OT Danske billister !
Fra : Frølund

Dato : 17-11-03 17:29

Halløj gruppe!

Lige et surt opstød. Ikke fordi at jeg tror at det fører til noget, men jeg
skal lige ha' luft.
Danske bilister må generelt være verdens mindst begavede og mest
hensynsløse. Det er fuldstændigt ufatteligt hvor dumt der køres på de danske
motorveje. Der køres hurtigt og der køres tæt, og den kombination er
farligere end mange åbenbart er klar over. Folk tror at de er beskyttet af
et solidt stålbur, men fakta er at "beskyttelsen" består af noget stålplade
der er langt under 1 mm. tyk, noget plastik, en nylonrem og en oppustelig
sæk.
Jeg ser dagligt folk der kører i nærheden af 140-180 kmt. med fem til ti
meters mellemrum. Jeg oplever at folk, med stor hastighed, kører op bag en
forankørende som er ved at overhale, holder måske en afstand på to meter og
blinker med alle lygter indtil den forankørende har taget sig sammen og
accelereret op til 150 og trukket ind.
Er det måden at køre på efterhånden, eller er det mig der har rundet de
fyrre, og er blevet en gammel bilist med blød hat. Jeg skal ikke gøre mig
selv for god, og holder selv en "pæn" marchhastighed på motorvejene, for at
"følge" trafikken, men jeg holder ALTID min afstand.

Venlig hilsen én der efterhånden ønsker mere politi på motorvejene.

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-03 17:51

> [...]
og
> blinker med alle lygter indtil den forankørende har taget sig sammen og

Synes før at have oplevet det du beskriver.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : jan@stevns.net

Dato : 17-11-03 17:54

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Synes før at have oplevet det du beskriver.

Men garanteret ikke i Tyskland ....... <fnis!>

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-03 18:02

> Men garanteret ikke i Tyskland ....... <fnis!>

jowjow, men der ligger man sig da ikke ud i overhalingssporet med kun 140
Km/t. Så skal man gerne op på en 170 stykker og alligevel skal der nok komme
en Posché der presser på for at få overhalingen til at gå hurtigere

Fra : Jonas R.

Dato : 17-11-03 18:10

SNIP
> [...]
komme
> en Posché der presser på for at få overhalingen til at gå hurtigere

Sjovt du skulle nævne det med Porschen! Påvej fra tyskland med min S2'er lå
der en BMW og tullede ude ioverhaldnings banen. Lige pludselig kom der en
porsche GT 3 med de vilde reklame ting på osv. den lignede noget der lige
var kørt ud fra en racerbane. Så lå han ellers bare lige i røven på den BMW
og man kunne bare høre han lå og holdt den lige på begrænseren, det lød alt
for cool! Behøves jeg nævne at kvinden der kørte BMW'en fik kastet sin bil
ind til siden :)

Jonas

Fra : Vestman

Dato : 17-11-03 18:16

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

alt
> for cool! Behøves jeg nævne at kvinden der kørte BMW'en fik kastet sin bil

Årh, hvaaad! Han lyder da for sej, ham i Porschen...

/ironi_off
--
Venligst,
Lars Vestman

Fra : Jonas R.

Dato : 17-11-03 18:23

SNIP
"Vestman" <vestmanFJERNES@adslhome.dk> wrote in message
> Årh, hvaaad! Han lyder da for sej, ham i Porschen...

Århhhh vestman slap da af! Hvor har jeg skrevet han var cool? Jeg skrev bare
det lød godt med sådan en porsche der ligger og siger worpp (dårlig
beskrivelse af lyden).

Tror du skal tage en slappe af kiks :) og holde lidt igen med ironien ik!

for jeg synes såmænd ikke det er fedt at man ligger og tailgater. Men det
lød godt og kvinden i BMW'en kunne jo også lagde vær og ligge i det yderste
spor når der var rigeligt med plads!

Fra : Vestman

Dato : 17-11-03 18:28

> [...]
> beskrivelse af lyden).

> Tror du skal tage en slappe af kiks :) og holde lidt igen med ironien ik!

Det bestemmer jeg dog selv. Jeg syntes bare du virkede så imponeret af
situationen - ikke kun bilen.

> for jeg synes såmænd ikke det er fedt at man ligger og tailgater. Men det
> lød godt og kvinden i BMW'en kunne jo også lagde vær og ligge i det
yderste
> spor når der var rigeligt med plads!

Nej, det er komplet uansvarligt, og de er da lige gode om det.

--
Venligst,
Lars Vestman

Fra : Jonas R.

Dato : 17-11-03 18:34

"Vestman" <vestmanFJERNES@adslhome.dk> wrote in message SNIP

> Det bestemmer jeg dog selv. Jeg syntes bare du virkede så imponeret af
> situationen - ikke kun bilen.

Overhovedet ikke sagde faktisk til min kæreste at det var rimelig sygt, for
hvis den BMW stoppede ville porschen samdre lige ind i BMW'en. Den lå meget
tæt tror vi snakker under 1 meter!

> Nej, det er komplet uansvarligt, og de er da lige gode om det.

Seføli er det unsvarligt! Men en person der ligger i ydresporet på en
autoban når der er plads inderste er heller ikke for kvik!

Fra : Vestman

Dato : 17-11-03 21:32

> [...]
for
> hvis den BMW stoppede ville porschen samdre lige ind i BMW'en. Den lå

Ja, jeg forstår det godt. Det er jo grotesk kørsel.

> Seføli er det unsvarligt! Men en person der ligger i ydresporet på en
> autoban når der er plads inderste er heller ikke for kvik!

Nej, som jeg skrev: de er lige gode om det (mht. ulovligheden i det).

--
Venligst,
Lars Vestman

Fra : Thomas Krath

Dato : 17-11-03 18:30

> Men det lød godt og kvinden i BMW'en kunne jo også lagde vær og ligge
> i det yderste spor når der var rigeligt med plads!

Hun kan sgu bare lære at trække ind!! Jeg er klar over at ham der kører
hurtig skal tage hensyn til de andre traffikanter, men der er ikke noget så
irriterende som en dansker der ikke kan finde ud af at trække ind til højre.
Gælder i hjelmen virker dog ret godt i denne sammenhæng ;)

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk

Fra : Vestman

Dato : 17-11-03 21:34

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> hurtig skal tage hensyn til de andre traffikanter, men der er ikke noget

> irriterende som en dansker der ikke kan finde ud af at trække ind til

Jeg gider ikke, Thomas.... ikke nu.

> Gælder i hjelmen virker dog ret godt i denne sammenhæng ;)

Ikke på mig.

--
Venligst,
Lars Vestman

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 17-11-03 18:28

On Mon, 17 Nov 2003 18:16:07 +0100, "Vestman"
<vestmanFJERNES@adslhome.dk> wrote:

>Årh, hvaaad! Han lyder da for sej, ham i Porschen...

Nej, bilen gjorde :)

/Mogens

Fra : ct

Dato : 17-11-03 19:48

Mjah, nu røg jeg en tur til køreprøve for det selvsamme :-/

- Og gæt så lige hvilken afstand du skal holde når du kører 110km/t ?

- og hvor lang afstand en lastbil skal holde med 90km/t ?

Bliver sjældent overholdt!

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-03 19:58

> Mjah, nu røg jeg en tur til køreprøve for det selvsamme :-/

okay var det her i danmark at man kan betinget miste pappet for at køre for
tæt?

Fra : Leonard

Dato : 17-11-03 20:05

"ct" <claus.fjerndette.@kjerkegaard.dk> wrote:

>Mjah, nu røg jeg en tur til køreprøve for det selvsamme :-/

Det var da dejligt at høre.

>- Og gæt så lige hvilken afstand du skal holde når du kører 110km/t ?

Tommelfingerreglen siger 'halber tacho' dvs. min. 55 m.

>- og hvor lang afstand en lastbil skal holde med 90km/t ?

Tjah, den bør vel holde en afstand så der er plads til at andre kan
flette ind foran den og så er 108,50 m jo nødvendigt når et vogntog må
være 18,5 m og der skal 45 m foran og 45 m foran bagved.
Det rigtige svar er nok anderledes begrundet og 90 m skulle ikke undre
mig, men jeg har ikke kort til stor bil så jeg ved det ikke.

--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Anders Houmark

Dato : 17-11-03 20:23

"ct" <claus.fjerndette.@kjerkegaard.dk> skrev i en meddelelse
> Mjah, nu røg jeg en tur til køreprøve for det selvsamme :-/

Det er da kun fair, synes du ikke?
En bøde (på et par tusinde), tror jeg nu nok, ville være lige så effektiv
som frakendelse af kørekortet.

> - Og gæt så lige hvilken afstand du skal holde når du kører 110km/t ?

2 sekunder eller farten delt med 2 og så omsat til meter (dvs. 110 delt med
2 = 55 meter)

> - og hvor lang afstand en lastbil skal holde med 90km/t ?

Jeg ved det ikke, da jeg ikke har taget lastbil kørekort... Men jeg gætter
da på at det er 90 meter?

> Bliver sjældent overholdt!

Ja desværre. Man ser det overalt man kører, og man oplever det *altid* på en
køretur længere end 10 km ..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Leonard

Dato : 17-11-03 22:00

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> wrote:

>En bøde (på et par tusinde), tror jeg nu nok, ville være lige så effektiv
>som frakendelse af kørekortet.

Næh, bøder har 'folk' ingen respekt for.
Læg mærke til alle dem der kører lige under 70%.

Fra : Kaj

Dato : 17-11-03 20:24

On Mon, 17 Nov 2003 19:48:11 +0100, "ct"
<claus.fjerndette.@kjerkegaard.dk> wrote:

>Og gæt så lige hvilken afstand du skal holde når du kører 110km/t ?

61,11111111111 meter

110 km/h * 1000 m/km
--------------------------------------
60min/h * 60 sek/min

og så ganger vi det hele med de to sekunder vi har lært

Kaj

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 17-11-03 20:25

ct wrote:

> - Og gæt så lige hvilken afstand du skal holde når du kører 110km/t ?

Tommelfingerreglen siger "2 sekunder". Hvis du vil have det i
meter, vil jeg sige 55 meter (halvdelen af hastigheden).

> - og hvor lang afstand en lastbil skal holde med 90km/t ?

90 meter? Der er noget om at lastbiler skal holde dobbelt afstand
da de bremser dårligere end personbiler..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Peter Weis

Dato : 17-11-03 21:47

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> wrote:

> Tommelfingerreglen siger "2 sekunder". Hvis du vil have det i
> meter, vil jeg sige 55 meter (halvdelen af hastigheden).

Halber tacho svarer nu kun til 1.8 sekunder.

mvh
Peter

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 17-11-03 22:32

Peter Weis wrote:

> Halber tacho svarer nu kun til 1.8 sekunder.

...og når du kører ude på tæller du "en kasse guldtuborg... en
komma otte kasser guldtuborg..."?? Jeg tvivler helt ærligt på at
der er den store forskel på om jeg sigter efter to sekunder eller
kun 1.8 sek..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Peter Weis

Dato : 18-11-03 18:36

> [...]

> komma otte kasser guldtuborg..."?? Jeg tvivler helt ærligt på at
> der er den store forskel på om jeg sigter efter to sekunder eller

Altså en kasse guldtuborg med kun 26 flasker?
Du må godt blive kunde hos mig

mvh
Peter

Fra : Peter Weis

Dato : 18-11-03 18:41

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> wrote in message

> Altså en kasse guldtuborg med kun 26 flasker?
> Du må godt blive kunde hos mig

Øv, ramte en forkert tast : du får naturligvis 27 guldtuborg af mig for en
kasses pris.

mvh
Peter

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 18-11-03 21:00

Peter Weis wrote:

> Altså en kasse guldtuborg med kun 26 flasker?
> Du må godt blive kunde hos mig

Jeg drikker bare de 4 inden jeg betaler for kassen..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Leonard

Dato : 18-11-03 21:24

Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> wrote:

>Jeg drikker bare de 4 inden jeg betaler for kassen..

Så kører man også meget bedre og behøver slet ikke at tælle til noget
for at holde afstand
(Vi skal vel tilbage til tråden)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-11-03 14:06

"ct" <claus.fjerndette.@kjerkegaard.dk> skrev i en
meddelelse news:TI8ub.7513$Gr2.669@news.get2net.dk

> - og hvor lang afstand en lastbil skal holde med 90km/t ?

Er det et tricky spørgsmål ?
En lastbil må slet ikke køre 90 km/t.
Højeste tilladte hastighed er 80 km/t (og kun på motorvejen).

Per --Ford Sierra 1,6 1987--
www.perbeer.ninja.dk eller
http://home22.inet.tele.dk/perbeer

Fra : anders majland

Dato : 17-11-03 21:14

> Venlig hilsen én der efterhånden ønsker mere politi på motorvejene.

Det vil jeg også hellere end den ensidige fokusering på hastigheden -
med fotobilerne

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid