godtnok meget
fejlbehæftede, men dog kun småfejl ikke noget alvorligt - men alligevel dyrt
i det lange løb.

En Amerikaner bil turde jeg som sagt slet ikke binde af med. For 12-13 år
siden overvejde jeg at købe en ny Astro Van. Senere så jeg ved ophuggeren en
taksator opgørelse på en totalskadet, med en forholdsvis lille sideskade.
Føj delene var da dyre en siderude kostede et svimlende beløb, svjh kostede
et sidespejl 3.500 kr.
Så det...


--
Mvh
Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk




Mogens Knudsen (25-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 25-11-03 08:07

On Mon, 24 Nov 2003 23:43:16 +0100, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

>> Sådan kan vi vel alle finde noget på de forskellige mærker...

>Korrekt.
>Men biler der er sjældne i danmark, kan være svære at få reparareret på
>"alternative" værksteder.

Hva' har dét med bilens mekaniske og køretekniske kvaliteter at gøre?

>Det lyder som Transportere - det kan nok ikke helt sammenlignes med
>personbilerne fra VW.

I din vurdering af Chrysler henviser du til en Neon, selvom Morten
køre i Voyager - så dét er vel 2 alen ud af eet stykke...
Iøvrigt havde jeg alt under mine vinger (Transporter/Caravelle,
Passat, Golf, Polo)

>Og ja, gearkasser har tidligere været et problem med VW. Ifølge VW skulle de
>dog have fået styr på de nyeste motor generationer.

Nej. Det er jo derfor VW lidt overkill-agtigt monterer en 6 trins i
deres dieselbiler. Det er fordi de ikke har styr på gearkasserne.

>Jeg var for et par år siden på besøg på motorfrabrikken i Salzgitter, der
>indrømmede de åbentlyst at en af grundene til at deres motorere har været så
>bovlamme var at hvis de øgede effekten (momentet) på motorene ville de for
>alvor få problemer med gearkasserne.

:)

>Tjaah, måske har jeg været heldig med mine VW'ere, men jeg kender faktisk
>ikke nogen der for alvor har været på r.... med en VW.

Snak med de lokale Taxafolk...

>Jeg har igennem en årrække kørt Opel som firmabil 1,4 og 1,6'ere, den sidste
>'99 Astra F 1,6 havde ofte problemer med Airbag (jeg husker ikke hvor mange
>gange, men mange), EGR ventil skiftet tre gange, tandrem knækket to gange
>(topstykke smadret totalt den ene gang) alt dette på blot 120K km. En 1,4
>knækkede tandremmen 2 gange (uden yderligere skader på motor). Eneste
>rimeligt fejlfrie Opel har været en Astra E, den havde kun et par småfejl.

Jeg er ikke imponeret af Opel...

>Jeg kommer ofte på det lokale ophug, og de kan historier om hvad der står af
>på stort set alle biler. Hiace spiser motorer (han har ikke meget til overs
>for Toyota Hiace reklamen med de 300K Km - kan ikke lade sig gøre - han
>mener de skulle have sagt alt undetagen vindusviskerne).Ford Focus spiser
>også gearkasser etc. etc. Så ingen kan nok se sig helt fri for at have svagheder.

Skrev jeg vist noget om indledningsvist - at man kunne finde noget på
alle mærker...

>Jeg går dog heller ikke i nogen illusion om at VW'ere ikke kan gå i stykker.

Tæt på

>Men jeg har dog kun personligt gjort gode erfaringer med mærket (7-9-13).

Og det er helt sikkert meget værd i de "lokale" overvejelser...

>Og når uheldet har været ude har det altid været nemt at skaffe billige
>stumper (her taler jeg om min gamlet passat 31 TD) 311 Km. Servopumper,
>bremskalibre, topstykker og el-kontakter m.m. er jo meter vare ved
>autoophuggerne.

Yes, yes...

>Tidligere kørte jeg Citroën (haft 3 stk.) det var godtnok meget
>fejlbehæftede, men dog kun småfejl ikke noget alvorligt - men alligevel dyrt
>i det lange løb.

OK

>En Amerikaner bil turde jeg som sagt slet ikke binde af med. For 12-13 år
>siden overvejde jeg at købe en ny Astro Van. Senere så jeg ved ophuggeren en
>taksator opgørelse på en totalskadet, med en forholdsvis lille sideskade.
>Føj delene var da dyre en siderude kostede et svimlende beløb, svjh kostede
>et sidespejl 3.500 kr.

