Import...er det så svært..??
Fra : Kristian Marquard Kn~

Dato : 23-11-03 23:30

Hejsa..

Tja, nu da Alfa´en jo er afgået ved døden skal jeg bruge et andet køretøj.
Som beskrevet noget længere er valget faldet på en stationcar og en
dielsel-model grundet familiens størrelse og kørselsbehov.

Jeg sidder og kigger på priser og igen er priserne i DK jo bare ikke sjove.
Jeg vil helst have en Passat Variant med min. 110 hk. De er dyre.... Jeg har
kigget lidt på Mondeo´en, altså den nye. Den kører sørme også godt og kunne
også være et godt alternativ. Andre kan jeg ikke lige finde på... Den skal
helst være forholdsvis ny...

Nu er det bare, jeg ikke synes at det er så sjovt at give 250k+ for en bil
som knap har andet udstyr end elruder... Jeg vil meget gerne have klima,
læder og alt det andet sjove.

Jeg sidder derfor og kigger på de tyske sider. Der er mange til salg og
udvalget ser fint ud. Jeg læser på bilpriser og hos FDM at man skal passe
meget på og det kan blive en grim oplevelse osv., osv....altså mht. import.

Men sig mig, er det så svært. Jeg SKAL ikke bruge en bil nu og her. Jeg kan
låne en i firmaet forhåbentlig julen over og derfor behøver jeg ikke
forhaste mig.

Som jeg ser det skal jeg vel "bare" bruge en mekaniker eller lign., som jeg
kan tage med til f. eks. Tyskland. Alternativt en søsterorganisation til
FDM, til at kontrollere bilen inden afgang (jeg kan ikke....) i Tyskland.
Derefter skal kursen sættes mod DK og betale depositum og køre til endelig
toldsyn...??
Jeg er klar over at der er en del papirer mv., men er det ikke i store træk
det..??

Jeg kan ikke se at jeg kan tabe noget på det, med mindre jeg køber katten i
sækken. Der må jeg så finde en løsning, som jeg selv kan stå inde for og tro
på.

Som jeg ser det, vil jeg kunne købe en bil som koster noget nær det samme
som bilerne er udbudt til herhjemme, men ved import er de spækket med alt
det udstyr som koster kassen herhjemme.... Er det helt skævt..??

Jeg gør det altså ikke for pengne, eller ikke direkte. Jeg vil gerne betale
for bilen, men jeg vil da meget hellere have en bil som er fuldt op med lir
til samme pris...

Er jeg helt gal på den... Håber der er et par stykker af jer, som ved lidt
om det.

Jeg har set et par firmaer som tilbyder deres hjælp, men er det
nødvendigt..??

Mvh.
Kristian

Fra : Thomas Krath

Dato : 23-11-03 23:36

> Jeg har set et par firmaer som tilbyder deres hjælp, men er det
> nødvendigt..??

http://bilimport.tkrath.dk

Send en mail, så finder vi ud af det.

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk

Fra : Kristian Marquard Kn~

Dato : 24-11-03 00:39

> Send en mail, så finder vi ud af det.

---

Så gjort

Mvh.
Kristian

Fra : Jonas R.

Dato : 24-11-03 09:14

Kristian Marquard Knudsen wrote:
> Så gjort

Og jeg kan varmt anbefale dem :)

De hjalp mig med at hente min S2 hjem fra tyskland :) Og den er jeg oven ud
tilfreds med!

MVH
Jonas

Fra : Aslan

Dato : 24-11-03 01:04

> [...]
> køretøj. Som beskrevet noget længere er valget faldet på en
> stationcar og en dielsel-model grundet familiens størrelse og

Kristian, du har åbenbart taget lidt skade af din afkørsel (Kommentar
afgivet i den bedste mening)

Hvordan kan du gå fra Alfa til en tysk sjælløs bil, når Alfa nu også fåes
med fantastiske dieselmaskiner???

Og en Sportwagon har da lidt mere plads end sedanen (hvis man stabler)

Aslan

1998 156 2.0

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 24-11-03 15:02

On Sun, 23 Nov 2003 23:30:02 +0100, "Kristian Marquard Knudsen"
<knuden@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>som bilerne er udbudt til herhjemme, men ved import er de spækket med alt
>det udstyr som koster kassen herhjemme.... Er det helt skævt..??

Start med at finde ud af bilernes afgiftsniveua hos T&S. Dét gøres ved
at rekvirere nogle Kfz-Briefe på forskellige aktuelle biler
(forskellig årgange) og indsende dém til T&S sammen med denne
formular: www.erhverv.toldskat.dk/blanketter/21009.pdf

Med dé vurderinger i baglommen har du et godt grundlag for den videre
søgning således, at du kan slå til, når tilbudet er der og ikke først
skal til at rekvirere vurderingerne. Dét tager nemlig for lang tid, så
bilerne er væk...

/Mogens