/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
2 problemer med min "nye" sierra
Fra : sniper_Nolight


Dato : 15-11-03 16:47

jeg har en Ford Sierra 1.6i CL fra 1991 med følgende problemer jeg gerne vil
have rettet så hurtigt som muligt.
1. Benzinmålernålen reagerer ikke - den er bare totalt i bund hele tiden -
er det et sikringsproblem eller hvad kan det være - ifølge manualen burde
den vise benzinstand hele tiden - osse med tændingen fra.

2. - mere en forespørgsel, end et egentligt problem - hvad skal jeg regne
med en sporing vil koste? - bilen trækker en smule til højre.
--
VH sniper_Nolight
www.sitecenter.dk/sniper_nolight



 
 
Per Beer Hansen (15-11-2003)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 15-11-03 16:59

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> skrev i en
meddelelse
news:3fb64a73$0$27404$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
> jeg har en Ford Sierra 1.6i CL fra 1991 med følgende
> problemer jeg gerne vil have rettet så hurtigt som muligt.
> 1. Benzinmålernålen reagerer ikke - den er bare totalt i
> bund hele tiden - er det et sikringsproblem eller hvad
> kan det være

Prøv at tjekke ledningsforbindelserne nede ved tanken, jeg har et par gange
været ude for det samme, og der var det ledningerne/samlingerne ved
tanken/tankmåleren der var iret.

> - ifølge manualen burde den vise benzinstand
> hele tiden - osse med tændingen fra.

Det skal den også.

>
> 2. - mere en forespørgsel, end et egentligt problem -
> hvad skal jeg regne med en sporing vil koste? - bilen
> trækker en smule til højre. --
>

Det afhænger af værkstedet, spørg evt et værksted om en fast pris.
Og husk at rattet SKAL sidde lige bagefter.

--
Mvh
Per --Ford Sierra 1,6 1987--
www.perbeer.ninja.dk eller
http://home19.inet.tele.dk/perbeer/perbeer/index.htm




Mogens Knudsen (15-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 15-11-03 17:02

On Sat, 15 Nov 2003 16:58:33 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

>Prøv at tjekke ledningsforbindelserne nede ved tanken, jeg har et par gange
>været ude for det samme, og der var det ledningerne/samlingerne ved
>tanken/tankmåleren der var iret.

Hvis ikke tanken er rustet væk foroven!


/Mogens

sniper_Nolight (15-11-2003)
Kommentar
Fra : sniper_Nolight


Dato : 15-11-03 17:12

> Hvis ikke tanken er rustet væk foroven!

sån som resten af bilen ser ud vil jeg anse det som sidste mulighed
--
VH sniper_Nolight
www.sitecenter.dk/sniper_nolight



Per Beer Hansen (15-11-2003)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 15-11-03 17:17

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> skrev i en
meddelelse
news:3fb6503a$0$27427$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
> > Hvis ikke tanken er rustet væk foroven!
>
> sån som resten af bilen ser ud vil jeg anse det som
> sidste mulighed --
>

Benzin tanken på sådan en Sierra er nu ret udsat for rust angreb.
Jeg tror dog heller ikke at et rusthul i tanken gør at tank måleren ikke
fungerer.
Men som sagt, så tjek ledningerne/samlingerne nede ved tanken/tankmåleren.

--
Mvh
Per --Ford Sierra 1,6 1987--
www.perbeer.ninja.dk eller
http://home19.inet.tele.dk/perbeer/perbeer/index.htm




Mogens Knudsen (15-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 15-11-03 17:20

On Sat, 15 Nov 2003 17:17:13 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

>Benzin tanken på sådan en Sierra er nu ret udsat for rust angreb.

Netop.

>Jeg tror dog heller ikke at et rusthul i tanken gør at tank måleren ikke
>fungerer.

Dét tror jeg heller ikke.

>Men som sagt, så tjek ledningerne/samlingerne nede ved tanken/tankmåleren.

Jep - good idea.


