Batteri symbol lyser rød
Fra : Jørgen

Dato : 16-11-03 08:31

Åhh no.. igår da jeg var ude og handle begyndte det der batteri symbol at
lyse rød konstant... hva kan det være??

Fra : Hans Paulin

Dato : 16-11-03 08:46

Jørgen skrev:

> Åhh no.. igår da jeg var ude og handle begyndte det der batteri
> symbol at lyse rød konstant... hva kan det være??

....afhængigt af model: manglende kul/ensretter/kilerem/whatever i
generatoren...
Hans

Fra : Roberto Saldo

Dato : 16-11-03 08:56

Hans Paulin wrote:

> ...afhængigt af model: manglende kul/ensretter/kilerem/whatever i
> generatoren...

Ikke nødvendigvis, vi bor i fugtige DK.
Se mit andet indlæg.

Mvh
Roberto

Fra : Hans Paulin

Dato : 16-11-03 09:05

Roberto Saldo skrev:

> Ikke nødvendigvis, vi bor i fugtige DK.
> Se mit andet indlæg.

....det er *dig*, der ka det dér med strøm!
Hans (30 timers førstehjælp (buskort))

Fra : Roberto Saldo

Dato : 16-11-03 09:14

Hans Paulin wrote:

> ...det er *dig*, der ka det dér med strøm!

:) hvad har dog ledt dig ned ad den blindgyde?

Mvh
Roberto (DC er alt under 300Mhz som de siger i afdelingen ;)

Fra : Hans Paulin

Dato : 16-11-03 09:31

Roberto Saldo skrev:

> :) hvad har dog ledt dig ned ad den blindgyde?

....har en go' huske for *nogen* ting...
Hans

Fra : Roberto Saldo

Dato : 16-11-03 09:43

Hans Paulin wrote:

> ...har en go' huske for *nogen* ting...

Samme her, Trivial Pursuit er ikke sjovt når man kan samtlige
spørgsmål udenad, men huske at man skal købe mælk, brød *og* yoghurt
se *det* er svært :))

Mvh
Roberto (stort hoved, 60.5 i studenterhuestørrelse, , tonsvis av
ubrugelig information, men husker han yoghurt i Netto? nope).

Fra : Hans Paulin

Dato : 16-11-03 10:03

Roberto Saldo skrev:

> Mvh
> Roberto (stort hoved, 60.5 i studenterhuestørrelse, , tonsvis av
> ubrugelig information, men husker han yoghurt i Netto? nope).

....du er i godt selskab - Einstein havde vist samme problemer...
Hans

Fra : Roberto Saldo

Dato : 16-11-03 10:08

Hans Paulin wrote:

> ...du er i godt selskab - Einstein havde vist samme problemer...

Nå så må jeg hellere lade håret gro :)

Mvh
Roberto (distræt men til gengæld er jeg både kolerisk og klodset)

Fra : Hans Paulin

Dato : 16-11-03 10:14

Roberto Saldo skrev:

> Nå så må jeg hellere lade håret gro :)
>
> Mvh
> Roberto (distræt men til gengæld er jeg både kolerisk og klodset)

ROFL
Hans

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 16-11-03 13:20

"Hans Paulin" <hans_fjernes_@it.invalid> skrev i en meddelelse

> ...du er i godt selskab - Einstein havde vist samme problemer...

Jeg talte engang med Holger Bech nielsens sekretær. (atomfysiker og
superprofessor - red.)

Han havde bl.a. præsteret at ringe til hende fra en telefonboks i udlandet,
fordi han ikke kunne finde tilbage til sit hotel.

mvh
Bendt

Fra : Hans Paulin

Dato : 16-11-03 13:26

Bendt Rasmussen skrev:

> Han havde bl.a. præsteret at ringe til hende fra en telefonboks i
> udlandet, fordi han ikke kunne finde tilbage til sit hotel.

....ham havde jeg osse med i mine overvejelser - men havde ingen
detail-kendskab... LOL
Hans

Fra : Roberto Saldo

Dato : 16-11-03 08:52

Jørgen wrote:
> Åhh no.. igår da jeg var ude og handle begyndte det der batteri symbol at
> lyse rød konstant... hva kan det være??

I det fleste biler betyder det at der ikke lades ordentligt.
Det betyder at du snart løber tør for strøm, så du skal nøjes med
positionslyset som kørelys de næste par dage.

Du skal checke at alle forbindelser er gode, det behøves jo ikke være
en defekt generator der er problemet.

På en gammel Opel er der en tendens til at generatorens
stelforbindelse bliver irret, det kan klares ved at rense med en
stålbørste og så gi noget fedt udenpå når det er samlet igen.

Det kunne jo også være alarm-fidusen den er gal med så start med at
udmåle spændingen på generatoren og akkumulatoren.

Mvh
Roberto (been there done that, troede det var lampen, havde strøm
nok til en tur til odense fra NSj. og næsten tilbage igen, burde ha'
slukket kørelyset)

Fra : Jørgen

Dato : 16-11-03 11:34

Okai ørv... men så længe bilen er igang kan den kører så?? okai det siger
sig selv, at hvis bilen er igang så kan den kører, men kan den blive ved med
det? eller går den bare ud lige pludselig *vupti* også holder man der....

Fra : Torben Madsen

Dato : 16-11-03 12:06

Hvis generatoren ikke lader, som den jo sansynligvis ikke gør, da ladelampen
lyser, ja så forbruger du strøm, når du kører. Der skal bruges lidt til
tænding osv., men den helt store strømforbruger er alt lyset. Så kør med så
minimalt lys på bilen som muligt, og smæk en lader på batteriet, når du
kommer frem til bestemmelsesstedet, så går det nok, medmindre du skal køre
meget langt. Og for alt i verden - ikke bruge el-bagrude og glem også lige
blæseren....

mvh Torben Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-03 12:13

> [...]
> lyser, ja så forbruger du strøm, når du kører. Der skal bruges lidt til
> tænding osv., men den helt store strømforbruger er alt lyset.

Min Sierra brugte ca. 3 A til at holde liv i tændrørene så man kan uden
problmer køre en 10 timer på et fuldt batteri selv om generatoren ikke
virker (når lys osv. er slukket)

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 16-11-03 12:40

On Sun, 16 Nov 2003 12:12:58 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

> man kan uden problmer køre en 10 timer på et fuldt batteri
>selv om generatoren ikke virker

OK - jeg kunne kun køre fra Kieler-kanalen til grænsen i min nye AX GT

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-03 12:47

> OK - jeg kunne kun køre fra Kieler-kanalen til grænsen i min nye AX GT

Det er det med franske biler og el

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-03 12:48

http://members.tripod.com/FORD_DK/this_is_the_current_on_the_prima.htm

Fra : Torben Madsen

Dato : 16-11-03 12:47

Nåja, lige en lille detalje - nu er det forhåbentlig ikke sådan at
kileremmen er sprunget, vel...? Det har du kigget efter, ikke? Alt efter
hvilken bil det lige er, vi snakker om her, så kan det nemlig nemt betyde at
vandpumpen heller ikke kører mere, og ja, så bliver den sgu varm - ikke
ligefrem nogen vild succes!

TM

Fra : Jochke

Dato : 16-11-03 10:40

Jørgen wrote:
> Åhh no.. igår da jeg var ude og handle begyndte det der batteri
> symbol at lyse rød konstant... hva kan det være??

Sjovt... det gjorde min også. Men efter 1,5 km holdte den op med det.

/Jochke

Fra : RpR

Dato : 16-11-03 16:39

> Sjovt... det gjorde min også. Men efter 1,5 km holdte den op med det.

Samme her med min Tipo. Den finder på at lyse af og til, kun ved relativt
lange ture på 200km eller lign, men den tænder, lyser så i ~2 - 3min, og
slukker så igen. Så kan den ellers forblive slukket resten af turen, eller
tænde igen på et helt vilkårligt tidspunkt.
Der er altid masser af strøm på batteriet, så jeg undres.

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine