Moralen i trafikken idag ?
Fra : Olesen

Dato : 16-11-03 19:34

Hvordan er folks moral i trafikken idag ?

Tænker man kun på sig selv og det næste lyskryds,
eller sætter man en ære i at hjælpe andre over også ???

Jo bedre/dyrere bil, jo højere moral ?

Eller...?

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-03 19:38

KLIP

> Jo bedre/dyrere bil, jo højere moral ?

Klart, klart ... det er jo de gamle nikke dukker, der har råd til slige
potter og de sover alligevel ved ethvert lyskryds.

Hr. Bjørn

Fra : Deaster

Dato : 16-11-03 19:39

> [...]
>
> Tænker man kun på sig selv og det næste lyskryds,
> eller sætter man en ære i at hjælpe andre over også ???

Er der nogen speciel grund til at lave det samme off topic indlæg hver time
?

Deaster

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 16-11-03 19:39

On Sun, 16 Nov 2003 19:39:15 +0100, "Deaster" <nospam@deaster.dk>
wrote:

>Er der nogen speciel grund til at lave det samme off topic indlæg hver time?

Bad timing?

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-03 19:41

KLIP

> Bad timing?

60 sekunder...)))

Hr. Bjørn

Fra : Olesen

Dato : 16-11-03 19:40

"Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen speciel grund til at lave det samme off topic indlæg hver
time
> ?

Hvorfor opfatter du et relevant spørgsmål som offtopique ?

Fra : jan@stevns.net

Dato : 16-11-03 19:39

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev :

>Hvordan er folks moral i trafikken idag ?

som vinden blæser

>Tænker man kun på sig selv og det næste lyskryds,
>eller sætter man en ære i at hjælpe andre over også ???

det ser ud som om tiden på dagen, og forholdende på stedet betyder
temmeligt meget, for hvor hjælpsomme folk er

>Jo bedre/dyrere bil, jo højere moral ?

Højere ? Definer lige hvad du mener
(det skulle vel være bedre, du mener ?)

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-03 19:46

> Hvordan er folks moral i trafikken idag ?

Som den altid har været (kampagner eller ej)

> Tænker man kun på sig selv og det næste lyskryds,
> eller sætter man en ære i at hjælpe andre over også ???

Tyskerne er gode til at hjælpe andre. Har man først kørt et par dage i
tyskland så bliver man faktisk selv "et bedre menneske". Her stopper man
sjældent op for at give plads til en som skal ud fra en sidevej eller
fodgængerovergang.

> Jo bedre/dyrere bil, jo højere moral ?

Tror mere det er betinget af geografien og hvad kotumen i området er. Blev
selv rimelig overrasket de første par gange jeg var i kbh. og bilerne
gladeligt smutter over for RØDT lys.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 16-11-03 19:49

On Sun, 16 Nov 2003 19:46:15 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

> [...]
>tyskland så bliver man faktisk selv "et bedre menneske". Her stopper man
>sjældent op for at give plads til en som skal ud fra en sidevej eller

Nå NU får du sgu røven på komedie. Der er op til FLERE, som hélt
sikkert er stærkt uenige i din germanske holdning, dér

>Blev selv rimelig overrasket de første par gange jeg var i kbh. og bilerne
>gladeligt smutter over for RØDT lys.

Jow, jow - der køres anderledes, hér...

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-03 19:55

> Nå NU får du sgu røven på komedie. Der er op til FLERE, som hélt
> sikkert er stærkt uenige i din germanske holdning, dér

Ved ikke om jeg fik det formuleret så det kan misforstås. Jeg mener at her i
Danmark stopper man ikke op for at lade en fra sidevejen komme ud......

> Jow, jow - der køres anderledes, hér...

Ja, her overhaler man så til gengæld med kun 2 sekunder til man kolliderer
med en modkørende.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 16-11-03 19:57

On Sun, 16 Nov 2003 19:54:38 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Ved ikke om jeg fik det formuleret så det kan misforstås. Jeg mener at her i
>Danmark stopper man ikke op for at lade en fra sidevejen komme ud......

Ændrer ikke ved din sammeligning med Germany. Dét er bandlyst, hér

>Ja, her overhaler man så til gengæld med kun 2 sekunder til man kolliderer
>med en modkørende.

LOL - faktisk fik jég i tidernes morgen en "rød bilist" ind i siden i
ES-bjerg.

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-03 20:04

> Ændrer ikke ved din sammeligning med Germany. Dét er bandlyst, hér

Jeg bor jo så tæt på og skal heller ikke betale broafgift for at tage til
tyskland så jeg kommer der ret ofte. Har altid godt kunne lide at køre i
tyskland fordi de ikke er så nidkære og egocentriske
Pyt med at ikke alle deler min opfattelse af tyskerne men jeg synes at de
kører generelt hurtigere og bedre end her i dk. Men at vi ikke kan lære
noget af dem er jo en selvfølge

Det er set før

Fra : Fly Christensen

Dato : 16-11-03 20:06

On Sun, 16 Nov 2003 20:03:43 +0100, "Tom"

> [...]
>tyskland så jeg kommer der ret ofte. Har altid godt kunne lide at køre i
>tyskland fordi de ikke er så nidkære og egocentriske

Mener du her i FL? Det har ikke noget med hjælpsomhed, men overbærenhed
at gøre. Du futter rundt med DK plader på. Dermed har du stemplet "Han
kan jo ikke for, at han er lidt dåm", og dem hjælper man selvfølgelig.

>Pyt med at ikke alle deler min opfattelse af tyskerne men jeg synes at de
>kører generelt hurtigere og bedre end her i dk. Men at vi ikke kan lære
>noget af dem er jo en selvfølge

Hurtigere - Ja. Bedre? Det kan diskutteres. Jeg vil sige anderledes,
netop pga den højere fart.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : jan@stevns.net

Dato : 16-11-03 20:19

Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> skrev :

>Mener du her i FL? Det har ikke noget med hjælpsomhed, men overbærenhed
>at gøre. Du futter rundt med DK plader på. Dermed har du stemplet "Han
>kan jo ikke for, at han er lidt dåm", og dem hjælper man selvfølgelig.

Du skylder mig en renseserviet til skærmen ;)

Fra : Fly Christensen

Dato : 16-11-03 20:25

On Sun, 16 Nov 2003 20:19:01 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Du skylder mig en renseserviet til skærmen ;)

Skal den bare sendes til "Jan å Stevns"?

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : jan@stevns.net

Dato : 16-11-03 20:42

Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> skrev :

>Skal den bare sendes til "Jan å Stevns"?

en virtuel en, er ok ;)

Fra : Fly Christensen

Dato : 16-11-03 20:52

On Sun, 16 Nov 2003 20:42:07 +0100, jan@stevns.net wrote:

>en virtuel en, er ok ;)

Er afsendt

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-03 20:19

> Mener du her i FL? Det har ikke noget med hjælpsomhed, men overbærenhed
> at gøre. Du futter rundt med DK plader på. Dermed har du stemplet "Han
> kan jo ikke for, at han er lidt dåm", og dem hjælper man selvfølgelig.

Nej det er ikke kun mig de giver plads for, jeg kan tit opleve at 2-3 biler
foran mig giver de plads til en tysker som f.eks lige har været inde og
tanke og skal ud igen.
I tyskland kører man heller ikke over for gult osv osv.

> Hurtigere - Ja. Bedre? Det kan diskutteres. Jeg vil sige anderledes,
> netop pga den højere fart.

Du må have glemt hvordan det er i danmark
Selv uheldsstatistikkerne siger at vi har flere skader og dræbte end
tyskerne og det på trods af at man kører hurtigere i tyskland.

Fra : Fly Christensen

Dato : 16-11-03 20:25

On Sun, 16 Nov 2003 20:19:15 +0100, "Tom"

>Nej det er ikke kun mig de giver plads for, jeg kan tit opleve at 2-3 biler
>foran mig giver de plads til en tysker som f.eks lige har været inde og
>tanke og skal ud igen.

He, jeg har oplevet lidt det modsatte. En BMW, (selvfølgelig ) tog
den ind over Shell, (overfor McD ved afkørsel EXE) for at komme
hurtigere omkring et kryds. Det blev ris til egen røv, da et par biler
benyttede chancen for at komme foran, da han ikke liige nåede at komme
ud inden krydset blev frit igen.

>I tyskland kører man heller ikke over for gult osv osv.

Det er sgu kun fordi, der er stærekasser, som tager et fint billed af
dig og din bil. Som modydelse får du lov til at låne politiet dit
kørekort i en måneds tid.
Jeg synes forøvrigt, at stærekasser ved rødt lys er en alletiders ide.

>Du må have glemt hvordan det er i danmark

Det har jeg nok. Der er da i ihvertfald ikke nogen der ligger og presser
på bagfra, når jeg tager den fra Kruså til Vejle

>Selv uheldsstatistikkerne siger at vi har flere skader og dræbte end
>tyskerne og det på trods af at man kører hurtigere i tyskland.

Jep. Derfor er den ensidegi fokusering på fart forkert. IMHO.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Peter G C

Dato : 16-11-03 21:05

In news:3fb7cdb1$0$149$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Tom <t.christensen(snabela)bigfoot.com> typed:

[klip]

> [...]
> inde og tanke og skal ud igen.
> I tyskland kører man heller ikke over for gult osv osv.

Tom - det er altså ikke den fulde sandhed ....

Men som anført af Mogens: pas på med at sammenligne med germanerne i dette
forum

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 16-11-03 21:16

On Sun, 16 Nov 2003 21:04:52 +0100, "Peter G C"
<pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>Men som anført af Mogens: pas på med at sammenligne med germanerne i dette
>forum

"Dé" tager det nu meget pænt iaften, men dét er måske blot et
spørgsmål om tid

/Mogens

Fra : Fly Christensen

Dato : 16-11-03 21:15

On Sun, 16 Nov 2003 21:16:01 +0100, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>"Dé" tager det nu meget pænt iaften, men dét er måske blot et
>spørgsmål om tid

??? Jeg sitter her og fatter Bahnhof ???

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 16-11-03 21:22

On Sun, 16 Nov 2003 20:14:52 GMT, Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net>
wrote:

>??? Jeg sitter her og fatter Bahnhof ???

Jamen så får du "lidt" råt for usødet: Jég har tit sammenlignet (og
bragt) eksempler fra de tyske motorveje til stor fortrydelse for
"nogle" i eksempelvis det sydsjællandske område

/Mogens

Fra : jan@stevns.net

Dato : 16-11-03 22:11

>??? Jeg sitter her og fatter Bahnhof ???

Mogens sitter bare spændt og venter på en reaktion herfra ;)

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 16-11-03 22:21

On Sun, 16 Nov 2003 22:11:11 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Mogens sitter bare spændt og venter på en reaktion herfra ;)
>
>--

Det er han da ikke alene om.

Og for mig som bor i det nordlige Storkøbenhavn, er lyset på
nattehimlen, når der kommer ild ud af dine næsebor, næsten lige så
flot som nordlys.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : jan@stevns.net

Dato : 16-11-03 22:24

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Det er han da ikke alene om.

Hehe.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 16-11-03 22:39

On Sun, 16 Nov 2003 22:24:10 +0100, jan@stevns.net wrote:

>He, he.

MEN du er jo en besindig mand...:)

/Mogens

Fra : jan@stevns.net

Dato : 16-11-03 22:44

http://www.dkfritidbil.dk/spas/sounds/spiril.mp3

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 16-11-03 22:53

On Sun, 16 Nov 2003 22:43:41 +0100, jan@stevns.net wrote:

>http://www.dkfritidbil.dk/spas/sounds/spiril.mp3

Bingo - www.dkfritidbil.dk/spas/sounds/spirilhorn.mp3

/Mogens

Fra : jan@stevns.net

Dato : 16-11-03 22:57

Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Bingo - www.dkfritidbil.dk/spas/sounds/spirilhorn.mp3

Hvis ikke *det* er anvendelig terapi, så holder verden sgu' op ;)

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 16-11-03 22:59

On Sun, 16 Nov 2003 22:56:31 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Hvis ikke *det* er anvendelig terapi, så holder verden sgu' op ;)

Helt enig - jeg må sgu' se at få købt mig den Camero Z28 SS.
Sidst kom jeg 10 minutter for sent...

/Mogens

Fra : jan@stevns.net

Dato : 16-11-03 23:04

Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Helt enig - jeg må sgu' se at få købt mig den Camero Z28 SS.
>Sidst kom jeg 10 minutter for sent...

Har i slet ikke sådanne bulderbasser i nabolaget, du kunne lægge øre
til ?

(Jeg burde jo egentligt fise over i stalden, og skrue det håndfri sæt
i Rekorden - den kører jo mindst 2 år til ;)

Fra : jan@stevns.net

Dato : 16-11-03 23:06

Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Helt enig - jeg må sgu' se at få købt mig den Camero Z28 SS.

Z28 ? Denne er da langt federe :

http://www.smallblock.dk/2003-10-12_salg/salg_cam.htm

Fra : Mark Sandberg

Dato : 16-11-03 23:38

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse:

> Z28 ? Denne er da langt federe :

Denne er nu heller ikk' så ringe endda:
http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=325263

/Mark.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 16-11-03 23:39

On Sun, 16 Nov 2003 23:06:07 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Z28 ? Denne er da langt federe :
>
>http://www.smallblock.dk/2003-10-12_salg/salg_cam.htm

Så er jeg mere hooked på den her:
http://www.smallblock.dk/2003-07-22_camaro/salg_camaro.htm

Eller den her:
http://www.smallblock.dk/2003-10-19_salg/salg_ht.htm

Den sidste ved jeg så ikke hvor mange heste den muligvis har, men købte
jeg den sidste skulle der ihvertfald en større motor i.
Flemming Jacobsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 17-11-03 07:18

Jeres forslag er ALT for gamle
www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=332829
www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=629500067

Alternativt www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=643100052

/Mogens

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-11-03 10:06

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message
> Hvordan er folks moral i trafikken idag ?
>
> Tænker man kun på sig selv og det næste lyskryds,
> eller sætter man en ære i at hjælpe andre over også ???

Ikke mit indtryk, der er ingen hensyntagen. Folk holder alt for dårlig
afstand, smutter med for lyserødt etc.

> Jo bedre/dyrere bil, jo højere moral ?

Jo bedre/dyrere bil, jo mere dobbeltmoral, og jeg har betalt mere end dig,
jeg skal først frem.

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret: