Endnu en Dødsulykke !!!!
Fra : Lars Hørlyck Sørense~

Dato : 16-11-03 16:11

Forfærdeligt hvad der sker med en bil ved frontalt sammenstød

http://www.112alarm.dk/smidstrup15-11/smidstrup15-11.htm

Mvh

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Snusken

Dato : 16-11-03 16:18

For ikkw at tale om dem der var i bilerne...

mvh Eric
----------------------------->

Fra : Lars Hørlyck Sørense~

Dato : 16-11-03 16:26

"Snusken" <snusken@REMOVETHISpc.mu> skrev i en meddelelse
> For ikkw at tale om dem der var i bilerne...

Ja klart

Undrer mig iøvrigt lidt så hurtigt de får billederne på nettet.
Ulykken skete vist i formiddags

mvh

Lars

Fra : JBH

Dato : 16-11-03 18:33

"Snusken" <snusken@REMOVETHISpc.mu> skrev i en meddelelse
> For ikkw at tale om dem der var i bilerne...

Ja, men øhh, sidder der ikke en golden retreiver bag i det som set ud til at
have været en Kadett ?

mvh
JBH

Fra : jan@stevns.net

Dato : 16-11-03 18:52

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev :

>Ja, men øhh, sidder der ikke en golden retreiver bag i det som set ud til at
>have været en Kadett ?

Hold da helt op .... jo - det ligner en Golden eller Labrador
retriever - og man kan se at gitteren har virket.

Utroligt !

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 16-11-03 19:26

On Sun, 16 Nov 2003 18:51:33 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Hold da helt op .... jo - det ligner en Golden eller Labrador
>retriever - og man kan se at gitteren har virket.
> Utroligt !

Jep - den er go' nok. Hunden sidder bagi.

/Mogens

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-11-03 09:57

<jan@stevns.net> wrote in message

> Hold da helt op .... jo - det ligner en Golden eller Labrador
> retriever - og man kan se at gitteren har virket.
>
> Utroligt !

Netop derfor vi har et af de originale gitre i vores Xsara, så bliver vores
30 kg. flatcoated der, + man kan pakke en del mere hvis hunden ikke er med.

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-03 16:27

> Forfærdeligt hvad der sker med en bil ved frontalt sammenstød
>
> http://www.112alarm.dk/smidstrup15-11/smidstrup15-11.htm
>
> Mvh
>
> Lars Hørlyck Sørensen

Er f..... glad for at der ikke er lagt billeder op på hjemmesiden af min
fars dødsulykke.
Jeg synes det er total plat at udstille andre menneskers død på den måde.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-03 16:35

KLIP

> Er f..... glad for at der ikke er lagt billeder op på hjemmesiden af
min
> fars dødsulykke.

Jeg kan godt følge dig .... personligt.

> Jeg synes det er total plat at udstille andre menneskers død på den
måde.

Hmmm ... DR, TV2, TV-"regionerne" for ikke at glemme dagbladene osv.
osv.

Brutalt sagt... død og elendighed sælger billetter i vore dage.

Hr. Bjørn

Fra : Kong Kent

Dato : 17-11-03 21:47

> Brutalt sagt... død og elendighed sælger billetter i vore dage.

Velkommen til den fagre verden hvor vi trækker vejret igennem både næse og
mund!

Død og elendighed har solgt billetter siden den dag mennesket fandt ud af,
at det ikke levede evigt. Tænk tilbage til romertiden hvor Colosseum blev
fyldt med tusindvis af mennesker for at se fattige blive spist levende af
tigre som opvarmning til gladiatorkampe, hvor ligeledes fattige blev slagtet
i hundredefold for fødderne af de berømte gladiatorer.

Det er bare ét eksempel. Død sælger. Sådan er det. Verdens største tabu er
også verdens største magnet. Det kan vel næppe overraske nogen, taget vores
verdenshistorie i betragtning, eller?

Jeg er helt enig i, at det er forfærdeligt hvis ens egne bliver udstillet -
men når det ikke kommer tæt på, så nøjes det bare med at chokere, hvorefter
vores immunitet overfor andre folks lidelser hurtigt overvinder
chokeffekten, og så er billederne glemt 10 sek. efter browseren er lukket
ned/avisen lukket/fjernsynet slukket.

Den immunitet er heller ikke ny. Sådan havde indbyggerne i Rom det også for
flere tusinde år siden. Intet nyt under himmelen.

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : l a r s

Dato : 16-11-03 16:35

> Jeg synes det er total plat at udstille andre menneskers død på den måde.

