Firmabil ?
Fra : ABS

Dato : 23-11-03 07:43

Hvor finder jeg information om reglerne ved firmabil ????

Fordel og ulemper.
Benzin eller Diesel
Prisniveau på bilen
Kilometerpenge
Privat kørsel

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 23-11-03 10:37

On Sun, 23 Nov 2003 07:42:35 +0100, "ABS" <Handel@mail.tdcadsl.dk>
wrote:

>Hvor finder jeg information om reglerne ved firmabil?

Under "firmabil" på dette link kan du direkte beregne, om det er en
god idé for dig at vælge firmabil: www.penge.dk

Generelt er det således, at jo flere private km ift. firma-km - jo
bedre idé er det at have en firmabil.

/Mogens

Fra : Henning

Dato : 23-11-03 11:23

www.penge.dk

>Fordel og ulemper.
+Du ved hvad du sidder for hver måned, lige gyldigt hvordan og hvor
langt du kører.
>Benzin eller Diesel
Benzin - du bliver beskattet af bilens nypris, og kan være ligeglad
med daglig økonomi.
>Prisniveau på bilen
Du beskattes 25% af bilens nyværdig de første tre år, dog minimum
160.000. Over 300.000 (svjh?) beskattes du "kun" 20%. Dvs at for en
bil til 250.000 lægges der ca. 5200, -oveni din indkomst hver måned.
Et beløb du sandsynligvis bliver topbeskattet af, dvs. reelt omkring
3200,- netto?
>Kilometerpenge
Ingen, med mindre leasingfirmaet har specielle vilkår mht. private
kilometre? Vores aftale hedder vistnok 15.000 private kilometer om
året, men da ingen fører kørebøger og da bilerne er i en
pulje-ordning, er det svært at skrive ekstra regninger ud.
>Privat kørsel
Gratis - er med i beskatningen.

Jeg havde for nogle år siden firmabil, men satte mig en dag ned og
regnede på det. Kører ca. 2000 firmakilometre om måneden - det betød
faktisk, at ved at købe ny privatbil, får jeg noget der nærmer sig
10.000 mere udbetalt om måneden! Ingen beskatning samt 2.90/km
skattefrit! For 10K kan jeg godt holde min egen bil kørende!

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : N/A

Dato : 25-11-03 14:34

Fra : Henning

Dato : 25-11-03 14:34

On Sun, 23 Nov 2003 13:57:55 +0100, "Kim Hansen" <futtown@hotmail.com>
wrote:

>"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse

>ehh... 10.000,- mere udbetalt ved ikke at ha' firmabil syntes jeg lyder for
>vildt, er du sikker på udregningerne holder ? jeg tror sku' ikke det er
>normalt at betale 120.000,- årligt for en firmabil.

Næ, men som jeg skrev, kører jeg ca. 2.000 firmakilometer om måneden,
dvs. knap 6.000,- i kilometerpenge. Der skal betales benzin og
slidtage, men det løber stadig rundt!

Fra : Thomas Krath

Dato : 23-11-03 12:33

> Hvor finder jeg information om reglerne ved firmabil ????
>
> Fordel og ulemper.
> Benzin eller Diesel
> Prisniveau på bilen
> Kilometerpenge
> Privat kørsel

Prøv www.kpmg.dk -> søg hvor du skriver "firmabil" -> vælg resultatet
"bilordning" -> "et beregningsprogram"....

http://www.kpmg.dk/view.asp?ID=651

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk

Fra : Brian Binnerup

Dato : 23-11-03 12:32

Der er umiddelbart en regel jeg kan se som den vigtigste.

Kører du mange firmakilometer, kan det bedst betale sig at få km. penge.
Hvis du kører mange privatkilometer kan det bedst betale sig at have
firmabil.

Jeg har en firmabil, og da jeg kører rigtigt mange privat kilometer, så kan
det godt betale sig.

Mvh

Brian