Varmefyr2
Fra : Dejan

Dato : 16-11-03 21:13

Nu har jeg i flere dage prøvet at få gang i min Eberspächer varmefyr, men
uden held. På displayet vises der noget der minder en fejlmeldning: F52 ,
men hvad betyder det (glødetændingen måske), og hvordan reparerer man det
så?

mvh Dejan

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 16-11-03 22:09

On Sun, 16 Nov 2003 21:13:09 +0100, "Dejan" <dejan@tele2adsl.dkNOSPAM>
wrote:

> [...]
>men hvad betyder det (glødetændingen måske), og hvordan reparerer man det

Jeg går ud fra at det er et "vandfyr".

På nogle fyr er det sådan at der skal drejes helt op på varmeknappen,
for at sikre fuld vandgennemstrømning. Ellers starter fyret simpelthen
ikke.

Det er sikkert ikke så simpelt, men du kunne jo prøve.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Dejan

Dato : 17-11-03 02:20

> [...]
> ikke.
>
> Det er sikkert ikke så simpelt, men du kunne jo prøve.

Jeg ved ikke hvad det hedder, men det er et varmeanlæg, som burde opvarme
både kabinen og motoren (benzinfyr). Varmeknappen (hvis du mener den
dreje-dims der regulerer opvarmning i kabinen) står den på max (varme). Hvad
betyder F52 koden?

mvh Dejan

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 17-11-03 07:47

On Mon, 17 Nov 2003 02:19:59 +0100, "Dejan" <dejan@tele2adsl.dkNOSPAM>
wrote:

> [...]
>både kabinen og motoren (benzinfyr). Varmeknappen (hvis du mener den
>dreje-dims der regulerer opvarmning i kabinen) står den på max (varme). Hvad

Det er den dreje-dims jeg mener.

Jeg kan ikke hjælpe dig med koderne, for de fyr vi har i lastbilen
betjenes af en simpel tænd/sluk knap, og så er der en
termostatregulering ovre i køjen.

Det er rimeligt simpelt, og sikkert også derfor at det virker.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : ENN

Dato : 17-11-03 08:07

Kør ind til en Bosch forhandler og få udlæst fejlkoden - han kan så give dig
en rep pris.
Eberspächer forhandles af Bosch