Kan ikke være mere enig med dig hvad det angår, men billederne kan
forhåbentligt få unge fartbøller til at tænke sig om en ekstra gang inden de
kaster sig ud i en "hovedet under armen" overhaling eller hvad det nu må
være.

--
Lars
- Cuore Sportivo

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-03 16:43

> [...]
de
> kaster sig ud i en "hovedet under armen" overhaling eller hvad det nu må

fartbøller bliver alligevel ikke påvirket af et par billeder....
men hvis en af disse "fotografer" selv skulle prøve at miste et nærtstående
familiemedlem og så, se det udstillet til folks nysgerrighed, så ville de
først fatte hvor plat det er.

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-03 16:46

KLIP

> [...]
nærtstående
> familiemedlem og så, se det udstillet til folks nysgerrighed, så ville

Så skal du stoppe samtlige billedkorrespondenter og ditto journalister.

Samtidig bør du undlade at se TV samt købe nogen (billed-)blade/aviser
....*overhovedet*.

Man kan ikke forvente at kunne "svælge" i andres død og elendighed og så
forvente ens egen bliver udeladt.

Hr. Bjørn

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-03 16:43

"l a r s" <dkfritidbil@REMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
inden de
> kaster sig ud i en "hovedet under armen" overhaling eller hvad det nu

Moral er godt .... dobbeltmoral er dobbelt så godt.

Man kan ikke "forlange" at se andres død og elendighed og så fordre at
ens egen ikke må offentliggøres.

Har alle glemt den kongelige dødsulykke i Paris..?

Hr. Bjørn

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-03 16:49

> Man kan ikke "forlange" at se andres død og elendighed og så fordre at
> ens egen ikke må offentliggøres.
>
> Har alle glemt den kongelige dødsulykke i Paris..?

Jeg håber da også at den bil Diana kørte i, er røget i skrotpressen og
offentligheden kan være ligeglad med hvordan bilen så ud og hvem der røg ud
af bilen og hvor mange arme og bene der blev klippet af.
At man viser selve begravelsen er noget andet da der her er tale om en
afsked eller sidste farvel.

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-03 16:53

KLIP

> [...]
røg ud
> af bilen og hvor mange arme og bene der blev klippet af.

Så vidt jeg husker, bliv ulykken forklaret ned til mindste detalje
(incl. smadrede kroppe osv. osv).

> At man viser selve begravelsen er noget andet da der her er tale om en
> afsked eller sidste farvel.

Det var blot "kronen" på mediernes værk.

Gad vide, hvad "pryder" Ekstrabladets forside i morgen...?????

Hr. Bjørn

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 16-11-03 16:55

> Gad vide, hvad "pryder" Ekstrabladets forside i morgen...?????

Svært at gætte. Kommer an på om der er sket noget endnu mere blodigt i
weekenden.

Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-03 16:57

"Henrik Mortensen" <dsl65684@FJERNvip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:bp86kl$2lpu$1@news.cybercity.dk...

KLIP

> Svært at gætte. Kommer an på om der er sket noget endnu mere blodigt i
> weekenden.

Det er jo sket, så bilulykken får nok en "chance"....

Hr. Bjørn

Fra : Olesen

Dato : 16-11-03 17:00

> At man viser selve begravelsen er noget andet da der her er tale om en
> afsked eller sidste farvel.

http://www.112alarm.dk/kanal94.mp3

Hør historien om hjemmesiden dêr.

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-03 17:03

KLIP

> Hør historien om hjemmesiden dêr.

Hvor kan jeg høre historien om Localeyes.tv ....?????????

Ekstrabladet rules og masserne svælger i det......!!!!!!!!!

Hr. Bjørn

Fra : Olesen

Dato : 16-11-03 17:07

"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor kan jeg høre historien om Localeyes.tv ....?????????

Hvad ? Ej forstået.

> Ekstrabladet rules og masserne svælger i det......!!!!!!!!!

Hvad har det med Kanal94 i Vejle at gøre ?

Og gu' ja..det er dêt som sælger...

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-03 17:10

KLIP

> Hvad ? Ej forstået.

Det tænkte jeg nok.

> Hvad har det med Kanal94 i Vejle at gøre ?

Begge medier udspyr sensationjournalistik.

> Og gu' ja..det er dêt som sælger...

Der skal nogle købere/brugere til at gøre "seancen" til en succes....

Hr. Bjørn

Fra : Olesen

Dato : 16-11-03 17:14

> Det tænkte jeg nok.

Hvad kan få dig til at være SÅ fordomsfuld ?
Du må undskylde, jeg ikke gad bruge alverdens
energi på at tolke dit indlæg mere dybdegående.

