/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Ford Serrier.
Fra : Lizard


Dato : 20-11-03 14:08

Hej.
Jeg har en kammerat der lige har købt en Ford serrier fra 83.
Der står pænt på klappen at det er en 2.0 L Men det er en V6 motor der
liogge i den.... Hmm... Kan det virkelig passe? Har ford været så "Dumme" At
lave en så lille V6'er?

Er der nogle der ved noget om denne ford! Den er eller flot og velholdt og
køre da også næsten godt! (Trænger til et luft filter der kan komme luft
igennen! Køre fantastisk uden!)


--
__
Hilsen Lizard.
Skoda Favorit 136 St.
Fjern X i Em@il.





 
 
kaninfisker@ofir.dk (20-11-2003)
Kommentar
Fra : kaninfisker@ofir.dk


Dato : 20-11-03 14:12

Hmmm... eller skal det være en xr4 med 2,8....

BMW laver da osse 6-cylindrede i 2,0 .......



Peter C. (20-11-2003)
Kommentar
Fra : Peter C.


Dato : 20-11-03 14:18


"Lizard" <xkfnije@vestamt.dk> skrev i en meddelelse
news:3fbcbc98$0$27439$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej.
> Jeg har en kammerat der lige har købt en Ford serrier fra 83.
> Der står pænt på klappen at det er en 2.0 L Men det er en V6 motor der
> liogge i den.... Hmm... Kan det virkelig passe?

Ja, Sierra overtog den 90HK´s 2,0 V6 der også lå i Taunus

MVH Peter C:\



Michael Olesen (20-11-2003)
Kommentar
Fra : Michael Olesen


Dato : 20-11-03 14:36

> Der står pænt på klappen at det er en 2.0 L Men det er en V6 motor der
> liogge i den.... Hmm... Kan det virkelig passe? Har ford været så "Dumme"
At
> lave en så lille V6'er?

I givet fald er de ikke de eneste

Mazda MX3 V6 = 1.8 l
BMW 320 R6 = 2.0 l
BMW 520 R6 = 2.0 l
Ferrari 125 V12 = 1.5 l
Lexus IS 200 R6 = 2.0 l
Maserati 2.24v V6 = 2.0 l
Maserati 4.24v V6 = 2.0 l
Mitsubishi Galant V6 = 2.0 l
Nissan Maxima V6 = 2.0l
Rover 75 V6 = 2.0 l
Suzuki Virara V6 = 2.0l


/Michael



Morten Lorenzen (20-11-2003)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 20-11-03 20:49

"Michael Olesen" <nosp@m.ns> skrev i en meddelelse
news:bpig0j$4ep$1@sunsite.dk...

> I givet fald er de ikke de eneste
>
> Mazda MX3 V6 = 1.8 l
> BMW 320 R6 = 2.0 l
> BMW 520 R6 = 2.0 l
> Ferrari 125 V12 = 1.5 l
> Lexus IS 200 R6 = 2.0 l
> Maserati 2.24v V6 = 2.0 l
> Maserati 4.24v V6 = 2.0 l
> Mitsubishi Galant V6 = 2.0 l
> Nissan Maxima V6 = 2.0l
> Rover 75 V6 = 2.0 l
> Suzuki Virara V6 = 2.0l

Ferrari 125S V12 = 1,5 l (!)

-M



Per Beer Hansen (20-11-2003)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 20-11-03 21:45

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en
meddelelse
news:3fbd1aa6$0$27307$ba624c82@nntp04.dk.telia.net
>
> Ferrari 125S V12 = 1,5 l (!)
>

BRM V16 - 1,4 L


--
Mvh
Per --Ford Sierra 1,6 1987--
www.perbeer.ninja.dk eller
http://home22.inet.tele.dk/perbeer



Morten Lorenzen (20-11-2003)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 20-11-03 23:15

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:bpj927$1dej$1@news.cybercity.dk...

> BRM V16 - 1,4 L
>

Ahrj, øv! :)

-M



Michael Olesen (21-11-2003)
Kommentar
Fra : Michael Olesen


Dato : 21-11-03 11:43

> > Ferrari 125 V12 = 1.5 l
>
> Ferrari 125S V12 = 1,5 l (!)

var den ikke i listen?

/Michael



Morten Lorenzen (21-11-2003)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 21-11-03 16:51


"Michael Olesen" <nosp@m.ns> skrev i en meddelelse
news:bpkq3q$bhb$1@sunsite.dk...
> > > Ferrari 125 V12 = 1.5 l
> >
> > Ferrari 125S V12 = 1,5 l (!)
>
> var den ikke i listen?

JoO, æv!!!

Arrhj, øv (Alle undtagen John)

-M



Lizard (20-11-2003)
Kommentar
Fra : Lizard


Dato : 20-11-03 14:41

Hmm.. Syntes bare det lyder skummelt! Men det er sikkert rigtigt nok!!
Har den så kun 90 Hk? Så er den jo nærig! (Men den kan godt smide hjulene
rundt!)

Tak for hjælpen!

--
__
Hilsen Lizard.
Skoda Favorit 136 St.
Fjern X i Em@il.


"Lizard" <xkfnije@vestamt.dk> skrev i en meddelelse
news:3fbcbc98$0$27439$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej.
> Jeg har en kammerat der lige har købt en Ford serrier fra 83.
> Der står pænt på klappen at det er en 2.0 L Men det er en V6 motor der
> liogge i den.... Hmm... Kan det virkelig passe? Har ford været så "Dumme"
At
> lave en så lille V6'er?
>
> Er der nogle der ved noget om denne ford! Den er eller flot og velholdt og
> køre da også næsten godt! (Trænger til et luft filter der kan komme luft
> igennen! Køre fantastisk uden!)
>
>
> --
> __
> Hilsen Lizard.
> Skoda Favorit 136 St.
> Fjern X i Em@il.
>
>
>
>



Tommy Eriksen (20-11-2003)
Kommentar
Fra : Tommy Eriksen


Dato : 20-11-03 15:00

Lizard wrote:

> Hmm.. Syntes bare det lyder skummelt! Men det er sikkert rigtigt nok!!
> Har den så kun 90 Hk?

Yep, 90hk er rigtigt nok. Jeg har haft en også.
Mener, den lægger omkring 140nm.

> Så er den jo nærig!

Pas på med at sige dét, så får du medlemmerne af Sierra-klubben på
nakken ;)
Men ellers er jeg for så vidt enig ... Det er en gaaaaammel
motorkonstruktion.

> (Men den kan godt smide
> hjulene rundt!)

hehe, det ku' min så ikke rigtig, men okay, der sad også en lidt skudt
kobling i ;)

/Tommy

Lizard (20-11-2003)
Kommentar
Fra : Lizard


Dato : 20-11-03 16:16

Den er sku fin nok! Den vil nok blive en projekt bil med tiden. Så den
kommer til at få noget bobbelt udstødning og noget andet fiks fakseri! Måske
en lidt vildere karburator hvis det altså er muligt at finde manifold til
evt 2. Eller må vi i gang med at svejse!
Det kunne blive et meget sjovt projekt!

--
__
Hilsen Lizard.
Skoda Favorit 136 St.
Fjern X i Em@il.


"Tommy Eriksen" <tommy@moduleweb.net> skrev i en meddelelse
news:3fbcc8e6$0$192$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Lizard wrote:
>
> > Hmm.. Syntes bare det lyder skummelt! Men det er sikkert rigtigt nok!!
> > Har den så kun 90 Hk?
>
> Yep, 90hk er rigtigt nok. Jeg har haft en også.
> Mener, den lægger omkring 140nm.
>
> > Så er den jo nærig!
>
> Pas på med at sige dét, så får du medlemmerne af Sierra-klubben på
> nakken ;)
> Men ellers er jeg for så vidt enig ... Det er en gaaaaammel
> motorkonstruktion.
>
> > (Men den kan godt smide
> > hjulene rundt!)
>
> hehe, det ku' min så ikke rigtig, men okay, der sad også en lidt skudt
> kobling i ;)
>
> /Tommy



Per Beer Hansen (20-11-2003)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 20-11-03 16:35

"Lizard" <xkfnije@vestamt.dk> skrev i en meddelelse
news:3fbcdab4$0$27388$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
> Den er sku fin nok! Den vil nok blive en projekt bil med
> tiden. Så den kommer til at få noget bobbelt udstødning
> og noget andet fiks fakseri! Måske en lidt vildere
> karburator hvis det altså er muligt at finde manifold til
> evt 2.

Man kan (kunne ?) få et manifold til 3 dobbelte webere (det kan anbefales
.

> Eller må vi i gang med at svejse! Det kunne blive
> et meget sjovt projekt!

Bare find en gammel Capri/Granada 2,8 karburator maskine og smid i hullet,
det er ikke sådan lige til at se forskel på dem.

--
Mvh
Per --Ford Sierra 1,6 1987--
www.perbeer.ninja.dk eller
http://home22.inet.tele.dk/perbeer



Tommy Eriksen (20-11-2003)
Kommentar
Fra : Tommy Eriksen


Dato : 20-11-03 15:00

Lizard wrote:

> Hmm.. Syntes bare det lyder skummelt! Men det er sikkert rigtigt nok!!
> Har den så kun 90 Hk?

Yep, 90hk er rigtigt nok. Jeg har haft en også.
Mener, den lægger omkring 140nm.

> Så er den jo nærig!

Pas på med at sige dét, så får du medlemmerne af Sierra-klubben på
nakken ;)
Men ellers er jeg for så vidt enig ... Det er en gaaaaammel
motorkonstruktion.

> (Men den kan godt smide
> hjulene rundt!)

hehe, det ku' min så ikke rigtig, men okay, der sad også en lidt skudt
kobling i ;)

/Tommy

Olesen (20-11-2003)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 20-11-03 17:20


"Tommy Eriksen" <tommy@moduleweb.net> skrev i en meddelelse
news:3fbcc8f4$0$135$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...


> Mener, den lægger omkring 140nm.
>
> > Så er den jo nærig!

Synes også 140 Nm er nærrigt, når
en sølle 4 cyl. 1.6'er præstere 124 Nm...



Martin Johansen [600~ (20-11-2003)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 20-11-03 23:20

Tommy Eriksen wrote:

> Mener, den lægger omkring 140nm.

Er det alt????

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

Tommy Eriksen (21-11-2003)
Kommentar
Fra : Tommy Eriksen


Dato : 21-11-03 10:26

Martin Johansen [6000] wrote:

> Tommy Eriksen wrote:
>
>> Mener, den lægger omkring 140nm.
>
> Er det alt????

Det mener jeg.
Jeg kan aldrig huske om det var 140 eller 150nm det blev regnet frem
til, men siden jeg ikke er blevet rettet på endnu satser jeg på, jeg
har ret ;)

/Tommy

Martin Johansen [600~ (21-11-2003)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 21-11-03 18:33

Tommy Eriksen wrote:

> Det mener jeg.
> Jeg kan aldrig huske om det var 140 eller 150nm det blev regnet frem
> til, men siden jeg ikke er blevet rettet på endnu satser jeg på, jeg
> har ret ;)

Argh, det er jo ingenting.. troede sådan en V6 var en smule mere "vild" i
sådan en Sierra.. :-/

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

Tommy Eriksen (21-11-2003)
Kommentar
Fra : Tommy Eriksen


Dato : 21-11-03 20:09

Martin Johansen [6000] wrote:

> Tommy Eriksen wrote:
>
>> Det mener jeg.
>> Jeg kan aldrig huske om det var 140 eller 150nm det blev regnet frem
>> til, men siden jeg ikke er blevet rettet på endnu satser jeg på, jeg
>> har ret ;)
>
> Argh, det er jo ingenting.. troede sådan en V6 var en smule mere
> "vild" i sådan en Sierra.. :-/

Njah, husk på, det er kuns en 2liters kværn, og som sagt af en _ret_
gammel aftapning. Bilen går sådan set ok, hvis man ikke har alt for
meget temperament (eller alt for travlt) - og iøvrigt har et godt
benzinkort ;)
Det er muligt der var noget galt med min, eller at jeg havde for tung
højrefod, men jeg fik den aldrig op på 600km på en tankfuld (60liter).
Tror, rekorden var noget i retning af 9½km/l.
Selv min 320'er var mere økonomisk :)

/Tommy

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408694
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste