Frontrudevisker på Mazda 323
Fra : Carsten Pedersen

Dato : 21-11-03 15:24

Hej,

Min visker i førersiden kører ikke når Jeg bruger viskerarmen. Viskeren i
højre side kører fint, så det er ikke motoren. Kan man ordne det nemt, eller
skal hele trækket skiftes?

Carsten Pedersen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 21-11-03 22:02

On Fri, 21 Nov 2003 15:23:54 +0100, "Carsten Pedersen"
<carsten-trashNOSPAM@webspeed.dk> wrote:

>Min visker i førersiden kører ikke når Jeg bruger viskerarmen. Viskeren i
>højre side kører fint, så det er ikke motoren. Kan man ordne det nemt, eller
>skal hele trækket skiftes?

Kryptisk forklaring, men det lyder som om stangforbindelsen mellem de
2 viskerarme er faldet af - op med motorhjelmen og dyk ned i
"maskinen" ved torpedostykket...

/Mogens

Fra : Fam. Olsen

Dato : 21-11-03 22:35

> Kryptisk forklaring, men det lyder som om stangforbindelsen mellem de
> 2 viskerarme er faldet af - op med motorhjelmen og dyk ned i
> "maskinen" ved torpedostykket...

Ja enten det, eller møtrikken, der holder viskerarmen fast på akslen, der er
løs.

MVH Niels

Fra : Verner Johnsen

Dato : 21-11-03 23:35

On Fri, 21 Nov 2003 22:35:25 +0100, "Fam. Olsen" <dono@newmail.dk>
wrote:

>Ja enten det, eller møtrikken, der holder viskerarmen fast på akslen, der er
>løs.

Ja det bør nok være det første man kigger efter.

For et års tid siden fik vi besøg af en svigerinde, som kørte rundt i
en 1990 Vectra, og den pågældende dag havde hun fået samme problem.

Hun kørte ind på et mindre autoværksted for at få hjælp, og de var
klar til at skifte viskermotoren. Hvad er det nu man plejer at sige om
uærlige autværksteder og kvindelige kunder ?

Det havde hun heldigvis ikke råd til, og kørte derfor op til os.
Efter møtrikken blev spændt fungerede viskeren fint igen.

--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)