/Mogens

Martin Christiansen (15-11-2003)
Kommentar
Fra : Martin Christiansen


Dato : 15-11-03 21:54


"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:lfjcrv8cdgt4ihbdpbus7hj9qfqm6916bv@4ax.com...
>
> Hvis ikke tanken er rustet væk foroven!
>



Jeg har haft 4 forskellige Sierra ('83, '84, '85 og '92), og på 3 af dem har
jeg haft skiftet tanken på. Normalt når måleren ikke virker er det
forbindelsen nede ved måleren. Og for at kontrollere den skal man have
tanken af... På min '92 skiftede jeg tanken for 1 år siden, da jeg skulle
lave måleren..



---
Mvh



sniper_Nolight (15-11-2003)
Kommentar
Fra : sniper_Nolight


Dato : 15-11-03 17:17

> Prøv at tjekke ledningsforbindelserne nede ved tanken, jeg har et par
gange
> været ude for det samme, og der var det ledningerne/samlingerne ved
> tanken/tankmåleren der var iret.

og du måtte helt udskifte dem?
jeg er ikke bilnørd - så spørgsmålet er om det er noget jeg selv kan lave -
hvor skal jeg tjekke - under, over - ja hvor henne? - sån lidt mere
specifikt.
Jeg vil allerede nu undskylde dumme spørgsmål, men de skal nok komme


> Det afhænger af værkstedet, spørg evt et værksted om en fast pris.
> Og husk at rattet SKAL sidde lige bagefter.

det vil jeg holde øje med.
--
VH sniper_Nolight
www.sitecenter.dk/sniper_nolight



Per Beer Hansen (15-11-2003)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 15-11-03 17:32

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> skrev i en
meddelelse
news:3fb65179$0$27425$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
>
> og du måtte helt udskifte dem?

Ikke hver gang, nogen gange er det "bare" en dårlig samling/stik
forbindelse.

> jeg er ikke bilnørd - så spørgsmålet er om det er noget
> jeg selv kan lave - hvor skal jeg tjekke - under, over -
> ja hvor henne? - sån lidt mere specifikt.

Tanken sidder lige begved højre baghjul, og du skal nok regne med at tage
den halvt ned, for at komme til ledningerne, som sidder oven på tanken.

> Jeg vil allerede nu undskylde dumme spørgsmål, men de
> skal nok komme

Der findes ikke dumme spørgsmål, kun dumme svar

--
Mvh
Per --Ford Sierra 1,6 1987--
www.perbeer.ninja.dk eller
http://home19.inet.tele.dk/perbeer/perbeer/index.htm




sniper_Nolight (15-11-2003)
Kommentar
Fra : sniper_Nolight


Dato : 15-11-03 17:36

> Tanken sidder lige begved højre baghjul, og du skal nok regne med at tage
> den halvt ned, for at komme til ledningerne, som sidder oven på tanken.
>
> > Jeg vil allerede nu undskylde dumme spørgsmål, men de
> > skal nok komme
>
> Der findes ikke dumme spørgsmål, kun dumme svar



tak for hjælpen - jeg vil se om jeg kan finde ud af det.
--
VH sniper_Nolight
www.sitecenter.dk/sniper_nolight



Hans Paulin (15-11-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 15-11-03 17:20

Per Beer Hansen wrote:

>> 2. - mere en forespørgsel, end et egentligt problem -
>> hvad skal jeg regne med en sporing vil koste? - bilen
>> trækker en smule til højre. --
>>
>
> Det afhænger af værkstedet, spørg evt et værksted om en fast pris.

....vil den trække til den ene side hvis den bare spidser eller spreder
for meget?

> Og husk at rattet SKAL sidde lige bagefter.

....hvorfor dét, Per?
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidbil.dk/whois/hans_paulin/hans_paulin.htm


Per Beer Hansen (15-11-2003)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 15-11-03 17:36

"Hans Paulin" <hans_fjernes_@it.invalid> skrev i en
meddelelse news:bp5jp2$20pn$1@news.cybercity.dk
> ...vil den trække til den ene side hvis den bare spidser
> eller spreder for meget?

Min erfaring er at den kan trække til begge sider (ikke samtidigt .
Og den kan være meget "levende" at køre i.

>
> > Og husk at rattet SKAL sidde lige bagefter.
>
> ...hvorfor dét, Per?
>

Fordi JEG siger det )

Loven (synsmanden) kræver faktisk at det sidder lige, og på sådan en Sierra,
kan man stort set kun rette det til via en sporing, da rattet ikke sidder på
stråler (på ratstammen) men derimod på en seks kant (eller var det kun 5 ?).

--
Mvh
Per --Ford Sierra 1,6 1987--
www.perbeer.ninja.dk eller
http://home19.inet.tele.dk/perbeer/perbeer/index.htm




Hans Paulin (15-11-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 15-11-03 17:53

Per Beer Hansen wrote:

> Min erfaring er at den kan trække til begge sider (ikke samtidigt .

....nå dog!

> Og den kan være meget "levende" at køre i.

....ja, det påstod Jan her forleden...
>
>>
>>> Og husk at rattet SKAL sidde lige bagefter.
>>
>> ...hvorfor dét, Per?
>>
>
> Fordi JEG siger det )

....'kay okay, man!...

> Loven (synsmanden) kræver faktisk at det sidder lige, og på sådan en
> Sierra, kan man stort set kun rette det til via en sporing, da rattet
> ikke sidder på stråler (på ratstammen) men derimod på en seks kant
> (eller var det kun 5 ?).

....eller 3?

....hurra for Kadett!

....nå, mit rat sidder nemlig skævt efter sidste sporing, så jeg ville
lige høre, om jeg skulle bakke lidt væk fra huset, inden den sprang i
luften...
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidbil.dk/whois/hans_paulin/hans_paulin.htm


sniper_Nolight (15-11-2003)
Kommentar
Fra : sniper_Nolight


Dato : 15-11-03 17:56


"Hans Paulin" <hans_fjernes_@it.invalid> wrote in message
news:bp5llr$238u$1@news.cybercity.dk...
> Per Beer Hansen wrote:
>
> > Min erfaring er at den kan trække til begge sider (ikke samtidigt .
>
> ...nå dog!
>
> > Og den kan være meget "levende" at køre i.
>
> ...ja, det påstod Jan her forleden...
> >
> >>
> >>> Og husk at rattet SKAL sidde lige bagefter.
> >>
> >> ...hvorfor dét, Per?
> >>
> >
> > Fordi JEG siger det )
>
> ...'kay okay, man!...
>
> > Loven (synsmanden) kræver faktisk at det sidder lige, og på sådan en
> > Sierra, kan man stort set kun rette det til via en sporing, da rattet
> > ikke sidder på stråler (på ratstammen) men derimod på en seks kant
> > (eller var det kun 5 ?).
>
> ...eller 3?
>
> ...hurra for Kadett!
>
> ...nå, mit rat sidder nemlig skævt efter sidste sporing, så jeg ville
> lige høre, om jeg skulle bakke lidt væk fra huset, inden den sprang i
> luften...


hehe - lad endelig debatten flyde ang. sierra - jeg skal have noget lærdom
på det område
--
VH sniper_Nolight
www.sitecenter.dk/sniper_nolight



Hans Paulin (15-11-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 15-11-03 18:06

sniper_Nolight wrote:

> hehe - lad endelig debatten flyde ang. sierra

....Sierraer er stort set hvad debatten hér på linien drejer sig om...
*host*...

> - jeg skal have noget
> lærdom på det område

....du er kommet det rigtige sted hen!
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidbil.dk/whois/hans_paulin/hans_paulin.htm


jan@stevns.net (15-11-2003)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 15-11-03 18:40

"Hans Paulin" <hans_fjernes_@it.invalid> skrev :

>...Sierraer er stort set hvad debatten hér på linien drejer sig om...
>*host*...


Århhhh vil du da lige holde inde ;) Der huserer jo også en del Opler

(Sagde manden der lige har piller de sidste rester af en måge ud af
min køler.......hold op den havde mange fjer)

>> - jeg skal have noget
>> lærdom på det område

>...du er kommet det rigtige sted hen!

