Tandrem og klimaanlæg
Fra : Henrik Steffensen

Dato : 18-11-03 07:24

Jeg har netop købt en Audi A6, 2.6 fra 1995. Den er importeret fra Tyskland,
og har alene gået 48.000 km. Jeg har været i kontakt med Audi i Tyskland,
som har oplyst, at det passer fint med deres registreringer af service, så
antallet af kilometer passer formentlig godt nok. Den er endvidere helt ny
alle steder - døre, sæder, greb, pedaler, bagagerum, motor m.v., så meget
tyder på, at det er korrekt.

Der bliver iøvrigt også lavet en FDM-test af bilen.

Bilen har automatgear, fartpilot, el-soltag, 4 el-ruder, klimatronic og
meget andet.

Mit spørgsmål er - hvorledes kan jeg kontrollere, om klimaanlægget fungerer
effektivt her i vinterkulden?

Og hvad med tandremmen - kilometermæssigt er jeg et stykke fra, at den skal
skiftes (ved 120.000 km.), men hvad med alder? I servicebogen kan jeg intet
finde om en sådan aldersgrænse.

Hilsen Henrik.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 18-11-03 08:05

Henrik Steffensen wrote:
> [...]
> skiftes (ved 120.000 km.), men hvad med alder? I servicebogen kan jeg intet

Hmm plejer man ikke at sige 3-4år?

Det kan være ligegyldigt hvad producenten siger hvis den ryger ved et
uheldigt tilfælde alligevel.

Få den skiftet og få ro i sjælen.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : thomas andersen

Dato : 18-11-03 09:59

"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> wrote in message
Tyskland,

Tillykke med vognen, må jeg være så nysgerrig at spørge hvad du har givet
for den ?

Thomas

Fra : Henrik Steffensen

Dato : 18-11-03 18:46

"thomas andersen" <thomas.andersen@electrolux.dk> wrote in message

> "Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> wrote in message
> Tyskland,
>
> Tillykke med vognen, må jeg være så nysgerrig at spørge hvad du har givet
> for den ?

Det må du da gerne spørge om.......Jeg har givet min egen A6'er, 2.0E, 1995,
225.000 km i bytte og har betalt 110.000 kr. Jeg gav selv 125000 for den for
2 år siden (har kørt ca. 60.000 km. på disse to år). Så der er ingen tvivl
om, at prisen på den "nye" bil er højere end mange andre af samme årgang.
Imidlertid er udstyret, kilometertallet og standen helt unik god.

Fra : Henrik Steffensen

Dato : 19-11-03 12:29

"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> wrote in message
Tyskland,
Tyskland,

> Hmm plejer man ikke at sige 3-4år?

Vil FDM-testen ikke markere disse forhold til "o" - og derved tvinge
sælgeren til at udbedre dem?

Fra : Henrik B.

Dato : 21-11-03 01:18

Henrik Steffensen wrote:
[...]

Hvis du vil være sikker på det med kilometer, så kør en tur forbi
tyskerland, og find en TÜV. De kan via en speciel nøglelæser, se den
korrekte kilometerstand i nøglen.

M.v.h.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 21-11-03 07:33

On Fri, 21 Nov 2003 01:17:56 +0100, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

>Hvis du vil være sikker på det med kilometer, så kør en tur forbi
>tyskerland, og find en TÜV. De kan via en speciel nøglelæser, se den
>korrekte kilometerstand i nøglen.

Nu refererer du ikke til "Schlüsselnummer", vel?

/Mogens