Hel nylongarage ?
Fra : ps

Dato : 13-11-03 13:53

Det er en kendt sag at man kan købe en "halv garage" til sin bil, dvs. et
stykke nylon til at dække en del af bilen, dvs. ruder mv., for sne, snavs
etc. i vintertiden, hvis ikke man lige har en rigtig garage til rådighed. De
kan købes i SILVAN, Superbrugsen, og sikkert mange andre steder og prisen
svinger fra ca. 80 til 200 kr.

Men hvad med en HEL nylon garage, så bilen er dækket fra top til tå ? Findes
det ?

Mh,

Peter

---

Fra : Max[DK]

Dato : 13-11-03 14:10

> Men hvad med en HEL nylon garage, så bilen er dækket fra top til tå ?
Findes
> det ?

Jep...jeg mener at de kan købes i Harald Nyborg.

/Max

Fra : Soren Pedersen

Dato : 13-11-03 14:35

> Men hvad med en HEL nylon garage, så bilen er dækket fra top til tå ?
Findes
> det ?

Personligt ville jeg være hunderæd for at ridse lakken ved at bruge sådan
én.

Mvh
/Søren - Xantia HDi W/E (Week End) og Pug 309 W/E (Wife Edition)

Fra : Henning

Dato : 13-11-03 15:14

On Thu, 13 Nov 2003 13:52:35 +0100, "ps" <pstrom@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>kan købes i SILVAN, Superbrugsen, og sikkert mange andre steder og prisen

Fedest ide forresten... Mon ikke p-vagterne bliver trætte af at skulle
binde frosne knuder op, for at kunne sætte p-bøden fast... Eller i det
hele taget få aflæst nummerpladen?

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-03 19:41

> Men hvad med en HEL nylon garage, så bilen er dækket fra top til tå ?
Findes

Det kan fås, i HN og Biltema tror jeg....
Men overvej lige hvor du vil have garagen liggende når du ikke bruger den.
Når du lige har taget den af og den er fyldt med is og vand... I bilen? Jeg
blev træt af mit forrude dækken, så hellere skrabe is!

--
MVH Troels
www.broendbjerg.dk

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 13-11-03 19:42

On Thu, 13 Nov 2003 19:40:45 +0100, "T r o e l s P e d e r s e n"
<troels[underscore]p[a]12mail[dot]dk> wrote:

> [...]

Nope

>Men overvej lige hvor du vil have garagen liggende når du ikke bruger den.

Min ligger i garagen, når den ikke bruges...

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-03 20:02

> Min ligger i garagen, når den ikke bruges...

Den mulighed har jeg desværre ikke... (Bor i lejlighed) Men jeg kunne
selvfølgelig begynde at rende op med garagen... Men det er jeg vist for
doven til

--
MVH Troels
www.broendbjerg.dk

Fra : Jakob K

Dato : 14-11-03 11:27

Hej jeg har sådan et par stykker til mine biler. Koster typisk omkring
200 kr og er lavet af et let silkeagtigt nylonstof der ikke ridser
nogen lak.
Udemærket til at beskytte bilen mod støv og snavs, men skal altså
bindes godt fast med elastikker/remme osv under bilen, hvis det er
udendørs udendørs brug - det blæser jo rimeligt tit her i DK...
Kan hurtigt rystes fri for sne og vand når man tager den af og kan
pakkes sammen til næsten igenting.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 14-11-03 11:30

Hej!

Jakob K wrote:

> Hej jeg har sådan et par stykker til mine biler. Koster typisk omkring
> 200 kr og er lavet af et let silkeagtigt nylonstof der ikke ridser
> nogen lak.

Nu er det jo skidt og møg på bilen som ridser lakken, og ikke selve "garagen".

Fra : Soren Pedersen

Dato : 14-11-03 11:37

> Nu er det jo skidt og møg på bilen som ridser lakken, og ikke selve
"garagen".

Det er også det jeg ikke kan forstå.......Når det blæser vil "garagen" da
uværgeligt flytte rundt på det skidt der altid er på en bil - Og når det har
sneet / regnet vil den jo trykke en del på lakken når man hiver den af.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 14-11-03 11:39

Hej!

Soren Pedersen wrote:

> [...]
> sneet / regnet vil den jo trykke en del på lakken når man hiver den af.

Det er også hvad jeg ville "frygte". Så hellere lade helt være med at dække
bilen - eller også må man jo købe et hus med garage

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 14-11-03 14:35

On Fri, 14 Nov 2003 11:39:24 +0100, Kim Voss Schrader
<teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote:

>Det er også hvad jeg ville "frygte". Så hellere lade helt være med at dække
>bilen - eller også må man jo købe et hus med garage

Man skal heller ikke bruge den i en carport - der dannes kondens under
"garagen", hvilket får bilen til at ruste...

/Mogens

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 14-11-03 14:35

Hej!

Mogens Knudsen wrote:

> Man skal heller ikke bruge den i en carport - der dannes kondens under
> "garagen", hvilket får bilen til at ruste...

Jeg mente jo nok, at man skulle bruge carporten *istedet* for coveret! :)

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 14-11-03 15:02

On Fri, 14 Nov 2003 14:35:25 +0100, Kim Voss Schrader
<teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg mente jo nok, at man skulle bruge carporten *istedet* for coveret! :)

Jow, jow - men nu er der jo dem, der har flere biler under tag, og
hvor nogle af dem ikke anvendes om vinteren................Kim

/Mogens

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 14-11-03 15:49

Hej!

Mogens Knudsen wrote:

> Jow, jow - men nu er der jo dem, der har flere biler under tag, og
> hvor nogle af dem ikke anvendes om vinteren................Kim

Du er vist derude hvor man "trækker i land"

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 14-11-03 15:52

On Fri, 14 Nov 2003 15:48:42 +0100, Kim Voss Schrader
<teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote:

>Du er vist derude hvor man "trækker i land"

Næh, det er skam ment seriøst. Vi er "nogle stykker" på vejen, som har
sommerbiler stående. Vi har netop talt om, hvor overraskende meget
vand en nylongarage samler, når den er lagt på en bil i carport.
Derfor min bemærkning!

/Mogens

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 15-11-03 13:43

ps wrote:

> Men hvad med en HEL nylon garage, så bilen er dækket fra top til tå ? Findes
> det ?

Jep, jeg købte min i CD Cardic. Min er desværre en lille smule for
stor til min bil, så i kraftig blæst har jeg været ude for at den
var blæst om på siden af bilen. Den er fin til sne og frost, men
jeg har været ude for at når det har regnet mens frosten stod på,
så har "garagen" været trykket tæt mod bilen mens frosten har
arbejdet, resulterende i at garagen skulle hives af og efterlod et
"nylonmønster" på ruderne. Nylonmønsteret er forholdsvis nemt at
skrabe af, men det er ret anderledes at høre skraberen lave den
der "swuush"-lyd man plejer at forbinde med fx. overtrækstøj af
nylon..

--
Hygge..
Thomas