Min bil ryger
Fra : Benjamin Skov Rasmus~

Dato : 20-11-03 15:11

Hej allesammen.
Jeg har lagt mærke til noget ved min bil der et eller andet sted gør mig meget
bange. Bilen er en Toyota Corolla 1,3 XL fra 1988.
Når jeg holder stille i f.eks. et lyskryds kommer der røg op ude foran, omkring
køleren. Den bruger ikke kølervæske, men kan det så være fordi at der kommer
regnvand op på manifolden? Det er nemlig kun når det regner stærkt at den ryger.
Med venlig hilsen

Benjamin Skov Rasmussen

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.199.145.154)

Fra : LR

Dato : 20-11-03 16:28

Kan det være vand der fordamper fra den varme motorhjelm? Jeg fik selv noget
af et shock en dag jeg havde parkeret og der væltede røg (damp) op foran.

Ellers kunne jeg godt forestille mig, at en bremsning vil hælde vand rundt i
motorrummet fra diverse pytter. Har prøvet det samme med olie og røg engang.

Endelig kan dampen komme fra udstødningen - den damper jo tit i regnvejr -
og blæse frem under bilen?

Mvh,

Lasse

Fra : Benjamin Skov Rasmus~

Dato : 20-11-03 16:53

"LR" <mailto:lar@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Min bil ryger"

> [...]
>
> Endelig kan dampen komme fra udstødningen - den damper jo tit i regnvejr -

Jeg havde slet ikke tænkt på nogle af de muligheder du nævner.
Det må være en af dem, for det bruger jo ikke kølervæske, så det kan ikke værre
fordi den sveder.

Med venlig hilsen

Benjamin Skov Rasmussen

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.199.145.212)

Fra : TGD

Dato : 20-11-03 17:11

"Benjamin Skov Rasmussen" <lakkendrup@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
kommer
> regnvand op på manifolden? Det er nemlig kun når det regner stærkt at den

Der sker det samme på min Kadett men ikke på SAABen men den har også en
"bundplade" i.

Så det er ikke røg men snarer damp.

Men se om du ikke kan få en bundplade til dytten så slipper du for det samt
skidt op i motorrummet.

Fra : K

Dato : 21-11-03 08:17

Er den ikke for ung til at ryge ?