spg ang. overbygning af motorvarmer på BMW~
Fra : Jacob Rungwald

Dato : 21-11-03 14:41

Hejsa

Jeg vil meget gerne høre omkring erfaringer med at få monteret "den fulde"
motor/kabinevarmer på ovenstående bil. Den har fyr i forvejen og man kan
derfor få en overbygning, så der kommer kabinevarmer og fjernbetjening på.
Spørgsmålet er så, hvor langt kan den fjernbetjening række, der bliver ikke
meldt tilbage om fyret er tændt, og det giver jo lissom en vis latterlighed
i systemet, da der heller ikke som standard er timerur, så det er jo lidt
svært at vide om fyret er startet.

Er der nogle der ligger inde med erfaring?

På forhånd tak

Jacob Rungwald

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 21-11-03 15:08

Det er en årgang 99.

Mvh
Jacob

Fra : Henning Keseler

Dato : 21-11-03 17:08

"Jacob Rungwald" <fjernesJacob_Rungwald@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:NBovb.40322$jf4.2084082@news000.worldonline.dk...
> [...]
lidt
> svært at vide om fyret er startet.
>
> Er der nogle der ligger inde med erfaring?

Jeg har et Webastofyr med ur, og fjernbetjening der melder tilbage om
fyret
tændes, og det fås også som tilbehør til fabriksmonterede
tilskudsvarmere.

Hvilket fabrikat fyr sidder der i Bimmeren?

Mvh. Henning

Fra : ENN

Dato : 21-11-03 22:30

320d og 330 d havde en Webasto tilskudsvarmer instaleret frem til
modelårgang 1999.

Den kan let påmonteres en pumpe og ur/fjernbetjening så den kører som en
hvilken som helst Webasto varmer. Webasto`s Fjernbetjeningen rækker ca 800
meter - og den fås nu kun med tilbagesvar (T80 hedder den - den uden
tilbagesvar hed T70 men fås ikke mere) udover fjernbetjening fås der en
telefonstyring således at du kan ringe til varmeren via fx. mobiltelefon og
derved aktivere den.

Jeg har selv en 320d fra 2001 den var født med elektrisk tilskudsvarmer -
den fjernede jeg og instalerede en Webasto Termo Top C med fjernbetjening.

Den standard monterede varmer er tilsluttet bilens CanBus system og
aktiveres ved starttemparaturer under 5`C formålet er at sikre kabinevarme.

Kontakt mig på ennFJERNDETTE@post7.tele.dk hvis du vil vide mere om varmeren
eller BMWèn