Golf III går dårligt i fugtigt vejr.
Fra : Ukendt

Dato : 18-11-03 17:32

Hej,

Min Golf III fra 95 med 206.000 på klokken går dårligt i fugtigt vejr.

Når jeg giver gas hakker den lidt, det virker som om den modvilligt tager
gasen. I tomgang svinger den mellem 700 - 1000 omdr. for lige pludselig at
stabilisere sig på 900?

Hvad kan der være galt?

Fra : Frederik

Dato : 18-11-03 23:39

Den Tue, 18 Nov 2003 17:32:19 +0100. skrev Michael Rasmussen:

> r den lidt, det virker som om den modvilligt tager gasen. I tomgang
> svinger den mellem 700 - 1000 omdr. for lige pludselig at stabilisere
> sig på 900?
Det er ret sikkert, at det er dit luftspjæld den er gal med, men mæske
skal det bare renses.
Det er en klassisk fejl på Golf III. Kan du fortælle lidt om hvilken motor der
sidder i din bil. Det kan også være din indsprøjtning der er noget galt
med eller måske er det bare dit luftfilter der skal skiftes.

Der er garanteret andre der læser dit indlæg, som kan komme med gode
løsningsforslag på den fejl med luftspjældet.

--->>> Frederik )))

Fra : Ukendt

Dato : 19-11-03 09:26

"Frederik" <nospam@ingenmail.dk> wrote in message
> [...]
> sidder i din bil. Det kan også være din indsprøjtning der er noget galt
> med eller måske er det bare dit luftfilter der skal skiftes.

Hej Frederik,

Det er en 1.8 benzin.
Her til morgen har den fundet på en ny fejl. Den holder 2000 omdr.i tomgang
indtil motoren begynder at blive varm.