Måske.


/Mogens

Jakob Jeppesen (27-11-2003)
Kommentar
Fra : Jakob Jeppesen


Dato : 27-11-03 17:04

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote in message news:3fc28986$0$17602$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
>
> Jeg har igennem en årrække kørt Opel som firmabil 1,4 og 1,6'ere, den sidste
> '99 Astra F 1,6 havde ofte problemer med Airbag

Der er da noget galt her. Hvis den var fra 99 må det da have været
en Astra G

> Eneste
> rimeligt fejlfrie Opel har været en Astra E, den havde kun et par småfejl.

Astra E hedder Kadett (E) i Danmark.

/Jakob



Ukendt (27-11-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-11-03 22:19


"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:bq57ad$ppg$1@sunsite.dk...
> "Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote in message
news:3fc28986$0$17602$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> >
> > Jeg har igennem en årrække kørt Opel som firmabil 1,4 og 1,6'ere, den
sidste
> > '99 Astra F 1,6 havde ofte problemer med Airbag
>
> Der er da noget galt her. Hvis den var fra 99 må det da have været
> en Astra G
>
> > Eneste
> > rimeligt fejlfrie Opel har været en Astra E, den havde kun et par
småfejl.
>
> Astra E hedder Kadett (E) i Danmark.
>

Du har fuldstændig ret jeg har rykket Opel hallalfabettet en tak, der er
selvfølgelig tale om F og G.
Så meget for mine Opel kundskaber...


--
Mvh
Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk




Jan W Nielsen (24-11-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 24-11-03 20:30

Mogens Knudsen wrote:

>> Ingen, jeg er med vilje gået uden om den (en Chrysler, red.) i en stor
bue.

> Hvorfor?

Jeg købte heller ikke en personvogn hos Chrysler.

Det er min opfattelse, at bilerne ruster værre end Opel fra 80´erne, at
kabinekvaliteten er klart under standard, og at kvaliteten generelt er
tvivlsom.

Desuden har jeg ikke hørt om nogle "dicipliner", hvor Chrysler skulle være
blandt de bedste.

Hvad er der at sige af gode ting ved deres personbiler..? (Sammenlignet med
naturlige alternativer i samme prisklasse naturligvis)

--
Jan W Nielsen




Mogens Knudsen (24-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 24-11-03 20:38

On Mon, 24 Nov 2003 20:29:31 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Hvad er der at sige af gode ting ved deres personbiler..? (Sammenlignet med
>naturlige alternativer i samme prisklasse naturligvis)

Min svoger kører på Chrysler Jeep no. 2 - han er ovenud begejstret.

Den første V6'er blev indkøbt ved en tilfældighed, men hele familien
blev så hamrende begejstret for den, at de kappedes om at ta' Jeep'en,
når man skulle afsted.
Den næste blev en CRD'er, som om muligt tjener dem endnu bedre.

Bilerne overholdes til punkt og prikke med service, men bruges ellers
ret meget til kørsel med heste i en hestetrailer.
(de har 30 heste på stutteriet, så...)

Bilerne suppleres i garagen af en '91 Citroen XM 3.0 V6, købt fra ny.
Den fejler iøvrigt aldrig noget - kun dengang den var ny !!


/Mogens

Jan W Nielsen (24-11-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 24-11-03 20:53

Mogens Knudsen wrote:

>> Hvad er der at sige af gode ting ved deres personbiler..?

> Min svoger kører på Chrysler Jeep no. 2 - han er ovenud begejstret.

For mig står mærket stadig som:

- Middelmådige køreegenskaber
- Særdeles dårlig rustbeskyttelse
- Sjusket samlekvalitet
- Stor afskrivning

Til gengæld erkender jeg også, at jeg ikke ved voldsomt meget om netop dét
mærke.

Det er derfor, jeg leder efter noget statistik eller andet der, fra et
større perspektiv end enkeltstående oplevelser, kan belyse mærkets for mig
oversete kvaliteter.

--
Jan W Nielsen




Mogens Knudsen (24-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 24-11-03 21:23

On Mon, 24 Nov 2003 20:52:40 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Til gengæld erkender jeg også, at jeg ikke ved voldsomt meget om netop dét
>mærke.
>Det er derfor, jeg leder efter noget statistik eller andet der, fra et
>større perspektiv end enkeltstående oplevelser, kan belyse mærkets for mig
>oversete kvaliteter.

www.carsurvey.org


/Mogens

Kim Kristensen (25-11-2003)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 25-11-03 00:14


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:3fc2617a$0$27309$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Mogens Knudsen wrote:
>
> >> Hvad er der at sige af gode ting ved deres personbiler..?
>
> > Min svoger kører på Chrysler Jeep no. 2 - han er ovenud begejstret.
>
> For mig står mærket stadig som:
>
> - Middelmådige køreegenskaber
> - Særdeles dårlig rustbeskyttelse
> - Sjusket samlekvalitet
> - Stor afskrivning
>
> Til gengæld erkender jeg også, at jeg ikke ved voldsomt meget om netop dét
> mærke.
>
> Det er derfor, jeg leder efter noget statistik eller andet der, fra et
> større perspektiv end enkeltstående oplevelser, kan belyse mærkets for mig
> oversete kvaliteter.
>
> --
> Jan W Nielsen
>
>
>
Hej Jan

På nedenstående link kan du se lidt om mærkets kvaliteter hvad angår
mekanisk stabilitet.

http://www2.lansforsakringar.se/NR/rdonlyres/eaqirozrxyhed2ke3lwiqybqnz2clft6yrnyg53md43fujxu753ypr3hodujoca5cslciwkzog3hdipvsvyqhq74hvf/maskinskaderapport_ny.pdf

Hvis det går galt med dette lange link så Google og maskinskaderapport,
første link.

Med venlig hilsen Kim



Morten Fruergaard (25-11-2003)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 25-11-03 06:42

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
> > Min svoger kører på Chrysler Jeep no. 2 - han er ovenud begejstret.
>
> For mig står mærket stadig som:
>
> - Middelmådige køreegenskaber
> - Særdeles dårlig rustbeskyttelse
> - Sjusket samlekvalitet
> - Stor afskrivning
>
> Til gengæld erkender jeg også, at jeg ikke ved voldsomt meget om netop dét
> mærke.


Jeg har haft en '97 Jeep Grand Cherokee...
Aldrig har jeg kørt en 4x4 som kørte så godt, både mht. køreegenskaber samt
komfort. Hvis jeg en dag skal have en dyrere 4x4 vil jeg hellere have en
Jeep end en ML. Der er stor afskrivning på alle dyrere biler...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Morten Fruergaard (25-11-2003)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 25-11-03 06:39

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg købte heller ikke en personvogn hos Chrysler.
>
> Det er min opfattelse, at bilerne ruster værre end Opel fra 80´erne, at
> kabinekvaliteten er klart under standard, og at kvaliteten generelt er
> tvivlsom.

Har du nogensinde prøvet en Chrysler?
Det lyder ikke sådan.
Jeg har ikke haft en bil med bedre kvalitet i kabinen. Det er ren luksus.
Min 11/96 Chrysler havde som 7 år gammel mindre rust end min '96 Opel Vectra
havde som 2½ årig...

> Desuden har jeg ikke hørt om nogle "dicipliner", hvor Chrysler skulle være
> blandt de bedste.

Sikkerhed? Korrekt.

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Morten Fruergaard (24-11-2003)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 24-11-03 19:50

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Ingen, jeg er med vilje gået uden om den i en stor bue.


Med hvilken begrundelse?

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Ukendt (25-11-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-11-03 07:48


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:bpuof8$aod$1@sunsite.dk...
> "Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en
meddelelse
> > Ingen, jeg er med vilje gået uden om den i en stor bue.
>
>
> Med hvilken begrundelse?
>

Følg tråden....


--
Mvh
Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk




Morten Fruergaard (25-11-2003)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 25-11-03 08:33

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> > Med hvilken begrundelse?
> >
>
> Følg tråden....


Det gør jeg også...

Prøv lige at læse postingsstidpunktet...

