pseudokode
Fra : CCR

Dato : 16-04-01 18:48

Uha, nu har jeg set mig lidt om i NG og jeg kan jo
godt se at i arbejder i VB 6.0 på et helt andet nivo
end mig.
Men med risiko for at kede jer vil jeg lige opstille
mit problem.

Jeg vil gerne skrive en pseudokode til Menuen Filer

Jeg må indrømme at mit kendskab til pseudokode
begrænser sig til HVIS og SÅ.

Jeg vil blive meget glad hvis der er et kvikt hoved
der vil give mig et eksempel eller to på en pseudokode
i det Project jeg har lavet.

Jeg vedlægger Menufiler koden nederst på siden.

Med venlig hilsen.
( og håb )

Carsten Carlsen.

Private Sub menufiler_Click(Index As Integer)
On Error GoTo cancelvalgt
Select Case Index
Dim cancelvalgt As Boolean

Case 0 'nyt billede
Dim svar As Integer

cancelvalgt = False

If lblDirty.Caption = "Dirty" Then
svar = MsgBox("Gem ændringer?", vbYesNoCancel + _
vbExclamation, "Tegneprogram")
If svar = vbYes Then
menufiler_Click 3 'kalder save
ElseIf svar = vbCancel Then
cancelvalgt = True
Exit Sub
End If
End If

Picture1.Picture = LoadPicture() 'sletter Filen
form1.Caption = "uden titel - tegneprogram"
lblfilnavn.Caption = ""

lblDirty.Caption = ""

Case 2 'open
menufiler_Click 0
If cancelvalgt = True Then Exit Sub
CommonDialog1.FileName = "*.bmp"
CommonDialog1.ShowOpen
Picture1.Picture = LoadPicture(CommonDialog1.FileName)
form1.Caption = CommonDialog1.FileTitle & _
" - Tegne-program"
lblfilnavn.Caption = CommonDialog1.FileName

Case 3
If lblfilnavn.Caption = "" Then ' spørg om fil navn
CommonDialog1.ShowSave
SavePicture Picture1.Image, CommonDialog1.FileName
form1.Caption = CommonDialog1.FileTitle & "tegneprogram"
lblfilnavn.Caption = CommonDialog1.FileName
Else
SavePicture Picture1.Image, lblfilnavn.Caption
End If

Case 4
lblDirty.Caption = " "

Case 6
menufiler_Click 0
If cancelvalgt = True Then

Exit Sub

End If
End

End Select
cancelvalgt:

End Sub

Fra : Lord Xevior

Dato : 19-04-01 11:18

Hm, prøv at oversætte de engelske keyword i VB til dansk.. Så tror jeg du
forstå meget bedre...

--
Thomas R - MS Developer DK

Fra : CCR