Løs forbindelse i instrumentbræt (Alfa 156~
Fra : Ukendt

Dato : 19-11-03 09:49

Hej

Jeg har netop købt en brugt alfa 156. Der er en løs forbindelse i de 2
yderste drejeknapper til luftsystemet. Det betyder at lyset i knapperne er
meget uregelmæssigt, men bankes der forsigtigt på dem så kommer lyset igen.

Er det noget man selv kan ordne, og i så fald hvordan?

Mvh
Thomas Rybak

Fra : Aslan

Dato : 19-11-03 13:46

Thomas Rybak wrote:
> Jeg har netop købt en brugt alfa 156. Der er en løs forbindelse i de 2
> yderste drejeknapper til luftsystemet.
> Er det noget man selv kan ordne, og i så fald hvordan?

Foreløbelig plan for udførsel tyvstjålet fra alt.autos.alfa-romeo:

Emne: Re: Light in 156 dashboard
Dato: 19. november 2002 09:43

You need to remove the whole console, Just cosmetic. It takes about 30 mins.
I have got a write up I did for just this question which I'll try and dig
out for you later, but in the mean time I'll give it to you roughly...

Remove the stereo, ash tray, and gear stick boot...
Once you have done this you will see a range of screws which you will need
to remove...
Then when the screws are out lift the console from the gear stick end...
Once the console cover is off there are some screws holding the knobs in
place this will give you access to them...

This is a rough guide if are stuck just mail me and I'll try and help...

Aslan

1998 156 2.0

Fra : Aslan

Dato : 19-11-03 13:49

Fandt lige et link med billeder:

http://www.dashmount.co.uk/pages/71516.htm

Aslan

1998 156 2.0

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-03 10:23

Mange tak. Det er bare ærgerligt at der ikke er billeder af hele processen.

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 19-11-03 17:50

On Wed, 19 Nov 2003 09:48:44 +0100, "Thomas Rybak"
<rybakATadslhome.dk> wrote:

>Er det noget man selv kan ordne, og i så fald hvordan?

Jeg har lige haft min midterkonsol afmonteret (i forbindelse med
montering af GPS), og det smertefrit :) - Det tager vel omkring en
times tid (med mindre du, som jeg, ikke har fået grebene med til at
tage radioen ud med).

I weekenden piller jeg konsollen af igen for at få den malet. Er sgu
blevet træt af det "trælook". I samme omgang er jeg på udkig efter
læderrat og gearknop. Nogen, der kan hjælpe i den henseende?

\Mandal

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-03 10:23

Hvis du er træt af trælook, hvorfor vil du så have trærat og gearknop????

Jeg har en 2.0'er hvor det er standard. Det er faktisk ret lækkert med
trærat.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 20-11-03 10:30

On Thu, 20 Nov 2003 10:22:39 +0100, "Thomas Rybak"
<rybakATadslhome.dk> wrote:

>Hvis du er træt af trælook, hvorfor vil du så have trærat og gearknop????

Læs hvad der står! - og glem iøvrigt alle de forpulede ?-tegn
Desuden bør du skrive UNDER teksten, du svarer på!

/Mogens
Alfa Romeo

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-03 13:12

> Læs hvad der står! - og glem iøvrigt alle de forpulede ?-tegn
> Desuden bør du skrive UNDER teksten, du svarer på!

Før det første: Jeg har læst hvad der står og har svaret på det. Har du
????????????????????????

For det andet: Mage til surt røvhul skal man sgu lede længe efter. Hvad
fanden er det for en måde at svare folk på???????????? - det giver mig
godtnok ikke særlig stor lyst til at deltage i denne nyhedsgruppe

Hilsen, nu sure Thomas!

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 20-11-03 13:19

On Thu, 20 Nov 2003 13:11:36 +0100, "Thomas Rybak"
<rybakATadslhome.dk> wrote:

>Før det første: Jeg har læst hvad der står og har svaret på det.
>Har du ????????????????????????

Manden nævner jo netop, at han går fra træ til læder.
Hvorfor stiller du så dit spørgsmål - det giver jo ingen mening

>For det andet: Mage til surt røvhul skal man sgu lede længe efter.

Jep - du har helt ret :)

>Hvad fanden er det for en måde at svare folk på????????????

Dét er slet ikke god nok :)

>det giver mig godtnok ikke særlig stor lyst til at deltage i denne nyhedsgruppe

Forståeligt, men dumt -> man kan lære meget hér i gruppen.
Men du er måske flyttet til den internationale Alfa-gruppe?

/Mogens
Alfa Romeo

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-03 13:28

> Manden nævner jo netop, at han går fra træ til læder.
> Hvorfor stiller du så dit spørgsmål - det giver jo ingen mening

Okay, det var en fejl, man kan jo stire sig blind på en del af teksten.

> Jep - du har helt ret :)

Så er vi da enige på dét punkt!

>Hvad fanden er det for en måde at svare folk på????????????
> Dét er slet ikke god nok :)

Dét giver til gengæld ikke meget mening?

> Forståeligt, men dumt -> man kan lære meget hér i gruppen.
> Men du er måske flyttet til den internationale Alfa-gruppe?

Det er vist ikke op til dig at vurdere hvad der er dumt eller ej. Og sure
opstød som dine skal da nok sikre at folk holder sig væk!

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 20-11-03 13:31

On Thu, 20 Nov 2003 13:27:56 +0100, "Thomas Rybak"
<rybakATadslhome.dk> wrote:

>Så er vi da enige på dét punkt!

Yes :)

>Dét giver til gengæld ikke meget mening?

At svare på dén måde

>Det er vist ikke op til dig at vurdere hvad der er dumt eller ej.

OK - jeg dropper kommentaren :)

>Og sure opstød som dine skal da nok sikre, at folk holder sig væk!

Jep, og dét skal vi undgå...

/Mogens
'95 Alfa Romeo 164 Q4

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-03 13:53

> Yes :)

> At svare på dén måde

> OK - jeg dropper kommentaren :)

> Jep, og dét skal vi undgå...

Nu er du da godtnok vendt på en tallerken - nu er du jo enig i alt hvad jeg
siger. Noget af en vendekåbe efter min mening...

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 20-11-03 14:02

On Thu, 20 Nov 2003 13:53:16 +0100, "Thomas Rybak"
<rybakATadslhome.dk> wrote:

>Nu er du da godtnok vendt på en tallerken - nu er du jo enig i alt hvad jeg
>siger. Noget af en vendekåbe efter min mening...

Opfat det som en selverkendelse hos mig - jeg trickede på 3 forhold,
som jeg nu har erkendt, ikke var nok til et angreb af dén kaliber.
Kald det vendekåbe - I don't care :)

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-03 14:29

> Opfat det som en selverkendelse hos mig - jeg trickede på 3 forhold,
> som jeg nu har erkendt, ikke var nok til et angreb af dén kaliber.
> Kald det vendekåbe - I don't care :)

Ahh, så det var altså en vagt formuleret undskyldning

Well, whatever...

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 20-11-03 14:59

On Thu, 20 Nov 2003 14:29:23 +0100, "Thomas Rybak"
<rybakATadslhome.dk> wrote:

>Ahh, så det var altså en vagt formuleret undskyldning
^^^^^^
Håber Tom C læser dette

/Mogens

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 20-11-03 19:58

"Thomas Rybak" <rybakATadslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis du er træt af trælook, hvorfor vil du så have trærat og gearknop????

Som Mogens allerede har gjort opmærksom på; du bør læse indlægget igen

> Jeg har en 2.0'er hvor det er standard. Det er faktisk ret lækkert med
> trærat.

Jeg syntes også, det var lækkert i starten. Nu er jeg så småt ved at være
træt af det. Desuden er jeg ved at "opfriske" instrumentbordet, og det nye
look passer slet ikke til gammelmands træ :D

\Mandal