Hvad er mest præsist G-tech eller Rullefel~
Fra : Jonas R.

Dato : 19-11-03 19:16

Ja kunne egenligt godt tænke mig at vide hvad der er mest præsist?

Jonas

Fra : John Sahl

Dato : 19-11-03 20:52

Jonas R. wrote:
> Ja kunne egenligt godt tænke mig at vide hvad der er mest præsist?

De G-Tech målinger jeg har set, dog kun den gamle model,
var ikke særligt præcise. Jeg gad dog godt lege lidt med deres
store Competition model.

Men jeg ville stole mest på rullefeltet.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 19-11-03 20:53

Jonas R. wrote:

> Ja kunne egenligt godt tænke mig at vide hvad der er mest præsist?

Hvis du mener effekt - og det gør du vel, så skal du jo med G-tech´en kende
din bils PRÆCISE vægt - og det er ikke den, der står på attesten, men den
som en bro-vægt fortæller. (Hvis dén endda er nøjagtig)

Med hensyn til rullefeltet, så er det jo ikke sikkert, at det er justeret
helt korrekt ind. Jeg ved, at en del steder kører deres op mod Teknologisk
Instituts Motorteknisk Afdelings. Her blev min Opel målt til 120 hk, mens
den samme dag blev målt til 125 hk på et andet rullefelt. HELT nøjagtigt er
det aldrig.

(I øvrigt blev en VW målt på Teknologisk Instituts rullefelt ligefør min
bil - og den havde NØJAGTIG det, som VW lover. Det var kun min Öpel, der var
mere livlig - men den har jo også kun gået 300.000 km, så den er kun lige
kørt til. )

--
Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 19-11-03 21:57

> [...]
var
> mere livlig - men den har jo også kun gået 300.000 km, så den er kun lige

Det kender jeg godt fra karting, min motor gik altid bedst lige inden den
brændte af.....
Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 19-11-03 22:16

Claus Petersen wrote:

> Det kender jeg godt fra karting, min motor gik altid bedst lige inden den
> brændte af.....

*LOL*

Jeg har allerede kørt 10.000 mere - og den spinder stadig som en mis.

Den gamle 2.0 er ikke til at slå ihjel.

--
Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 19-11-03 22:22

> *LOL*
>
> Jeg har allerede kørt 10.000 mere - og den spinder stadig som en mis.
>
> Den gamle 2.0 er ikke til at slå ihjel.

Du har nok ret, en af mine bekendte som er hugger siger at de ikke er til at
sælge = det brænder aldrig af.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Christian Hansen

Dato : 19-11-03 22:31

> Du har nok ret, en af mine bekendte som er hugger siger at de ikke er til
at
> sælge = det brænder aldrig af.

Generelt er Opel's gamle 8v OHC motorer ikke til at slide op. Min spinder
stadig lystigt - og skal formentlig snart på rullefelt igen (blev målt ved
ca 260k km) for at se om den stadig har hk'ene hjemme :) - og ja - det
bliver på samme felt som første gang :)
Christian Hansen
http://www.nmweb.dk
http://www.taabelig-turbo-klub.dk

Fra : Christian Hansen

Dato : 19-11-03 22:20

> [...]
var
> mere livlig - men den har jo også kun gået 300.000 km, så den er kun lige

Kun 300k km ? min 1.6'er (C16NZ'er) har lige rundet 312.600 :)

Fra : Ukendt

Dato : 19-11-03 22:23

"Christian Hansen" <celeron_oc@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> var
>
> Kun 300k km ? min 1.6'er (C16NZ'er) har lige rundet 312.600 :)

Doooh - det slog lige nøjagtigt min passat den runde 311K i dag.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : John Sahl

Dato : 19-11-03 22:21

Jan W Nielsen wrote:
> [...]
> målt til 120 hk, mens den samme dag blev målt til 125 hk på et andet
> rullefelt. HELT nøjagtigt er det aldrig.

Det eneste rigtige er jo at få målt sin bil på samme felt, for at se
om de ændringer man laver virker efter hensigten.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-11-03 08:41

> [...]
> den samme dag blev målt til 125 hk på et andet rullefelt. HELT nøjagtigt

Og derfor egentligt lidt latterligt at man kan få målt sin bil til 175,2 hk.
Når der er en usikkerhed på +- et par hk, er de 0,2 ret ubetydelige...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 19-11-03 22:21

"Jonas R." <corolla.turboNOSPAM@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Ja kunne egenligt godt tænke mig at vide hvad der er mest præsist?
>
> Jonas

Det kommer jo an på så meget.

Men det er min opfattelse at de fleste efterhånden har styr på deres
rullefelt, i gamle dage var der store udsving.

For nogle år siden blev jeg "undercover" sendt ud af en a mine bekendte (som
er rallykører) for at teste rullefelter, i det at han mente der var for
store udsving. En påstod at de kunne lave over 200 hk på en motor og andre
kunne kun få den samme type motor til at give 185 hk med stort set den samme
tunings indsats.

Anyway, min gamle Golf III GTI skulle jo have 115 Hk - den var lettere tunet
med KN filter / ændret luftindtag og udstødning.
Og resultatet svingede mellem 116 og 132 hk (svjh). Det lyder jo godt at ens
motor har 17 Hk mere end den skulle have, nok for godt.

Men nu er der lige som kommet lidt mere styr på det, specielt efter at der
er kommet en ordning med DTI som kører rundt og kalibrer og tester de
rullefelter der er tilmeldt ordningen. (De bruger i øvrigt en voldtunet BMW
32x til formålet, ejet og ombygget af en af fartstrup gutterne.)

Jeg har fået lavet to målinger på min nuværende Bora hhv 169 og 178 Hk, jeg
tilskrive en del af forskellen at den første måling var med 95 oktan og min
motor egentligt er beregnet til 98 oktan. En del af formålet med den anden
rulning var netop at se om der var forskel på 95 / 98 oktan.
Målingerne blev foretaget ved RH motorsport og FDM testcenter.
Bilen skal have 170 Hk.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-03 11:42

> Ja kunne egenligt godt tænke mig at vide hvad der er mest præsist?

Hestene vil jeg få målt på rullefelt.

Acc. tider vil jeg måle med G-Tech. Omend det da lyder meget godt at
Kadetten er langt under 5 sekunder fra 0 til 100 på felt :)

Kadetten på felt... :)
http://www.nmweb.dk/video/OP081202/Opel_Kadett_2.0_Caravan_Run.avi

--
Mvh Bjørn,