ekstra udstyrs værdi (ved brugtsalg) ?
Fra : Kim Hansen

Dato : 22-11-03 09:50

Hej !

Vi står overfor at skulle købe en ny bil, men er løbet ind i det problem at
den farve vi (konon) vil ha' kun kan skaffes i den version med mindst udstyr
:(( Udstyret der "mangler" i bilen i den rigtige farve er ...
karosserifarvede sidespejle, fartpilot, ratbetjent audio, varme i forsæder,
tripcomputer, metallak og automatisk aircondition imod manuelt aircondition.
Nu tror jeg godt jeg kan leve uden disse ting, da det meste kørsel vi har er
15 km. af gangen, men da prisforskellen kun er 15.000,- på basisversionen og
udstyrsversionen (de 5.000,- er metallak) er jeg lidt nervøs for at vi vil
blive straffet den dag vi vil af med bilen igen ved at brugtprisen vil blive
mere end de 15.000,- mindre på basis versionen end på udstyrsversionen da
det jo er rimelig meget udstyr til prisen ?

Mvh. Kim
(Der helst bare havde snuppet bilen i en anden farve og fået det skide
udstyr med!)

Fra : Christabel & Anders

Dato : 22-11-03 11:06

Jeg ville nok vælge at tage en anden farve, hvor man kan få alt udstyret
med!

Mvh Anders

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 22-11-03 11:21

On Sat, 22 Nov 2003 09:49:39 +0100, "Kim Hansen" <futtown@hotmail.com>
wrote:

>Vi står overfor at skulle købe en ny bil, men er løbet ind i det problem at
>den farve vi (konon) vil ha' kun kan skaffes i den version med mindst udstyr
>:(( Udstyret der "mangler" i bilen i den rigtige farve er ...

Hvilken bil til hvilken pris?
Prislejet har meget at sige i dén forbindelse. Mange dyre biler er
ikke ens, men skruet sammen som ejeren ønsker det. Derfor er
gensalgsprisen afhængig af udstyrsniveau...

> [...]
>mere end de 15.000,- mindre på basis versionen end på udstyrsversionen da
>det jo er rimelig meget udstyr til prisen ?

Brugtprisen er et evigt fald mod i princippet 0 kr - hvorvidt de 15
kilo er blevet til mere eller mindre, kan man sjældent spå om. Det er
mit indtryk, at der differensieres mere på motorvolume end på udstyr.
Jeg vil godt spå, hvis jeg blot kendte bilmærket...

>(Der helst bare havde snuppet bilen i en anden farve og fået det skide
>udstyr med!)

Gør det.

/Mogens

Fra : Kim Hansen

Dato : 22-11-03 13:26

> [...]
> mit indtryk, at der differensieres mere på motorvolume end på udstyr.
> Jeg vil godt spå, hvis jeg blot kendte bilmærket...

Det er Mazda6 2.0 Stc. Comfort op mod Touring. Problemet er at Touring ikke
er til at få i 'Classic Red' men "kun" i 'Velocity Red', og Velocity Red er
så ny på Mazda6 at den først nu er på vej til landet. Jeg har været på
www.mazda.nl for at se farven på deres hjemmeside men der ser 'Classic Red'
lysere ud end den er, og 'Vilocity Red' passer på den farve 'Classic Red'
har ude hos forhandleren , så jeg er i tvivl om jeg tør bestille den uden
først at ha' set den "live".

Det er jo lillemor der bestemmer farven og mig der vælger bilen, og bilen må
for alt i verden ikke virke Purple eller rustrød.

Kim

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 22-11-03 13:38

On Sat, 22 Nov 2003 13:26:25 +0100, "Kim Hansen" <futtown@hotmail.com>
wrote:

>Det er Mazda6 2.0 Stc. Comfort op mod Touring.

Så ville jeg vælge den med udstyret

> så jeg er i tvivl om jeg tør bestille den uden først at ha' set den "live".

Aldrig i livet - bor du tæt på grænsen, må du en tur til Tyskland

>Det er jo lillemor der bestemmer farven og mig der vælger bilen, og bilen må
>for alt i verden ikke virke Purple eller rustrød.

Røde biler er ikke så høj kurs som andre farver (flot hos Mazda&, IMO)
"Hvid" ligger længst nede på listen...

/Mogens