> Begge medier udspyr sensationjournalistik.

Synes da Kanal94 er som alle andre
radioer...rolige og lødige..

> Der skal nogle købere/brugere til at gøre "seancen" til en succes....

Klart nok. Udbud og efterspørgsel.
Og siden bladende sælger og der lyttes
til radioen, så må der være noget som
masserne kan bruge til eet eller andet.

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-03 17:18

KLIP

> Klart nok. Udbud og efterspørgsel.
> Og siden bladende sælger og der lyttes
> til radioen, så må der være noget som
> masserne kan bruge til eet eller andet.

.... og her ligger hunden nok begravet.

Det er blevet sådan at for at værdsætte sin egen situation (og glæde
sig), skal man fodres med andres ulykke.

Hvor mange sekunder/spaltemillimeter omhandler død og elendighed kontra
positive ting i dagens medier..?

Hr. Bjørn

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 16-11-03 17:21

> Hvor mange sekunder/spaltemillimeter omhandler død og elendighed kontra
> positive ting i dagens medier..?

Det skulle da lige være om ZOO har fået held af at få sat et par tigerunger
i verden.......

Ellers ser forholdet lidt ensidigt ud,mildt sagt.

Henrik

Fra : Olesen

Dato : 16-11-03 17:24

> Det er blevet sådan at for at værdsætte sin egen situation (og glæde
> sig), skal man fodres med andres ulykke.

Tror det er sundt at opleve ulykke da man
så selv for stof til eftertanke, og måske ser
på sig selv som bilist med andre øjne eks.

> Hvor mange sekunder/spaltemillimeter omhandler død og elendighed kontra
> positive ting i dagens medier..?

Det kommer vel an på, hvilke artikler man springer
let og elefant hen over...

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-03 17:27

KLIP

> Tror det er sundt at opleve ulykke da man
> så selv for stof til eftertanke, og måske ser
> på sig selv som bilist med andre øjne eks.

Det har du *helt* ret i.

Dit udsagn gælder sort se samtlige oplevelser" et menneske kan komme ud
for.

Død, uhelbredelig sygdom, fallit, arbejdsløshed og du kan selv fortsætte
og se hvor mange af disse oplevelser du kan "identificerer" dig med.

> Det kommer vel an på, hvilke artikler man springer
> let og elefant hen over...

Ikke helt, men hvilke medier man benytter og hvad man forstår ved
positive ting/oplysninger.

Det kræver en holdningsændring hos masserne at kunne glæde sig (igen) på
andres vegne.

Hr. Bjørn

Fra : Olesen

Dato : 16-11-03 17:31

> Det kræver en holdningsændring hos masserne at kunne glæde sig (igen) på
> andres vegne.

Måske ja.

Vi lever dog snart i 2004, og jeg er ret sikker på,
denne morten-korch hygge/glæde stort set ER passê.

Idag passer enhver sit.

Synes det er sådan mange steder efterhånden.

Selv bilværkstederne har ingen moral.

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-03 17:32

KLIP

Fra : Peter Weis

Dato : 16-11-03 18:19

"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> wrote

> Hvor mange sekunder/spaltemillimeter omhandler død og elendighed kontra
> positive ting i dagens medier..?

Er man lidt depri i dag?

Alle der klikkede på 112-linket er medskyldige i at den slags billeder
bliver offentliggjort - alle, inklusive mig selv.

mvh
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-03 18:33

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse

KLIP

> Er man lidt depri i dag?

Overhovedet ikke.

Nogen ønsker blot særbehandling, når tragedien rammer dem selv, men
finder det o.k. at se/høre om det, når det omhandler fremmede.

Var der nogen, der nævnte moral...!

> Alle der klikkede på 112-linket er medskyldige i at den slags billeder
> bliver offentliggjort - alle, inklusive mig selv.

Korrekt inkl.. TV, aviser, ugeblade, radio osv. indenfor medieverdenen.

Hr. Bjørn

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 16-11-03 17:13

> http://www.112alarm.dk/kanal94.mp3
>
> Hør historien om hjemmesiden dêr.

Hjælp!!
Verden er sgu lidt af lave. En skønne dag får han virkeligt nogen på låget
så det basker. Han skal lige løbe ind i den familiefar der står og ser på at
han tager billeder af hans kvæstede familie så kommer han da galt afsted!
Det er utroligt at både politi og brandvæsen "tilsyneladende" samarbejder
med ham!

Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-03 17:16

"Henrik Mortensen" <dsl65684@FJERNvip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:bp87ma$2nmk$1@news.cybercity.dk...

KLIP

> [...]
afsted!
> Det er utroligt at både politi og brandvæsen "tilsyneladende"

Det hænder da også at nogle journalister og fotografer får nogle
gevaldige nogen på låget.

Så er det godt, vi lever i et retssamfund.

Hr. Bjørn

Fra : Olesen

Dato : 16-11-03 17:17

> [...]
> Det er utroligt at både politi og brandvæsen "tilsyneladende" samarbejder

Ja, absolut et emne til diskussion.

Men hvad med den ene part af en ulykke eks,
er han ikke et større svin, hvis årsagen var han
kørte uforsvarligt ??

Uden ham, ingen fotograf....

Fra : bme

Dato : 16-11-03 17:18

> [...]
at
> han tager billeder af hans kvæstede familie så kommer han da galt afsted!

Der var på et tidspunkt en udsendelse i dr med gutten fra 112alarm, der blev
det understreget at der ikke blev taget billeder af kvæstede personer. Har
kigget lidt på siden og kan da heller ikke se billeder af kvæstede personer.

Manden spørger også pænt om lov hvis begivenheden er foregået på privat
ejendom (eks. ved brand), men der er vist ikke noget der hindrer ham i at
tage de samme billeder som alle andre pressefolk også tager.

At det så er anstødende er en helt anden sag, som jeg ikke vil benægte.

/bo

Fra : Olesen

Dato : 16-11-03 17:24

"bme" <bms@post10.tele.hej> skrev i en meddelelse

> [...]
> ejendom (eks. ved brand), men der er vist ikke noget der hindrer ham i at
> tage de samme billeder som alle andre pressefolk også tager.

Netop.
Han gør det faktisk på en grundlæggende sober måde,
og dêt kan man så efterflg. sige om hvad man vil...

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-03 17:31

> Netop.
> Han gør det faktisk på en grundlæggende sober måde,
> og dêt kan man så efterflg. sige om hvad man vil...

http://www.112alarm.dk/fredericiavej6/1.jpg

....og sådanne billeder er hjemmesiden fuld af.
Blev lidt harm over at det skulle være nødvendig at vise disse billeder men
folk har vel vennet sig til det.

--
Tom

Fra : Olesen

Dato : 16-11-03 17:34

> ...og sådanne billeder er hjemmesiden fuld af.
> Blev lidt harm over at det skulle være nødvendig at vise disse billeder
men
> folk har vel vennet sig til det.

Herregud...en bil som knabt har fået ridset lakken.
...og en bårre...

Så kan man jo vælge at se det sådan som jeg lige har gjort,
eller begyndt at studere nærmere, og så måske opdage,
det er en cyklist ?

Netop dêt billede er i mine øjne ikke sindsoprivende ?

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-03 16:42

"l a r s" <mailto:dkfritidbil@REMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Endnu en Dødsulykke !!!!"

> få unge fartbøller

Alert, du får nu ballade

/M

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:217.157.231.21)

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 16-11-03 16:50

> Alert, du får nu ballade

Ja, det er sgu ikke at håbe at een af de implicerede har kørt bare 0,5km/t
for stærkt, for så råber folket jo på dødsstraf og andre søde sager.

Ironi on
Yep, det er helt sikkert farten der er skyld i ulykken. Havde de bare holdt
stille var det aldrigt sket.
Ironi off.

Mvh
Henrik

Fra : B.Ingebrigtsen

Dato : 16-11-03 19:33

> [...]
de
> kaster sig ud i en "hovedet under armen" overhaling eller hvad det nu må

Nu erd et jo ikke altid "Hovdet under armen unge psykpater" der er skyld i
ulykkerne, det er vel også til tider gamle nikkedukker der sidder og sover i
timen.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-11-03 10:01

"B.Ingebrigtsen" <Ingebrigtsen@Ingen_virus_til_mig_webspeed.dk> wrote in
message news:3fb7c2ed$0$29315$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> ulykkerne, det er vel også til tider gamle nikkedukker der sidder og sover

Men oftest er det unge mænd. Det er fakta.

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 17-11-03 18:09

> Men oftest er det unge mænd. Det er fakta.

Men ikke denne gang......

Hun kørte uvist af hvilken årsag direkte over i merceres vognbane(som var
ført af en ung mand).

Måske en radio, eller et ildebefindende.

Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-03 16:32

"Tom" skrev i en meddelelse
"Re: Endnu en Dødsulykke !!!!"

> Jeg synes det er total plat at udstille andre menneskers død på den måde.

Jep - det er for langt ude og tankeløst.
Skriv det til ham !

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-03 16:38

<Mogens> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jep - det er for langt ude og tankeløst.
> Skriv det til ham !

Så får han travlt.

Samtlige nyhedsmedier vil bringe lignende billeder.

Hr. Bjørn

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 16-11-03 16:45

> Er f..... glad for at der ikke er lagt billeder op på hjemmesiden af min
> fars dødsulykke.
> Jeg synes det er total plat at udstille andre menneskers død på den måde.

Kan godt forstå din holdning Tom. Man må ligesom forsøge at se lidt ud over
sine egne behov. Det er jo sådan at andres ulykke sælger fantastiskt godt i
medierne, og sålænge medierne blot "danner et præcist billede af
virkeligheden" så skal du og jeg se på den slags porno i netaviser,TV,visse
hjemmesider og ikke mindst på forsiden af visse aviser. Lukke øjnene for det
bliver svært, uden skyklapper. Der er jo penge i det.

Enig i at det er plat!
Kunne være fristet til at dreje halsen rundt på sådan en fotograf, hvis jeg
så han stod og tog billeder af en situation hvor jeg selv havde følelser
indblandet.

Der KAN være en ganske lille preventiv effekt i billederne, men jeg tror
næppe den rammer målgruppen specielt godt med den form for
udbredelsesmetode.

Men familierne til de implicerede har det ikke nemt. Ligner umiddelbart en
ulykke som følge af ingen opmærksomhed på trafikken. Vanvittig overhaling
eller roden efter radio eller sut osv.

Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-03 16:57

> [...]
det
> bliver svært, uden skyklapper. Der er jo penge i det.

Jep og jeg skal gerne slå et lille slag for at vi ikke helt bliver til
paparazi-junkier men husker at der er RIGTIGE mennesker bag disse tragedier.

> [...]
jeg
> så han stod og tog billeder af en situation hvor jeg selv havde følelser

Hans kamera skulle en tur ind over marken.

> Der KAN være en ganske lille preventiv effekt i billederne, men jeg tror
> næppe den rammer målgruppen specielt godt med den form for
> udbredelsesmetode.

Jeg kan ikke i min vildste fantasi forestille mig at det får folk til at
køre pænere fordi de ser fotos fra virkelig tragiske uheld.

> Men familierne til de implicerede har det ikke nemt. Ligner umiddelbart en
> ulykke som følge af ingen opmærksomhed på trafikken. Vanvittig overhaling
> eller roden efter radio eller sut osv.

Familierne skal ALDIG tage ansvaret for hvad der er sket i et færdselsuheld.
De betaler nok med det savn som de må lide.

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 16-11-03 17:01

> Familierne skal ALDIG tage ansvaret for hvad der er sket i et
færdselsuheld.
> De betaler nok med det savn som de må lide.

Det synspunkt ser det ikke ud til at medierne deler ret tit.

Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-03 17:11

> færdselsuheld.
>
> Det synspunkt ser det ikke ud til at medierne deler ret tit.

Medierne kan være slemme, men denne hjemmesider slår alt

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-03 17:12

KLIP

> Medierne kan være slemme, men denne hjemmesider slår alt

Tjaee ... denne hjemmeside er ret ensidig, men så kan man altid ty til
de "stores" hjemmesider.

Hr. Bjørn

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 16-11-03 17:14

> Medierne kan være slemme, men denne hjemmesider slår alt

Prøv at hente det lydspor der linkes til tidligere, så går du helt ud af dit
gode skin

Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-03 17:25

> Prøv at hente det lydspor der linkes til tidligere, så går du helt ud af
dit
> gode skin

gider det slet ikke......men jeg prøver at fortælle til Jer som aldrig måtte
have oplevet det at skulle f.eks ud og rode bilen igennem bagefter for at
finde vigtige ting og se blod, hud og knækkede stolerygge osv osv. De er
godt nok ikke sjovt at tænke på at i de biler er der mennesker der er
udåndet efter svære lidelser/skader.
Jeg behøver ikke pensle mere ud, men ønsker for ALLE at de aldrig må blive
ramt af ulykker.

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-03 17:29

KLIP

> Jeg behøver ikke pensle mere ud, men ønsker for ALLE at de aldrig må
blive
> ramt af ulykker.

Nej, og dit ønske er også medmenneskeligt og 100% sobert.

Hr. Bjørn

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 16-11-03 20:19

> [...]
> fars dødsulykke.
> Jeg synes det er total plat at udstille andre menneskers død på den måde.

