Fiat Uno Turbo
Fra : Neser

Dato : 16-11-03 17:50

Davs NG

Da jeg går og tænker på at indvestere i en Fiat Uno Turbo, ville jeg gerne
høre lidt om dårlige såvel som gode ting ved bilen.
Her tænker jeg på ting man skal være opmærksommme på når man kigger på bilen
med evt. køb i tankerne og ting man skal holde øje med når/hvis jeg
anskaffer mig en sådan.
Også gerne ting om evt. svage punkter, evt. undervogn, motor kabine osv.,
alt hvad i kan komme i tanke om.

Hvis der er folk der har links til steder man kan få udstyr og tilbehør til
en sådan bil må de også gerne smide dem, da jeg regner med at optimere
bremser/undervogn, medmindre det er en god/gode undervogn/bremser der er på
den allerede.

- Patrick B
Neser@neser.dk

Fra : Lars

Dato : 16-11-03 19:01

"Neser" <Neser@neser.dk> wrote in message news:bp89rq$emd$1@sunsite.dk...
> [...]
> en sådan bil må de også gerne smide dem, da jeg regner med at optimere
> bremser/undervogn, medmindre det er en god/gode undervogn/bremser der er

Den gamle og sjove 1.3 uno turbo ie jeg havde havde følgende punkter man
skulle være ops på:

Driv aksler og forhjuls lejer, specielt efter at effekten var hævet.
Bagbremse calibre håndbremsedelen kan drille (hænge) men nye ombyttere er
billige.
Tjek for tæring i paneler, bunden af døre, ved torpedo plade.
Er der malings revner ved forreste støddæmper tårne så har vognen været kørt
hårdt, monter tårn afstiver.

Undervognen er optimeret fra fabrikken den er hårdere end alm uno og med
ventilerede skiver samt to stemplede calibre for, enkelte skiver bag, gas
støddæmpere.

Reservedele er billige og lette at skaffe fx hos
http://www.krogslund.dk/templates/krogslund_group.asp?GroupGuid=422

Motoren havde jeg aldrig problemer med selv ved hævet lade tryk. og efter
150.000km

Husk den er kvik og lille så pas på kortet, god fornøjelse.
Køber du i Tyskland eller hvor?.

Mvh
Lars

Fra : John Sahl

Dato : 16-11-03 20:07

Lars wrote:
> Driv aksler og forhjuls lejer, specielt efter at effekten var hævet.

Ikke selve drivakslerne, men drivakselleddene.

> Tjek for tæring i paneler, bunden af døre, ved torpedo plade.

Og støddæmpertårne både for og bag.

> Er der malings revner ved forreste støddæmper tårne så har vognen
> været kørt hårdt, monter tårn afstiver.

Kan anbefales uanset. Og

> Undervognen er optimeret fra fabrikken den er hårdere end alm uno og
> med ventilerede skiver samt to stemplede calibre for, enkelte skiver
> bag, gas støddæmpere.

To-stemplede kalibre for? Det passer da ikke..

> Reservedele er billige og lette at skaffe fx hos
> http://www.krogslund.dk/templates/krogslund_group.asp?GroupGuid=422

Og de kan ikke anbefales, det er mere reglen end
undtagelsen at delene ikke passer ordentligt.

> Køber du i Tyskland eller hvor?.

Der kan findes rigtig flotte eksemplarer der nede!

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Lars

Dato : 16-11-03 21:44

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote in message
> .
>
> To-stemplede kalibre for? Det passer da ikke..

Nå ikke? der var da et stempel i hver side af forreste caliber på den model
jeg havde, og ikke den caliber model med et stempel og glide åg som på
standard Uno.

Lars

Fra : John Sahl

Dato : 21-11-03 19:18

Lars wrote:
> Nå ikke? der var da et stempel i hver side af forreste caliber på den
> model jeg havde, og ikke den caliber model med et stempel og glide åg
> som på standard Uno.

Der findes ikke nogen modeller af Uno Turbo, uanset årgang
med dobbeltstemplede kalibre.

Fra : RpR

Dato : 16-11-03 20:16

Jamen dav, leder man efter bil nu?

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine

Fra : John Sahl

Dato : 16-11-03 21:00

RpR wrote:
> Jamen dav, leder man efter bil nu?

Hvem svarer du egentligt?

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 16-11-03 21:08

John Sahl wrote:

> Hvem svarer du egentligt?

Eftersom det er en direkte opfølgning på Patricks indlæg om at han
tænker på at købe Uno, så er det nærliggende at tro at det er
ham..

--
Hygge..
Thomas

Fra : John Sahl

Dato : 16-11-03 21:14

Thomas Strandtoft wrote:
> Eftersom det er en direkte opfølgning på Patricks indlæg om at han
> tænker på at købe Uno, så er det nærliggende at tro at det er
> ham..

Ah, du er god til at gætte

Og jeg er dårlig til at vejlede når jeg er træt efter
en lang weekend.

Fra : Neser

Dato : 17-11-03 18:48

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote in message news:<bp8kra$oro$1@dknews.tiscali.dk>...

> Hvem svarer du egentligt?

Hmm.. da jeg pt. er på kursus i Tinglev bruger jeg Google Groups, men
her kan jeg ikke se den post RpR har lavet... underligt!

Men Ja, RpR, jeg vil have en Uno istedet for Ascona'en, ville ellers
have den på plader, da den jo holder syn til maj næste år, men pga.
værnepligt osv, kan jeg kun køre fra januar til maj, og så er det for
dyrt med forsikringer og vægtafgift, hvis jeg alligevel skal have en
anden! MC'en kører jo alligevel ikke i vintermånederne!

- Patrick B

Fra : Anders Møller

Dato : 17-11-03 11:08

"Neser" <Neser@neser.dk> skrev i en meddelelse

> Også gerne ting om evt. svage punkter, evt. undervogn, motor kabine osv.,
> alt hvad i kan komme i tanke om.

Lars har skrevet nogenlunde hvad jeg ville have skrevet. Ud over Lars'
anbefalinger, ville jeg til enhver tid gå efter den "nye" model, altså efter
1989 hvor kabinen er betydeligt pænere og bedre lyddæmpet og i bedre plastic
kvalitet.

En idé kunne være at importere ligesom min, det betaler sig..

Fra : Neser

Dato : 17-11-03 18:42

"Anders Møller" <anders-fjern-@damkjaer-moller.dk> wrote in message news:<3fb89e97$0$27363$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> [...]
> kvalitet.
>
> En idé kunne være at importere ligesom min, det betaler sig..

Hmm.. det kunne da være at man skulle vænne blikket mod syd og finde
en '89 eller '90'er så. Hvor meget vil afgiften så ca. komme op på?
Havde regnet med at finde en til 20-25000 kr. herhjemme.

Hvis jeg skal have én skal det ikke være noget oversmart med skørter
og store kofangere, men lidt mere anonym, det har vel også noget at
sige når der skal betales afgifter?

- Patrick B

Fra : Thomas

Dato : 17-11-03 21:37

Hej

Jeg kommer lige ind fra sidelinjen med et spørgsmål

Ulv i fåreklæder har altid fashineret(gider ikke finde ordbogen frem, men
det er vist forkert stavet) mig.

Har du eller andre Uno Turbo ejere, prøvet 135/145 dæk på jeres biler? Og i
så fald, kan den stadigvæk overfører nogle kræfter til vejen`? Det kunne
være cool at have en Uno Turbo forklædt som Uno 45

Mvh

Thomas

Fra : bme

Dato : 17-11-03 21:44

> Har du eller andre Uno Turbo ejere, prøvet 135/145 dæk på jeres biler? Og
> så fald, kan den stadigvæk overfører nogle kræfter til vejen`? Det kunne
> være cool at have en Uno Turbo forklædt som Uno 45

hov hov, min 45 ie havde 155/70r13 som standard, og ikke de cykelhjul du
snakker om

/bo

Fra : Thomas

Dato : 17-11-03 22:19

ok, skal vi da heller ikke skændes om, mener bare bestemt at have læst 145
et sted i forbindelse med Uno 45, måske afhængig af årgangen?

Mvh

Thomas

Fra : John Sahl

Dato : 17-11-03 21:59

Thomas wrote:
> [...]
> biler? Og i så fald, kan den stadigvæk overfører nogle kræfter til
> vejen`? Det kunne være cool at have en Uno Turbo forklædt som Uno

Den vil flå dem rundt uden grip overhovedet, ikke, der er
for mange kræfter der skal ned i asfalten

Fra : John Sahl

Dato : 17-11-03 22:03

John Sahl wrote:

> Den vil flå dem rundt uden grip overhovedet, ikke, der er
> for mange kræfter der skal ned i asfalten

Flot skrevet ;-(