Jeg spurgte før Mogens og før tråden kunne følges andet sted...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Ukendt (25-11-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-11-03 17:39


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:bpv0jd$skb$1@sunsite.dk...
> "Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en
meddelelse
> > > Med hvilken begrundelse?
> > >
> >
> > Følg tråden....
>
>
> Det gør jeg også...
>
> Prøv lige at læse postingsstidpunktet...
>
> Jeg spurgte før Mogens og før tråden kunne følges andet sted...
>

Sorry. God vind igen skipper. Din post må have været på rundttur i
cyberspace.
Da jeg lukkede ned i aftes ved 01 tiden var der ingen ulæste i tråden.


--
Mvh
Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk





Christian B. Andrese~ (24-11-2003)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 24-11-03 15:19


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
news:bpt0b9$r9b$1@sunsite.dk...
> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
> > Jeg betaler ca. 6.000, med det halve i selvrisiko, fuld kasko + ansvar ,
> > Forsikring uden præmietrinsregulering for en
> > Citroen Xsara 2,0i 16V 11/98 som super elite bilist.
>
>
> Det var da dyrt. Jeg betalte mindre for min Chrysler Grand Voyager 3,8 V6.

Desværre hvad jeg kunne få
Var dit også i Tryg ?
Ikke i GF som ing. ?


--
mvh/rg. Christian
Påkører du klovbærende vildt, afmærk stedet
og ring til en fra Schweisshunderegistret:
http://www.schweiss.dk/ eller Falck: 70 10 20 30



Morten Fruergaard (24-11-2003)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 24-11-03 15:26

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
> Desværre hvad jeg kunne få
> Var dit også i Tryg ?
> Ikke i GF som ing. ?


Vestjylland Forsikring...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Christian B. Andrese~ (25-11-2003)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 25-11-03 09:09


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
news:bpt4fk$93n$1@sunsite.dk...
> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
> > Desværre hvad jeg kunne få
> > Var dit også i Tryg ?
> > Ikke i GF som ing. ?
>
>
> Vestjylland Forsikring...

Forsikrer de alle ?
Er de anbefalelsesværdige ?


--
mvh/rg. Christian
Påkører du klovbærende vildt, afmærk stedet
og ring til en fra Schweisshunderegistret:
http://www.schweiss.dk/ eller Falck: 70 10 20 30



Morten Fruergaard (25-11-2003)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 25-11-03 09:13

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
> Forsikrer de alle ?

Ja, vestjyder...

> Er de anbefalelsesværdige ?

Ja, det synes jeg...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Christian B. Andrese~ (25-11-2003)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 25-11-03 09:18


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
news:bpv2uv$jfi$1@sunsite.dk...
> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
> > Forsikrer de alle ?
>
> Ja, vestjyder...
>
> > Er de anbefalelsesværdige ?
>
> Ja, det synes jeg...

mail sendt.


--
mvh/rg. Christian
Påkører du klovbærende vildt, afmærk stedet
og ring til en fra Schweisshunderegistret:
http://www.schweiss.dk/ eller Falck: 70 10 20 30



Niels Bengaard (24-11-2003)
Kommentar
Fra : Niels Bengaard


Dato : 24-11-03 16:35

> > Jeg betaler ca. 6.000, med det halve i selvrisiko, fuld kasko + ansvar ,
> > Forsikring uden præmietrinsregulering for en
> > Citroen Xsara 2,0i 16V 11/98 som super elite bilist.
>
>
> Det var da dyrt. Jeg betalte mindre for min Chrysler Grand Voyager 3,8 V6.

Måske det halve i forsikring, men mindst det dobbelte i drift og
vedligehold.

Niels



Morten Fruergaard (24-11-2003)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 24-11-03 18:40

"Niels Bengaard" <bengaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Måske det halve i forsikring, men mindst det dobbelte i drift og
> vedligehold.

Årh. 14.000 kr. for en gearkasse, 8.000 kr. for airc. kompressor, samt 1.000
kr. for nye klodser. Alt var i stykker da jeg købte den. I de 6 md./15.000
km jeg havde den kostede den blot en køler til 3.500 kr.

Men hva. Solgte den for 70.000 mere end jeg gav...


--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Mogens Knudsen (24-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 24-11-03 18:43

On Mon, 24 Nov 2003 18:40:09 +0100, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Men hva. Solgte den for 70.000 mere end jeg gav...

? -> kr?


/Mogens

Jacob (24-11-2003)
Kommentar
Fra : Jacob


Dato : 24-11-03 16:14


"PCkurt" <oz1hdl@hotmailFJERN.com> wrote in message
news:fQmwb.3589$6h1.3537@news.get2net.dk...
> Hej
> Hvor finder man en billig forsikring til en Golf VR6 1997, alm.Brand vil
> have 7.050,- som elitebilist!!

det er sgu da billigt.. prøv at køb en gammel porsche 924.. topdanmark ville
ha 48k om året.. og nu betaler
jeg 10k om året som elite.. og kan ikke få det billigere andetsteds.. er det
fair eller hva?



Mogens Knudsen (24-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 24-11-03 16:31

On Mon, 24 Nov 2003 16:13:42 +0100, "Jacob" <dont@think.so> wrote:

>og nu betaler jeg 10k om året som elite og kan ikke få det billigere andetsteds

Jaguar-klubben har etableret en forsikringsordning med Tryg, hvilket
betyder, at man kan kaskoforsikre en Jag for ca. 7.000 kr - kunne
Porscheklubben ikke gøre det samme?

Alfa Romeo klubben har også en forsikringsordning tilknyttet
medlemsskabet. I princippet kunne du melde dig ind i denne klub og
efterfølgende etablere en billigere forsikring på din Porsche
www.alfaklub.dk


/Mogens

Mogens Knudsen (24-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 24-11-03 16:33

On Mon, 24 Nov 2003 16:30:55 +0100, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Alfa Romeo klubben har også en forsikringsordning tilknyttet
>medlemsskabet. I princippet kunne du melde dig ind i denne klub og
>efterfølgende etablere en billigere forsikring på din Porsche
>www.alfaklub.dk

Den står nævnt hér: www.alfaklub.dk/forsikr.htm


/Mogens

Jacob (24-11-2003)
Kommentar
Fra : Jacob


Dato : 24-11-03 17:54


> Jaguar-klubben har etableret en forsikringsordning med Tryg, hvilket
> betyder, at man kan kaskoforsikre en Jag for ca. 7.000 kr - kunne
> Porscheklubben ikke gøre det samme?
>
> Alfa Romeo klubben har også en forsikringsordning tilknyttet
> medlemsskabet. I princippet kunne du melde dig ind i denne klub og
> efterfølgende etablere en billigere forsikring på din Porsche
> www.alfaklub.dk
>
>
> /Mogens

Desværre har porsche klubben ikke sådan en ordning.. jeg har spurgt.. de
fleste har deres forsikringer spredt i forskellige selskaber.. alm. brand er
dog
den mest benyttede.. men det er sgu noget unfair at jeg skal betale 10k for
en 24 år gammel 924'er med audi motor.. og endda som elitebillist.. jeg har
haft den i 4½ år og aldrig haft en eneste skade.. porsche mærket blev da
flået af en enkelt gang, men det er jo bare 200 kr, så har man et nyt..
Alfaklubben kræver at man ikk melder sig ud igen og at det er en alfa man
forsikrer.. så det dutter ikk..



Mogens Knudsen (24-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 24-11-03 17:59

On Mon, 24 Nov 2003 17:54:29 +0100, "Jacob" <not@really.com> wrote:

>Alfaklubben kræver, at det er en alfa, man forsikrer.

Wrong...


/Mogens

Jacob (24-11-2003)
Kommentar
Fra : Jacob


Dato : 24-11-03 21:47


"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message
news:05e4svskk0v9egaik321cjhij934a397uc@4ax.com...
> On Mon, 24 Nov 2003 17:54:29 +0100, "Jacob" <not@really.com> wrote:
>
> >Alfaklubben kræver, at det er en alfa, man forsikrer.
>
> Wrong...

de skriver jo:
"Som medlem af klubben kan vi blandt andet tilbyde en forsikringsordning,
der kan gøre det billigere at eje en Alfa"



Mogens Knudsen (24-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 24-11-03 21:53

On Mon, 24 Nov 2003 21:47:01 +0100, "Jacob" <not@really.com> wrote:

>de skriver jo:
>"Som medlem af klubben kan vi blandt andet tilbyde en forsikringsordning,
>der kan gøre det billigere at eje en Alfa"

Jep, men når du så bruger klubbens aftale,
spørges der ikke til bilmærke


/Mogens

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408694
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste