Snigpremiere
Fra : Torsten A. Laursen

Dato : 17-11-03 19:24

Og straks tror alle der læser disse sider, at der er tale om spionfoto af en
eller anden splinterny karet, der først vil blive sendt på gaden i 2005. Men
nej - det er somend bare mig der i aften giver mulighed for at tage et
første kik på min nye hjemmeside om min lille Civic. Formål med denne
snigpremiere er somend bare, at jeg gerne vil have lidt input til
forbedringsforslag, andre emner der kunne have interesse mv.

http://80.62.55.90:8015

Torsten

Fra : Søren Christensen

Dato : 17-11-03 19:31

"Torsten A. Laursen" <tal@post8.tele.dk.remove> skrev i en meddelelse
> [...]
> snigpremiere er somend bare, at jeg gerne vil have lidt input til
> forbedringsforslag, andre emner der kunne have interesse mv.

Flot side!

Venligst

Fra : Torben E

Dato : 17-11-03 19:40

> [...]
> snigpremiere er somend bare, at jeg gerne vil have lidt input til
> forbedringsforslag, andre emner der kunne have interesse mv.

Det ser rigtigt fint ud, kører sådan en virkeligt så langt på literen ?
Har du prøvet at sammenholde kilometertælleren med en GPS´er ?

--

Torben E.
http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/

Fra : Torsten A. Laursen

Dato : 17-11-03 19:50

Forbruget er ganske nøje beregnet og passer som det står skrevet. Jeg har
ikke prøvet at sammenligne med en "GPS'er" ene og alene af den grund, at jeg
ikke ejer en . Når det så er sagt har jeg målt den afstand jeg kører
dagligt (200 Km) med 3 forskellige biler og afstanden er målt nøjagtig ens,
så jeg anser det for en valid måling.

Torsten

Fra : Torben E

Dato : 17-11-03 19:56

> [...]
> ikke ejer en . Når det så er sagt har jeg målt den afstand jeg kører
> dagligt (200 Km) med 3 forskellige biler og afstanden er målt nøjagtig

Ja så er det da rigtigt flot, kører du specielt økonomiskt ?
Du kan også kigge på kilometerpælene over feks. 10-20 km.
og sammenholde dette med triptælleren, de plejer at stå rimeligt
nøjagtigt.
Men igen tillyke med bilen, den ser rigtig flot ud.

Fra : Torsten A. Laursen

Dato : 17-11-03 20:12

Jeg kører ikke just hårdt, men prøver så vidt det er muligt at følge
trafikken - og det giver pote. Se mine små ideer til forbedret
benzinøkonomi. Ideen med kilometerpælene er somend god nok - men de er svære
at nå at læse når man samtidig skal holde øje med de Danske trafikanter på
motorvejen i morgenmylderet .

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 17-11-03 22:11

"Torsten A. Laursen" <tal@post8.tele.dk.remove> wrote in message
> [...]
> snigpremiere er somend bare, at jeg gerne vil have lidt input til
> forbedringsforslag, andre emner der kunne have interesse mv.

Fin side, jeg må dog lige brokke mig over følgende:
"Accord-modellen før var sikkert ganske udmærket, men magen til anonym bil
skal man da vist lede længe efter. Så den står heller ikke ret højt på
listen. "

En Accord 2,2 Type R er sammen med en Porsche 911 de 2 biler, jeg har lovet
mig selv at eje før jeg dør, så dette kan jeg slet ikke erklære mig enig i.
Men smag og behag er heldigvis forskellig. Og hvis du synes anonymiteten er
et problem er det vel bare at finde en af dem med hækvingen?

Mvh
Anders

Fra : Torsten A. Laursen

Dato : 18-11-03 10:51

> [...]
er
> et problem er det vel bare at finde en af dem med hækvingen?

Nu er smag og behag jo noget der er umådeligt svært at diskutere. I mine
øjne er den tidligere udgave af Accorden uhyggelig anonym. Jeg tror altid,
at det er en Opel Vectra (og hermed får jeg så sikkert et par Vectra-ejere
på nakken...) der triller forbi. Men det er rigtigt Type-R var - og er - en
ganske fornøjelig sag, men du må gerne beholde den for mig. Sammenligner du
den nye med den "gamle" vil du også hurtigt konstatere, at den nye ikke
behøver en stor hækvinge for at glide ud af anonymitetens verden.

Men igen - smag og behag er forskellig.

Torsten

Fra : Finn I

Dato : 18-11-03 01:06

Rigtig flot side

Jeg forstår godt du er en glad mand, for sådan en Honda er nu en frisk bil -
Japans svar på BMW

Jeg håber du må være mere heldig med den, end din anden japaner så du
dagligt kan nyde køreglæden.

Mvh
Finn I
BMW E46
http://hjem.tele2adsl.dk/E46/

Fra : Torsten A. Laursen

Dato : 18-11-03 22:21

"Finn I" <f12@minemail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg håber du må være mere heldig med den, end din anden japaner så du
> [...]

Jeg har lige modtaget en regning på det sidste serviceeftersyn. Til trods
for, at motorrummet nærmest er overplasteret med klistermærker med
KN-filterlogo, har man dog valgt efter 20.000 km at udskifte dette KN filter
med et almindeligt papirfilter. Begriber ikke, at det har været så svært at
se forskel på KN-filteret og et almindeligt papirfilter... Det er muligt
bilen er som den skal være, men jeg er (og her følger en række ord der ikke
forefindes i hverken nudansk ordbog eller dansk retstavning og som følge
heraf er censureret væk...) ved at være træt af standarden på danske
automobilværksteder. Man skal som forbruger i dag være noget oppe på
dupperne når det gælder serviceringen af sin bil!!!

Torsten

Fra : Jesper

Dato : 18-11-03 01:44

Hej Torsten.

Torsten A. Laursen wrote:

> [...]
> snigpremiere er somend bare, at jeg gerne vil have lidt input til
> forbedringsforslag, andre emner der kunne have interesse mv.

Interessant læsning om din Civic og dens problemer med styretøjet! Min
moder købte for snart 1 år siden en lettere brugt Civic - også fra 2001.
Der var _præcis_ samme problem med styretøjet! Svaret fra forhandleren
var også, at "sådant skal det føles". Men det skal det altså IKKE (hun
ved hvordan det rigtigt føles i en Opel ! Min moder var heldigvis
vedholdende og fik hele styretøjet udskiftet på garantien hos
forhandleren. Så hvis du har problemer med styretøjet, skal du endelig
ikke lade dig spise af med en dårlig forklaring fra forhandleren. Jeg er
99,9% sikker på, at hendes bil blev købt hos Terminalen i "Århus" (kan
ikke huske om det var Viby, Risskov eller Egå).

Du er velkommen til at sende mig en mail privat, hvis du ønsker flere
oplysninger eller har yderligere spørgsmål.

--
Mvh. Jesper
Corsa B GSI

Fra : Torsten A. Laursen

Dato : 18-11-03 10:55

"Jesper @tdcadsl.dk>" <"Jesperm<remove> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Du er velkommen til at sende mig en mail privat, hvis du ønsker flere
> oplysninger eller har yderligere spørgsmål.

_Mange_ tak for info

Jeg vender tilbage til dig snarrest. Jeg går ud fra, at jeg skal fjerne
mellemrummet i din mail-adresse og så skulle den være brugbar. Jeg havde
bilen til service i går og her talte man med importøren der fastholdt, at et
lignende problem aldrig er set før, og at det sikkert skydes at el-motoren
bliver varm...... (og den tror vi så ikke på her på matriklen).

Igen - mange tak.

Torsten

Fra : Torsten A. Laursen

Dato : 18-11-03 21:11

> [...]
>
> Du er velkommen til at sende mig en mail privat, hvis du ønsker flere
> oplysninger eller har yderligere spørgsmål.

Hej Jesper - jeg har flere gg forsøgt at skrive til dig, men du er temmelig
svær at sende noget til da din mailboks er fyldt til bristepunktet og lidt
til, hvorfor jeg får alt i hovedet igen. Du må meget gerne skrive til mig og
evt opgive et tlf. nummer: eller på anden måde fortælle mig, hvorledes jeg
kan få fat i dig. Skriv til tal@post8.tele.dk

Torsten

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 18-11-03 20:33

Jeg har fundet en FATAL fejl på din hjemmeside :O/

Hvor nævner du http://www.civicklub.dk/index.php

Det er sq en af de mest aktive bilklubber i landet

Sidste weekend blev der kørt løb på Randers køreteknisk anlæg

Jeg var desvære ikke med , men min kolega TWM var med ( pt. har han både en
125 hk ESI , og en 160 HK VTI -der er sq nogen der kan )
Der blevet taget hurtigst omgangstid , og derefter omgangstid på våd bane

Synes bestemt den skal nævnes

Især da Honda klubben længe har forsøgt at få den aflivet

Men se at få dig tilmeldt - Det er mig der er Hyp.

--
Hygge
Martin

Fra : Torsten A. Laursen

Dato : 18-11-03 21:05

"Martin Jørgensen" <MartinFJERNDETTE@heidiogmartin.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvor nævner du http://www.civicklub.dk/index.php

> Synes bestemt den skal nævnes

> Men se at få dig tilmeldt - Det er mig der er Hyp.

Jeg må skyldsbetynget og med let bukket nakke tilstå, at jeg slet ikke var
bekendt med denne side. Selvfølgelig skal den nævnes og denne absolut fatale
fejl er hermed rettet. Jeg synes dog at kunne notere mig, at klubbens
interesser og mine ikke just stemmer helt overens, hvorfor jeg i første
omgang vil nøjes med at overveje medlemskab.

Torsten

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 19-11-03 15:48

> [...]
> interesser og mine ikke just stemmer helt overens, hvorfor jeg i første
> omgang vil nøjes med at overveje medlemskab.

He He

10-4

Måske vi ses en dag til træf

--
Hygge
Martin

Fra : Tommy Eriksen

Dato : 19-11-03 16:25

Torsten A. Laursen wrote:

Hejsa,

[sniiip]

> http://80.62.55.90:8015

Umiddelbart en flot side, blot laver forsiden en underlig fejl i min browser
(på noget linux-knald) med at billedet bliver afsindig bredt (3-4
skærmbilleder). Det har nok noget at gøre med, at din html-kode er lidt
atypisk ;)

Anyways, jeg undrede mig over en lille ting:
Hvis man klikker på Specifikationer finder man ud af, at Honda har valgt en
lidt utraditionel løsning med 4 cylindre og 3,5ventiler pr cylinder? (14
ventiler i alt) Umiddelbart ville jeg gætte på, det gav en ret dårlig
kompression? :)

Ellers en fin og informativ side.

/Tommy

Fra : Torsten A. Laursen

Dato : 19-11-03 19:30

"Tommy Eriksen" <tommy@moduleweb.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> (på noget linux-knald) med at billedet bliver afsindig bredt (3-4
> skærmbilleder). Det har nok noget at gøre med, at din html-kode er lidt

Kunne du være bare lidt mere specifik??? Atypisk???

> [...]
> lidt utraditionel løsning med 4 cylindre og 3,5ventiler pr cylinder? (14
> ventiler i alt) Umiddelbart ville jeg gætte på, det gav en ret dårlig

OK - skal vi ikke bare lade som om der lige netop i dag er kommet et fiks
til Civic'ens motor og den er således nu blevet installeret.... Noget tyder
på, at div. taster sidder lige en ombæring for tæt på mit tastatur, eller
skal vi ikke bare nøjes med at kalde det for fejl 40.... . Siden er
hermed øjeblikkelig blevet tilrettet

Og tak for de velmenende ord!

Torsten

Fra : Tommy Eriksen

Dato : 19-11-03 19:31

Torsten A. Laursen wrote:

> "Tommy Eriksen" <tommy@moduleweb.net> skrev i en meddelelse

> browser
>
> Kunne du være bare lidt mere specifik??? Atypisk???

Jo, selvfølgelig, men det får du lige på en mail om lidt - det er vist næppe
relevant for gruppen :)

> en
>
> OK - skal vi ikke bare lade som om der lige netop i dag er kommet et fiks
> til Civic'ens motor og den er således nu blevet installeret....

:)

/Tommy

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 19-11-03 20:29

Torsten A. Laursen wrote:

> http://80.62.55.90:8015

Hej Torsten

Fin side - men jeg håber, du insisterer på at få lavet det styrtøj.

Bilen må i det mindste kunne forventes at leve op til lovens krav - og det
er, at den selv skal finde ind på midten igen.

--
Jan W Nielsen

Fra : Torsten A. Laursen

Dato : 19-11-03 20:40

> [...]
>
> Bilen må i det mindste kunne forventes at leve op til lovens krav - og det
> er, at den selv skal finde ind på midten igen.

Periodisk fejl er noget møg. Grænsende til umulige at finde. Men jeg har nu
igennem gruppen her fat i en person der har oplevet noget lignende med samme
model (og som har fået det lavet), og jeg satser på i løbet af ugen at få
noget info fra ham. Har talt med værkstedet og de vil gerne kikke på sagen
igen når jeg har fået disse oplysninger. Så der er et lille håb endnu.

Torsten

Fra : Kim Kristensen

Dato : 19-11-03 20:53

> [...]
> snigpremiere er somend bare, at jeg gerne vil have lidt input til
> forbedringsforslag, andre emner der kunne have interesse mv.

Hej Torsten, og tillykke med den nye bil

Flot side du der har fået banket ned, det må være noget af et arbejde at
holde den opdateret som man kan se at den er.

Jeg er nu ikke enig i at den nye Accord er dyr, eller specielt skrabet. Nu
kender jeg ikke udstyrsniveauet i Mazda6 (siden er under opdatering), men
den 6er der ligger tættest på i præstationer er 2,3 Sport til 319.598 kr.
hvilket i begge tilfælde er mange penge, specielt nå man ved at man jo kun
får bil for ca. 1/3 af pengene.

Med hensyn til dit styretøj så havde en gang en Mini med en meget
interessant overstyring og som følge der af manuel selvopretning, så det kan
være en justering der er tale om. Hvis ikke må de da bare få hovedet ud af
r.. og få det ordnet, også selv om de mener du bør være stolt af at være den
første dansker med den fejl. Du bør i øvrigt kunne benytte dig af hvilket
som helst autoriseret værksted til garantireparationer så længe bilen er
under 3 år gammel, det er jo ikke forhandleren selv der skal betale for
reparationen.

Den gode benzinøkonomi kan jeg nikke genkendende til, nå folk i bil X eller
Y af sammenlignelig størrelse, ydelse eller motorvolumen som min høre hvor
økonomisk min er tror de nogle gange at jeg lyver eller bare ikke kan regne.

Jeg håber du bliver lige så glad og tilfreds med mærket som jeg har været
gennem de sidste 27 år, i hvert fald nå værkstedet får ryddet problemerne af
vejen.

PS. Opdagede lige at det med styretøjet er en periodisk fejl, det udelukker
jo nok justeringen som løsning.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Torsten A. Laursen

Dato : 20-11-03 08:37

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Flot side du der har fået banket ned, det må være noget af et arbejde at
> holde den opdateret som man kan se at den er.

Siden er bygget op omkring en database, så opdateringen tager maks 2 min.
per uge. Så ingen grund til medlidenhed her. Det der tager tid er den
indledende kodning. På sigt vil der også komme en side omhandlende de reelle
omkostninger ved at holde bil - den side skal blive interessant.

> [...]
> hvilket i begge tilfælde er mange penge, specielt nå man ved at man jo kun

Ved Mazda'en er der tale om topmodellen, ved Accorden er det den mindste
udgave. Man får så vidt jeg kan vurdere betragtelig mere bil i Mazda'en end
i Accorden, men når det så er sagt virker det på mig som om Accorden bedre
skruet sammen. Men prisen (og dermed afskrivningen) er for min tegnebog
stadig fuldstændig urealistisk - om det er det ene eller andet mærke. Du kan
se udstyrsniveauet på Mazda'en på http://www.mazda.de - og den liste er
lang....

> [...]
> Y af sammenlignelig størrelse, ydelse eller motorvolumen som min høre hvor
> økonomisk min er tror de nogle gange at jeg lyver eller bare ikke kan

Jamen - nu kan du så bevise både at du kan regne og at bilen faktisk kører
så langt pr liters om den gør.

> [...]
> gennem de sidste 27 år, i hvert fald nå værkstedet får ryddet problemerne

Jeg er skam allerede nu pavestolt over den bil - trods styrtøjets lille
irritation. Det er en af de 2 bedste biler jeg har haft. Ingen tvivl om det!

Torsten

Fra : Kim Kristensen

Dato : 20-11-03 10:47

"Torsten A. Laursen" <mailto:tal@post8.tele.dk.remove> skrev i en meddelelse
"Re: Snigpremiere"

> [...]
> indledende kodning. På sigt vil der også komme en side omhandlende de reelle
> omkostninger ved at holde bil - den side skal blive interessant.

Nå så er jeg mere rolig for så bliver der lidt tid til at rykke i rattet.

> [...]
> stadig fuldstændig urealistisk - om det er det ene eller andet mærke. Du kan

Nu har jeg aldrig kørt i nogle af bilerne, men har da kravlet rundt i Accorden hos
min Honda-pusher. Men ja hvis du skal have Mazda6 med tilsvarende præstationer så
er det topmodellen du skal have fat i, men det er vel også kun rimeligt at
sammenligne på så lige fod som muligt. Nu er tysk ikke min stærke side, men meget
ligner jo det man kender på sådan den liste. Jeg brugte den ikke da der ofte
(sådan var det i hvert fald i gamle dage) var forskel i udstyret på tyske og
danske modeller fordi vi skulle have danskerpriser, men det er måske forbi. I den
tyske liste har Mazda6 1,8 for eksempel manuel klimaanlæg mens den i den svenske
har automatisk klimaanlæg, hvad den så har i Danmark er jeg ikke klar over men ved
at Accord har dual zone klimaanlæg som mig bekendt er automatisk. Efter et hurtigt
blik på listerne kan jeg ikke lige detektere den store forskel i udstyret (måske
et udslag af mit dårlige tysk), men heller ikke den svenske ser stort forskellig
ud fra Accords.

> Jamen - nu kan du så bevise både at du kan regne og at bilen faktisk kører
> så langt pr liters om den gør.

Ja jeg kan i hvert fald henvise til siden med beviserne, selv har jeg bare et
simpelt regne ark.

> Jeg er skam allerede nu pavestolt over den bil - trods styrtøjets lille
> irritation. Det er en af de 2 bedste biler jeg har haft. Ingen tvivl om det!
>
> Torsten

Så kan det jo ikke være bedre, jeg håber det forsætter sådan.

Med venlig hilsen Kim

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.91.2.10)