Whoops 5000kr for at bytte til vinterdæk h~
Fra : Roberto Saldo

Dato : 14-11-03 09:46

Kollegaen i cellen t.h. har en fin blå Peugeot 406, 4 år gammel 80.000km.

Da han skulle have byttet til vinterhjulene 'fandt' de flere mangler
trods service i foråret.

Bang! 5000 for nye krængsningsstabilisatorer, styrestangsbøsninger og
sikkert meget andet.

Sikke noget svineri!

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 14-11-03 10:00

Roberto Saldo wrote:
> [...]
> trods service i foråret.
>
> Bang! 5000 for nye krængsningsstabilisatorer, styrestangsbøsninger og

De skal jo osse leve X-)

FOC
(som forlængst har opgivet nyere biler. Ejer nu en 87'er, en 84'er og en
68'er)

Fra : Torben E

Dato : 14-11-03 10:34

"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Bang! 5000 for nye krængsningsstabilisatorer, styrestangsbøsninger og
> sikkert meget andet.

Men hvis det er slidt i stykker skal det vel skiftes, at det så er lidt
tidligt er vel hans egen fejl altså fordi han har købt en P******
Undskyld peugeot ejere.

--

Torben E.
http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-11-03 09:40

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> wrote in message

> "Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Men hvis det er slidt i stykker skal det vel skiftes, at det så er lidt
> [...]

Bliver VW, Opel, BMW etc ikke slidt ?

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Torben E

Dato : 17-11-03 10:34

> Bliver VW, Opel, BMW etc ikke slidt ?

Sikkert, men forhåbentligt ikke så hurtigt.
Seriøst, så mener jeg det er alt for tidligt at skifte disse ting, de
burde IMHO. ikke gå itu før ca 200-300T km.

Jeg ved godt det ikke er velset, men nu kommer det alligevel,
jeg har skruet en del på 405 og 205 og for deres vedkommende
kan jeg sige at det er noget pindværk der ikke er lavet til at holde.

406 kender jeg ikke, men det lyder til den er lavet på samme måde.

Enhver der har prøvet at reppe på BMW, Mercedes, Saab o.l. vil
give mig ret, det skal dog til PSA´s forsvar siges, at de pågældende
biler var heller ikke nær så dyre som de andre nævnte, man får
hvad man betaler for.

Fra : Henrik B.

Dato : 17-11-03 12:13

Torben E wrote:
:: 406 kender jeg ikke, men det lyder til den er lavet på samme måde.
::
[...]

Ja, hvad med en Pøsjø 206, fra år 2000, som har kørt 180.000 km. Har fået
skiftet udstød 3(!) gange, bagbro 2 gange (p.g.a. tæring) og er indenfor 3
år (iflg. FDM) råden.

M.v.h.

Fra : claus b. p.

Dato : 18-11-03 02:15

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote in message
> [...]
>
> M.v.h.
>
>Nåjah, eller hvad med en 15 år gammel 205'er der lige har fået lov at køre
to år til. Selvfølgelig bliver nogle dele slidt, men det er billigt at
reparere på. (Når man selv ka')
/Claus

Fra : John Sahl

Dato : 14-11-03 10:43

Roberto Saldo wrote:
> Sikke noget svineri!

Hvis det er i stykker skal det vel skiftes. Jeg har sådan
set ikke ondt af sådan en mand, hvis han er i tvivl om at
regningen er forkert er det klart den forkerte bil, det
forkerte værksted og den forkerte måde for ham at holde
bil på.

Hands on, som mange af os andre er eneste sikkerhed
for ikke at få udskiftet ikke defekte dele.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-03 11:17

"John Sahl" <mailto:spamtrap6@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Whoops 5000kr for at bytte til vinterdæk hos Peugeot!!"

> [...]
> regningen er forkert er det klart den forkerte bil, det
> forkerte værksted og den forkerte måde for ham at holde

Hvordan skal man ellers holde bil?

> Hands on, som mange af os andre er eneste sikkerhed
> for ikke at få udskiftet ikke defekte dele.

Jeg for flertallet af danskere så ville den fremgangsmåde være en sikker genvej
til en bil der slet virker. Vi er altså mange som ikek selv kan eller vil ligge og
skrue på vores biler og så må man jo stole på værkstedet (eller skifte hvis man
ikke stoler på dem). Men hvem kender ikke til biler der har fået skiftet en
kobling som ikke føltes anderledes efter udskiftningen eller andet som ikke lige
virker nødvendigt.

Den eneste garanti man har er vel at man får de udskiftede dele med hjem så man
kan se at der rent faktisk er skiftet noget, jeg ville alligevel ikke kunne se
forskel på den defekl eller en ikke defekt del (altså medmindre den var meget
oplagt)

Thomas

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:130.227.13.5)

Fra : John Sahl

Dato : 14-11-03 11:38

Thomas wrote:
> Hvordan skal man ellers holde bil?

Som man selv føler for det, enten vælger man at overlade alt
til andre, eller også går man længere og længere over i den
anden grøft og piller selv.

> [...]
> hvem kender ikke til biler der har fået skiftet en kobling som ikke
> føltes anderledes efter udskiftningen eller andet som ikke lige

Jeg siger ikke det kan være anderledes, men hvis man piver over
det bag efter er jeg ikke den der gider sige: "Ih hvor synd for dig"

Fra : C. Caspersen

Dato : 14-11-03 10:49

"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Sikke noget svineri!

Vi går lige tilbage til indledningen:

> Kollegaen i cellen t.h. har en fin blå Peugeot 406, 4 år gammel 80.000km.

Sagde du ikke Peugeot ?

/Caspersen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 14-11-03 11:17

"cmccas@0x50a10f9f.abnxx5.adsl-dhcp.tele.dk" <mailto:cmccas@fjerndettesol.dk>
skrev i en meddelelse
"Re: Whoops 5000kr for at bytte til vinterdæk hos Peugeot!!"

> [...]
Hej

I mit forrige job havde jeg også en kollega med en fin blå 406, da han kom til
60.000 km service skulle både bærekugler og skiver foran skiftes da de ikke ville
kunne holde til næste service ved 70.000 km. Gutten kørte altid ganske almindeligt
og fornuftigt, altid kun på de originale fælge/dæk og uden noget efter bilen så
det var ikke ualmindeligt slid der var årsagen.

Til sammenligning køre min egen bil fra 97 (132.500 km) med brede hjul 2/3 til 3/4
af året, og de første 5 år med 450 kg ubremset påhæng hver sommerferie (nu 800 kg
med bremse). Jeg har kun fået skiftet klodser ved 83.000 og skiver ved 100.000 km
ellers intet (bilen blev i øvrigt synet uden anmærkninger i tirsdags)

PS. Måske er det farven der er problemet

Med venlig hilsen Kim

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.91.2.10)

Fra : claus b. p.

Dato : 14-11-03 12:44

> [...]
> ellers intet (bilen blev i øvrigt synet uden anmærkninger i tirsdags)
>
> PS. Måske er det farven der er problemet

Citroën Xantia (ja de kommer jo samme sted fra) 1. sæt bremseklodser for ved
30.000! Andet sæt var stadig ok ved 90000. Diverse kødben i hjulophæng ved
50000, også gearskiftestængernes gummiringe gik fra i vulkaniseringen. Ford
Galaxy: 2 sæt skiver/klodser for og 1 sæt klodser bag inden 50000. Også et
kødben i hjulophæng. (Og ikke et ord om kørestilen, for de bliver hverken
kørt hårdt eller blødhatsagtigt.)
På Mercedes E model er et kødben og en bærekugle skiftet allerede ved
250.000km. Ingen går altså fri.

/Claus

Fra : C. Caspersen

Dato : 14-11-03 17:42

"claus b. p." <cbp33@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> 250.000km. Ingen går altså fri.

Nu nævnte du jo ingen japanere, men det er jo logisk nok

/Caspersen

Fra : claus b. p.

Dato : 14-11-03 22:13

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> wrote in message
> "claus b. p." <cbp33@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> Nu nævnte du jo ingen japanere, men det er jo logisk nok

Korrekt, hvis du hentyder til at jeg ikke har haft japanere nyere end 1985.
Dengang kunne man lave hjulophæng der holdt!
/Claus
(PS: Der var nu heller ikke så mange bump og huller i vejene dengang)

Fra : C. Caspersen

Dato : 14-11-03 22:17

"claus b. p." <cbp33@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> Korrekt, hvis du hentyder til at jeg ikke har haft japanere nyere end
1985.

Jeg hentydede til, at de biler du nævnte, som gik i stykker, alle var af
europæisk herkomst. Selvfølgelig ville du ikke nævne en japaner - den går jo
ikke i stykker

/Caspersen

Fra : Henrik B.

Dato : 14-11-03 12:07

C. Caspersen wrote:
[...]

*heh heh* DU kom før mig.

M.v.h.

Fra : Olesen

Dato : 14-11-03 15:33

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse

> *heh heh* DU kom før mig.

Hvad tænker jeres koner ikke... tsk. tsk..

Fra : Henrik B.

Dato : 14-11-03 17:20

Olesen wrote:
[...]

Hvis man sgu ha' sådan noget skrammel, var der jo ikke råd til bil - vel?
)

M.v.h.