Så blev min bil totalskadet
Fra : Fabritius

Dato : 18-11-03 12:37

Hejsa,

Jeg fik en lille frontskade på min Corolla Coupe i fredags. Toyota vurderede
skaden til 12000, og idag har jeg lige snakket med taksatoren. Jeg får 13000 for
min bil, så nu har jeg ikke længere Corolla. Det var mig selv der bedte om pengene
i stedet for at få den lavet, så jeg er godt tilfreds med "handlen".

Nu er jeg på jagt efter den næste bil i rækken. Denne gang kommer jeg ikke uden om
trykladning.

/Claus

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:212.242.60.45)

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 18-11-03 13:47

On Tue, 18 Nov 2003 12:36:45 +0100, "Fabritius" <champ88@ofir.invalid>
wrote:

> [...]
>i stedet for at få den lavet, så jeg er godt tilfreds med "handlen".

Er GT'ere virkeligt ikke mere værd?

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-03 14:13

"Mogens Knudsen" <mailto:dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Så blev min bil totalskadet"

> Er GT'ere virkeligt ikke mere værd?

Min var ikke. Den trængte til at få lavet en del rust, så det var ok. Nu er planen
at hive en Uno hjem fra Tyskland. Skal bare have fundet den helt rigtige.

Fra : Martin

Dato : 18-11-03 18:30

<Fabritius> skrev i en meddelelse
> [...]
er planen
> at hive en Uno hjem fra Tyskland. Skal bare have fundet den helt rigtige.

Det er sgu en lille bil - og du er jo stor? ;)

Hvad med en Nissan Bluebird Turbo. Men okay, sådan en har du jo haft før.
--

- Martin

Nissan Almera GTi

Fra : Claus Fabritius

Dato : 18-11-03 19:55

"Martin" <mp@schilling.dk> wrote in message

> Det er sgu en lille bil - og du er jo stor? ;)

Så stor er jeg da heller ikke... Eller... Er jeg? :)

> Hvad med en Nissan Bluebird Turbo. Men okay, sådan en har du jo haft før.

Jeg kan jo lige så godt prøve noget nyt, og selvom Bluebirden var en dejlig
bil, så skal jeg ikke have sådan en igen. Den er alt for dyr i stumper.

--
/Claus Fabritius
www.fabritius.nu

Fra : John Sahl

Dato : 18-11-03 20:47

Claus Fabritius wrote:
> Så stor er jeg da heller ikke... Eller... Er jeg? :)

Næh, du kan da sagtens passe ind i en Uno

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Claus Fabritius

Dato : 18-11-03 22:08

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote in message

> Næh, du kan da sagtens passe ind i en Uno

Det synes jeg heller ikke at der er nogle problemer i. Mon det bunder i, at
jeg ikke kunne være i en C2's børnesæder? :)

--
/Claus Fabritius
www.fabritius.nu

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 19-11-03 08:15

On Tue, 18 Nov 2003 14:12:47 +0100, <Fabritius> wrote:

>Nu er planen at hive en Uno hjem fra Tyskland.
>Skal bare have fundet den helt rigtige.

www.marktplaats.nl/markt/autos/fiat.htm - (man byder på private biler)
'85 Uno turbo Cabriolet
'92 1.4 turbo
osv.

/Mogens

Fra : Claus Fabritius

Dato : 19-11-03 09:36

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> www.marktplaats.nl/markt/autos/fiat.htm - (man byder på private biler)
> '85 Uno turbo Cabriolet
> '92 1.4 turbo
> osv.

Uno Cabriolet. Det har jeg godt nok aldrig set før. Det ville være en unik
bil herhjemme. Har du nogen idé om hvad den ville blive afgiftsat som? Bare
en normal Uno Turbo, eller ville den mon ryge op i en klasse for sig selv.
Jeg kendte ikke siden, men den er gemt, og der var et par interessante
imellem.

Indtil videre har jeg sendt forespørgsler på et par biler i Tyskland, og
håber på at få nogle gode svar tilbage.
--
/Claus Fabritius
www.fabritius.nu

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 19-11-03 09:48

On Wed, 19 Nov 2003 09:36:23 +0100, "Claus Fabritius"
<usenet2@fabritius.nu> wrote:

>Uno Cabriolet. Det har jeg godt nok aldrig set før. Det ville være en unik
>bil herhjemme. Har du nogen idé om hvad den ville blive afgiftsat som?

Ca. <10.000 kr på grund af årgangen.
Hér er en vurdering fra den 23. maj 2002 på en '85 Escort XR3i cabrio,
155.000 km, intet udstyr -> T&S ønsker sig 29.000 kr i afgift

>Bare en normal Uno Turbo, eller ville den mon ryge op i en klasse for sig selv.

Se ovenstående...

>Jeg kendte ikke siden, men den er gemt, og der var et par interessante
>imellem.

Jow, jow - >1300 Fiat-biler tilsalg

>Indtil videre har jeg sendt forespørgsler på et par biler i Tyskland og
>håber på at få nogle gode svar tilbage.

Telefon -> brug telefonen. Ellers smutter bilerne for snuden af dig.
Det handler om seriøs interesse, idet man som sælger bestormes af
mails, hvor ikke alle er lige seriøse henvendelser. De seriøse købere
ringer, og som sælger differensierer/differerer man folk på dét.

Jeg mailer i øjeblikket lidt sammen med en NG-gut, der er ude efter en
tysk Vectra 2000 16V. Han ér ellers hurtig, men bilerne bli'r solgt
for hurtigt (dém, der er værd at købe)

/Mogens

Fra : Hans Paulin

Dato : 19-11-03 10:05

Mogens Knudsen wrote:

> Hér er en vurdering fra den 23. maj 2002 på en '85 Escort XR3i cabrio,
> 155.000 km, intet udstyr -> T&S ønsker sig 29.000 kr i afgift

....og forsikringen her hjemme er umulig høj, ikke?
Hans

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 19-11-03 10:07

On Wed, 19 Nov 2003 10:04:33 +0100, "Hans Paulin"
<hans_fjernes_@it.invalid> wrote:

>...og forsikringen her hjemme er umulig høj, ikke?

Nope -> man skal jo kun have en ansvarsforsikring, og det er kasko,
der koster kassen, Hans

/Mogens

Fra : Hans Paulin

Dato : 19-11-03 10:25

Mogens Knudsen wrote:

> Nope -> man skal jo kun have en ansvarsforsikring

....dét er hvad "vi" har haft de sidste 31 år...

>, og det er kasko,
> der koster kassen, Hans

....havde totalt droppet ideen om kludetag på en kraftig bil af dén
årsag...

....man lehrnt nie aus!
Hans

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 19-11-03 11:41

On Wed, 19 Nov 2003 10:25:03 +0100, "Hans Paulin"
<hans_fjernes_@it.invalid> wrote:

>...dét er hvad "vi" har haft de sidste 31 år...

....'kay

>...havde totalt droppet ideen om kludetag på en kraftig bil af dén
>årsag...

Jamen det kan da så roligt købe :)

>...man lehrnt nie aus!

:)

>...Alm. Brand tar mere for ansvar på min GSi end for min tidligere
>1,3S...

Mit selskab i Tryg skal have 3.500 kr helårligt, hvis jeg vil forsikre
en Kadett GSi 16V (150 hk) hos dem (ansvar og kasok).
Det er ca. halvdelen af min nuværende præmie.

/Mogens

Fra : Hans Paulin

Dato : 19-11-03 11:56

Mogens Knudsen wrote:

> Jamen det kan du da så roligt købe :)

....det vil i hvertfald igen indgå i overvejelserne...

> Mit selskab i Tryg skal have 3.500 kr helårligt, hvis jeg vil forsikre
> en Kadett GSi 16V (150 hk) hos dem (ansvar og kasok).
> Det er ca. halvdelen af min nuværende præmie.

....har - som sagt - ikke haft kasko i 31 år - gav 3495,- kr. for
Kadetten (8V / 115 hk) for ét års ansvar (december 2002) ved Alm.
Brand - hvor jeg har hus / indbo / udvidet skjulte rør - m.a.o.*alt* -
bortset fra mc...
Hans

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 19-11-03 12:00

On Wed, 19 Nov 2003 11:56:08 +0100, "Hans Paulin"

> [...]
>Kadetten (8V / 115 hk) for ét års ansvar (december 2002) ved Alm.
>Brand - hvor jeg har hus / indbo / udvidet skjulte rør - m.a.o.*alt* -

Det var da fuldstændigt vanvittigt -> jeg ville skulle give 100
kr om måneden på det grundlag. Det er da vist på tide, at du får et
forsikringscheck gennemført......

/Mogens
som har afleveret den...

Fra : Hans Paulin

Dato : 19-11-03 12:05

Mogens Knudsen wrote:

> Det var da fuldstændigt vanvittigt -> jeg ville skulle give 100
> kr om måneden på det grundlag. Det er da vist på tide, at du får et
> forsikringscheck gennemført......

....how?

> /Mogens
> som har afleveret den...

Hans

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 19-11-03 12:59

On Wed, 19 Nov 2003 12:05:15 +0100, "Hans Paulin"
<hans_fjernes_@it.invalid> wrote:

>...how?

<Thomas> viser vejen i den anden besvarelse. Du har jo alderen til en
fornuftig præmie, der er væsentlig lavere end din nuværende!
Hva' med at bestille et besøg af en "Tryg-mand":
www.tryg.dk/netinsurance01/snotes.do?uniklink=Kontaktmig

/Mogens

Fra : Hans Paulin

Dato : 19-11-03 13:12

Mogens Knudsen skrev:

> <Thomas> viser vejen i den anden besvarelse.

....er gemt...

> Du har jo alderen til en
> fornuftig præmie,

....mellem 50 og skindød...

> der er væsentlig lavere end din nuværende!

....kan man glemme "forsikringspriser"?

> Hva' med at bestille et besøg af en "Tryg-mand":
> www.tryg.dk/netinsurance01/snotes.do?uniklink=Kontaktmig

....er noteret...

Tak!
Hans

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 19-11-03 13:27

On Wed, 19 Nov 2003 13:11:54 +0100, "Hans Paulin"

>...er noteret...

Gør nu det samme ved 2 andre selskaber - f.eks. Fair (din bil er måske
for vild) samt Tom's (GF). Så har du dermed det bedste grundlag for
beslutningen vedr. en ny start på tilværelsen uden økonomiske sorger,
grundet den store månedlige besparelse

>Tak!

Your welcome.
Måske skulle man hér tilføje et "Selv tak" -> for handlen

/Mogens

Fra : Hans Paulin

Dato : 19-11-03 13:41

Mogens Knudsen skrev:

> Gør nu det samme ved 2 andre selskaber - f.eks. Fair (din bil er måske
> for vild) samt Tom's (GF).

....når jeg får andre arbejdstider (nu skubbet en uge), som jeg har
fortalt dig, tar jeg en runde...

> Så har du dermed det bedste grundlag for
> beslutningen vedr. en ny start på tilværelsen uden økonomiske sorger,
> grundet den store månedlige besparelse

....ikke dårligt, ikke dårligt!

> Måske skulle man hér tilføje et "Selv tak" -> for handlen

....håber, at du er lige så tilfreds som mig, selv om det bliver svært...

Hans

Fra : Ukendt

Dato : 19-11-03 18:47

> Gør nu det samme ved 2 andre selskaber - f.eks. Fair (din bil er måske
> for vild) samt Tom's (GF).

MIN GF ? )

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 19-11-03 18:59

On Wed, 19 Nov 2003 18:46:32 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>MIN GF ? )

Jep: Gammelmands Forsikring

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 19-11-03 19:02

> Jep: Gammelmands Forsikring

Nåeh det var derfor kasko'en var så billig til morfar-mondeo'en

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 19-11-03 14:16

Hans Paulin wrote:

> ...how?

Du finder en liste over de danske forsikringsselskaber og deres
telefonnumre. Så ringer du til hver og et på listen og siger "Dav,
jeg hedder Hans, jeg har bil, mc, indbo, brand, skjult rør etc.
hvad kan I give mig af pris på det?". Hvis prisen er for høj siger
du "Jeg får det til xx kroner hos mit nuværende, så det må du
kunne gøre bedre." Er den lækkert lav, siger du "Cool, jeg ringer
lige tilbage senere..". Når du har taget hele raden rundt, slutter
du af med at ringe til dit nuværende selskab, fortæller dem hvor
lav en pris du er blevet tilbudt og spørger om de har lyst til at
stikke den? Alt i alt tager det ca. en dags tid at ringe rundt,
men du kan hurtigt spare en stribe tusser på det, så det er vel en
okay dagsløn? Året efter gentager du tricket når der er ca. en
måned til dine forsikringers skæringsdato.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Hans Paulin

Dato : 19-11-03 14:44

Thomas Strandtoft skrev:

snip en hel masse godt

ROFL

....dit er gemt...
Hans

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 19-11-03 16:54

Hans Paulin wrote:

> snip en hel masse godt

Takker..

Jeg har ikke selv rygrad til at få det gjort, det er begrænset
hvad jeg har af forsikringer og jeg får allerede en fed deal hos
mit selskab, men min kammerat med hus, bil, børn og hele svineriet
har gjort det til en årlig tradition at ringe rundt en måned før
hans forsikringers skæringsdato. Ifølge ham, tjener han hvert år
en tusse eller to og som han siger er de jo skattefrie..

Du kan jo også kombinere det med ham min navnebrors forslag om at
møde op personligt. Først ringer du rundt og når du så har fundet
det bedste selskab, møder du personligt op og ser om du kan presse
citronen endnu et hak..

Jeg har ladet mig fortælle at man indimellem kan score gratis
præmietrin ved at tegne en persionsopsparing i selskabet. Man
betaler så til opsparingen den første måned, og ringer herefter og
får sat opsparingen i bero. Pengene får man retur når man går på
pension..

At handle forsikringer er som at handle på bazar i Marokko, der er
ingen faste regler, vilkår og priser, så det er bare om at snakke
for sin syge moster.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Hans Paulin

Dato : 19-11-03 23:55

Thomas Strandtoft skrev:

> Du kan jo også kombinere det med ham min navnebrors forslag om at
> møde op personligt.

....dét var hvad jeg havde tænkt mig...
Hans

Fra : Hans Paulin

Dato : 19-11-03 12:09

Hans Paulin wrote:

> gav 3495,- kr. for
> Kadetten (8V / 115 hk) for ét års ansvar (december 2002) ved Alm.
> Brand

....var inde på forsikringspriser for længe siden - GF var billigere, men
krævede en startspærre (som jeg ikke har)...
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 19-11-03 12:37

"Hans Paulin" <mailto:hans_fjernes_@it.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]

> Kadetten (8V / 115 hk) for ét års ansvar (december 2002) ved Alm.
> Brand - hvor jeg har hus / indbo / udvidet skjulte rør - m.a.o.*alt* -

Det lyder altså lidt dyrt. Jeg betaler 7500 om året med kasko på min Megane 1,6
(110 heste) Det er for en forsikring uden bonustab ved skade så jeg kunne have
sparet omkring 2000 om året hvis jeg ville have den med bonustab. Jeg er 29 år og
er Elitebilist i Tryg (jeg lavede en god handel da jeg skiftede selskab om 1½
år bliver jeg superelitebilist og ville næsten kunne forsikre min bil med kasko
for det samme som du kan forsikre din for.

Tag dine papirer med rundt og besøg et par selskaber min oplevelse var at når an
ringede får man standard prisen men når man møder op prøver de og se om de kan
lave et godt tilbud til dig. I mit tilfælde havde jeg en forsikring gennem Danske
bank med en rimelig billig præmie, den kunne Tryg ikke matche med min accinitet
men da jeg ville lægge alle mine forsikringer over til dem gav de mig en 4-6 år i
ekstra accinitet og så blev tilbudet lige pludseligt rigtigt godt og det betød
at jeg ikke behøvede at kigge på forsikringspriser da vi skiftede bilen ud her
sidste år jeg var jo elitebilist istedet for at være nogle trin fra.

Thomas

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:130.227.13.5)

Fra : Hans Paulin

Dato : 19-11-03 13:14

Thomas skrev:

> Det lyder altså lidt dyrt.

....ka jeg forstå...

snip

> Tag dine papirer med rundt og besøg et par selskaber min oplevelse
> var at når an ringede får man standard prisen men når man møder op
> prøver de og se om de kan lave et godt tilbud til dig.

....he he - jeg må finde min indre krejler frem...

> [...]
> præmie, den kunne Tryg ikke matche med min accinitet men da jeg ville
> lægge alle mine forsikringer over til dem gav de mig en 4-6 år i

....'kay...

> og så blev tilbudet lige pludseligt rigtigt godt

snip

Tak skal du ha!
Hans

Fra : Claus Fabritius

Dato : 19-11-03 10:12

"Hans Paulin" <hans_fjernes_@it.invalid> wrote in message

> ...og forsikringen her hjemme er umulig høj, ikke?

Jeg skal kun have ansvar og mit forsikringsselskab er ligeglad med hvilken
bil jeg skal have forsikret. En Uno45 koster mere eller mindre det samme som
en M3.
--
/Claus Fabritius
www.fabritius.nu

Fra : Hans Paulin

Dato : 19-11-03 10:29

Claus Fabritius wrote:

> Jeg skal kun have ansvar

....aber selbsverständlich!

> og mit forsikringsselskab er ligeglad med
> hvilken bil jeg skal have forsikret.

....dejligt forsikringsselskab!

....hvad hedder det?

Fra : Claus Fabritius

Dato : 19-11-03 10:10

> Ca. <10.000 kr på grund af årgangen.
> Hér er en vurdering fra den 23. maj 2002 på en '85 Escort XR3i cabrio,
> 155.000 km, intet udstyr -> T&S ønsker sig 29.000 kr i afgift

Burde en Uno Turbo Cabriolet ikke ende ca. samme sted? Årgangen er den samme
og en Uno Turbo er vel ikke mindre værd end en XR3i.

> Se ovenstående...

Har kigget :)

> [...]
> mails, hvor ikke alle er lige seriøse henvendelser. De seriøse købere
> ringer, og som sælger differensierer/differerer man folk på dét.

Der har jeg et mindre problem, da jeg hverken forstår tysk når det tales
eller kan gøre mig forståelig. Er din erfaring at man kan klare sig på
engelsk, når man skal købe bil dernede?

> Jeg mailer i øjeblikket lidt sammen med en NG-gut, der er ude efter en
> tysk Vectra 2000 16V. Han ér ellers hurtig, men bilerne bli'r solgt
> for hurtigt (dém, der er værd at købe)

Det ser også ud til at der er meget stor udskiftning i Unoerne på mobile og
autoscout. Har kigget noget tid efterhånden, og det er ikke unormalt at de
flotteste forsvinder efter et par dage eller 3.

--
/Claus Fabritius
www.fabritius.nu

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 19-11-03 10:14

On Wed, 19 Nov 2003 10:10:11 +0100, "Claus Fabritius"
<usenet2@fabritius.nu> wrote:

>Burde en Uno Turbo Cabriolet ikke ende ca. samme sted? Årgangen er den samme
>og en Uno Turbo er vel ikke mindre værd end en XR3i.

Tror jeg ikke...

>Der har jeg et mindre problem, da jeg hverken forstår tysk når det tales
>eller kan gøre mig forståelig. Er din erfaring at man kan klare sig på
>engelsk, når man skal købe bil dernede?

Tyskere er til det germanske sprog - nu doubt about that, man :)

>Det ser også ud til at der er meget stor udskiftning i Unoerne på mobile og
>autoscout. Har kigget noget tid efterhånden, og det er ikke unormalt at de
>flotteste forsvinder efter et par dage eller 3.

Nix - man skal være på stikkerne.
Prøv at gribe knoglen og spørg på engelsk -> og se hvad der sker...

/Mogens

Fra : Anders Møller

Dato : 18-11-03 21:29

"Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev i en meddelelse

> Nu er jeg på jagt efter den næste bil i rækken. Denne gang kommer jeg ikke
uden om
> trykladning.

Et gæt.. Uno turbo - importer den ligesom jeg, det betaler sig..

/Anders, Uno Racing 1993..

Fra : Claus Fabritius

Dato : 18-11-03 22:08

"Anders Møller" <anders-fjern-@damkjaer-moller.dk> wrote in message

> Et gæt.. Uno turbo - importer den ligesom jeg, det betaler sig..

Hvordan kunne du gætte det? :) Den må dog godt være to år ældre end din af
hensyn til afgiften. Og planen er også import. Leder dagligt efter den
rigtige.

--
/Claus Fabritius
www.fabritius.nu

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 18-11-03 22:55

On Tue, 18 Nov 2003 22:07:43 +0100, "Claus Fabritius"
<usenet2@fabritius.nu> wrote:

>Leder dagligt efter den rigtige.

Hvad er der galt med dén fra '91 i www.mobile.de ?
88.000 km og een ejer for 750€

/Mogens

Fra : Claus Fabritius

Dato : 18-11-03 23:08

> Hvad er der galt med dén fra '91 i www.mobile.de ?
> 88.000 km og een ejer for 750?

Den er med i overvejelserne. Jeg har sendt ham en mail hvor jeg spørger
efter billeder og efter nogle flere detaljer omkring bilens stand. Nå jeg se
hvad der kommer retur. Det er dog ikke en Racing (1.4) som jeg helt vil have
fingrene i, men det er til at leve med.

Nu da du har lidt erfaring med at hente biler, kan du så give et bud på hvad
det vil koste i transport osv at hente en bil hjem? Henholdsvis hvis den
står omkring Hamburg og hvis man skal ned omkring München.

--
/Claus Fabritius
www.fabritius.nu

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 19-11-03 07:34

On Tue, 18 Nov 2003 23:08:26 +0100, "Claus Fabritius"
<usenet2@fabritius.nu> wrote:

>Nu da du har lidt erfaring med at hente biler, kan du så give et bud på hvad
>det vil koste i transport osv at hente en bil hjem?

En vognmand tager 2.500 +moms uanset placering i Tyskland
Kør-selv koster en togbillet, benzinen og en færge-/brobillet...

/Mogens