SUBSCRIBE!
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Hans Paulin (15-11-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 15-11-03 19:11

jan@stevns.net skrev i:
r3pcrvo2jfq95ul5p7a7n4stjhii0qla3v@dtext2.news.tele.dk

> (Sagde manden der lige har piller de sidste rester af en måge ud af
> min køler.......

....dén må være nem at tygge...
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidbil.dk/whois/hans_paulin/hans_paulin.htm


Uffe Bærentsen (15-11-2003)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 15-11-03 21:33


<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:r3pcrvo2jfq95ul5p7a7n4stjhii0qla3v@dtext2.news.tele.dk...
> "Hans Paulin" <hans_fjernes_@it.invalid> skrev :

Hvad skal der udledes af Hans's mail adr?
Kan det være følgende?

Han skal fjernes, da han er blevet invalid.
Sorry Hans, kunne ikke dy mig.......

> >...Sierraer er stort set hvad debatten hér på linien drejer sig om...
> >*host*...

Hvad hjertet er fuld af, løber munden over med

> Århhhh vil du da lige holde inde ;) Der huserer jo også en del Opler

Ja, er det ikke grusomt..........

> (Sagde manden der lige har piller de sidste rester af en måge ud af
> min køler.......hold op den havde mange fjer)

Var det Kaj elle Bøje?

Hvad med buler?
De bæster vejer nok til at give skrammer.

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC



Hans Paulin (15-11-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 15-11-03 21:56

Uffe Bærentsen skrev:

> Han skal fjernes, da han er blevet invalid.

"...it.invalid" siger vel alt...

...."Hvem sidder der bag skærmen" - 8 timer dagligt...med klude om sin
hånd...

> Sorry Hans, kunne ikke dy mig.......

....jeg bøjer mig altid for din positive ktitik...

....nu har jeg for eksempel klippet hækken, så du igen kan være bekendt
at sige, at hér bor en du kender - tjek selv ud næste gang du kører
forbi - eller kig ind til en Pepsi...
>
>>> ...Sierraer er stort set hvad debatten hér på linien drejer sig
>>> om... *host*...
>
> Hvad hjertet er fuld af, løber munden over med

....med den positive opfattelse af Sierra der har været hér på kanalen
har jeg på det seneste leget med tanken om en 2,0 - har dog ikke behov
for en så relativ stor bil - og havde dårlige erfaringer med bl.a. skæve
skiver på min daværende Granada (hvor køreegenskaberne heller ikke var
nær så gode som i min 1. Kadett 1,3S)...
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidbil.dk/whois/hans_paulin/hans_paulin.htm




Per Beer Hansen (15-11-2003)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 15-11-03 22:04

"Hans Paulin" <hans_fjernes_@it.invalid> skrev i en
meddelelse news:bp63ul$2mlu$1@news.cybercity.dk
>
> ...med den positive opfattelse af Sierra der har været
> hér på kanalen har jeg på det seneste leget med tanken om
> en 2,0 - har dog ikke behov for en så relativ stor bil

Så skal du jo bare have den såkaldte coupé udgave - RS200

> og havde dårlige erfaringer med bl.a. skæve skiver på min
> daværende Granada

Prøv at se den gamle Granada jeg lige har postet et billede af i
news:dk.binaer.motor under emnet "Gæt en halvgammel svend ?"
Det fylder ikke mere end 70-80 Kb, så skal du se en flot Granada Mk1, med
V8'er ilagt.

--
Mvh
Per --Ford Sierra 1,6 1987--
www.perbeer.ninja.dk eller
http://home19.inet.tele.dk/perbeer/perbeer/index.htm




Hans Paulin (15-11-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 15-11-03 22:37

Per Beer Hansen skrev:

> Så skal du jo bare have den såkaldte coupé udgave - RS200

....kender jeg så ikke - endnu!

....er dog ret glad for min lille Opel...

>> og havde dårlige erfaringer med bl.a. skæve skiver på min
>> daværende Granada
>
> Prøv at se den gamle Granada jeg lige har postet et billede af i
> news:dk.binaer.motor under emnet "Gæt en halvgammel svend ?"
> Det fylder ikke mere end 70-80 Kb, så skal du se en flot Granada Mk1,
> med V8'er ilagt.

....den er bare for flot!...

....en kollega havde en Consul 3,0 som jeg før har nævnt - heller ikke
helt tosset...
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidbil.dk/whois/hans_paulin/hans_paulin.htm


Per Beer Hansen (15-11-2003)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 15-11-03 23:09

"Hans Paulin" <hans_fjernes_@it.invalid> skrev i en
meddelelse news:bp66be$2q8d$1@news.cybercity.dk
> Per Beer Hansen skrev:
>
> > Så skal du jo bare have den såkaldte coupé udgave -
> > RS200
>
> ...kender jeg så ikke - endnu!

Tjek denne side:
http://www.carsonline.net/86rs-evo503.html

> >
> > Prøv at se den gamle Granada jeg lige har postet et
> > billede af i news:dk.binaer.motor under emnet "Gæt en
> > halvgammel svend ?" Det fylder ikke mere end 70-80 Kb,
> > så skal du se en flot Granada Mk1, med V8'er ilagt.
>
> ...den er bare for flot!...

Ja den er ret gennemført.

>
> ...en kollega havde en Consul 3,0 som jeg før har nævnt -
> heller ikke helt tosset...
>

Jeg har selv været stort set dem alle i gennem også, det var sq en go' bil
dengang.

--
Mvh
Per --Ford Sierra 1,6 1987--
www.perbeer.ninja.dk eller
http://home19.inet.tele.dk/perbeer/perbeer/index.htm




Hans Paulin (15-11-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 15-11-03 23:15

Per Beer Hansen skrev:

> Tjek denne side:
> http://www.carsonline.net/86rs-evo503.html

....ikke ilde

>> ...en kollega havde en Consul 3,0 som jeg før har nævnt -
>> heller ikke helt tosset...
>>
>
> Jeg har selv været stort set dem alle i gennem også, det var sq en
> go' bil dengang.

....jeps - var selv temmelig begejstret dengang...
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidbil.dk/whois/hans_paulin/hans_paulin.htm


Uffe Bærentsen (16-11-2003)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 16-11-03 12:58


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:bp649m$2n17$1@news.cybercity.dk...
> "Hans Paulin" <hans_fjernes_@it.invalid> skrev i en
> meddelelse news:bp63ul$2mlu$1@news.cybercity.dk
> >
> > ...med den positive opfattelse af Sierra der har været
> > hér på kanalen har jeg på det seneste leget med tanken om
> > en 2,0 - har dog ikke behov for en så relativ stor bil
>
> Så skal du jo bare have den såkaldte coupé udgave - RS200

Du kan lissågodt sige:
'Den dyreste 'Sierra' du kan drømme om.
Drømme, er nok det rigtige ord, den er jo ikke til at komme i nærheden af,
økonomisk.
Jeg ville ihvertfald få MEGA problemer, med finansministeren her.
Især nu da jeg kun er på SU.

> Prøv at se den gamle Granada jeg lige har postet et billede af i
> news:dk.binaer.motor under emnet "Gæt en halvgammel svend ?"
> Det fylder ikke mere end 70-80 Kb, så skal du se en flot Granada Mk1, med
> V8'er ilagt.

Dejlig bil, det er da lige før den kunne klare et syn i DK-land


mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC



jan@stevns.net (15-11-2003)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 15-11-03 23:23

"Hans Paulin" <hans_fjernes_@it.invalid> skrev :

>...med den positive opfattelse af Sierra der har været hér på kanalen
>har jeg på det seneste leget med tanken om en 2,0 - har dog ikke behov
>for en så relativ stor bil - og havde dårlige erfaringer med bl.a. skæve
>skiver på min daværende Granada (hvor køreegenskaberne heller ikke var
>nær så gode som i min 1. Kadett 1,3S)...

