Ford Mondeo Xenon upgrade set
Fra : Kim Eichen

Dato : 16-11-03 20:33

Hej gruppe

Jeg er ikke imponeret over lyset på min Mondeo mk 1 og jeg faldt netop over dette "Xenon upgrade
set" på ebay http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2442822125

Tror I det er noget værd?

Mvh Kim Eichen

Fra : Chr. L.

Dato : 16-11-03 20:41

"Kim Eichen" <eichen@worldonline.dk> wrote in message
> Hej gruppe
>
> Jeg er ikke imponeret over lyset på min Mondeo mk 1 og jeg faldt netop
> [...]

Dagslys er jo ivirkeligheden lidt blåt,derfor er rigtige xenon lamper lidt
blå i skæret (som feks den hos tandlægen), da almindeligt dagslys er bedre
og mere naturligt at se på har man lavet det til biler...Det der er på det
link er vist bare almindelige glødelamper med blåt 'filter-plastic film'
omkring...jeg tror ikke lige det forbedre din bil's lys,-der er nok lidt
xenon gas i glødelampen..men det har en almindeligt halogen pære også
(xenon,krypton etc kommes i alindelige glødepære for at give mere lys)....

Chr.

Fra : B.Ingebrigtsen

Dato : 16-11-03 20:43

> Jeg er ikke imponeret over lyset på min Mondeo mk 1 og jeg faldt netop
over dette "Xenon upgrade
> set" på ebay http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2442822125
>
> Tror I det er noget værd?

Jeg har lige købt nogle pære som påstår at de laver det lys der kommer
nærmest Xenon lys, og jeg må sige at det virker de giver et dejligt Hvid lys
og giver væsentlig bedre lys end standard pære, og jeg il umidelbart sig eat
de ikke blænder. De ar med i Vmax i sidste månede(mener jeg) jeg kan lige se
om jeg kan finde indpakningen hvis du er intr.

Fra : Kim Eichen

Dato : 16-11-03 20:45

"B.Ingebrigtsen" <Ingebrigtsen@Ingen_virus_til_mig_webspeed.dk> wrote in message
> [...]
> de ikke blænder. De ar med i Vmax i sidste månede(mener jeg) jeg kan lige se
> om jeg kan finde indpakningen hvis du er intr.

Det må du meget gerne

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-03 20:44

> Jeg er ikke imponeret over lyset på min Mondeo mk 1 og jeg faldt netop
over dette "Xenon upgrade
> set" på ebay http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2442822125
>
> Tror I det er noget værd?

næh, så ville jeg hellere foretrække sådan noget:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2441842215&category=44259&rd=1

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Kim Eichen

Dato : 16-11-03 20:47

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> over dette "Xenon upgrade

> næh, så ville jeg hellere foretrække sådan noget:
>
> http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2441842215&category=44259&rd=1

Ja, det ligner en noget bedre løsning, til gengæld ser det også ud til at være en del mere
besværligt at montere.

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-03 20:54

> Ja, det ligner en noget bedre løsning, til gengæld ser det også ud til at
være en del mere
> besværligt at montere.

herregud der er tale om 2 pærer da skal monteres i en parabol og have 12V
gennem nogle ballaster, så svært er det ikke.

--
Tom

Fra : Fly Christensen

Dato : 16-11-03 20:43

On Sun, 16 Nov 2003 20:43:52 +0100, "Tom"

>over dette "Xenon upgrade

>næh, så ville jeg hellere foretrække sådan noget:
>
>http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2441842215&category=44259&rd=1

"können mit etwas fantasie und geschick in alle halogenscheinwerfer
eingebaut werden". Det lyder som noget roderi.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-03 20:53

> "können mit etwas fantasie und geschick in alle halogenscheinwerfer
> eingebaut werden". Det lyder som noget roderi.

De passer i parabolen så der er tale om at lave et hul i plasticdækslet
bagved, fordi fatningen er lidt længere end en H7. Der er vist 1000
forskellige steder på nettet hvor simpelt det er at lave.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 16-11-03 21:10

On Sun, 16 Nov 2003 19:42:36 GMT, Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net>
wrote:

>"können mit etwas fantasie und geschick in alle halogenscheinwerfer
>eingebaut werden". Det lyder som noget roderi.

ROFLMAO

/Mogens

Fra : Peter G C

Dato : 16-11-03 20:58

In news:3fb7d376$0$149$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Tom <t.christensen(snabela)bigfoot.com> typed:

[klip]

> næh, så ville jeg hellere foretrække sådan noget:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2441842215&category=44259
&rd=1

Hvornår ser vi dem på, Tom?

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-03 21:32

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2441842215&category=44259
> &rd=1
>
> Hvornår ser vi dem på, Tom?

Nu skal de jo lige komme med posten først og jeg skal have monteret
elektronisk nivellering men det tager ikke så lang tid.

Fra : Fly Christensen

Dato : 16-11-03 20:39

On Sun, 16 Nov 2003 20:32:51 +0100, "Kim Eichen" <eichen@worldonline.dk>
wrote:

>Hej gruppe
>
>Jeg er ikke imponeret over lyset på min Mondeo mk 1 og jeg faldt netop over dette "Xenon upgrade
>set" på ebay http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2442822125

Ford har selv indrømmet at bilen er født med et elendigt lys. Der findes
derfor originale løsninger fra Ford.

>Tror I det er noget værd?

Nej. Rigtigt Xenon-lys kører AFAIK med højspændning. Det du her tilbydes
er bare pærer med xenoneffekt.

Hvis du vil have det rigtigt godt, så køb nogle nye paraboler, Hella
eller Ford, og sæt nogle Philips Vision+ i, eller prøv i første omgang
med Philipspærerne.
Tricket med pærerne har givet min bil et lys, jeg nu er tilfreds med.

Fly

--
In space nobody will hear your cream