Forslag til dieselbil 150.000-200.000
Fra : Benny

Dato : 21-11-03 09:25

Hej

Jeg skal have mig en diesel vogn, da mit kørselsbehov er +120 km. om dagen.

Jeg har kigget på lidt forskelligt, men jeg synes godtnok priserne er alt for
højre på de nyere dieselvogne.

F.eks. http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=366500632

En bil fra 2000 der har kørt 108.000 km. og kun tabt omkring 50.000 kr.

Det er godtnok vildt... så "lidt" den er faldet i pris (det gælder alle 306 HDI'er)

Måske man skulle købe en ny istedet?

Andre forslag til ny diesel bil (skal være med aircon)

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:194.239.155.162)

Fra : p.jarnbak

Dato : 21-11-03 09:37

"Benny" <invalid@invalid.invald> wrote in message
> [...]
306 HDI'er)

> Måske man skulle købe en ny istedet?
>
> Andre forslag til ny diesel bil (skal være med aircon)

Hvad med en seat leon 110hk tdi.
Hej Palle.

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-03 16:41

> Det er godtnok vildt... så "lidt" den er faldet i pris (det gælder alle 306
HDI'er)

Ja, enten ville jeg nappe en Passat 1,6 fra 1997-98 til en billig penge og så
bekoste en ombytning til TDi (måske 35.000 kroner) - eller også ville jeg købe en
NY diesel. En brugt ombygget Passat kunne godt være sagen, mener jeg. Men det
betyder, at man skal bruge en masse tid og energi på projektet. Til gengæld er der
mindst 100K at spare.

HDI´ere, TDi´ere osv afskriver alt for lidt, IMO - og jeg kan kun se det som en
konsekvens af, at der kommer så mange flere pendlere i disse år, og at en del af
disse ikke har penge til en ny dieselbil, der jo koster klejnerne, og at mange
tror, en diesel holder forever..

Jan W Nielsen

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:195.137.194.64)

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-11-03 22:15

On Fri, 21 Nov 2003 16:41:02 +0100, <Jan W Nielsen> wrote:

> [...]

>disse ikke har penge til en ny dieselbil, der jo koster klejnerne, og at mange

Er du blevet underlig i hovedet?

Hvad er der lige galt i, at en bil afskriver for lidt? Eneste fejl jeg
kan få øje på er, at du ikke er ejer af én, eller ønsker at købe en
brugt.

Hvad foranlediger dig til at tro, at en diesel ikke holder forever?

Det er uanset motortype et spørgsmål om, hvordan tingene bliver
behandlet. Hvis motorer (uanset type) bliver brugt til det formål de
oprindeligt var tiltænkt, så er min påstand, at de holder, om ikke
forever, så i hvert fald den første ½ million km.

I min verden er formål til hvilket motorerne ikke var tiltænkt bl.a.
tuning under enhver form, overdrejning, manglende opvarmning,
manglende olie/filter service.

Sagt med andre ord:

Hvis en chauffør søger ansættelse i min virtuelle vognmandsforretning,
skal han kunne dokumentere at der er tillagt enhver regning på service
et ekstra beløb for at rense og smøre bagbremserne, fordi de ellers
ville være groet sammen.

En motors levetid afhænger i høj grad også af kørestil, og netop
kørestil er noget der ændres ved overgang til dieseldrift. Spørg bare
dem som har prøvet.

Venlig hilsen
Folmer