Mitsubishi Galant /Carina E
Fra : frede

Dato : 17-11-03 17:36

Jeg står og skal købe en anden bil og vil derfor godt have et par råd med på
vejen , valget står mellem en Mitsubishi Galant 1,8 GLSi 5d eller en Toyota
Carina E SLI 5d jeg regner med at det bliver en årg 92/95.
Er der nogen der har et par gode råd for og imod disse biler .
Umiddelbart er der meget mere udstyr i Mitsubishi Galant end i Toyotaen .
Hvordan er de med reservedels-priser samt benzin-økonomi

Mvh. Frede

Fra : Per O. Madsen

Dato : 18-11-03 19:35

"frede" <a.h.trading@@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Umiddelbart er der meget mere udstyr i Mitsubishi Galant end i Toyotaen .
> Hvordan er de med reservedels-priser samt benzin-økonomi

Jeg har haft en Galant GTI fra 1992, og den var i hvert fald et MEGET dyrt
bekendtskab. Alle stumper kostede en halv jetjager, og de almindelige
modeller er også ret pebrede. Galanten er en lækker bil, men alt for dyr i
stumper. Min svigerfar havde i samme periode en Carina E, og den var mere
overkommelig. Benzinøkonomi kan jeg ikke udtale mig om.
Umiddelbart vil jeg anbefale dig Carinaen.

Per O.

Fra : frede

Dato : 18-11-03 21:00

Tak for svaret
Mvh. Frede

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 18-11-03 21:22

On Tue, 18 Nov 2003 21:00:13 +0100, "frede" <a.h.trading@@stofanet.dk>
wrote:

>Tak for svaret
>Mvh. Frede

Jég har haft 2 Galant 2.0 'er samt en Carina 1.6 fra ny.
Galant'erne er lysår forud for Carina - både hvad angår
køreegenskaber, udstyr og reservedelspriser. Sidstnævnte bruges der
til gengæld ikke så meget af.

Jeg ved ikke, hvad dine måleparametre er, hvorfor en anbefaling er at
bevæge sig ud på tynd is. Sætter du pris på komfort og exclusiv
transport skal du vælge Galant. Er du mere til lave driftsomkostninger
og ubehagelig kørsel vælger du Carina.

Iøvrigt bør du købe den "gamle" model, der udgik i '93 -> afløseren
nåede nemlig ikke "den gamle" til dørhåndtagene...

/Mogens