Behandling til forrude.
Fra : ThomasT

Dato : 21-11-03 17:29

Jeg har hørt at man kan få noget vokslignende til at polere forruden i,
hvorefter regnvandet selv vil "trille" af når bilen er i fart, passer det?

Jeg har kæmpe-problemer med min forrude når det er fugtigt. Viskerne er helt
nye Borsh-Twin, men alligevel trækker de striber på ruden.

Hvad kan man gøre?

ThomasT
Mazda 323F '95

Fra : Rasmus

Dato : 21-11-03 18:31

"ThomasT" <FJERN-DETTEthth@teliamail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
helt
> nye Borsh-Twin, men alligevel trækker de striber på ruden.

det hedder vist nok Rain-X

Fra : .Møller

Dato : 21-11-03 19:14

"Rasmus" <r_w_o@FJERNtdcspace.dk> wrote in message

> "ThomasT" <FJERN-DETTEthth@teliamail.dk> skrev i en meddelelse

> helt

Nye vinduesviskere har lidt støbeolie og talkum på sig, så når du monterer
nye viskerblade skal d lige føre dem rene med lidt sæbe.

Du skal rense din forrude 100% med f.eks med alm. opvaskemiddel (nu er der
nogle der kommer efter mig, for der er "specialprodukter" på markedet med
samme virkning og 10 x pris)

Et overskåret æble er også godt, men æblesyren skal helt væk før du
behandler dine vinduer.

Tørre den 100%
påføre et af de gængse vandafvisningsprodukter med en tør klud skal køres 2
gange med cirkelbevægelse.
lad det tørre 100 %
sprøjt vand på ruden og poler den skinnende blank med en fnugfri klud. F.eks
forvaskede underbukser, lagner eller tennissokker.

Jeg har prøvet 2 produkter:
Rain-away og
Rain-X.

Kan købes hos de fleste tilbehørspuschere f.eks. Auto 2000 eller:

www.conrad.dk
er du bedre til engelsk:
www.conrad.com
Article No.: 849642 - I5
?7,95

Jeg bruger næsten aldrig vinduesviskererne, men gør det til en vane,, hver
gang du tanker, tag en serviet på tanken, og tør alle dine viskeblade af ved
at tage fat om den og så trække fre aden ene ende til den anden.

--
Møller

Fra : ThomasT

Dato : 21-11-03 19:16

Det lyder som det. Tak skal du have.

ThomasT

Fra : claus-betina

Dato : 21-11-03 21:54

Du kan på texaco tanke og i bilka få noget der hedder rainclear eller
clearwiew.
Det er fortrinligt men hvis du bruger sprinklervæske skal du ordne ruderne
jævnligt og tit.
Det eneste som du skal er at rengøre ruderne i ren opvaskemiddel og vaske
med det samme inden du bruger de to produkter.
claus