Lastbiler - tailgating?
Fra : Mogens Knudsen

Dato : 13-11-03 15:09

Affødt af en anden tråd kom jeg lige til at tænke på ulykken forleden
på motorvejen mellem Vejle og Århus. Hvad var egentlig grunden til, at
3 lastbiler hamrede sammen?
(den sidste kørte op i "ulykken" efter, at politiet var ankommet, men
hvad med de 2 første?)

/Mogens

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-11-03 16:45

On Thu, 13 Nov 2003 15:09:21 +0100, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

> [...]
>3 lastbiler hamrede sammen?
>(den sidste kørte op i "ulykken" efter, at politiet var ankommet, men

Jeg har ikke hørt om sagen. Ikke i min morgenavis, og ej heller i den
mere underlødige del af dagspressen. Har du et link eller øvrig
henvisning?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 13-11-03 17:01

On Thu, 13 Nov 2003 16:44:40 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Jeg har ikke hørt om sagen. Ikke i min morgenavis, og ej heller i den
>mere underlødige del af dagspressen. Har du et link eller øvrig
>henvisning?

Nope - jeg hørte blot forleden om ulykken i morgen-TV, hvor
Vejdirektoratet nævnte noget om "Stort kaos i Jylland".

Jeg tror, at det kunne have været "for tæt kørsel mellem 2 lastbiler",
der var skylden, hvilket jeg emget gerne vil have afdækket...

/Mogens

Fra : Peter Weis

Dato : 13-11-03 18:16

> [...]

> Jeg tror, at det kunne have været "for tæt kørsel mellem 2 lastbiler",
> der var skylden, hvilket jeg emget gerne vil have afdækket...

Var det ikke for nordgående omkring Ejner Bavnehøj?

mvh
Peter

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 13-11-03 18:50

On Thu, 13 Nov 2003 18:16:14 +0100, "Peter Weis"

>Var det ikke for nordgående omkring Ejner Bavnehøj?

Jep - men hva' fa'n skete der?

/Mogens

Fra : alexbo

Dato : 13-11-03 19:01

"Mogens Knudsen"skrev>

>Hvad var egentlig grunden til, at 3 lastbiler hamrede sammen?

At nogen bilister ikke kigger fremad, men på alt muligt andet.

mvh
Alex Christensen

Fra : Peter G C

Dato : 14-11-03 16:16

In news:d147rvs4n87frqhl0vn425avolip1sp0ii@4ax.com,
Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> typed:
> [...]
> 3 lastbiler hamrede sammen?
> (den sidste kørte op i "ulykken" efter, at politiet var ankommet, men

Det var i hvert fald i de lokale nyheder: www.tv2oj.dk

De to første lastbiler kørte tæt og det endte galt. Og den tredje
lastbil.... føreren må være blind....

Stuntet medførte kø fra Skanderborg til Vejle.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 14-11-03 17:02

On Fri, 14 Nov 2003 16:15:42 +0100, "Peter G C"
<pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>Det var i hvert fald i de lokale nyheder: www.tv2oj.dk
>De to første lastbiler kørte tæt og det endte galt. Og den tredje
>lastbil.... føreren må være blind....

Tænkte det nok

Idag havde jeg en transport af en veteranbil, hvor vi kørte ca. 50 km
motorvej. Aldrig har jeg fået så mange blink og tudehorn, blot fordi
vi kørte 80 km/t med mig bagerst (Opel). Selv ifm. afkørslen var der
een, der var helt oppe at markere. Han blev dog lidt flov, da vi holdt
side om side i den efterfølgende lysregulering.
(jeg undlod at "hive" hans mobilos ind over markerne...)

/Mogens

Fra : Peter G C

Dato : 14-11-03 17:55

In news:etu9rvc7pdo37muucp9c509c482fq0uj5g@4ax.com,
Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> typed:

[klip]

> Tænkte det nok

Yes - det var rigtig flot, var det.

> [...]
> motorvej. Aldrig har jeg fået så mange blink og tudehorn, blot fordi
> vi kørte 80 km/t med mig bagerst (Opel). Selv ifm. afkørslen var der

Utroligt - det svarer vel til at køre med en trailer på motorvejen, og gør
man det i højre vejbane kan det da ikke genere nogen?

> Han blev dog lidt flov, da vi holdt
> side om side i den efterfølgende lysregulering.
> (jeg undlod at "hive" hans mobilos ind over markerne...)

..... var det Jan, der dyttede ,-)

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-11-03 20:47

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev :

>.... var det Jan, der dyttede ,-)

Jeg dytter aldrig ad folk ....

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-11-03 20:46

Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>(jeg undlod at "hive" hans mobilos ind over markerne...)

Hvorfor dog det ? <grin>

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 14-11-03 22:22

On Fri, 14 Nov 2003 20:45:30 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Hvorfor dog det ? <grin>

Fordi det plejer du at gøre i dét kryds

/Mogens

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-11-03 09:36

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message
> [...]
>
> Det var i hvert fald i de lokale nyheder: www.tv2oj.dk
>
> De to første lastbiler kørte tæt og det endte galt. Og den tredje

Lave kaffe,
læse avis,
løse kryds og tværs,
rode med mobil
etc.

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 17-11-03 13:44

On Mon, 17 Nov 2003 09:35:30 +0100, "Christian B. Andresen"
<nobody@domain.country> wrote:

>Lave kaffe, læse avis, løse kryds og tværs, rode med mobil
>etc.

Jep - så en tysk udsendelse om fænomenet og har efterfølgende lagt
mærke til det i DK. Gu' ved om det er derfor, mange kører med
sidegardinet trukket delvis for.........

I Tyskland filmer man truckeren ved at køre op på siden af lastbilen i
en campingbus. Video'en skal bruges som bevis i en efterfølgende
retssag. Det var påfaldende, at betjenten ikke brugte sikkerhedssele..

/Mogens

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-11-03 13:47

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> [...]
> en campingbus. Video'en skal bruges som bevis i en efterfølgende
> retssag. Det var påfaldende, at betjenten ikke brugte sikkerhedssele..

Jeg så godt det indslag, mon ikke sådant et team kunne tjene sig hjem i DK ?

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 17-11-03 14:01

On Mon, 17 Nov 2003 13:47:00 +0100, "Christian B. Andresen"

>Jeg så godt det indslag, mon ikke sådant et team kunne tjene sig hjem i DK ?

Som skrevet står har jeg lagt mærke til det i DK - og der er penge at
hente. Jeg er nok een af dem, der fra tid til anden skulle betale...

/Mogens

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 17-11-03 16:45

On Mon, 17 Nov 2003 09:35:30 +0100, "Christian B. Andresen"
> [...]

Og du mener ikke at den slags sysler forekommer i personbiler?

Du ville få et chock hvis du vidste hvad man kan iagttage fra sin
position på 1. sal.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-11-03 08:57

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message

> Og du mener ikke at den slags sysler forekommer i personbiler?

Selvfølgelig gør det det, der sker jo også trafikulykker med personbiler.
Lastbiler er bare overrepræsenteret.

> Du ville få et chock hvis du vidste hvad man kan iagttage fra sin
> position på 1. sal.

Helt sikkert, der blev efterlyst grunde, og jeg kom med nogle mulige.