Hvad er hurtigst ?
Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-11-03 14:55

Som subj. antyder - hvad er hurtigst - en gammel Rekord,
eller en måge ?

http://www.dkfritidbil.dk/underfundige/fart/bil_eller_fugl.htm

Æuww osse - men fint man har en bil at plukke et gitter fra

Fra : Fly Christensen

Dato : 13-11-03 15:14

On Thu, 13 Nov 2003 14:54:53 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Som subj. antyder - hvad er hurtigst - en gammel Rekord,
>eller en måge ?
>
>http://www.dkfritidbil.dk/underfundige/fart/bil_eller_fugl.htm

Heh! Den gamle har engang snuppet en fasan med 100 km/t (på
landevejen!). Frontgitteret fra totalt smadret. Næste gang vi satte
ventilatoren i gang, fik vi en sand storm af småfjer og dun i hovedet.

>Æuww osse - men fint man har en bil at plukke et gitter fra

Èn bil? Du har da så mange, at du kan begynde og sælge ud af dem!

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Olesen

Dato : 13-11-03 15:28

> Heh! Den gamle har engang snuppet en fasan med 100 km/t (på
> landevejen!). Frontgitteret fra totalt smadret. Næste gang vi satte
> ventilatoren i gang, fik vi en sand storm af småfjer og dun i hovedet.

Jeg kørte engang ind i en and, som tog kursen
direkte mod Sierra'en.
Den valgte dog at løbe hen over motorhjelmen,
over forruden og væk var den.

Fra : Max[DK]

Dato : 13-11-03 15:32

> Den valgte dog at løbe hen over motorhjelmen,
> over forruden og væk var den.

Ja så kan man jo kun sige: _knæk og bræk_ .....
/Max

Fra : Fly Christensen

Dato : 13-11-03 15:38

On Thu, 13 Nov 2003 15:31:50 +0100, "Max[DK]" <maxses@hotmail.com>
wrote:

>Ja så kan man jo kun sige: _knæk og bræk_ .....

Og et ordentligt BRAG giver det, når en solsort rammer forruden
(heldigvis i øvre højre hjørne) med 130 km/t på motorvejen. Fuglen steg
til vejrs og landende først omkring hundrede meter bag bilen. Det var
for øvringt også den gamle, der kørte.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 15-11-03 12:56

Olesen wrote:

> Jeg kørte engang ind i en and, som tog kursen
> direkte mod Sierra'en.
> Den valgte dog at løbe hen over motorhjelmen,
> over forruden og væk var den.

Ænder er ikke for kloge.. Jeg var engang ved at vælte en gås. Jeg
kom kørende på sådan en lille stikvej og midt på vejen stod en
gås. Der var sådan nogle fartbump man skulle køre zig-zag mellem,
så jeg havde ikke umiddelbart mulighed for at køre udenom den. Jeg
kørte tættere og tættere på uden at den flyttede sig en mm., jeg
dyttede og det var den også totalt kold overfor, så til sidst
holdt jeg faktisk så tæt på den at jeg ikke længere kunne se den
indefra bilen. Da jeg steg ud for at se hvad dælen den gavde gang
i, stod den halvt inde under min kofanger, med halsen i en 45
graders vinkel for at kunne have hovedet der for min nummerplade.
Først da jeg gik hen mod den og sagde "kan du komme væk!" skred
den. Jeg satte mig ind i bilen og kørte derfra, men i bagspejlet
kunne jeg se den gå tilbage på vejen efter jeg var kørt..
Idiotiske kræ..

--
Hygge..
Thomas

Fra : .Møller

Dato : 15-11-03 13:37

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> wrote in message
> Olesen Jeg satte mig ind i bilen og kørte derfra, men i bagspejlet
> kunne jeg se den gå tilbage på vejen efter jeg var kørt..
> Idiotiske kræ..
>
> --
> Hygge..
> Thomas
>
> <http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Det kunne være at den ville begå selvmord.
Du kunne havde vredet halsen om på den, så havde du aftensmad, smager fint
stegt med flødeost som fyld.
--
Møller

Fra : Olesen

Dato : 15-11-03 18:18

".Møller" <eamhvem@hvadget2net.dk> skrev i en meddelelse

> Det kunne være at den ville begå selvmord.

Den valgte dog forkert bil, thi man jo ikke
har noget så gammeldags som kølergitre på "moderne" biler..)

Måske derfor den ikke hang fast men
gled op over..hehe

Fra : Fly Christensen

Dato : 15-11-03 13:39

On Sat, 15 Nov 2003 12:55:50 +0100, Thomas Strandtoft
<thomas@carftp.com> wrote:

>Olesen wrote:

[snip en dum gås]
>Idiotiske kræ..

ROFL! Det kunne være den sad ovenpå et dæksel til fjernvarmerør, og var
ved at varme måsen.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Jens

Dato : 15-11-03 17:06

> [...]

> i, stod den halvt inde under min kofanger, med halsen i en 45
> graders vinkel for at kunne have hovedet der for min nummerplade.

Min kone kørte en gås ihjel for en uges tid siden - på en
parkeringsplads ved siden af den lokale "Gåserepublik", hvor Dragørs
indbyggere holder deres fjerkræ.

Der er næppe noget andet dyr (bortset fra snegle) der lader sig køre ned
med 3-5 km/t

(Og nej, der blev ikke gåsesteg ud af den episode - ejeren tog den selv
med hjem)
--
/ Jens
Min afsenderadresse virker uden ændringer.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-11-03 18:29

spam@finds.dk (Jens) skrev :

>Der er næppe noget andet dyr (bortset fra snegle) der lader sig køre ned
>med 3-5 km/t

Pindsvin ? bortset fra de pigge er drønbesværlige at pille ud af et
dæk bagefter......

>(Og nej, der blev ikke gåsesteg ud af den episode - ejeren tog den selv
>med hjem)

sådan en farisær ;) Jeg husker med gru de arrige sataner - fra
gamle dage hvor vi uvorne unger jo brugte "baderen" meget ..

Og de stillede sig sgu' altid op foran gangbroen

Fra : Torben E

Dato : 15-11-03 18:35

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Pindsvin ? bortset fra de pigge er drønbesværlige at pille ud af et
> dæk bagefter......

Heyy, pigdæk er da ok her om vinteren

--

Torben E.
http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-11-03 18:49

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev :

>Heyy, pigdæk er da ok her om vinteren

Nåehh ja ;) På med de gamle sommersutter, og så ellers ud og jagte
pindgrise ....

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 15-11-03 19:04

Jens wrote:

> Der er næppe noget andet dyr (bortset fra snegle) der lader sig køre ned
> med 3-5 km/t

Næh, de er godtnok lidt for stædige...

En anden gang var det en stribe ænder der var ved at krydse en
vej. Da jeg kom til stedet holdt der allerede en bil og dyttede af
et par særligt stædige ænder. Da gutten i bilen foran mig endelig
steg ud og jog kræene ind til siden, benyttede jeg lejligheden til
at køre forbi.. I bakspejlet så jeg ham sætte sig ind i bilen
igen, men ikke hurtigt nok, så en af ænderne spænede tilbage foran
bilen mens han lukkede døren..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Olesen

Dato : 15-11-03 18:27

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

> Ænder er ikke for kloge.. Jeg var engang ved at vælte en gås.

Jeg så faktisk engang en høne, som næsten
var grydeklar efter et møde med en BMW...
Den hang dog dêr hele dagen...

Se dk.binaer.motor

"suppehøne"

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-11-03 15:48

Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> skrev :

>Heh! Den gamle har engang snuppet en fasan med 100 km/t (på
>landevejen!). Frontgitteret fra totalt smadret. Næste gang vi satte
>ventilatoren i gang, fik vi en sand storm af småfjer og dun i hovedet.

Du (i) skulle eddermuggeme have set kræet ....

fløj op fra vejen, og satte kursen væk fra bilen, nervøst kiggende
bagud.

Hvis kvajet havde tillagt sig en lidt bedre flyvehøjde, kunne den bare
kure over motorhjælmen - den er nypoleret, og ekstrem glat

(Hvordan den kom ind i hullet er mig en gåde, den var godtnok stor)

>Èn bil? Du har da så mange, at du kan begynde og sælge ud af dem!

Narjjjj .... nu har jeg jo kun 1 helt gitter tilbage - lidt noget
møg, hvis Sofie skal ud og køre igen

Fra : Fly Christensen

Dato : 13-11-03 15:49

On Thu, 13 Nov 2003 15:48:29 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Du (i) skulle eddermuggeme have set kræet ....
>
>fløj op fra vejen, og satte kursen væk fra bilen, nervøst kiggende
>bagud.

Den har da holdt øje med trafikken.

>Hvis kvajet havde tillagt sig en lidt bedre flyvehøjde, kunne den bare
>kure over motorhjælmen - den er nypoleret, og ekstrem glat

ROFL! Jeg ville gerne have set dens udtryk, hvis den havde fået rumpen
på komedie.

>(Hvordan den kom ind i hullet er mig en gåde, den var godtnok stor)

Nu er sådan nogle fugleknogler jo ikke massive, men fyld med luft, så
den har nok tabt pusten.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-11-03 15:59

>ROFL! Jeg ville gerne have set dens udtryk, hvis den havde fået rumpen
>på komedie.

Det har nok set ud som dengang brormanden (Claus) fik en And på sin
motorhjælm - er du vimmer den ku løbe stærkt ;)

Fra : Fly Christensen

Dato : 13-11-03 16:17

On Thu, 13 Nov 2003 15:59:25 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Det har nok set ud som dengang brormanden (Claus) fik en And på sin
>motorhjælm - er du vimmer den ku løbe stærkt ;)

Det er nok ikke på Stevns, at man skal være fugl...

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-11-03 16:34

Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> skrev :

>Det er nok ikke på Stevns, at man skal være fugl...

Mågen var Københavner - fanget på kalvebodbroen ;)

Og nej - dermed ikke antydet spor om Københavnere ...

:)

Fra : Uffe Ravn

Dato : 13-11-03 20:41

<jan@stevns.net> skrev

> Narjjjj .... nu har jeg jo kun 1 helt gitter tilbage - lidt noget
> møg, hvis Sofie skal ud og køre igen

Hmm. flere modeller haves på lager!

Hedder det forresten ikke en kølergrill? Eller er det kun hvis mågen er
stegt?

Mvh.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-11-03 20:56

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Hedder det forresten ikke en kølergrill?

Joehhh - deri har du da ret.

>Eller er det kun hvis mågen er stegt?

Hehe - "move or you're fried" ;)

Fra : Leon \(4220\)

Dato : 13-11-03 17:02

Nydelig fugl :-/

I min tidligere firmabil (Sports van) kørte jeg en fasankok ned med 140km/t
i midtersporet ved Greve med en bil på hver side. Den trykkede højre
forlygte halvt ind i batteriet :-/ Kræet så jeg ikke noget til kun den store
fjersky.... står stadigt ret klart for mine øjne da jeg kikkede på
bilisten til højre... han sad med åben mund og klamrede rattet, så havde han
set et spøjelse.. tror næsten at kræ'et røg hen over hans forrude,

Leon Hulstrøm
93' Nissan Primera SLX 2.0 Estate med "alt i porno (- foderlem)"
og stadig intet nyt om min XR3i

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 14-11-03 00:03

jan@stevns.net wrote:

> Som subj. antyder - hvad er hurtigst - en gammel Rekord,
> eller en måge ?

Damn, sådan en måge må være _langsom_!

En gråspurv kan for øvrigt flyve ca. 75 km/t målt på speedometeret
i en Nissan varevogn. Den fløj lige ned foran ruden på bilen og så
blev der ellers bakset med vingerne så det ville noget. Nysgerrig
som man jo er, satte jeg farten lidt i vejret for at finde
grænsen, og ved 75 km/t kom den så tæt på forruden at lufttrykket
blæste den hen over taget..

--
Hygge..
Thomas

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-11-03 00:15

Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> skrev :

>Damn, sådan en måge må være _langsom_!

Den ville åbenbart absolut lige have den "sidste" bid med, fra det guf
de mæskede sig i , der midt på vejen.......

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 14-11-03 14:17

> [...]
>
> http://www.dkfritidbil.dk/underfundige/fart/bil_eller_fugl.htm
>

> Æuww osse - men fint man har en bil at plukke et gitter fra

HE He - Jeg klippede også engang en måge.
Den sad på vejen og sov , og jeg troede egentlig at den ville nå at flyve
væk.
Da jeg så , at den ikke lettede , begyndte jeg at bremse , for ikke at ramme
den for hårdt , og ødelægge min Civic.
Så vågnede kræet sq , og baksede op i luften. Den ramte min motorhjælm lige
over min højre forlygte , og tog så turen på røven hen over hjelmen , og op
af ruden.
Da jeg kom hjem , skulle jeg lige se ad , om den havde lavet buler. Det
havde den ikke tværtimod - min bil var møgbeskidt , men der hvor mågen havde
kuret , var hjælmen blankpoleret
Sådan nogle halefjer er åbenbart gode til at polere med

Hygge
Martin
Civic & Laverda