Ikke nær så gode ?

lad du bare invalid blive stående ..... <grin>


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Hans Paulin (15-11-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 15-11-03 23:49

jan@stevns.net skrev:

> "Hans Paulin" <hans_fjernes_@it.invalid> skrev :
>
>> ...med den positive opfattelse af Sierra der har været hér på kanalen
>> har jeg på det seneste leget med tanken om en 2,0 - har dog ikke
>> behov for en så relativ stor bil - og havde dårlige erfaringer med
>> bl.a. skæve skiver på min daværende Granada (hvor køreegenskaberne
>> heller ikke var nær så gode som i min 1. Kadett 1,3S)...
>
> Ikke nær så gode ?

....subjekter: Granada van 2,3 -78 / Kadett 1,3S Carravan -85:

....Kadetten kunne i forhold til Granadaen "tænkes" igennem fx. en
rundkørsel...

....Kadetten havde samme topfart, men gik 50% længere på literen...

....den havde heller ikke det store slup i transmissionen, som Granadaen
havde som ny...

....skiverne skulle ikke skiftes i tide og utide og kostede en hund pr.
stk. - Granadaen havde dog dobbeltstemplede calibre - men mine nuværende
étstemplede ATE er *helt* problemfrie...

....Kadetten havde termostatstyret kølerventilator, hvor Granadaens var
fast...

....Kadetten har hydrauliske ventilløftere, hvor Granadaen skulle
stilles...

....der kommer hurtigt varme i Kadetten i forhold til Granadaen...

....jeg ved godt, at listen langt fra går på køreegenskaber alene, men de
andre ting er væsentlige for mig...

> lad du bare invalid blive stående ..... <grin>

....smag og behag er forskellig fra mand til mand - jeg har osse været
til "flydere" - gider dog ikke længere dét i dag med de priser...
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidbil.dk/whois/hans_paulin/hans_paulin.htm


jan@stevns.net (16-11-2003)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 16-11-03 00:04

"Hans Paulin" <hans_fjernes_@it.invalid> skrev :

>...subjekter: Granada van 2,3 -78 / Kadett 1,3S Carravan -85:

Mine var en 78'er sedan 2.3 Automatic, og en kaskett 1.6D /85

>...Kadetten kunne i forhold til Granadaen "tænkes" igennem fx. en
>rundkørsel...

Kadetten skred altid ud i rundkørsler når det var glat - granada'en
havde jo baghjulstræk, så ingen problemer der (tilmed i samme
rundkørsel)

>...Kadetten havde samme topfart, men gik 50% længere på literen...

hmmmmmm...... i min Granada kunne langbenede passagerer stadig være
der (og vi kunne snakke sammen)

>...skiverne skulle ikke skiftes i tide og utide og kostede en hund pr.
>stk. - Granadaen havde dog dobbeltstemplede calibre - men mine nuværende
>étstemplede ATE er *helt* problemfrie...

På min kadett, var det fast rutine at fikse bremser ;(

>...Kadetten havde termostatstyret kølerventilator, hvor Granadaens var
>fast...

En Granada 2.3/78 har sgu' da viscosekobling !

>...Kadetten har hydrauliske ventilløftere, hvor Granadaen skulle
>stilles...

Det er hamrende sjældent at man skulle stille ventiler på v6
maskinerne - din må have været kaput

>...der kommer hurtigt varme i Kadetten i forhold til Granadaen...

havde det omvendte problem (Diesel i kasketten)

>...smag og behag er forskellig fra mand til mand - jeg har osse været
>til "flydere" - gider dog ikke længere dét i dag med de priser...

Heldigtvis er smag og behag ....... for hulen, vi lever jo kun 1
gang, så hvorfor ikke så behageligt som muligt ?


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Hans Paulin (16-11-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 16-11-03 00:16

jan@stevns.net skrev:

> "Hans Paulin" <hans_fjernes_@it.invalid> skrev :
>
>> ...subjekter: Granada van 2,3 -78 / Kadett 1,3S Carravan -85:
>
> Mine var en 78'er sedan 2.3 Automatic, og en kaskett 1.6D /85

....motoren i din Kadett har vel vejet det samme som en V6'er - næppe
uvæsentligt...!?

>> ...Kadetten kunne i forhold til Granadaen "tænkes" igennem fx. en
>> rundkørsel...
>
> Kadetten skred altid ud i rundkørsler når det var glat - granada'en
> havde jo baghjulstræk, så ingen problemer der (tilmed i samme
> rundkørsel)

....prøvede 2 forskellige Granadaer gennem tiden - begge van'er - og
begge ustyrlige med r*ven i sne - og jeg er ellers ikke sart...

....M&S var et must...

>> ...Kadetten havde samme topfart, men gik 50% længere på literen...
>
> hmmmmmm...... i min Granada kunne langbenede passagerer stadig være
> der (og vi kunne snakke sammen)

....som ungkarl har jeg så ikke dét problem... *G*...

>> ...skiverne skulle ikke skiftes i tide og utide og kostede en hund
>> pr. stk. - Granadaen havde dog dobbeltstemplede calibre - men mine
>> nuværende étstemplede ATE er *helt* problemfrie...
>
> På min kadett, var det fast rutine at fikse bremser ;(

...."GMF" is the name of the game - noget en vis herre har opfundet på en
dårlig dag...

>> ...Kadetten havde termostatstyret kølerventilator, hvor Granadaens
>> var fast...
>
> En Granada 2.3/78 har sgu' da viscosekobling !

....har jeg kun set på en 3,0 - min havde sqtte...

>> ...Kadetten har hydrauliske ventilløftere, hvor Granadaen skulle
>> stilles...
>
> Det er hamrende sjældent at man skulle stille ventiler på v6
> maskinerne - din må have været kaput

....jeg sagde jo heller ikke, at jeg nogensinde stillede dem - i de 8-9
år jeg havde den... *G*...

>> ...der kommer hurtigt varme i Kadetten i forhold til Granadaen...
>
> havde det omvendte problem (Diesel i kasketten)

....nå, jeg troede sq en diesel blev varm med et fingersnap - *knips*...

>> ...smag og behag er forskellig fra mand til mand - jeg har osse været
>> til "flydere" - gider dog ikke længere dét i dag med de priser...
>
> Heldigtvis er smag og behag ....... for hulen, vi lever jo kun 1
> gang,

....gør vi?

> så hvorfor ikke så behageligt som muligt ?

....exactly my point! LOL
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidbil.dk/whois/hans_paulin/hans_paulin.htm


Mogens Knudsen (16-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 16-11-03 06:55

On Sun, 16 Nov 2003 00:16:10 +0100, "Hans Paulin"
<hans_fjernes_@it.invalid> wrote:

>> En Granada 2.3/78 har sgu' da viscosekobling !

>...har jeg kun set på en 3,0 - min havde sqtte...

Tillad mig venligst at indskyde en pralende bemærkning.
Jég har haft en Ford Granada 3.0 GXL !


/Mogens

Hans Paulin (16-11-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 16-11-03 08:20

Mogens Knudsen skrev:

> Tillad mig venligst at indskyde en pralende bemærkning.
> Jég har haft en Ford Granada 3.0 GXL !

....min kollega med Consul GT'en (3,0) havde osse en Capri 3,0...
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidbil.dk/whois/hans_paulin/hans_paulin.htm




Mogens Knudsen (16-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 16-11-03 09:10

On Sun, 16 Nov 2003 08:20:11 +0100, "Hans Paulin"
<hans_fjernes_@it.invalid> wrote:

>...min kollega med Consul GT'en (3,0) havde osse en Capri 3,0...

Okay - jeg bukker mig ydmygt. En Consul 3.0 GT var der ikke mange af
dengang - vor lokale tandlæge "fik" dog en 2.3 GT efter sin
guldfarvede Ford 20M XL.

Capri 3000 GT XLR - I guder mand en vogn!
(en skam de unge mennesker i gruppen ikke har oplevet dén slags biler)


/Mogens

Hans Paulin (16-11-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 16-11-03 09:30

Mogens Knudsen skrev:

> Okay - jeg bukker mig ydmygt.

....dét var ikke formålet med mit indlæg!...

> En Consul 3.0 GT var der ikke mange af
> dengang

....okay...

> - vor lokale tandlæge "fik" dog en 2.3 GT efter sin
> guldfarvede Ford 20M XL.

....vores nabo havde en 17M Rally Sport med en V6'er - jeg ved ikke, om
det var 2,0 eller 2,3 - men lyden kunne jeg genkende, da jeg senere fik
min Granada 2,3...

> Capri 3000 GT XLR - I guder mand en vogn!
> (en skam de unge mennesker i gruppen ikke har oplevet dén slags biler)

....hvordan var styretøjet? (á la godt eller dårligt?)

....og bremseevnen?

....har læst Mogens Damkjærs test af den første model Capri, der kom på
markedet: meget, meget underholdende...
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidbil.dk/whois/hans_paulin/hans_paulin.htm



jan@stevns.net (15-11-2003)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 15-11-03 23:22

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev :

>Hvad hjertet er fuld af, løber munden over med

Netop.

>> Århhhh vil du da lige holde inde ;) Der huserer jo også en del Opler

>Ja, er det ikke grusomt..........

Naehhh - der skal jo holdes en balance - når de dersens sushiæsker
ikke gider brilliere med at give problemer og heraffølgende indlæg må
vi jo klare det på en anden måde

>> (Sagde manden der lige har piller de sidste rester af en måge ud af
>> min køler.......hold op den havde mange fjer)

>Var det Kaj elle Bøje?

Ingen af dem - tror jeg

>Hvad med buler?
>De bæster vejer nok til at give skrammer.

Den røg fluks i gabet, uden at skramme andet end selve kølerens maling


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

jan@stevns.net (15-11-2003)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 15-11-03 18:38

"Hans Paulin" <hans_fjernes_@it.invalid> skrev :

>> Og den kan være meget "levende" at køre i.

>...ja, det påstod Jan her forleden...

Jada - og det holder jeg da fast i ;)

>...nå, mit rat sidder nemlig skævt efter sidste sporing, så jeg ville
>lige høre, om jeg skulle bakke lidt væk fra huset, inden den sprang i
>luften...

ROFL !!

--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Per Beer Hansen (15-11-2003)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 15-11-03 19:22

"Hans Paulin" <hans_fjernes_@it.invalid> skrev i en
meddelelse news:bp5llr$238u$1@news.cybercity.dk
>
> ...nå, mit rat sidder nemlig skævt efter sidste sporing,
> så jeg ville lige høre, om jeg skulle bakke lidt væk fra
> huset, inden den sprang i luften...
> --

He he, ja det ku være det var en go' idé, man kan jo aldri' vide med sådan
en gammel Opel

--
Mvh
Per --Ford Sierra 1,6 1987--
www.perbeer.ninja.dk eller
http://home19.inet.tele.dk/perbeer/perbeer/index.htm




Hans Paulin (15-11-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 15-11-03 19:31

Per Beer Hansen skrev:

> He he, ja det ku være det var en go' idé, man kan jo aldri' vide med
> sådan en gammel Opel

....biler af den årgang kan man ikke være forsigtig nok med...
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidbil.dk/whois/hans_paulin/hans_paulin.htm


Per Beer Hansen (15-11-2003)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 15-11-03 19:36

"Hans Paulin" <hans_fjernes_@it.invalid> skrev i en
meddelelse news:bp5res$2au2$1@news.cybercity.dk
>
> ...biler af den årgang kan man ikke være forsigtig nok
> med... --
>

Så sandt, så sandt

--
Mvh
Per --Ford Sierra 1,6 1987--
www.perbeer.ninja.dk eller
http://home19.inet.tele.dk/perbeer/perbeer/index.htm




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408696
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste