Raps Det Selv - Selvbyggerkursus i Ålborg ~
Fra : Niels Ansø

Dato : 19-11-03 23:02

Kursus i konvertering fra diesel til rapsolie
http://www.folkecenter.dk/plant-oil/selvbyg/selvbyg_kursus.htm

Fra : bme

Dato : 19-11-03 23:29

hmmm, mødte en (vist nok) passat i thisted der var modificeret, den lugtede
nu lidt af grillbar....

/bo

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 20-11-03 08:49

"bme" <bms@post10.tele.hej> skrev i en meddelelse
> hmmm, mødte en (vist nok) passat i thisted der var modificeret, den
lugtede
> nu lidt af grillbar....

Har hilst på den bil.
Den lugter mildt sagt af friture.

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Niels Ansø

Dato : 20-11-03 09:26

Det lyder slemt, men sådan behøver det ikke at være.

Diesel lugter af diesel, benzin af benzin, og selfølgelig lugter planteolie
af planteolie. Men med ordentlig konvertering og optimering vil jeg påstå at
de fleste bliver snydt for oplevelsen af grillbar. Det er mere et rygte.

mvh Niels
Xantia 1.9 TDr , Golf 1.9 Dr

Fra : S.G.C.

Dato : 20-11-03 17:35

Jeg mener ikke det kan betale sig at konvertere til rapsoliedrift.
Koldpresset eller teknisk rapsolie koster ca. 5,5 kr/l hvis man køber en
1m3, på Sjælland, der er ikke mange udbydere, så det kan ovenikøbet måske på
sigt blive svært overhovedet at skaffe rapsolien. Det koster ca. 8000 kr, at
konvertere en VW 1,9 TDI.