/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Fartgrænse for cyklister
Fra : phk


Dato : 15-11-03 10:04

http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=232340/

I Viborg overvejer man at indføre fartgrænse for cyklister. Jeg ved ikke
hvor i byen de tænker på - kan kun komme i tanke om Overlundbakken og den er
faktisk god på cykel.

I mine unge dage havde jeg en racercykel med en speciel stor klinge foran,
og jeg kørte nemt 80 km/timen ned ad bakken i medvind og kunne stadig
sagtens følge med rundt i pedalerne :)

Strækningen er vel omkring 800 meter lang.

Nogen der ved om det er Overlundbakken de tænker på (ned imellem søerne)?


--
Per, Esbjerg



 
 
Klaus G. (15-11-2003)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 15-11-03 10:11

> I mine unge dage havde jeg en racercykel med en speciel stor klinge foran,
> og jeg kørte nemt 80 km/timen ned ad bakken i medvind og kunne stadig
> sagtens følge med rundt i pedalerne :)
>
Noget der også tit har undret mig, at man skal have kørekort til en
knallert30, have hjelm på, og så må der max sidde én på. En cykel derimod,
nææh du, der må en person godt trille rundt med en unge bagpå, en foran sig,
og så i fuld fart ned af en bakke, og det er når ingen af dem har hjelm på.
Underlig lovgivning?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

The only thing necessary for the triumph of Evil, is for good men to do
nothing - Edmund Burke(1729-97)



Ukendt (15-11-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-11-03 10:33



> Noget der også tit har undret mig, at man skal have kørekort til en
> knallert30, have hjelm på, og så må der max sidde én på. En cykel derimod,
> nææh du, der må en person godt trille rundt med en unge bagpå, en foran
sig,
> og så i fuld fart ned af en bakke, og det er når ingen af dem har hjelm
på.
> Underlig lovgivning?

En del af de politikere som skulle lave en lov om cykelkørekort, cykler jo
selv på arbejde og ville formegentlig aldrig være i stand til at bestå teori
eller "køre"prøven eller kunne få kortet fornyet når man er fyldt 68. Så det
med at save på den gren man selv sidder på er de vel holdt op med efter
buksti-sagen.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Andreas M. Hansen (15-11-2003)
Kommentar
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 15-11-03 17:08

> En del af de politikere som skulle lave en lov om cykelkørekort, cykler jo
> selv på arbejde og ville formegentlig aldrig være i stand til at bestå
teori
> eller "køre"prøven eller kunne få kortet fornyet når man er fyldt 68. Så
det
> med at save på den gren man selv sidder på er de vel holdt op med efter
> buksti-sagen.
>

Nej, nu er du uretfærdig ! - de har da indført hjernedødskriteriet for et
par år siden ! - det må da i høj grad siges at være grensaveri...

mvh

Andreas M. Hansen



Peter G C (15-11-2003)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 15-11-03 11:20

In news:3fb5ebc3$0$29331$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
phk <phk_stopspam@esenet.dk> typed:

[klip]

> Nogen der ved om det er Overlundbakken de tænker på (ned imellem
> søerne)?

Det er den - og der er endda i år lavet en chikane og ændret udkørsel fra
Nørresøvej.

/Peter

--
http://www.grauslund.com



phk (15-11-2003)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 15-11-03 15:25


"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
news:bp4ujs$3pe$1@sunsite.dk...
> In news:3fb5ebc3$0$29331$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
> phk <phk_stopspam@esenet.dk> typed:
>
> [klip]
>
> > Nogen der ved om det er Overlundbakken de tænker på (ned imellem
> > søerne)?
>
> Det er den - og der er endda i år lavet en chikane og ændret udkørsel fra
> Nørresøvej.

Okey - så er der da en undskyldning for at køre på vejen i stedet. Bilerne
må køre 50 på stedet ...

Men det er nok ikke deres hensigt med det.
--
Per, Esbjerg



Mathias (15-11-2003)
Kommentar
Fra : Mathias


Dato : 15-11-03 13:14

phk wrote:
> http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=232340/
>
> I Viborg overvejer man at indføre fartgrænse for cyklister.

Og hvordan ved man om man overholder grænsen? Skal Hr. og Fru Hansen tvinges
til at købe speedometer til cyklen??

--
Mvh. Mathias

MB 300D W124 '91



Thomas Thorsen (15-11-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Thorsen


Dato : 15-11-03 13:25

Mathias skrev:

> Og hvordan ved man om man overholder grænsen?

Det er ens eget problem at sørge for at man overholder
hastighedsgrænsen.

> Skal Hr. og Fru Hansen tvinges
> til at købe speedometer til cyklen??

Det er frivilligt om man vil have fartmåler til cyklen.

Man kan også vælge at cykle med en så tilpas lav hastighed at man er
sikker på at man ikke overskrider den.

I øvrigt gælder de almindelige fartgrænser i forvejen for cykler, så
fartmålerproblematikken er der ikke noget nyt i.

--

Thomas Thorsen

http://nrpl.dk



Fly Christensen (15-11-2003)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 15-11-03 13:34

On Sat, 15 Nov 2003 13:24:31 +0100, "Thomas Thorsen"
<usenet@thomasFjernDettethorsen.dk> wrote:

[snip]
>I øvrigt gælder de almindelige fartgrænser i forvejen for cykler, så
>fartmålerproblematikken er der ikke noget nyt i.

Hvilke fartgrænser er det så? 50 km/t i byen?

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Thomas Thorsen (15-11-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Thorsen


Dato : 15-11-03 14:06

Fly Christensen skrev:

> Hvilke fartgrænser er det så? 50 km/t i byen?

Ja, og 80 uden for byen.

TT



Thomas Strandtoft (15-11-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 15-11-03 13:55

phk wrote:

> Nogen der ved om det er Overlundbakken de tænker på (ned imellem søerne)?

Hvad er fartgrænsen for biler på den strækning? Nu ved jeg ikke om
det er de hastigheder der er tale om, men de runde farttavler vi
allerede kender gælder faktisk også for cyklister..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Fly Christensen (15-11-2003)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 15-11-03 13:52

On Sat, 15 Nov 2003 13:54:34 +0100, Thomas Strandtoft
<thomas@carftp.com> wrote:

>phk wrote:
>
>> Nogen der ved om det er Overlundbakken de tænker på (ned imellem søerne)?
>
>Hvad er fartgrænsen for biler på den strækning? Nu ved jeg ikke om
>det er de hastigheder der er tale om, men de runde farttavler vi
>allerede kender gælder faktisk også for cyklister..

Det er bymæssig bebyggelse - altså 50.

Hvorfor må cykler køre hurtigere end en knallert?

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Mathias (15-11-2003)
Kommentar
Fra : Mathias


Dato : 15-11-03 14:06

Fly Christensen wrote:
>
> Det er bymæssig bebyggelse - altså 50.
>
> Hvorfor må cykler køre hurtigere end en knallert?
>

De slår ikke så hårdt


--
Mvh. Mathias

MB 300D W124 '91



Aragorn Elessar (15-11-2003)
Kommentar
Fra : Aragorn Elessar


Dato : 15-11-03 14:50


"Mathias" <baggadapREMOVE_ME@hotmail.com> wrote in message
news:3fb624af$0$7162$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> Fly Christensen wrote:
> >
> > Det er bymæssig bebyggelse - altså 50.
> >
> > Hvorfor må cykler køre hurtigere end en knallert?
> >
>
> De slår ikke så hårdt
>
>
> --
> Mvh. Mathias
>
> MB 300D W124 '91

Til gengæld ridser de lakken ad helvede til!

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
================
www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk
================



Torben E (15-11-2003)
Kommentar
Fra : Torben E


Dato : 15-11-03 14:08




"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse
news:ae7150ea707ad16fc4224400e00e53c1@news.teranews.com...
> Hvorfor må cykler køre hurtigere end en knallert?

Tjaa godt ?

Hvorfor må de køre med 2 på
Hvorfor må de køre med kun en bremse når de må køre hurtigere
end en knallert

Og det er ikke fordi jeg vil have restriktioner for cyklister, men
jeg finder det bare underligt at man feks. ikke må køre 2 på en
knallert / scooter der er beregnet til dette.


--

Torben E.
http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/



ENN (15-11-2003)
Kommentar
Fra : ENN


Dato : 15-11-03 14:21

Fordi Cylker er politisk korrekte--- det er motorkøretøjer ikke.



"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse
news:3fb6250a$0$30066$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>
>
> "Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse
> news:ae7150ea707ad16fc4224400e00e53c1@news.teranews.com...
> > Hvorfor må cykler køre hurtigere end en knallert?
>
> Tjaa godt ?
>
> Hvorfor må de køre med 2 på
> Hvorfor må de køre med kun en bremse når de må køre hurtigere
> end en knallert
>
> Og det er ikke fordi jeg vil have restriktioner for cyklister, men
> jeg finder det bare underligt at man feks. ikke må køre 2 på en
> knallert / scooter der er beregnet til dette.
>
>
> --
>
> Torben E.
> http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/
>
>



Emil Jensen (16-11-2003)
Kommentar
Fra : Emil Jensen


Dato : 16-11-03 23:02

> Hvorfor må de køre med kun en bremse når de må køre hurtigere end en
knallert

Cykler skal rent faktisk have to bremser nu om dage. Lovgivningen blev
ændret for et par år siden på det punkt...



Brian Hansen (17-11-2003)
Kommentar
Fra : Brian Hansen


Dato : 17-11-03 06:59


"Emil Jensen" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse
news:3fb7f3d1$0$30087$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > Hvorfor må de køre med kun en bremse når de må køre hurtigere end en
> knallert
>
> Cykler skal rent faktisk have to bremser nu om dage. Lovgivningen blev
> ændret for et par år siden på det punkt...

Mener kun det er hvis du sætter barnestol på.


Brian



Henrik Mortensen (17-11-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Mortensen


Dato : 17-11-03 18:19

> Cykler skal rent faktisk have to bremser nu om dage. Lovgivningen blev
> ændret for et par år siden på det punkt...
>

Skulle antallet af bremser gøre en forskel???

en uanstændig stor del af cyklisterne i DK kører med totalt nedslidte,
og/eller fejljusterede bremer på deres lort, så antallet af uafhængige
bremser ændrer kun på antallet af misligholdte dele. Ikke engang svigermor
brokker sig ogver at cyklen ikke kan bremse, trods en ,på papiret, høj moral
omkring trafiksikkerhed.

Så længe cykler ikke skal til syn så er det pisseligegyldigt hvad der bliver
lovgivet om. Kig engang på feks en banegård og se hvad der holder af cykler
totalt uden bremser.

Lovgivning på det område er i bedste fald skønne spildte kræfter og
skattekroner.

Det er jo langt mere forsvarligt at cykle gennem byen uden bremser på sin
cykel, end på sin bil.(sådan ser holdningen ihvertfald ud)
Gad da egentligt godt vide hvor mange cyklister der får held at at slå sig
selv ihjel under en lastbil fordi de ikke kan bremse?
Svaret er : Ingen, fordi det motordrevne køretøj får pr. automatik skylden.
Sågar selv om det holder stille.

Henrik



JS (17-11-2003)
Kommentar
Fra : JS


Dato : 17-11-03 18:33

> Det er jo langt mere forsvarligt at cykle gennem byen uden bremser på sin
> cykel, end på sin bil.(sådan ser holdningen ihvertfald ud)
Det er det vel egentlig også, hvis man kører efter det.

> Gad da egentligt godt vide hvor mange cyklister der får held at at slå sig
> selv ihjel under en lastbil fordi de ikke kan bremse?
> Svaret er : Ingen, fordi det motordrevne køretøj får pr. automatik
skylden.
> Sågar selv om det holder stille.

Øhh, ikk' forstået.
Cyklisterne kan da stadig godt have "held" til at slå sig ihjel selvom
lastbilchaufføren får skylden!?



anders majland (17-11-2003)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 17-11-03 11:39

> Hvorfor må de køre med 2 på
> Hvorfor må de køre med kun en bremse når de må køre hurtigere
> end en knallert

Med et barn bagpå skal der nu også være 2 bremser (og jeg kan ikke lige
huske hvad grænsen er for hvor gammel et barn må være som passagerer)


--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Uffe Bærentsen (15-11-2003)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 15-11-03 21:24


"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:3fb5ebc3$0$29331$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=232340/
>
> I Viborg overvejer man at indføre fartgrænse for cyklister. Jeg ved ikke
> hvor i byen de tænker på - kan kun komme i tanke om Overlundbakken og den
er
> faktisk god på cykel.
>
> I mine unge dage havde jeg en racercykel med en speciel stor klinge foran,
> og jeg kørte nemt 80 km/timen ned ad bakken i medvind og kunne stadig
> sagtens følge med rundt i pedalerne :)

Fartbegrænser til cykler:
NB virker kun hvis føreren har pacemaker og ikke ned ad bakke
Speedometer der er koblet sammen med pacemakeren,
så denne giver færre pulser i minuttet, hvis føreren kører for stærkt.
Med denne sindrige indretning, bliver føreren stoppet meget hurtigt.
Alternativt kunne der laves noget så bremserne på cyklen blev aktiveret ved
for høj fart.
Dette kunne laves ved en simpel slyngkobling.

Nok om det, det bliver jo nok ikke til noget anyhow.
Bare nogle løse tanker en stille lørdag aften

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC



Folmer Rasmussen (15-11-2003)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 15-11-03 21:54

On Sat, 15 Nov 2003 21:23:50 +0100, "Uffe Bærentsen"
<leitiNOSPAM@hotmail.com> wrote:

>

>
>Fartbegrænser til cykler:
>NB virker kun hvis føreren har pacemaker og ikke ned ad bakke
>Speedometer der er koblet sammen med pacemakeren,
>så denne giver færre pulser i minuttet, hvis føreren kører for stærkt.
>Med denne sindrige indretning, bliver føreren stoppet meget hurtigt.
>Alternativt kunne der laves noget så bremserne på cyklen blev aktiveret ved
>for høj fart.
>Dette kunne laves ved en simpel slyngkobling.
>
>Nok om det, det bliver jo nok ikke til noget anyhow.
>Bare nogle løse tanker en stille lørdag aften
>
>--

Ja, det kunne s'gu være øndigt.

Så skal man til at skimme et foruroligende antal sider med headers
like:

Jeg har den her Raleigh med 26" hjul. Hvorledes tuner jeg den
billigst.

Hætten på min windbreaker gør at jeg har et dårligt udsyn skråt bagud,
indtil farten får den til at blæse af, men nu kan cyklen ikke køre så
stærkt mere. Hvad gør I andre?

Hvorfor focuseres der ikke på de enorme udslip af metangasser disse
motorløse trafikanter lukker ud? Helt uden kat.

Og så er der stadig den fordømte overrepræsentation af Sierra-indlæg.
*LOL*

Om 10-12 år er det Pegøj 406 der har overtaget den position, men det
er s'gu ikke meget bedre.

Venlig hilsen
Folmer
>
>
>
>




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408696
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste