/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Holdbarhed af gløderør
Fra : Ukendt


Dato : 18-11-03 18:12

I en nyere commonrail dieselhakker, hvor lang tid / hvor mange km kan man
forvente at et gløderør holder? Er det at betragte som en sliddel?

Mvh
Michael



 
 
Rene´ (20-11-2003)
Kommentar
Fra : Rene´


Dato : 20-11-03 19:55

De holder vel ca 2000 forvarmninger, når du har skiftet et skal du ikke
skifte det mere før der er gået min 5 år..



Morten Larsen (20-11-2003)
Kommentar
Fra : Morten Larsen


Dato : 20-11-03 20:17


"Michael T. Jørgensen" <spamkillerSNABELAwebhiker.dk> skrev i en meddelelse
news:3fba52ad$0$27390$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> I en nyere commonrail dieselhakker, hvor lang tid / hvor mange km kan man
> forvente at et gløderør holder? Er det at betragte som en sliddel?
>
> Mvh
> Michael
>

Når du nævner ordet "sliddel", lyder det som om du
har en tvist i forbindelse med noget garanti eller lign. Er det korrekt ?

Hvor jeg arbejder (Toyota - forhandler hemmlig , er et gløderør
ikke en sliddel, hvis vi snakker garanti. - Men jeg har aldrig skiftet et
gløderør i en Toyota commonrail-diesel, så det vil sige at de kører meget
langt. Måske 200.000 ?

På ikke commonrail, vil jeg sige max 100.000, så er de færdige.
Dem har jeg skiftet mange af - men commonrail starter måske så
godt uden forvarmning, at mange kører rundt uden at vide om der er
gået et rør ?

Alt jeg siger her, er selvfølgelig meget afhængig af kørselsmønster.

Morten



Morten Larsen (20-11-2003)
Kommentar
Fra : Morten Larsen


Dato : 20-11-03 20:23

> Alt jeg siger her, er selvfølgelig meget afhængig af kørselsmønster.
>

Lige for at være præcis, så kan antallet af koldstarter , nok ændre billedet
lidt,
men snakker vi garanti på en bil - så er et gløderør absolut ikke en
sliddel.
(så må gløderøret i et oliefyr også være en sliddel ? Not )

Morten



Lars (20-11-2003)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 20-11-03 21:04


"Morten Larsen" <
Klip
> (så må gløderøret i et oliefyr også være en sliddel ? Not )
>
> Morten

Hvor sidder gløderøret på i et oliefyr??
Lars



Tom (20-11-2003)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 20-11-03 21:14



> Hvor sidder gløderøret på i et oliefyr??
> Lars
>
>
han mener vel forvarmer

--
Tom




Morten Larsen (21-11-2003)
Kommentar
Fra : Morten Larsen


Dato : 21-11-03 12:21


"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:3fbd2076$0$156$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> > Hvor sidder gløderøret på i et oliefyr??
> > Lars

I mit olifyr i bilen sidder det ind i brændkammeret sammen
med brændstofdyssen (har selv samlet det - er reperatør af Hydronic fyr)
Røret ligner et gløderør til en dieslmotor, bare mindre, og er på 8 Volt.

> >
> >
> han mener vel forvarmer
>

Nej, jeg mener gløderør

> --
> Tom
>
>
>



Ukendt (21-11-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-11-03 12:59



> > > Hvor sidder gløderøret på i et oliefyr??
> > > Lars
>
> I mit olifyr i bilen sidder det ind i brændkammeret sammen
> med brændstofdyssen (har selv samlet det - er reperatør af Hydronic fyr)
> Røret ligner et gløderør til en dieslmotor, bare mindre, og er på 8 Volt.
>
> > >
> > >
> > han mener vel forvarmer
> >
>
> Nej, jeg mener gløderør

tja ok...hvis han med oliefyr mener dieselmotor så har du ret. Jeg tænkte
lige på oliefyr = oliefyr og så hedder det altså forvarmer

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Morten Larsen (21-11-2003)
Kommentar
Fra : Morten Larsen


Dato : 21-11-03 18:20

> tja ok...hvis han med oliefyr mener dieselmotor så har du ret. Jeg tænkte
> lige på oliefyr = oliefyr og så hedder det altså forvarmer
>

Hvis jeg forstår dig ret, så mener du stadig at der ikke sidder et gløderør
i et oliefyr (altså oliefyr = et apparat der varmer motoren op - drevet af
diesel/benzin
før start af motor)

Skulle dette være tilfældet, vil jeg da gerne scanne et billede, samt
beskrivelse
fra Hydronic rep-håndbog eller tage et billede af et rør, eller hvad der
skal til ?

Jeg benytter en svensk håndbog hvor det hedder "glodestift" med svensk ø

Når jeg har talt med Bosch omkring disse fyr, hedder det et gløderør, men
måske
teknikerne inde hos Bosch heller ikke ved hvad de snakker om, samt dem der
har lavet deres håndbøger.

Morten



Morten Larsen (21-11-2003)
Kommentar
Fra : Morten Larsen


Dato : 21-11-03 18:37


> Når jeg har talt med Bosch omkring disse fyr, hedder det et gløderør, men
> måske
> teknikerne inde hos Bosch heller ikke ved hvad de snakker om, samt dem der
> har lavet deres håndbøger.

Fandt lige, for ikke at scanne rode rage:

Prøv at kigge her: http://www.kjoeller.com/pdf/Gesamtprospekt_DK.pdf

Nogle steder på splittegningerne hedder det en glødestift, på feks. Hydronic
10 hedder
det et gløderør.

Morten



Tom (21-11-2003)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 21-11-03 19:36



> Hvis jeg forstår dig ret, så mener du stadig at der ikke sidder et
gløderør
> i et oliefyr (altså oliefyr = et apparat der varmer motoren op - drevet af
> diesel/benzin
> før start af motor)

vi taler nok om to ting. Det firma jeg er ansat i, lever bl.a af at lave
forvarnere til oliefyr, har endda været i selvsamme division i >7-8 år.

--
Tom




Morten Larsen (21-11-2003)
Kommentar
Fra : Morten Larsen


Dato : 21-11-03 20:30

> vi taler nok om to ting. Det firma jeg er ansat i, lever bl.a af at lave
> forvarnere til oliefyr, har endda været i selvsamme division i >7-8 år.

Ok - måske men snakker vi stadig om oliefyr til biler, eller er vi ovre
i de store ting der står i et parcelhus til opvarmning ?
Hvis vi taler fyr til biler, vil jeg da gerne høre om det her forvarmning


Morten



Ukendt (22-11-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-11-03 14:45

[snip]
> Når du nævner ordet "sliddel", lyder det som om du
> har en tvist i forbindelse med noget garanti eller lign. Er det korrekt ?

Det er endnu ikke en tvist... Og nu tror jeg heller ikke derbliver noget,
efter at haø talt med værkføreren. Han sendte en regning fordi gløderør
eksplicit var undtaget garantien, i hans forældede garantibetingelsesbog...
I min servicebog er gløderør ikke undtaget (med mindre det er at betragte
som en sliddel), derfor spørgsmålet...

>
> Hvor jeg arbejder (Toyota - forhandler hemmlig , er et gløderør
> ikke en sliddel, hvis vi snakker garanti. - Men jeg har aldrig skiftet et
> gløderør i en Toyota commonrail-diesel, så det vil sige at de kører meget
> langt. Måske 200.000 ?

Lyder godt

>
> På ikke commonrail, vil jeg sige max 100.000, så er de færdige.
> Dem har jeg skiftet mange af - men commonrail starter måske så
> godt uden forvarmning, at mange kører rundt uden at vide om der er
> gået et rør ?

Ja jeg havde ikke opdaget noget...

>
> Alt jeg siger her, er selvfølgelig meget afhængig af kørselsmønster.

Naturligvis

Mvh
Michael



Morten Larsen (22-11-2003)
Kommentar
Fra : Morten Larsen


Dato : 22-11-03 19:00

> > På ikke commonrail, vil jeg sige max 100.000, så er de færdige.
> > Dem har jeg skiftet mange af - men commonrail starter måske så
> > godt uden forvarmning, at mange kører rundt uden at vide om der er
> > gået et rør ?
>
> Ja jeg havde ikke opdaget noget...
>

Hej

Skiftede værkstedet blot dine rør, på din regning uden at
have talt med dig først, og uden at du havde klaget over startproblemer ?
Det lyder lidt tarveligt. Godt i alligevel - formentlig - er blevet enige om
regningen.

Morten



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408694
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste