de bedste vinterdæk ??
Fra : Thomas

Dato : 20-11-03 15:31

jeg skal imorgen have nye vinterdæk på, værkstedet fører ikke de sædvanlige
micheliner så de anbefalede

Bridgestone LM 18 som skulle have vundet FDM´s test som bedste vinterdæk..

Hvad er jeres erfaringer ??

Thomas

Fra : Roberto Saldo

Dato : 20-11-03 15:37

Thomas wrote:
> [...]
> micheliner så de anbefalede
>
> Bridgestone LM 18 som skulle have vundet FDM´s test som bedste vinterdæk..

At det er meget billigere at købe dem hos en autogummi-butik end hos
et værksted.

Jeg har fået Michelin Alpin A2 på og de føles godt.

Kender ikke Bridgestone LM18 og FDM bryder jeg mig ikke om ;)

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : Thomas

Dato : 20-11-03 16:03

> At det er meget billigere at købe dem hos en autogummi-butik end hos
> et værksted.

Ja ok, jeg formulerede mig forkert..

det er også et dækcenter jeg skal på.

4 stk 175 x 65 x 14 incl alt 2700 kr

thomas

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 20-11-03 16:15

On Thu, 20 Nov 2003 16:02:55 +0100, "Thomas" <thomas@4701.dk> wrote:

>4 stk 175 x 65 x 14 incl alt 2700 kr

Dækkene koster 472 kr stykket (ialt 1.888 kr) hos www.reifendirekt.dk
På siden er også en test af dækkene, hvor din størrelse klarer sig
okay. Læg mærke til, at det skal være samme brede, du skal finde i
testen -> ellers får du en forkert vurdering, da der er forskel.

/Mogens

Fra : Thomas

Dato : 20-11-03 19:53

> Dækkene koster 472 kr stykket (ialt 1.888 kr) hos www.reifendirekt.dk

jo men så tilkommer fragt, montering og afbalancering så kommer vi jo lidt
derop af

Thomas

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 20-11-03 19:56

On Thu, 20 Nov 2003 19:53:25 +0100, "Thomas" <thomas@4701.dk> wrote:

>jo men så tilkommer fragt, montering og afbalancering

Nope -> fragt er inkl.

/Mogens

Fra : Hjalte

Dato : 20-11-03 17:48

>Ja ok, jeg formulerede mig forkert..
>
>det er også et dækcenter jeg skal på.
>
>4 stk 175 x 65 x 14 incl alt 2700 kr

Er det inkl. fælge?
Hvorhenne?

---
Med venlig hilsen.
Hjalte, der kører i en galant GLSi fra '93.

Fra : Thomas

Dato : 20-11-03 19:54

> Er det inkl. fælge?

Nej

> Hvorhenne?

Ivans dækcenter i Næstved

Fra : TGD

Dato : 20-11-03 16:58

"Thomas" <thomas@4701.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Hvad er jeres erfaringer ??

Hold dig fra vinterdæk det er falsk sikkerhed de er kun bedre i sne og sjap
hvilket vi kun har 7 dage om året i DK

I regnvejr er de 40 % dårligere end alm. dæk.

Men fastholder du din beslutning og skal have vinterdæk er Gislaved også et
ganske udemærket og billigt valg Gislaved bruger mange Taxier ligeså er de
ganske udemærket istedet for Michellin - har selv haft dem på SAABen der
blev født med Michellin.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 20-11-03 17:05

On Thu, 20 Nov 2003 16:57:34 +0100, "TGD"
<mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> wrote:

> [...]
>ganske udemærket istedet for Michellin - har selv haft dem på SAABen der

Gælder ikke for alle - eksempelvis GoodYear F1 kørere!

/Mogens

Fra : TGD

Dato : 20-11-03 17:13

<KLIP>

> Gælder ikke for alle - eksempelvis GoodYear F1 kørere!

OK du taber mig lige hviken del gælder ikke at vinterdæk er falsk sikkerhed
eller at Gislaved er anbefalings værdig?

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 20-11-03 17:17

On Thu, 20 Nov 2003 17:12:40 +0100, "TGD"

>OK du taber mig lige hviken del gælder ikke at vinterdæk er falsk sikkerhed
>eller at Gislaved er anbefalings værdig?

?

Du skriver, at manden skal glemme alt om vinterdæk, uden at ane noget
om hans sommerdæk, IMO. Derfor nævner jeg een dæktype, som ikke kan
køre om vinteren: Goodyear's F1 dæk for menigmand.

Gislaved er der da vist ingen, der har nævnt...

/Mogens

Fra : TGD

Dato : 20-11-03 17:35

<KLIP>

> Du skriver, at manden skal glemme alt om vinterdæk, uden at ane noget
> om hans sommerdæk, IMO. Derfor nævner jeg een dæktype, som ikke kan
> køre om vinteren: Goodyear's F1 dæk for menigmand.

Jamen det er jo sagen uvedkommend sommerdæk er bedre end vinterdæk i danske
forhold.

Hvad er der specielt ved Goodyear' F1 dæk?

> Gislaved er der da vist ingen, der har nævnt...

Jo mig

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 20-11-03 17:38

On Thu, 20 Nov 2003 17:34:35 +0100, "TGD"

>Jamen det er jo sagen uvedkommend

Næh - du ved da ikke, om han har dem.

>sommerdæk er bedre end vinterdæk i danske forhold.

Ikke GY F1

>Hvad er der specielt ved Goodyear' F1 dæk?

Et knaldhamrende godt sommerdæk med en enorm vedhæftningsevne. Et dæk
jég som sportskører vil stærkt anbefale til folk med kraftige biler.
Dækkene duer overhovedet ikke under 7-10 grader, idet de - som på
racervogne - først virker ved en vis temperatur. Derfor !!

>Jo mig

Og hvad vil du så sige mht. dét dæk?

/Mogens

Fra : TGD

Dato : 20-11-03 18:09

<KLIP>

> Næh - du ved da ikke, om han har dem.

Nej der findes ikke regler uden undtagelser - men umiddelbart er det ikke
muligt at tage alle de forbehold og da størstedelen af den danske vognpark
har ganske alm. dæk på tillader jeg mig generalisere.

Ligeså går jeg stærkt udfra at en mand der bruger disse "special" dæk ikke
ville stille et spm. vedr. hvilke dæk han skulle vælge

> Ikke GY F1

Nu har jeg kigget på Goodyears hjemmeside om de f1 dæk og kan vitterlig ikke
se hvor der står at disse ikke egner sig til allround kørsel i Danmark.

Dog kan du sikkert have ret i F1 McLaren nok ikke egner sig til kørsel i
dårligt vejr.

> [...]
> Dækkene duer overhovedet ikke under 7-10 grader, idet de - som på
> racervogne - først virker ved en vis temperatur. Derfor !!

Hvor står det henne?

> Og hvad vil du så sige mht. dét dæk?

Ja det står da i mit oprindelig indlæg.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 20-11-03 18:29

On Thu, 20 Nov 2003 18:08:42 +0100, "TGD"
> [...]

>muligt at tage alle de forbehold og da størstedelen af den danske vognpark
>har ganske alm. dæk på tillader jeg mig generalisere.

Forkert, IMO

>Ligeså går jeg stærkt udfra at en mand der bruger disse "special" dæk ikke
>ville stille et spm. vedr. hvilke dæk han skulle vælge

jow, jow - dét kunne han nu godt

>Nu har jeg kigget på Goodyears hjemmeside om de f1 dæk og kan vitterlig ikke
>se hvor der står at disse ikke egner sig til allround kørsel i Danmark.

>Hvor står det henne?

Jeg har haft disse dæk, hvorfor jeg har erfaringen.
Også andre skribenter herinde (Jan W) har omtalt det.

>Ja det står da i mit oprindelig indlæg.

OK - har set det nu....

/Mogens

Fra : Thomas

Dato : 20-11-03 19:57

> Hold dig fra vinterdæk det er falsk sikkerhed de er kun bedre i sne og
sjap
> hvilket vi kun har 7 dage om året i DK

Jeg bor langt ude på landet så de kan ikke undværes

>Men fastholder du din beslutning og skal have vinterdæk er >Gislaved også
et ganske udemærket og billigt valg

Ja, spurgte jeg også på ,men der er noget med at en af deres fabrikker er
lukkede, så de har svært ved at levere.

>Gislaved bruger mange Taxier ligeså

Yes, har selv kørt taxi men de er nu ikke billigere end michelin, det
var de ihvertfald ikke dengang.

thomas

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-11-03 08:39

"Thomas" <thomas@4701.dk> wrote in message
> [...]
> micheliner så de anbefalede
>
> Bridgestone LM 18 som skulle have vundet FDM´s test som bedste vinterdæk..

Continental og til nød Klebér

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret: