Jeg lavede en Buksti
Fra : Fly Christensen

Dato : 12-11-03 11:13

Møjn!

Så har jeg også prøvet at lave en Buskti. Jeg sidder og passer mig selv
og trafikken, mens nålen på speedometeret lige så stille og roligt
kravler fra 160 til 210. Jeg undrede mig godtnok lidt over, at folk var
begyndt at køre langsommere.
Støjen, den ændrer sig ikke ret meget fra 160 til 210.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Leonard

Dato : 12-11-03 11:34

Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> wrote:

>Støjen, den ændrer sig ikke ret meget fra 160 til 210.

Det kommer jo an på hvad man kører i.
Men det er da ikke en Busksti, Buksti kendte jo godt grænsen så han
strøg fra 110 til 173 (vel ca. 185 på nålen) uden at opdage det ...
--
mvh Leonard http://leonard.dk/
Det er en muldvarp på motorcykel!

Fra : anders majland

Dato : 12-11-03 11:30

> Så har jeg også prøvet at lave en Buskti.

Har du også fået papir på det ?
(Ellers er det vel kun en halv buksti

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 12-11-03 14:55

> [...]
> folk var begyndt at køre langsommere.
> Støjen, den ændrer sig ikke ret meget fra 160 til 210.

Er 160 acceptabelt for dig?

Send dit kørekort ind til politiet. Du er da vanvittig farlig hvis du kan
gøre den slags. Eller prøver du bare at blære dig med fantastiske raket af
en bil du har? Håber de klipper dig godt og grundigt.

Hvis folk ikke begynder at køre mere forsvarligt er det da først at vi får
satelitovervågning.

Og som skrevet står har jeg 4 børn jeg er skrækslagen ved at sende ud i
trafikken.

FOCs

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 12-11-03 15:02

On Wed, 12 Nov 2003 14:54:35 +0100, "Freddy O. Christensen"
<focfjerndette@fjerndette_tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>satelitovervågning.
>Og som skrevet står har jeg 4 børn jeg er skrækslagen ved at sende ud i

Hvorledes kan du på baggrund af ganske få linier afgøre farligheden i
Fly's 160 km/t?

/Mogens

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 12-11-03 16:17

> Hvorledes kan du på baggrund af ganske få linier afgøre farligheden i
> Fly's 160 km/t?

Hvis man ikke er istand til at observere at man kører 210 km/t er man sku da
blind

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 12-11-03 16:24

On Wed, 12 Nov 2003 16:16:47 +0100, "Freddy O. Christensen"
<focfjerndette@fjerndette_tdcadsl.dk> wrote:

>Hvis man ikke er istand til at observere at man kører 210 km/t er man sku da
>blind

Okay - det var DÉT, du mente. Jeg troede lige, det var farten som
sådan, du var oprørt over.

Farten betyder jo ikke en pind i Tyskland, hvor Fly bor, fordi man
dérnede er klar over effekten -> på grund af den frie hastighed.....
(at der kan komme een susende)

/Mogens

Fra : .Møller

Dato : 13-11-03 17:44

"Freddy O. Christensen" <focfjerndette@fjerndette_tdcadsl.dk> wrote in
message news:3fb24edd$0$27401$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Hvis man ikke er istand til at observere at man kører 210 km/t er man sku
da
> blind

Han har da bare en hurtig førerhund.
--
Møller

Fra : Fly Christensen

Dato : 12-11-03 15:52

>Er 160 acceptabelt for dig?

Fuldt ud!

>Send dit kørekort ind til politiet.

Med hvilken begrundelse?

> Du er da vanvittig farlig hvis du kan
>gøre den slags.

Og hvorfor mener du så det?

>Eller prøver du bare at blære dig med fantastiske raket af
>en bil du har?

Jeg kørte en ganske almindelig standard 2.0i mellemklasse personbil.

>Håber de klipper dig godt og grundigt.

Hvem?

>Hvis folk ikke begynder at køre mere forsvarligt er det da først at vi får
>satelitovervågning.

Så du det? Du kan ikke vide om det var ansvarligt eller ej.

>Og som skrevet står har jeg 4 børn jeg er skrækslagen ved at sende ud i
>trafikken.

Jeg troede, at det bare var en tale måde, at børnene skulle gå ud på
motorvejen og lege!?

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 12-11-03 16:16

Må sige at din type ikke er værd at bruge flere ord på. 160 km/t medfører en
væsentligt forøget risiko for skader.

Og jeg tror at alle tror de kører forsvarligt. Men hvorfor dør der så ca 500
msk i trafikken? Og tusinder invalideres. Herunder især børn på cykel. Og
jeg synes faktisk de har mere ret til at være der end en idiot der kører som
det passer ham.

"90% af alle bilister mener de kører bedre end gennemsnittet"

Skriv bare igen. Jeg har ikke mere at tilføje når niveauet ligger hvor det
åbenbart ligger.

Fra : Mark Sandberg

Dato : 12-11-03 16:27

"Freddy O. Christensen" skrev i en meddelelse:

> 160 km/t medfører en væsentligt forøget risiko for skader.

Forøget i forhold til hvilket?
Ikke i forhold til, at køre 24% for stærkt i byen, hvor børn og andre usikre
ældre færdes til fods og på cykel?

Næee du, på motorvejen sker de færreste skader.

/Mark.

Fra : Fly Christensen

Dato : 12-11-03 16:38

On Wed, 12 Nov 2003 16:15:53 +0100, "Freddy O. Christensen"
<focfjerndette@fjerndette_tdcadsl.dk> wrote:

>Må sige at din type ikke er værd at bruge flere ord på.

Du kender mig ikke. Ej heller de forhold hvor under det skete.

>160 km/t medfører en
>væsentligt forøget risiko for skader.

Ja. Men det er uopmærksomheden der skaber ulykkerne.

> [...]
>jeg synes faktisk de har mere ret til at være der end en idiot der kører som

Hvis det er mig du kalder idiot, så har DU lagt niveuet, ikke jeg. Jeg
har ikke brugt nogle ukvemsord overfor dig.
For øvrigt, så er der ikke så mange cyklister på en motorvej.

>"90% af alle bilister mener de kører bedre end gennemsnittet"
>
>Skriv bare igen. Jeg har ikke mere at tilføje når niveauet ligger hvor det
>åbenbart ligger.

Jeg skriver gerne igen. Niveauet har du selv lagt.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 12-11-03 18:56

> Må sige at din type ikke er værd at bruge flere ord på. 160 km/t medfører
en
> væsentligt forøget risiko for skader.

Hvordan får man dog folk ud af den generelle vildfarelse, at det alene er
farten der dræber? Den politiske indoktrinering der er foregået igennem
snart 3 årtier har sat folks almindelige dømmekraft fuldstændig ud af kraft.

Forhold dig konstruktivt til debatten om sikkerhed i trafikken, og du vil
bl.a. opdage at der syd for grænsen er fri hastighed mange steder - under
forudsætning af at man befærder sig efter de aktuelle trafikforhold.
Resultatet af denne "ansvarsløshed" og til tider høje hastighed, er
forholdsmæssigt færre tilskadekomne og dræbte i Tyskland en herhjemme. Det
burde give stof til eftertanke i en debat der oftest kører helt af sporet i
forargelse over overskridelse af en utidsvarende og formynderisk
hastighedslovgivning. En lovgivning der vel at mærke ikke er lavet ud fra et
trafiksikkerhedsmæssigt synspunkt, men alene er et resultat af politiske
studehandler.

MVH Klaus

Fra : Olesen

Dato : 12-11-03 19:01

"Klaus Rejkjær" <rejkjaer@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan får man dog folk ud af den generelle vildfarelse, at det alene er
> farten der dræber?

Hvis noget går galt, så er farten en ganske vigtig parameter,
måske derfor den er brugt så ofte...

Fra : Mark Sandberg

Dato : 12-11-03 19:10

"Olesen" skrev i en meddelelse:

> Hvis noget går galt, så er farten en ganske vigtig parameter,
> måske derfor den er brugt så ofte...

Farten dræber, er så sandt som det er sagt.
Fart er bevægelse, uden bevægelse kunne mange liv reddes.

Nu vil jeg med stor risiko for at blive dræbt, bevæge mig hen i sofaen.
Der jeg vil sidde helt stille, for at undgå unødig risiko for skader.
Selv kaffen vil jeg hælde langsomt op i koppen.

/Mark.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 12-11-03 20:23

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev :

>Farten dræber, er så sandt som det er sagt.

Nope !
--
jan@stevns.net - www.stevns.net
"There is no replacement for displacement......! "

Fra : Mark Sandberg

Dato : 12-11-03 21:02

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse :

> Nope !

Hvad så, da ?

Jeg sammenligner fart og bevægelse, men det dræbende opstår vel først når en
farten standses

/Mark.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 12-11-03 21:11

>Hvad så, da ?

farten dræber ikke - det er en for hurtig hastighedsændring der
dræber.

>Jeg sammenligner fart og bevægelse, men det dræbende opstår vel først når en
>farten standses

ja, og nej - de færreste dør jo af at bremse ;)

(Men jeg er klar over hvad du mener)

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 12-11-03 19:15

> Hvis noget går galt, så er farten en ganske vigtig parameter,
> måske derfor den er brugt så ofte...

Jeg postulerer ingen steder at farten ikke kan være medvirkende årsag, og
jeg advokerer heller ikke for uansvarlig kørsel. Snarere tværtimod, hvilket
tydeligt fremgår hvis man læser hvad jeg skriver.

Jeg er bare så umanerligt træt af den stereotype og usaglige påstand om at
"farten dræber". Forskel i fart dræber, men det problem er ikke størst på
vore motorveje, selv om det er her farten er højest.

MVH Klaus

Fra : Olesen

Dato : 12-11-03 19:41

> [...]
hvilket
> tydeligt fremgår hvis man læser hvad jeg skriver.

Jeg nævnte blot, at høj fart er en væsentlig faktor hvis og når
det går galt.... Uanset hvordan den vendes og drejes.
Og da mange kører 80, og andre (mange, måske de fleste),
en del højere, så vil 'forskel i fart' være fatal hvis de ramler sammen.

> Jeg er bare så umanerligt træt af den stereotype og usaglige påstand om at
> "farten dræber".

2 biler støder sammen, ingen skade, bil 1 kørte 5 km/t., bil 2 kørte 10
km/t. Alle nåede at bremse.
2 biler støder sammen, alle døde, bil 1 kørte 80, bil 2, 85 kmt/t. Begge
biler røg i grøften.

Så lav fart er stadig bedst, hvis det går galt, og høj fart øger risikoen
for 'følgeskader'...

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 12-11-03 20:39

> [...]
> biler røg i grøften.
>
> Så lav fart er stadig bedst, hvis det går galt, og høj fart øger risikoen

Og vi kan også indføre manden med det røde flag igen. Det skulle nok
nedbringe antallet af trafikulykker og samtidig knække arbejdsløshedskurven

Hvis man koncentrerede sig om at forebygge ulykkerne der hvor de fleste
sker, ville debatten om fart på vores motorveje ikke fylde ret meget.

MVH Klaus

Fra : Fly Christensen

Dato : 12-11-03 19:16

On Wed, 12 Nov 2003 19:00:32 +0100, "Olesen" <olesen@jubiipost.dk>
wrote:

>"Klaus Rejkjær" <rejkjaer@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

>Hvis noget går galt, så er farten en ganske vigtig parameter,
>måske derfor den er brugt så ofte...

Sikkert. Der er dog stadig uopmærksomheden, der skaber ulykkerne. Hvad
vil "du" kurerer? Sygdommen eller symptomerne? Min mening er, drop ATK
udenfor byen og sorte pletter, og sæt de strissere i nogle videovogne.
ATK fanger hastighed. Videovogne hastighed og, vigtigere, idiotisk
kørsel.

Idiotisk kørsel kan sagtens lade sig gøre med 100 km/t.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Leif Neland

Dato : 12-11-03 19:20

> "90% af alle bilister mener de kører bedre end gennemsnittet"

Det er ikke umuligt. Det kræver blot at de sidste 10 % er elendige.

Tilsvarende i en skoleklasse med 19 børn på 10 år og en lærer på 60 år, er
gennemsnitsalderen
(10*19+60)/20 = 250/20 = 12,5 år.
95% er yngre end gennemsnitsalderen.

Det tal, hvor halvdelen ligger over, og halvdelen ligger under, hedder
medianen.
Der bruges også tit 25% og 75% percentil, når der laves statistik.
I dette tilfælde er alle 3 tal 10år, man skal helt op over 95% percentilen
for at få et andet tal.

Leif

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 12-11-03 20:44

Leif Neland wrote:

> [...]
> Der bruges også tit 25% og 75% percentil, når der laves statistik.
> I dette tilfælde er alle 3 tal 10år, man skal helt op over 95%

Hvis du læser det igen kan du måske læse det som en gennemsnitsbilist. Og
her skal du da klart rate dine objekter og det objekt der ligger lige i
midten er gennemsnitsbilisten. Det du sidder og regner på er nogle objekters
værdier.

Men fatter du forresten meningen med sætningen? For jeg kan tydeligt se af
indlæggene er der er en klar tendens til at overvurdere egne evner.

Slut herfra

Fra : Leif Neland

Dato : 12-11-03 21:17

"Freddy O. Christensen" <focfjerndette@fjerndette_tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3fb28d73$0$27401$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
> her skal du da klart rate dine objekter og det objekt der ligger lige i
> midten er gennemsnitsbilisten. Det du sidder og regner på er nogle

Hvis vi nu skal være matematiske og pedantiske, så er det ikke
gennemsnitsbilisten, men median-bilisten.

Igen, teoretisk kunne 90% køre til et 9tal, og 10% til et 03, og de 90%
kører bedre end gennemsnittet.

Men ok, "pøbelen" taler jo også om Kilo i stedet for Kilogram, kalorier i
stedet for kilokalorier og hastigheder på x km i stedet for km/h.

Leif

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 12-11-03 22:11

> [...]
>
> Men ok, "pøbelen" taler jo også om Kilo i stedet for Kilogram,
> kalorier i stedet for kilokalorier og hastigheder på x km i stedet

NEJ! Din matematik og sandsynlighedsregning svigter dig.

Hvis alle bilister undtagen én kørte til et 9 tal ville alle disse bilister
køre bedre end gennemsnittet idet gennemsnittet jo nu er ca. 8,9999!

En gennemsnitsbilist er jo ikke en karakter. Og hvordan ville du lige måle
det.

Og jeg synes det er latterligt at kalde mig for en del af en pøbel. Det er
direkte personangreb!!

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 12-11-03 22:30

> [...]
bilister
> køre bedre end gennemsnittet idet gennemsnittet jo nu er ca. 8,9999!

Med mindre den ene kørte endnu bedre, så ville alle andre køre dårligere end
gennemsnittet Tal og statistik kan bruges til lige nøjagtigt det du
selv - eller politikerne - ønsker. Bare stil spørgsmålene på den rigtige
måde, og svaret er givet på forhånd.

> Og jeg synes det er latterligt at kalde mig for en del af en pøbel. Det er
> direkte personangreb!!

Jeg tror egentlig ikke "pøbel" var målrettet dig (jeg nøjes også med af sige
"kilo"), men "if the shoe fits" som man siger...... Måske du skulle tage en
dyb indånding før du igen begiver dig ud i trafikken - ophidset
sindstilstand er garanteret mere farlig end for høj hastighed på motorvejen.

MVH Klaus

Fra : Fly Christensen

Dato : 13-11-03 11:49

On Wed, 12 Nov 2003 22:11:17 +0100, "Freddy O. Christensen"
<focfjerndette@fjerndette_tdcadsl.dk> wrote:

[snip]
>Og jeg synes det er latterligt at kalde mig for en del af en pøbel. Det er
>direkte personangreb!!

Hov, det der kan jeg også bruge overfor dig. Du skal nok liige forstærke
dit glashus en gang.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 13-11-03 14:23

> Fly wrote:
> Hov, det der kan jeg også bruge overfor dig. Du skal nok liige
> forstærke dit glashus en gang.

Jeg angriber dine gerninger. Og bemærk lige hvad det er Klaus skriver. Han
tog fejl og begyndte at latterliggøre mig ved at tale om kilo?

Og glashus?? Hvorfor nu true? Det er da dig der kører 210 km/t. Noget
anspændt og provokerende stemning der breder sig. På den måde får vi da vist
aldrig trafiksikkerheden højnet. Kender du forresten nogen der er kommet til
skade i trafikken? Det gør jeg. Ikke sjovt. Gud forbyde at det sker for dig,
men sker det ser du nok noget anderledes på hastighedsgrænserne.

Fra : Fly Christensen

Dato : 13-11-03 14:38

On Thu, 13 Nov 2003 14:23:14 +0100, "Freddy O. Christensen"

>Jeg angriber dine gerninger. Og bemærk lige hvad det er Klaus skriver. Han
>tog fejl og begyndte at latterliggøre mig ved at tale om kilo?

Du har tidligere kaldt mig en "idiot".

>Og glashus?? Hvorfor nu true?

Det er ej en trussel, men en henstilling. Folk jeg føler mig nødsaget
til at true, bruge jeg ikke nogen tid på.

> [...]
>aldrig trafiksikkerheden højnet. Kender du forresten nogen der er kommet til
>skade i trafikken? Det gør jeg. Ikke sjovt.

Ja. Min lillebror smadrede en Pegøjt 106 mod et træ for 14 dage siden.
Bilen er ej bil mere.

> Gud forbyde at det sker for dig,
>men sker det ser du nok noget anderledes på hastighedsgrænserne.

Det tror jeg ikke, at det vil. Jeg kan da fortælle dig, at jeg idag var
ved at blive kørt ned hele to gange. Begge gang fordi en bilist ikke
brugte sine dertil indrettede synsorganer. Det var altså ikke
hastigheden, der ville have været skyld i en eventuel ulykke.
Det samme gjorde sig gældende ved min lillebrors ulykke. Modparten kunne
ikke finde ud af at blive ovre på sin egen halvdel af vejen. Igen er
hastigheden ikke årsag til ulykken.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 13-11-03 17:48

> Jeg angriber dine gerninger. Og bemærk lige hvad det er Klaus skriver. Han
> tog fejl og begyndte at latterliggøre mig ved at tale om kilo?

Prøv lige at læse det hele en gang til - og så en ekstra gang til, så du har
forstået det. Jeg har ikke latterliggjort dig ved at tale om kilo, men kun
gjort opmærksom på at brugen af ordet "pøbel" nok ikke var målrettet dig
alene. At latterliggøre andre mennesker er ikke pænt - og i dit tilfælde
åbenbart komplet unødvendigt.

Der er ingen her der truer dig, eller på anden måde fører sig mere frem end
normalt er for den frie tone i gruppen. Du har flere gange meldt "slut
herfra", og kommenteret debatniveauet som værende meget lavt, så at du
stadig deltager kan undre. At du tilsynelande føler dig både truet og
latterliggjort burde da få dig til at gøre alvor af dine udmeldinger. Så
skal du være hjertelig velkommen igen når du bliver mindre nærtagende. Her
bæres normalt ikke nag

MVH Klaus

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 20-11-03 00:40

On Thu, 13 Nov 2003 14:23:14 +0100, "Freddy O. Christensen" <focfjerndette@fjerndette_tdcadsl.dk> wrote:

Du er godt nok morsom. Du melder flere gang ud at du ikke gider at deltage
længere, men fortsætter ufortrødent. Du sviner folk til og klager niveauet.

>Jeg angriber dine gerninger. Og bemærk lige hvad det er Klaus skriver. Han
>tog fejl og begyndte at latterliggøre mig ved at tale om kilo?

Kilobemærkningen kom ikke fra Klaus men fra Leif Neland, og han har skam ikke
taget fejl, i modsætning til dig, men forstår hvad gennemsnit betyder. Igen i
modsætning til dig.

Fra : [8700] Brian Mark Ma~

Dato : 12-11-03 16:28

> Send dit kørekort ind til politiet. Du er da vanvittig farlig hvis du kan
> gøre den slags. Eller prøver du bare at blære dig med fantastiske raket af
> en bil du har? Håber de klipper dig godt og grundigt.

Nu kunne det være han ikke boede i DK - men i et land der tillader det...

Mvh.
B. Madsen

Fra : Olesen

Dato : 12-11-03 17:00

"[8700] Brian Mark Madsen" <REMOVEbrianm@mobilixnet.dk> skrev i en
meddelelse news:3fb25109$0$69915$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Nu kunne det være han ikke boede i DK - men i et land der tillader det...
`

Er ligeglad med hvor hurtig fly har "fløjet", men
en regel tilsidesætter jo altså ikke det faktum,
at jo hurtigere, jo mere skade ved. evt. ulykke....

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 20-11-03 00:40

On Wed, 12 Nov 2003 16:59:54 +0100, "Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote:

>Er ligeglad med hvor hurtig fly har "fløjet", men
>en regel tilsidesætter jo altså ikke det faktum,
>at jo hurtigere, jo mere skade ved. evt. ulykke....

Hvilken hastighed kører du normalt med på motorvejen.

Fra : Martin Sand.

Dato : 12-11-03 18:59

[8700] Brian Mark Madsen wrote:
> Nu kunne det være han ikke boede i DK - men i et land der tillader
> det...

Huh? Han skriver indlægget i en dansk nyhedsgruppe uden at gøre opmærksom
på, at han bor i et andet land. Så er han vist selv ude om at få ørerne i
maskinen. Jeg vil da også synes, at det var forkasteligt at køre 210 km/t på
offentlig vej i Danmark - IMO var det en syg ting at skulle blære sig med,
og ligefrem lave en tråd om.

MVH Martin

Fra : Fly Christensen

Dato : 12-11-03 19:24

On Wed, 12 Nov 2003 18:59:16 +0100, "Martin Sand."
<feedback56NOSPAM@NOSPAMhotmail.com> wrote:

>Huh? Han skriver indlægget i en dansk nyhedsgruppe uden at gøre opmærksom
>på, at han bor i et andet land.

Hvor jeg bor er ligegyldigt. De er, hvor det foregår henne, der er
humlen.

>Så er han vist selv ude om at få ørerne i
>maskinen.

Det mener jeg nu ikke, at jeg har fået.

>Jeg vil da også synes, at det var forkasteligt at køre 210 km/t på
>offentlig vej i Danmark

Nu har jeg ikke påstået, at jeg har _kørt_ 210 km/t. Jeg sagde, at
speedometeret viste 210 km/t. Det er ikke det samme.
Desuden er motorvejen fra Kolding, senest Aabenraa, og sydover
fuldstændig sent om aftenen og natten.

> - IMO var det en syg ting at skulle blære sig med,

Det har ikke noget med at blære sig at gøre.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Olesen

Dato : 12-11-03 16:58

"Freddy O. Christensen" <focfjerndette@fjerndette_tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3fb23b98$0$27436$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Send dit kørekort ind til politiet. Du er da vanvittig farlig hvis du kan
> gøre den slags. Eller prøver du bare at blære dig med fantastiske raket af
> en bil du har? Håber de klipper dig godt og grundigt.

Hehe...nu vi er ved det, jeg sku' også prøve at køre
rigtig stærkt..dvs...bare 'stærkt'.

Låne Alfa'en og fik den skruet op på 180 km/t. Så var
Ringvejen ikke længere og jeg måtte bremse...

Støjen er ikke specielt værre fra 150 til 180...

Løber sådan en 146'er 1.6TS omdr.tælleren
ud i 4. hvis man blir' ved at presse på ?
Eller nåes max i 5...?

Fra : phk

Dato : 12-11-03 17:53

> [...]
meddelelse news:3fb23b98$0$27436$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Hvis folk ikke begynder at køre mere forsvarligt er det da først at vi får

Du har da helt ret. Jeg vil til at køre 60km/timen på motorveje.

--
Per, Esbjerg

Fra : Martin Sand.

Dato : 12-11-03 19:01

phk wrote:
> Du har da helt ret. Jeg vil til at køre 60km/timen på motorveje.

Hvad er der i vejen for bare at overholde hastighedsgrænserne?
/Martin

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 12-11-03 19:07

On Wed, 12 Nov 2003 19:00:52 +0100, "Martin Sand."
<feedback56NOSPAM@NOSPAMhotmail.com> wrote:

>Hvad er der i vejen for bare at overholde hastighedsgrænserne?

Det er det i vejen, at fartgrænserne på motorvejen er for lave og
komplet utidssvarende ift. moderne bilers performance. Hér tænker jeg
på sikkerhed...

/Mogens

Fra : Leonard

Dato : 12-11-03 21:44

Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>at fartgrænserne på motorvejen er for lave og
>komplet utidssvarende ift. moderne bilers performance.

Sikkert, men hvad med bilisterne?
- og alle de gamle biler?
--
Leonard http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 12-11-03 21:46

On Wed, 12 Nov 2003 21:43:31 +0100, Leonard
<dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> wrote:

>Sikkert, men hvad med bilisterne?

Vend dit blik mod syd og se, hvorledes de tackler det udemærket i
Tyskland. Der er få problemer og en lavere statistisk dødelighed på
motorvejen end i DK !

>- og alle de gamle biler?

Der er ingen vrag i DK mere - SBI har slagtet dem og godt for det!

/Mogens

Fra : Leonard

Dato : 12-11-03 22:08

>Vend dit blik mod syd og se, hvorledes de tackler det udemærket i
>Tyskland. Der er få problemer og en lavere statistisk dødelighed på
>motorvejen end i DK !

Men hvad er det de gør ved bilisterne dernede?

>Der er ingen vrag i DK mere - SBI har slagtet dem og godt for det!

Hvilken landsdel kører du i?
- jeg har i løbe af den sidste uge været både i Holstebro, Odense og
Kbh. og alle steder har jeg set biler med defekte lygter, dårlige dæk
(og sikkert også dårlige bremser).
--
Leonard http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 12-11-03 22:28

On Wed, 12 Nov 2003 22:08:03 +0100, Leonard
<dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> wrote:

>Men hvad er det, de gør ved bilisterne dernede?

Hastighedsfrihed under ansvar!

/Mogens

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 12-11-03 21:52

"Leonard" <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> skrev i en
meddelelse news:qp65rv0picr5lqpgmmovo74cb0cpds56v3@4ax.com...
> Sikkert, men hvad med bilisterne?
> - og alle de gamle biler?

De kan sikkert finde plads mellem lastbilerne... Ingen tvinger dem til
at køre mere end de nuværende 110 km/t (de skal bare huske at tjekke
spejlene

\Mandal

Fra : Henrik B.

Dato : 15-11-03 13:22

Brian Fisker [8900] wrote:
::: Sikkert, men hvad med bilisterne?
::: - og alle de gamle biler?
::
:: De kan sikkert finde plads mellem lastbilerne... Ingen tvinger dem
:: til at køre mere end de nuværende 110 km/t (de skal bare huske at
:: tjekke spejlene

NEJ TAK!!! Hvorfor skal de bilister genere lastbilchaufførerne?

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-03 19:44

"Martin Sand." <feedback56NOSPAM@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad er der i vejen for bare at overholde hastighedsgrænserne?
> /Martin

Det er da indlysenden, farten dræber.
Per har valgt at tage ansvar for sine handlinger og sætter farten ned.
Altså er Per med til at spare hundrevis af liv på de danske motorveje.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Deaster

Dato : 13-11-03 13:43

Martin Sand. wrote:

> Hvad er der i vejen for bare at overholde hastighedsgrænserne?

Overholder man da ikke hastighedsgrænsen når man kører 60 km/t på
motorvejen?

Deaster

Fra : Martin Sand.

Dato : 13-11-03 23:45

Deaster wrote:
> Overholder man da ikke hastighedsgrænsen når man kører 60 km/t på
> motorvejen?

Med omvendt fortegn... der er jo ingen grund til at køre 60 km/t på
motorvejen. Hvorfor (over)holder han ikke bare de 110 km/t? Der er jo ingen
grund til at lege en umulig lille dreng fordi han ikke kn få sin vilje og
køre 200 km/t, vel?

MVH Martin

Fra : Thomas Jensen

Dato : 12-11-03 18:57

Ikke noget at prale med - du er en potentiel morder.

-Thomas

Fra : Fly Christensen

Dato : 12-11-03 19:17

On Wed, 12 Nov 2003 18:57:01 +0100, "Thomas Jensen"
<thomas@fjern.kauf.dk> wrote:

>Ikke noget at prale med - du er en potentiel morder.

Så skal du ikke køre en tur på Autobahn. Så ville du gå grasat.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Peter G C

Dato : 12-11-03 20:32

In news:6cc803bf96a03cc70a61e2147a3feb36@news.teranews.com,
Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> typed:

> Så skal du ikke køre en tur på Autobahn. Så ville du gå grasat.

ROFL - enig.

Potentiel morder - det er hårde ord.....

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Fly Christensen

Dato : 12-11-03 20:48

On Wed, 12 Nov 2003 20:32:06 +0100, "Peter G C"
<pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>In news:6cc803bf96a03cc70a61e2147a3feb36@news.teranews.com,
>Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> typed:

>ROFL - enig.
>
>Potentiel morder - det er hårde ord.....

Som jurist vil du jo kunne fortælle manden, hvad en morder er, samt
forskellen på mord og manddrab.

Bare sådan for sjovt: Er et sådant udsagn injuriende? [eller hvad det nu
hedder ]

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Peter G C

Dato : 12-11-03 21:10

In news:24eee09a297d90d6dd7ca23013d91cc1@news.teranews.com,
Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> typed:

[klip]

> Som jurist vil du jo kunne fortælle manden, hvad en morder er, samt
> forskellen på mord og manddrab.

Det er formelt set Reinos hjemmebane - strafferetten, altså. Men i dansk ret
bruger man kun begrebet manddrab, jf. straffelovens § 237. Og så har vi jo
den mere trafikrelaterede uagtsomme udgave

> Bare sådan for sjovt: Er et sådant udsagn injuriende? [eller hvad det
> nu hedder ]

Det er (formentlig) omfattet af straffelovens § 267 og dermed strafbart som
du selv anfører.

Og tager vi Thomas Jensen med på motorvejen vil han jo netop gå grasat og
dermed formentlig selv være en potentiel morder.

/Peter
--
http://www.grauslund.com

Fra : Fly Christensen

Dato : 12-11-03 21:39

On Wed, 12 Nov 2003 21:10:20 +0100, "Peter G C"
> [...]

>bruger man kun begrebet manddrab, jf. straffelovens § 237. Og så har vi jo
>den mere trafikrelaterede uagtsomme udgave

Så lærte jeg også noget!

> [...]
>
>Og tager vi Thomas Jensen med på motorvejen vil han jo netop gå grasat og
>dermed formentlig selv være en potentiel morder.

LOL. Ich mache mir gleich ins Hemd!

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Deaster

Dato : 13-11-03 14:53

Thomas Jensen wrote:
> Ikke noget at prale med - du er en potentiel morder.

Årh hvad, er du så pædofil ?

Deaster

Fra : Apollo14

Dato : 12-11-03 20:13

Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> wrote in

Hmmm du er da ikke den eneste, men når det sker et sted hvor det er
tilladt, så er det jo helt andet. Og sådan en Ford Mondeo 2,3 Ghia V6,
er fandme heller ikke en langsom bil, specielt når de bare ligger i
røven af en, og der står mercedes, bmw, audi og andre mærker, og bare
hænger fast, selv om nålen står på 220+, og gps'en ikke lyver og
skriver 220+, så går det stærkt, godt der ikke var stau nogle steder på
det tidspunkt.

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-03 20:27

> Hmmm du er da ikke den eneste, men når det sker et sted hvor det er
> tilladt, så er det jo helt andet. Og sådan en Ford Mondeo 2,3 Ghia V6,
> er fandme heller ikke en langsom bil,

hmm den kender jeg slet ikke, du mener vel ikke 2.5

> [...]
> hænger fast, selv om nålen står på 220+, og gps'en ikke lyver og
> skriver 220+, så går det stærkt, godt der ikke var stau nogle steder på

Lyder underligt. ALLE de ford'er jeg har (haft), har en markant fejlvisning
på speedometret i forhold til GPS. Fejlvisningen nærmer sig med 205/50-15
dæk ca. 9-10% og ca 8-9% med 185/65-14. (Speedometer er digital i min mondeo
97')

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Apollo14

Dato : 12-11-03 20:34

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in

> [...]
> nærmer sig med 205/50-15 dæk ca. 9-10% og ca 8-9% med 185/65-14.
> (Speedometer er digital i min mondeo 97')

Hej Tom, ja det kan godt være det var en 2.5, jeg ved bare at jeg kun
regnede med GPS'en, og den rundede 230 inden jeg slap speederen, så
gik det så tilpas stærkt, at man kiggede lidt længre frem end det man
plejer herhjemme, men oki har jo også snart brændt et par tusind km
af i pølseland. Og den havde vist også digitalspeedometer, og
fejlvisningen var ikke meget størrere end 2-3%, da den var lavet om,
fra viser til digital, men ikke hos ford. Og den havde også været
forbi en lille motortuner.

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-03 20:38

> [...]
> fejlvisningen var ikke meget størrere end 2-3%, da den var lavet om,
> fra viser til digital, men ikke hos ford. Og den havde også været

Øv hvis jeg boede i tyskland så stod der også en V6 i min indkørsel

Fra : jan@stevns.net

Dato : 12-11-03 20:41

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Øv hvis jeg boede i tyskland så stod der også en V6 i min indkørsel

Flyt til Stevns min dreng - her er både V6, og det der er værre ;)

(Tilmed en gammel nysynet Rekord, hehe.... ;)

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 12-11-03 21:13

On Wed, 12 Nov 2003 20:40:59 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Flyt til Stevns min dreng - her er både V6, og det der er værre ;)
>(Tilmed en gammel nysynet Rekord, hehe.... ;)

Tom kunne jo gøre en øvelse: Prøv at slå alle dine faktura på bilen
sammen og du har betalt en V6'er forlængst

/Mogens

Fra : jan@stevns.net

Dato : 12-11-03 21:18

Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Tom kunne jo gøre en øvelse: Prøv at slå alle dine faktura på bilen
>sammen og du har betalt en V6'er forlængst

Tjaehhh, måske - men jeg har jo både en 6'er og en 8'er

(og en enkelt række 4'ere ....... ;)

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-03 21:18

> Tom kunne jo gøre en øvelse: Prøv at slå alle dine faktura på bilen
> sammen og du har betalt en V6'er forlængst

Ford laver slet ikke så store motorer som jeg har betalt for

--
Tom

Fra : jan@stevns.net

Dato : 12-11-03 21:21

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Ford laver slet ikke så store motorer som jeg har betalt for

Touché

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 12-11-03 21:35

On Wed, 12 Nov 2003 21:20:41 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Touché

www.dkfritidbil.dk/spas/sounds/spirilhorn.mp3

/Mogens

Fra : Uffe Ravn

Dato : 12-11-03 22:51

<jan@stevns.net> skrev

> (Tilmed en gammel nysynet Rekord, hehe.... ;)

Tillykke!

Nu kan jeg desværre ikke huske nummerpladen, derfor bliver du nød til
selv at fortælle, hvad synsmanden skrev.

Mvh.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 12-11-03 23:19

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Tillykke!

Tak

>Nu kan jeg desværre ikke huske nummerpladen, derfor bliver du nød til
>selv at fortælle, hvad synsmanden skrev.

(Du kan nu heller ikke se det på bilsyn.dk før ugen er omme - de
opdaterer kun 1 gang ugentligt - smørebrødssedlen fra den 28/10 ligger
der endnu)

Han kiggede , og skrev så "Køretøjet er godkendt" - "ved synet
konstaterede vi ingen fejl ved køretøjet"

Så nu kan tøsen jo fylde 20 år til næste syn om 2 år - tanken er
fyldt op igen, og vi er klar til kamp

Fra : Mark Sandberg

Dato : 12-11-03 23:24

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Så nu kan tøsen jo fylde 20 år til næste syn om 2 år - tanken er
> fyldt op igen, og vi er klar til kamp.

Dét er jo blot en ung dame endnu. Godt gået af en Opel.

Jeg har selv haft en 2 dørs 1979 Rekord 2.0S modificeret til 2.0E og med
hele taget skiftet fra en tysker, for at få originalt skyde/vippe soltag.
Jeg tror ikke der kørte andre 2 dørs med originalt soltag i DK

/Mark.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 12-11-03 23:38

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev :

>Dét er jo blot en ung dame endnu. Godt gået af en Opel.

Joehh - personbilen jeg havde, som blev skrottet i sommers, var fra
83, så den blev jo også de 20 år gammel, da pensionen indtrådte

Det er jo egentligt nogle robuste bæster de kasser ;)

>Jeg har selv haft en 2 dørs 1979 Rekord 2.0S modificeret til 2.0E og med
>hele taget skiftet fra en tysker, for at få originalt skyde/vippe soltag.
>Jeg tror ikke der kørte andre 2 dørs med originalt soltag i DK

Arwww ja - jeg savner jo egentligt soltaget, men jeg har jo de pokkers
ribber i taget

Fra : Mark Sandberg

Dato : 12-11-03 23:44

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Arwww ja - jeg savner jo egentligt soltaget, men jeg har jo de pokkers
> ribber i taget

Ribber ?

/Mark.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 12-11-03 23:54

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev :

>Ribber ?

Jep - Den rekord jeg kører i pt. (blå) er en stationcar, der afløste
min 2000 kroners Sierra Stationcar.
http://www.dkfritidbil.dk/debat/farver/farven_er_blaa.htm

Fra : Mark Sandberg

Dato : 12-11-03 23:59

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse:

> Jep - Den rekord jeg kører i pt. (blå) er en stationcar,

O.K. - Det er Herregårdsmodellen

/Mark.

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-03 20:27

> Jep - Den rekord jeg kører i pt. (blå) er en stationcar, der afløste
> min 2000 kroners Sierra Stationcar.
> http://www.dkfritidbil.dk/debat/farver/farven_er_blaa.htm

Damn....

Jan, så du ikke at hunden var smuttet med ind i malekabinen ?

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-11-03 20:36

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev :

>Damn....

>Jan, så du ikke at hunden var smuttet med ind i malekabinen ?

Nej - du ved kært barn mange navne ~ nysgerrig hund mange farver

Hva¨pokker - hvem har ikke en tectylbehandlet kat ??

Fra : Uffe Ravn

Dato : 13-11-03 22:10

<jan@stevns.net> skrev

> Hva¨pokker - hvem har ikke en tectylbehandlet kat ??

Husk at undgå at sprøjte undervognsbehandling på udstødningen, herunder
katalysatoren

Mvh.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-11-03 22:20

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Husk at undgå at sprøjte undervognsbehandling på udstødningen, herunder
>katalysatoren

Jeg orker næsten ikke at lave en fotodokumentation for at min gamle
Rekord har Kat ;)

.....hmmmmm..... den er der jo allerede
http://www.dkfritidbil.dk/debat/baerearm/baerea5.jpg

Fra : Uffe Ravn

Dato : 13-11-03 00:11

<jan@stevns.net> skrev

> Arwww ja - jeg savner jo egentligt soltaget, men jeg har jo de pokkers
> ribber i taget

Ja det er aldrig helt gået op for mig med de ribber, de er ikke
årgangsrelateret og ej heller soltagsrelateret, ikke engang
dørantalsrelateret.

Mvh.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-11-03 00:17

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Ja det er aldrig helt gået op for mig med de ribber, de er ikke
>årgangsrelateret og ej heller soltagsrelateret, ikke engang
>dørantalsrelateret.

Med andre ord, de er irrelevante ;)

<< fatter_sin_klaphammer.avi >>

Gu' ved hvordan den ville se ud med rælling ?

Fra : Uffe Ravn

Dato : 13-11-03 00:25

<jan@stevns.net> skrev

> Med andre ord, de er irrelevante ;)

Ikke helt, den jeg havde med ribber, var velegnet til at kravle op på,
og sidde og spise på.
Det turde jeg ikke gøre på nogle af de andre.(Dem der kender mig, ved at
massen er over 100Kg)
Med til historien hører, at bemalingen var ganske elendig, stod man
lænet op af den i lyst tøj, fik det samme bordaux farve som bilen. Dnn
blev sjældent vasket, for farven gik nærmet af i vask.

>.Gu' ved hvordan den ville se ud med rælling ?

Smuk naturligvis!

Mvh.

Fra : Mark Sandberg

Dato : 13-11-03 00:29

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse:

> Med andre ord, de er irrelevante ;)

Ka' du itte bar spartel dem u', nå den nu ska' mals ali'vel ?

/Mark.

Fra : Apollo14

Dato : 12-11-03 20:40

> Øv hvis jeg boede i tyskland så stod der også en V6 i min
> indkørsel

hehe jeg bor ikke engang dernede, og dog på en masse hoteller, men
kørte bare meget derned, da jeg har lavet vandingsanlæg på golfbaner,
og en af samarbejdsparterne, havde lavet 9 baner dernede, så som
elektriker var jeg tit afsted, da det jo næsten altid var elektrisk.

Fra : Sune Larsen

Dato : 13-11-03 09:47

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> wrote in message
> [...]
> begyndt at køre langsommere.
> Støjen, den ændrer sig ikke ret meget fra 160 til 210.

Du er bare sej... Og dygtig! Rørte dig først.