En tur i Bilka, Pris: 7000,-
Fra : lars@zulfo.dk

Dato : 14-11-03 22:38

Arghh... jeg kører bil som en kælling.

En tur i Bilka kostede lige 7000,-

http://www.zulfo.dk/skrammer/page_01.htm

Lars B

Fra : Olesen

Dato : 14-11-03 22:46

<lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse
news:3fb54adb$0$4377$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Arghh... jeg kører bil som en kælling.
>
> En tur i Bilka kostede lige 7000,-
>
> http://www.zulfo.dk/skrammer/page_01.htm

Det er dyrt at spare..

Men du er vel heldig sluppet, da det kun er en dør
samt lidt af skærmen som har lidt skade.

Var vel værre, hvis det var en mere 'vital' del
af karosseriet, som en bagskærm eller andet,
som måske sku' svejes mv...

Fra : lars@zulfo.dk

Dato : 14-11-03 23:06

> <lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

> Det er dyrt at spare..

Og så er Bilka ikke engnag de billigste :)

> Men du er vel heldig sluppet, da det kun er en dør
> samt lidt af skærmen som har lidt skade.

Ja, jeg var heldig... jeg nåede stort set kun at sige "fuck.." så var det
sket :)

> Var vel værre, hvis det var en mere 'vital' del
> af karosseriet, som en bagskærm eller andet,
> som måske sku' svejes mv...

Svejsning har ikke været nødvendig, men en del banken, vil jeg tro :)

Lars B

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-03 23:09

> Arghh... jeg kører bil som en kælling.
>
> En tur i Bilka kostede lige 7000,-
>
> http://www.zulfo.dk/skrammer/page_01.htm

Jeg gjorde det samme med bagkofangeren 1½ måned efter jeg købte min mondeo

Føler med dig

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : lars@zulfo.dk

Dato : 14-11-03 23:44

> Jeg gjorde det samme med bagkofangeren 1½ måned efter jeg købte min mondeo

Auch... jeg har nu haft min i et par år nu, og har aldrig lavet andet end en
mindre bule i kølerhjelmen (2 dage efter jeg havde købt den) og et par
stenslag i forruden, som vel egentlig ikke er min skyld :)

> Føler med dig

Tak, selv om jeg ikke fortjener medlidenhed (lige i dette tilfælde).

Er der nogen der ved om bilen bliver mere udsat for rust de steder den nu er
"lappet"? (hvis man nu tager udgangspunkt i, at det er lavet ordentligt).

> --
> Tom

Lars B

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-11-03 09:41

> [...]

Ja det er en kedelig lille bule
Det må da siges at det er godt at det var dig selv der lavede den, tænk hvis
du var kommet ud fra Bilka, og bulen så bare havde været der

> Er der nogen der ved om bilen bliver mere udsat for rust
> de steder den nu er "lappet"? (hvis man nu tager
> udgangspunkt i, at det er lavet ordentligt).

Alt afhængigt af hvilket værksted du bruger, og deres "moral".
Et ordentligt pladeværksted rustbeskytter altid efter reparationer, og yder
selvfølgeligt også evt fortsat rustgaranti, hvis bilen i forvejen havde en
sådan.

Per --Ford Sierra 1,6 1987--
www.perbeer.ninja.dk eller
http://home19.inet.tele.dk/perbeer/perbeer/index.htm

Fra : lars@zulfo.dk

Dato : 19-11-03 11:36

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote in message
> [...]
yder
> selvfølgeligt også evt fortsat rustgaranti, hvis bilen i forvejen havde en

Det er blevet lavet meget meget pænt, og kan slet ikke ses... så håber jeg
de også har benyttet rustbeskytter!

> --
> Mvh
> Per --Ford Sierra 1,6 1987--

Lars B

Fra : Roberto Saldo

Dato : 19-11-03 11:40

I betragtning af niveauet for priserne for simpelthen at montere en ny
skærm, spartele lidt og male lidt, er det utroligt der ikke er nogen
aftenskolekurser!

Jeg mener for de 10.000 en alm bule i døren koster kommer man
edderlangt i indkøb af kompressor, male og sandblæsningsudstyr!!

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : lars@zulfo.dk

Dato : 19-11-03 14:28

"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> wrote in message

> Jeg mener for de 10.000 en alm bule i døren koster kommer man
> edderlangt i indkøb af kompressor, male og sandblæsningsudstyr!!

Men evnerne kan man ikke købe... it's all about skills... især for en som
mig, der næsten ikke kan hænge en hylde lige :)

Fra : JS

Dato : 19-11-03 15:09

> "Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> wrote in message

> Men evnerne kan man ikke købe... it's all about skills... især for en som
> mig, der næsten ikke kan hænge en hylde lige :)

Foruroligende

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-11-03 17:53

"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> skrev i en
meddelelse news:bpfh2m$tjk$1@news.net.uni-c.dk
> [...]
>
> Jeg mener for de 10.000 en alm bule i døren koster kommer
> man edderlangt i indkøb af kompressor, male og

Måske der er en grund til at en pladesmed står i lære i 3½ - 4 år og
ligeledes en autolakerer ?
Det ér væsentligt sværere end det lige ser ud, at rette en bule ordentligt.

Per --Ford Sierra 1,6 1987--
www.perbeer.ninja.dk eller
http://home22.inet.tele.dk/perbeer

Fra : Karsten Andersen

Dato : 20-11-03 16:24

Wed, 19 Nov 2003 17:53:21 +0100, skrev Per Beer Hansen, på 22 linier,
i <bpg73d$1v54$1@news.cybercity.dk>, :

>Måske der er en grund til at en pladesmed står i lære i 3½ - 4 år og
>ligeledes en autolakerer ?
Malerhjerne
>Det ér væsentligt sværere end det lige ser ud, at rette en bule ordentligt.
Yep

Karsten
Opel Vectra DTI

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 20-11-03 16:29

"Karsten Andersen" <karsten@fjern.mig.jyde.dk> skrev i en
meddelelse news:f3nprv8ci0d7lpge8osbgvu0vqmvu2v9av@4ax.com

> Malerhjerne

Dét kommer jo først senere

Fra : Roberto Saldo

Dato : 21-11-03 07:57

Per Beer Hansen wrote:
> [...]
> ligeledes en autolakerer ?
> Det ér væsentligt sværere end det lige ser ud, at rette en bule ordentligt.

Desværre er mine personlige erfaringer at de er nogen talentløse
svindlere og prisen har intet med det færdige resultat at gøre.

Det kan ikke være meningen at man skal reklamere et utal af gange og
undvære bilen i ugevis fordi en elelr anden klamhugger ikke kan sit
job. Desværre finder man først ud af det når han har molestreret
bilen. Og nej det var ikke hverken sort eller appelsin.

Bare lige lidt der skulle ud.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-11-03 21:19

"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> skrev i en
meddelelse news:bpkcnq$hro$1@news.net.uni-c.dk

> Desværre er mine personlige erfaringer at de er nogen
> talentløse svindlere

Sådan nogen findes jo (desværre) inden for alle felter, ikke kun bil
reparatører.

> og prisen har intet med det færdige
> resultat at gøre.

Som regel er det standard priser, som værkstederne slår op i en bog.
Især hvis forsikringen er indblandet.

> [...]
> klamhugger ikke kan sit job. Desværre finder man først ud
> af det når han har molestreret bilen. Og nej det var ikke

Jeg har selv en bror der lige har været i gennem det samme.
Han fik en ridse i en bagskærm + kofanger på færgen hjem fra Sverige i
sommers (det var en modpart der gjorde det).
Han kørte så sin Mazda 626 til Mazda i Kalundborg, for det skulle jo laves.
Efter 5 forsøg, hvor de ikke havde skiftet kofangeren (selvom forsikringen
havde givet til en ny) og de ikke kunne ramme farven korrekt, blev han
"spist" af med "sådan bliver det, vi kan ikke lave det bedre" fra en rigtig
mave-sur værkfører.
Min bror ringede så til mig for at klage sin nød, og jeg sagde til ham at
han bare skulle sige til værkstedet at han ville kontakte sit
forsikringsselskab med henblik på en genbesigtigelse, da han var dybt
utilfreds med det udførte stykke arbejde.
Så fik piben en anden lyd, der kom en ny kofanger på og det hele blev malet
i den rigtige farve i løbet af et par dage.

Bare sørgeligt at man skal "skrue bissen" sådan på, inden de gider at lave
det arbejde som de reelt har fået deres penge for

> Bare lige lidt der skulle ud.

Jeps, det er grundlaget for mange frustrationer hos bil ejere

Fra : Olesen

Dato : 15-11-03 08:59

> Jeg gjorde det samme med bagkofangeren 1½ måned efter jeg købte min mondeo
>
> Føler med dig

Minder mig om, at da de gamle i tidernes morgen sku'
ha ny Micra 1.0 Mouse istedet for den ældre 1.2 Chess,
så sku' vi en tur i BILKA for at svide det sidste benzin af.

Med dêt resultat, en indkøbsvogn lavede en fæl ridse...

Alt var ellers aftalt med forhandleren.,o))

Sådan går det, når man er nærrig og grisk, hehe.

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 17-11-03 17:59

<lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse
> Arghh... jeg kører bil som en kælling.
>
> En tur i Bilka kostede lige 7000,-

Meget apropos... I lørdags var der en kvinde der kørte lidt for tæt på en af
jernstolperne ved vareudleveringen i Bilka Tilst... Det kostede forskærm
samt lidt andet. Men hun gik ikke en gang ud af bilen for at besigtige
skaderne. - Hun kørte bare videre!

-M

Fra : lars@zulfo.dk

Dato : 19-11-03 11:35

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> wrote in message
> <lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

> Meget apropos... I lørdags var der en kvinde der kørte lidt for tæt på en
af
> jernstolperne ved vareudleveringen i Bilka Tilst...

%&!%"¤ Jernstolper :)

> Det kostede forskærm
> samt lidt andet. Men hun gik ikke en gang ud af bilen for at besigtige
> skaderne. - Hun kørte bare videre!

Det gjorde jeg også... altså, hen til min P Plads, og så stod jeg ud, og
græmmede mig :)

> -M

Lars B