Mazda MX-6
Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 13-11-03 22:27

Jeg var lige et smut på den lokale bilauktion (den i Risskov) i går aftes.
Bare for lige at se hvad de havde at byde på og sådan...
Til min forbavselse havde de en Mazda MX-6 (2,5 V6 - 1992) på programmet.
Uden moms og afgift, og klassificeret som "B"-bil (altså med nogen slitage
og forskellige mislyde).
Er det bare mig der aldrig har set sådan én før? Jeg forsøgte at finde en på
bilbasen - ingen resultat. Så tjekkede jeg told og skat, bare for at se hvad
afgiften på sådan en kunne løbe op i - heller ingen resultat. Hvorfor ser
man aldrig denne FEDE bil (i hvert fald af udseende) i DK? Og hvad tror i
egentligt at sådan en ville koste på gaden her i landet? Den så sååå nice
ud...
Btw. gik den for et sted i omegnen af 25.000.

/Kasper Hansen
(Som sidder og savler - næsten da

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 13-11-03 22:40

Nå, nu har jeg lige kigget lidt på mobile.de...
Jeg ved ikke om det bare er mig, men jeg synes altså at den var flottere i
går. Jeg ved ikke om det bare er fordi den ikke er så fotogen...
Er det bare en ford probe i forklædning? Dem ser man iøvrigt heller ikke
mange af, på denne side af grænsen...

/Kasper Hansen

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 14-11-03 00:13

"Kasper Hansen [8270]" wrote:

> Er det bare en ford probe i forklædning? Dem ser man iøvrigt heller ikke
> mange af, på denne side af grænsen...

Jeps, det er samme undervogn så vidt jeg husker. Der kørte en del rundt
i Luxembourg i starten af halvfemserne (husker det tydeligt - Mazda MX-6
var grunden til at vi tog omkring Luxembourg, var også inde og glo på en
gammel Citroën SM i Frankrig - sikke en slæde - og så med
Maseratimotor).

Er den typegodkendt i DK?

Knus
   Regnar

Fra : Rasmus

Dato : 14-11-03 00:25

> [...]
> går. Jeg ved ikke om det bare er fordi den ikke er så fotogen...
> Er det bare en ford probe i forklædning? Dem ser man iøvrigt heller ikke

Ford Probe, Ford Telstar, Mazda 626 GE, Mazda MX-6 bygger mere eller mindre
på den samme konstruktion...

mvh
Rasmus

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 13-11-03 23:32

"Kasper Hansen [8270]" <kasper@h-hansenREMOVE.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> går. Jeg ved ikke om det bare er fordi den ikke er så fotogen...
> Er det bare en ford probe i forklædning? Dem ser man iøvrigt heller ikke

Personligt bryder jeg mig ikke specielt om den. Den var dog fed nok, da den
dukkede frem i de tidlige halvfemsere.
Din teori med "en probe i forklædning" er korrekt :D

\Mandal

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 14-11-03 12:18

> Til min forbavselse havde de en Mazda MX-6 (2,5 V6 - 1992) på programmet.

Du skal ikke undre dig. På mit arbejde (auto-genbruget), eller...well,
geografisk befinder den sig ikke der har vi faktisk en MX-6 stående.
Synes den har et utroligt fedt design.

Den har ikke været typegodkendt i Danmark, svjv - men netop pga. at den er
baseret på 626 GE-bunden, vil vi på autogenbruget kræve afgiften sat efter
en 626 GE samme årgang, med samme motor. Det er faktisk ved at gå igennem.
Smart, smart. Iøvrigt en lækker slæde, der trækker godt, selv med Mazda's
mindre 2.0'er.!

// Troels

Fra : Rasmus Rydstrom

Dato : 28-11-03 09:29

Det er a) dyrt for en '92 Probe som er kendt for at de er dumme, grimme og
langsomme b) en elendig motor der baade foeles kedelig og er det c) en bil
sjusket sammen af mange elendige dele og sidst men ikke SLET ikke mindst
d) den er jo forhjulstrukken for helvede! Det burde en bil der ser saadan
ud jo slet ikke vaere!

- Rasmus

In article <3fb3f703$0$9727$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, "Kasper Hansen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 28-11-03 18:37

Hej Rasmus

Har du slet ikke noget dårligt at sige om den bil?

Med venlig hilsen Kim