Hvorfor ?
Hvis bilederne bare for 1 person til at ændre sit kørselsmønstre til det
bedre , så føles ulykken måske knap så meningsløst ?
Men jeg ved det ikke - Det er nok forskelligt fra person til person.
Personligt , så ville jeg ikke have noget imod , hvis jeg er i et uheld , og
billederne bliver lagt på nettet - så kan det da være , at de gør lidt gavn
, mens jeg er nede og skovle kul
Hvordan de pårørende vil takle det ...Tjaa hvis man ikke kan tåle måsten ,
så skal man jo nok ikke besøge disse sider , til at begynde med.
Dog synes jeg , at den omtalte side , altid har været gode til , at fange
ulykken , og ikke tragedien.
Forstået på den måde , at der er aldrig blod og "splat" på billederne , men
altid kun billeder af køretøjerne.

Dette er helt sikkert et ømtåligt enme , og der er ikke noget rigtigt og
fokert , da vi alle har forskellige syn på verdenen.

Bare mine 10c

--
Hygge
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-03 20:40

> Hvorfor ?

døden skal nok ramme os alle sammen, ingen tvivl om det. Jo nærmere den
kommer dig og dine kære, des mere vil du kunne følge mig.

> Hvis bilederne bare for 1 person til at ændre sit kørselsmønstre til det
> bedre , så føles ulykken måske knap så meningsløst ?

Om den så fik HELE danmarks befolkning til at køre pænt så føles det stadig
meningsløst.

> Men jeg ved det ikke - Det er nok forskelligt fra person til person.

Jeg tvivler, men jeg havde heller ikke noget forhold til biluheld før denne
sag.

> [...]
og
> billederne bliver lagt på nettet - så kan det da være , at de gør lidt

Men dine efterladte ville nok ikke synes det var så fedt.

> Hvordan de pårørende vil takle det ...Tjaa hvis man ikke kan tåle måsten ,
> så skal man jo nok ikke besøge disse sider , til at begynde med.

At tåle mosten kan jeg sagtens, men jeg synes stadig det er plat.

> [...]
> ulykken , og ikke tragedien.
> Forstået på den måde , at der er aldrig blod og "splat" på billederne ,

OK

> Dette er helt sikkert et ømtåligt enme , og der er ikke noget rigtigt og
> fokert , da vi alle har forskellige syn på verdenen.

jep

Fra : Olesen

Dato : 16-11-03 16:47

"Lars Hørlyck Sørensen" <Lars@hoerFJERNDETTElyck.dk> skrev i en meddelelse
> Forfærdeligt hvad der sker med en bil ved frontalt sammenstød
>
> http://www.112alarm.dk/smidstrup15-11/smidstrup15-11.htm
>
> Mvh

Skræmmende at se Kadetten SÅ smadret og VITO'en
"kun" har fået en smadret side...

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 16-11-03 16:49

On Sun, 16 Nov 2003 16:47:04 +0100, "Olesen" <olesen@jubiipost.dk>
wrote:

>Skræmmende at se Kadetten SÅ smadret og VITO'en
>"kun" har fået en smadret side...

20 års forskning...

/Mogens

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 16-11-03 16:52

Skræmmende at se Kadetten SÅ smadret og VITO'en

> 20 års forskning...

Ikke for at piske en religiøs diskussion op, men er i nu sikre på det ikke
er en sierra stc?

Synes jeg har svært ved positivt at afgøre hvilken bil der er tale om .

Henrik

Fra : Olesen

Dato : 16-11-03 16:59

> [...]
> er en sierra stc?
>
> Synes jeg har svært ved positivt at afgøre hvilken bil der er tale om .

Området omkring baghjulet er din ven..

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 16-11-03 19:07

"Henrik Mortensen" <dsl65684@FJERNvip.cybercity.dk> skrev i
en meddelelse news:bp86eq$2li8$1@news.cybercity.dk

> Ikke for at piske en religiøs diskussion op, men er i nu
> sikre på det ikke er en sierra stc?
>
> Synes jeg har svært ved positivt at afgøre hvilken bil
> der er tale om .

Det er ikke en Sierra, bilen på billedet har/havde forhjulstræk.
Jeg tror at det var en Kadett E model.

Men grimt ser det sq ud

Per --Ford Sierra 1,6 1987--
www.perbeer.ninja.dk eller
http://home19.inet.tele.dk/perbeer/perbeer/index.htm

Fra : phk

Dato : 16-11-03 16:20

"Lars Hørlyck Sørensen" <Lars@hoerFJERNDETTElyck.dk> skrev i en meddelelse

> Forfærdeligt hvad der sker med en bil ved frontalt sammenstød

Egentlig ikke. Personvognen er blevet skåret op af Falck ..

--
Per, Esbjerg

Fra : bme

Dato : 16-11-03 17:00

> Forfærdeligt hvad der sker med en bil ved frontalt sammenstød

Jeps, prøv lige at se dette link.

Føreren af denne bil døde i mine hænder onsdag aften, det var sgu ikke sjovt
at stå der og vente på ambulancen og bare mærke livet rende ud på manden,
uden at kunne gøre en skid. (manden sad kilet ind under rattet, det var kun
den ene arm og hans nakke der var synligt, bilen skulle klippes op før at
man kunne komme til at give kunstigt åndedræt mm. men da var det for sent)

Er stadig temmelig rystet.

/bo

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-03 17:18

> Føreren af denne bil døde i mine hænder onsdag aften, det var sgu ikke
sjovt
> at stå der og vente på ambulancen og bare mærke livet rende ud på manden,

> Er stadig temmelig rystet.

Jeg forstår dig, det håber jeg aldrig jeg skal opleve,
De folk som selv oplever det du har været gennem får pludselig et helt andet
syn på det med liv og død og bilkørsel osv.
Historierne om de folk der bliver berørt af tabet er der ingen medier som
gider beskæftige sig med.

Fra : JS

Dato : 16-11-03 19:49

> [...]
> syn på det med liv og død og bilkørsel osv.
> Historierne om de folk der bliver berørt af tabet er der ingen medier som

Der er masser f.eks. Familiejournalen!

Fra : Chr. L.

Dato : 16-11-03 17:53

"Lars Hørlyck Sørensen" <Lars@hoerFJERNDETTElyck.dk> wrote in message
> Forfærdeligt hvad der sker med en bil ved frontalt sammenstød
>
> http://www.112alarm.dk/smidstrup15-11/smidstrup15-11.htm
>
> Mvh
>
> Lars Hørlyck Sørensen

den 'nye' bil Merceren virker ikke særlig smadret, enddag en varevogn hvor
folk sidder tætter på fronten...den anden bil er totalt trykket, men det ser
ud til at være up to date med airbag eller nye nakkestøtter etc,-hvem var
det der sagde at biler ikke havde ændret sig i 40 år...

Chr.

Fra : bme

Dato : 16-11-03 17:56

..den anden bil er totalt trykket, men det ser
> ud til at være up to date med airbag eller nye nakkestøtter etc,-hvem var
> det der sagde at biler ikke havde ændret sig i 40 år...

Der er ikke meget airbag i den kadett, det er et brandsikkert klæde eller
lign, der ligger på bilen.

jovist har bilerne ændret sig i de 40 år, men jeg vil nødig køre galt i en
mellemklassebil der har +10 år på bagen.

/bo

Fra : Henrik B.

Dato : 17-11-03 00:06

bme wrote:
:: Der er ikke meget airbag i den kadett, det er et brandsikkert klæde
:: eller lign, der ligger på bilen.
::
:: jovist har bilerne ændret sig i de 40 år, men jeg vil nødig køre
:: galt i en mellemklassebil der har +10 år på bagen.

Med mindre det er en Volvo eller en Saab. )

M.v.h.

Fra : bme

Dato : 17-11-03 00:49

> :: jovist har bilerne ændret sig i de 40 år, men jeg vil nødig køre
> :: galt i en mellemklassebil der har +10 år på bagen.
>
> Med mindre det er en Volvo eller en Saab. )

argh mand, du har absolut ret, bare det mindst er en 9000'er. Har set en
92'er 900 krølle, og det så ikke kønt ud.

Men det har vist også noget med massen at gøre.
I den ulykke som jeg skrev om kl. 17.00 var det en gl. escort og en varevogn
(VW T4). Begge uden det sikkerhedsudstyr som der findes i bilerne idag. Det
var helt klart varevognens vægt der gjorde udslaget, escorten blev banket 15
meter baglæns i kollisionen og krøllede fuldstændigt sammen omkring
a-stolpen. Føreren lå helt inde under rattet.

Hvis vi havde kommet 45 sekunder tidligere havde det været vores bil, og det
havde ikke været sjovt. Godt nok vejer Lagunaen godt til, og godt nok har
den airbag mm. men en frontalkollision med 80 km/t er ikke at spøge med. Det
havde sgu kommet til at gøre ondt.

/bo

Fra : Henrik B.

Dato : 17-11-03 01:53

bme wrote:
:: argh mand, du har absolut ret, bare det mindst er en 9000'er. Har
:: set en 92'er 900 krølle, og det så ikke kønt ud.

Der er ellers et eksempel fra sidste sommer, fra Lillebæltsbroen, hvor en
900 opførte sig eksemplarisk. Føreren overlevede trods at han mødte den
modkørende med rømelig høj hastighed (70 - 80 km/t.)

[...]

Scania har lavet en ny protype på en lastbil, med en kort snude. Med denne
snude, kan en modkørende personbilsfører overleve med op til 96 km/t mod nu
60 km/t. Konstruktion betyder alt, når det gælder passiv sikkerhed.

M.v.h.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 17-11-03 07:27

On Mon, 17 Nov 2003 01:53:17 +0100, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

>Der er ellers et eksempel fra sidste sommer, fra Lillebæltsbroen, hvor en
>900 opførte sig eksemplarisk. Føreren overlevede trods at han mødte den
>modkørende med rømelig høj hastighed (70 - 80 km/t.)

Jow, jow...
Der er næsten 7 gange så stor risiko for at et eller andet elektronik
i en SAAB svigter, i forhold til en Honda. Så SAAB 9-5 98- er da nok
en sikker bil, med mindre elektronikken svigter på et eller flere
punkter (samtidig er risikoen for brand heller ikke imponerende lille
på den model).

/Mogens

Fra : Henrik B.

Dato : 17-11-03 12:08

Mogens Knudsen wrote:
[...]

Har godt set kommentaren! Men jeg kan i min vildeste fantasi ikke se
relevansen mellem elektronisk svigt og så sikkerhed.

M.v.h.

Fra : Peter G C

Dato : 17-11-03 12:15

In news:3fb8ac1f$0$95012$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Henrik B. <saab@tdcadsl_nospam_.dk> typed:

[klip]

> Har godt set kommentaren! Men jeg kan i min vildeste fantasi ikke se
> relevansen mellem elektronisk svigt og så sikkerhed.

What???

/Peter

Fra : Henrik B.

Dato : 17-11-03 12:20

Peter G C wrote:
[...]

Hvis min radio svigter, virker min passive sikkerhed da stadig.

Nej, ved godt at der "formodentlig" refereres til airbag/selestrammer m.m.
MEN, igen kan man jo henholde sig til Folksam. HVIS evt. svigt i disse
sikkerhedsudstyr havde så stor betydning, så var Saab 9-5 '98- nok ikke den
sikreste bil på de svenske veje!

Man kan lave alverdens aktive sikkerhedskrumpring, men virker den passive
(karossen) ikke - ja, så kan resten sgu være lige meget.

M.v.h.

Fra : Peter G C

Dato : 17-11-03 13:35

In news:3fb8aeec$0$95007$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
> [...]

> disse sikkerhedsudstyr havde så stor betydning, så var Saab 9-5 '98-
> nok ikke den sikreste bil på de svenske veje!

Hvad med svigtende ABS? Svigtende ESP? Eller bare svigtende
forrudeviskere...

Eller den elektrisk servo - det bliver vel efterhånden standard i mange
potter.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Henrik B.

Dato : 17-11-03 14:38

Peter G C wrote:
:: Hvad med svigtende ABS? Svigtende ESP? Eller bare svigtende
:: forrudeviskere...

Når vi snakker ulykker der ér sket, så hjælper ABS og ESP ikke længere - og
det er jo dét Folksam gør.

:: Eller den elektrisk servo - det bliver vel efterhånden standard i
:: mange potter.

Ikke hos Saab.

M.v.h.

Fra : Peter G C

Dato : 17-11-03 15:01

In news:3fb8cf3c$0$95100$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Henrik B. <saab@tdcadsl_nospam_.dk> typed:

[klip]

> Ikke hos Saab.

Nej ... de hænger jo lidt i ..... bremsen

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Henrik B.

Dato : 17-11-03 15:06

Peter G C wrote:
::: Ikke hos Saab.
::
:: Nej ... de hænger jo lidt i ..... bremsen

Til gengæld holder de længere og ruster ikke væk mellem hænderne på en.

M.v.h.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 18-11-03 00:29

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> :: Nej ... de hænger jo lidt i ..... bremsen
>
> Til gengæld holder de længere og ruster ikke væk mellem hænderne på en.

I forhold til hvad, det er da andre biler som heller ikke ruster så hurtigt
(dem i stål ruster jo alle sammen).

Med venlig hilsen Kim

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-03 19:16

> [...]
> ud til at være up to date med airbag eller nye nakkestøtter etc,-hvem var
> det der sagde at biler ikke havde ændret sig i 40 år...

Du glemmer vel ikke at det netop ER meningen at en bil skal krølle sammen
UNDTAGEN selve kabinen hvor personerne opholder sig?