/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
Blinkende Lygter er sgu da ringe!!
Fra : Kong Kent


Dato : 16-04-01 18:36

Jeg har fået anbefalet denne film af flere, men hold kæft den stinker.

Den er kedelig, og de 4 hovedpersoner formår sgu aldrig rigtig at fylde
deres roller ud. Deres personligheder er utroligt markante, men ingen af dem
spiller personligheden fuldt ud. Filmen er tynd, handlingen er tynd og i
hele forløbet venter man på at filmen tager en voldsom fed drejning,
eftersom alle roser den, men den drejning kommer bare aldrig...

heldigvis havde BlockBuster "Directors Cut"-priser i denne uge, og det betød
at jeg lejede den til 20 spir, og ikke 35,-

Så sparede jeg da 15,- denne gang. 'BB' er IMO en rigtig ringe film på dybde
med 'Flænset'...hvis ikke værre!

--
Kent.
icq # 105788206
http://gwh.dk/kongkent - tjek Kongen ud!



 
 
Ole Alm (16-04-2001)
Kommentar
Fra : Ole Alm


Dato : 16-04-01 18:48


"Kong Kent" <kongkent@anarki.dk> wrote in message news:9bfaj6$bsd$1@sunsite.dk...
> Jeg har fået anbefalet denne film af flere, men hold kæft den stinker.
>
> Den er kedelig, og de 4 hovedpersoner formår sgu aldrig rigtig at fylde
> deres roller ud. Deres personligheder er utroligt markante, men ingen af dem
> spiller personligheden fuldt ud. Filmen er tynd, handlingen er tynd og i
> hele forløbet venter man på at filmen tager en voldsom fed drejning,
> eftersom alle roser den, men den drejning kommer bare aldrig...
>

Ringe vil jeg ikke kalde den, der var flere sted hvor jeg morede mig rigtig godt, men også for mange
steder hvor jeg synes at den var for plat. Jeg forstår dog (heller) ikke at "alle" synes, at den er
åh så god.

Ole



Kong Kent (16-04-2001)
Kommentar
Fra : Kong Kent


Dato : 16-04-01 18:50

Ole Alm <oma@et.dtu.dk> skrev i en news:9bfb5c$13li$1@news.net.uni-c.dk...
> Ringe vil jeg ikke kalde den, der var flere sted hvor jeg morede mig
rigtig godt, men også for mange
> steder hvor jeg synes at den var for plat. Jeg forstår dog (heller) ikke
at "alle" synes, at den er
> åh så god.

Jeg deler nok din mening. "Ringe" er meget stort slået op, men det var nok
fordi forventningerne var så skyhøje pga. omtalen. Jeg morede mig da også et
par gange da de jagtede vildt med semiautomatiske maskinpistoler, og
udvekslede våben hen over kohegnet

Men ellers en særdeles tam affære som bestemt ikke går over i historien.

--
Kent.
icq # 105788206
http://gwh.dk/kongkent - tjek Kongen ud!



Jeppe Møller (16-04-2001)
Kommentar
Fra : Jeppe Møller


Dato : 16-04-01 19:42

Jeg er glad for at i kan sætte mine forventninger ned. Jeg har ikke set BL
endnu og jeg vil nødig blive så skuffet som 'I Kina...." hvor "alle" også
havde skamrost filmen.
Jeppe


"Kong Kent" <kongkent@anarki.dk> wrote in message
news:9bfbbt$fol$1@sunsite.dk...
> Ole Alm <oma@et.dtu.dk> skrev i en news:9bfb5c$13li$1@news.net.uni-c.dk...
> > Ringe vil jeg ikke kalde den, der var flere sted hvor jeg morede mig
> rigtig godt, men også for mange
> > steder hvor jeg synes at den var for plat. Jeg forstår dog (heller) ikke
> at "alle" synes, at den er
> > åh så god.
>
> Jeg deler nok din mening. "Ringe" er meget stort slået op, men det var nok
> fordi forventningerne var så skyhøje pga. omtalen. Jeg morede mig da også
et
> par gange da de jagtede vildt med semiautomatiske maskinpistoler, og
> udvekslede våben hen over kohegnet
>
> Men ellers en særdeles tam affære som bestemt ikke går over i historien.
>
> --
> Kent.
> icq # 105788206
> http://gwh.dk/kongkent - tjek Kongen ud!
>
>



Kong Kent (17-04-2001)
Kommentar
Fra : Kong Kent


Dato : 17-04-01 07:59

> Jeg er glad for at i kan sætte mine forventninger ned. Jeg har ikke set BL
> endnu og jeg vil nødig blive så skuffet som 'I Kina...." hvor "alle" også
> havde skamrost filmen.

hehe... jeg tænkte sgu på akkurat det samme da jeg skrev indlægget. Hele den
hype der har været omkring filmen minder nemlig meget om den hype der var
omkring "I Kina...". Ligesom med den er BL da seværdig, men ikke en man vil
huske mange uger frem.

--
Kent.
icq # 105788206
http://gwh.dk/kongkent - tjek Kongen ud!



Zurfer (18-04-2001)
Kommentar
Fra : Zurfer


Dato : 18-04-01 12:56


> hehe... jeg tænkte sgu på akkurat det samme da jeg skrev indlægget. Hele
den
> hype der har været omkring filmen minder nemlig meget om den hype der var
> omkring "I Kina...". Ligesom med den er BL da seværdig, men ikke en man
vil
> huske mange uger frem.

Er det ikke lidt sådan med de danske film i øjeblikket at hvis de er bare
"lidt" gode vil anmelderne gerne gøre dem lidt ekstra gode..?
Jeg syntes det er lidt som om vi ikke kan få armene ned efter
(storhedstiden) dogmefilmene. Alt hvad der er dansk film behøver nu ikke
nødvendigvis at være godt!


Kenneth



Henrik Schjøtt (16-04-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Schjøtt


Dato : 16-04-01 20:03


"Kong Kent" <kongkent@anarki.dk> skrev i en meddelelse
news:9bfaj6$bsd$1@sunsite.dk...
> Jeg har fået anbefalet denne film af flere, men hold kæft den stinker.
>
> Den er kedelig, og de 4 hovedpersoner formår sgu aldrig rigtig at fylde
> deres roller ud. Deres personligheder er utroligt markante, men ingen af
dem
> spiller personligheden fuldt ud. Filmen er tynd, handlingen er tynd og i
> hele forløbet venter man på at filmen tager en voldsom fed drejning,
> eftersom alle roser den, men den drejning kommer bare aldrig...
>
> heldigvis havde BlockBuster "Directors Cut"-priser i denne uge, og det
betød
> at jeg lejede den til 20 spir, og ikke 35,-
>
> Så sparede jeg da 15,- denne gang. 'BB' er IMO en rigtig ringe film på
dybde
> med 'Flænset'...hvis ikke værre!
>
> --
> Kent.
> icq # 105788206
> http://gwh.dk/kongkent - tjek Kongen ud!
>
> Jeg havde også fået anbefalet Blinkende Lygter, den skulle være vanvittig
morsom, men da jeg nåede slutningen havde jeg ikke opdaget det morsomme.
Lene



izy (17-04-2001)
Kommentar
Fra : izy


Dato : 17-04-01 09:59


"Henrik Schjøtt" <lshs@12move.dk> skrev i en meddelelse
news:djHC6.45255$o4.3474415@news010.worldonline.dk...

> > Jeg havde også fået anbefalet Blinkende Lygter, den skulle være
vanvittig
> morsom, men da jeg nåede slutningen havde jeg ikke opdaget det morsomme.

Men du opdagede derimod du ingen humor havde ?

--
izy
izy@city.dk



RANielsen. (16-04-2001)
Kommentar
Fra : RANielsen.


Dato : 16-04-01 20:37


"Kong Kent" <kongkent@anarki.dk> skrev:
> Jeg har fået anbefalet denne film af flere, men hold kæft den stinker.

Sådan er det med den Danske presse, de formår at kører en stemning op.
Filmen stinker ikke, men den er nu heller ikke 'så god'. Handlingen er
lidt underlig, men sådan er Danske film jo.

Jeg så den sidste weekend, jeg blev ikke skuffet, dog havde jeg regnet
med den var mere action præget. Hvis man ser mange Amerikanske film, så
kan den godt virke lidt tam, da den ikke er så overdrevet/overspillet,
men det er jo netop det der skiller Danske (Europæiske) film fra de
Amerikanske.


Jeg er ikke flov over at ha' filmen 'Blinkende Lygter' til at stå i min
DVD samling.


--
Rasmus.




Mads Milter (16-04-2001)
Kommentar
Fra : Mads Milter


Dato : 16-04-01 22:40

Kong Kent wrote:
> Jeg har fået anbefalet denne film af flere, men hold kæft den stinker.

hmm det er jeg nu ikke enig i.

> Den er kedelig, og de 4 hovedpersoner formår sgu aldrig rigtig at fylde
> deres roller ud. Deres personligheder er utroligt markante, men ingen af
dem
> spiller personligheden fuldt ud. Filmen er tynd, handlingen er tynd og i
> hele forløbet venter man på at filmen tager en voldsom fed drejning,
> eftersom alle roser den, men den drejning kommer bare aldrig...

Jeg synes nu de klarede det godt. Mine favoritter i filmen er nok Ole
Thestrup (Alfred) og Mads Mikkelsen (Arne).
Det er ikke en overraskende film, og handlingen kan man godt regne ud, da
der ikke er nogen drejning som du efterlyser, så det vil jeg give dig ret i.
Personligt kan jeg godt lide nogle gange, at se film, hvor man ikke behøver
tænke så meget, men bare lade sig underholde. Ikke fordi jeg kun sidder og
ser den slags film. Forlede var det Solaris der flimrede over skærmen -
mærkværdig film...
Anyway. Jeg blev ikke skuffet over BL, men morrede mig gevaldigt under det
meste af filmen. Den ramte min humor ret godt, så jeg kan godt anbefale
andre at se den.

> heldigvis havde BlockBuster "Directors Cut"-priser i denne uge, og det
betød
> at jeg lejede den til 20 spir, og ikke 35,-

Ja det er jo altid rart...også selvom man godt kan lide filmen

MVH Mads Milter
mads@milter.dk




Keld Petersen (17-04-2001)
Kommentar
Fra : Keld Petersen


Dato : 17-04-01 06:12

Her må jeg lige nedlægge en protestant! Efter min mening er dette den
ubetinget sjoveste film jeg har set i mange år! Jeg erindrer ikke hvornår
jeg sidst har skreget så meget af grin... både i biffen og senere med
DVD*en... men sådan er vi jo så forskellige...

Kong Kent <kongkent@anarki.dk> wrote in message
news:9bfaj6$bsd$1@sunsite.dk...
> Jeg har fået anbefalet denne film af flere, men hold kæft den stinker.
>
> Den er kedelig, og de 4 hovedpersoner formår sgu aldrig rigtig at fylde
> deres roller ud. Deres personligheder er utroligt markante, men ingen af
dem
> spiller personligheden fuldt ud. Filmen er tynd, handlingen er tynd og i
> hele forløbet venter man på at filmen tager en voldsom fed drejning,
> eftersom alle roser den, men den drejning kommer bare aldrig...
>
> heldigvis havde BlockBuster "Directors Cut"-priser i denne uge, og det
betød
> at jeg lejede den til 20 spir, og ikke 35,-
>
> Så sparede jeg da 15,- denne gang. 'BB' er IMO en rigtig ringe film på
dybde
> med 'Flænset'...hvis ikke værre!
>
> --
> Kent.
> icq # 105788206
> http://gwh.dk/kongkent - tjek Kongen ud!
>
>



Niels Søndergaard (18-04-2001)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 18-04-01 00:13

"Keld Petersen" <remove.this.to.email.kingkeld@person.dk> skrev:

>Her må jeg lige nedlægge en protestant! Efter min mening er dette den
>ubetinget sjoveste film jeg har set i mange år! Jeg erindrer ikke hvornår
>jeg sidst har skreget så meget af grin... både i biffen og senere med
>DVD*en... men sådan er vi jo så forskellige...

Så var det nok dig, jeg sad ved siden af, da jeg så Private Ryan. Du
var ved at brække dig af grin, hver gang en eller anden blev slået
ihjel. Det var meget forstyrrende.
--
Mvh
Niels Søndergaard

Keld Petersen (18-04-2001)
Kommentar
Fra : Keld Petersen


Dato : 18-04-01 06:22

Nej, det har ikke været mig... Under Saving Private Ryan var det mig der
snorkede...

Niels Søndergaard <ns@post.cybercity.dk> wrote in message
news:vbjpdt4c413ki4ksei0pmhocp2eathava5@4ax.com...
> "Keld Petersen" <remove.this.to.email.kingkeld@person.dk> skrev:
>
> >Her må jeg lige nedlægge en protestant! Efter min mening er dette den
> >ubetinget sjoveste film jeg har set i mange år! Jeg erindrer ikke hvornår
> >jeg sidst har skreget så meget af grin... både i biffen og senere med
> >DVD*en... men sådan er vi jo så forskellige...
>
> Så var det nok dig, jeg sad ved siden af, da jeg så Private Ryan. Du
> var ved at brække dig af grin, hver gang en eller anden blev slået
> ihjel. Det var meget forstyrrende.
> --
> Mvh
> Niels Søndergaard



B. Kjeldsen (18-04-2001)
Kommentar
Fra : B. Kjeldsen


Dato : 18-04-01 09:42


"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:vbjpdt4c413ki4ksei0pmhocp2eathava5@4ax.com...
> "Keld Petersen" <remove.this.to.email.kingkeld@person.dk> skrev:
>
> >Her må jeg lige nedlægge en protestant! Efter min mening er dette den
> >ubetinget sjoveste film jeg har set i mange år! Jeg erindrer ikke hvornår
> >jeg sidst har skreget så meget af grin... både i biffen og senere med
> >DVD*en... men sådan er vi jo så forskellige...
>
> Så var det nok dig, jeg sad ved siden af, da jeg så Private Ryan. Du
> var ved at brække dig af grin, hver gang en eller anden blev slået
> ihjel. Det var meget forstyrrende.

Der er da en verden til forskel fra Saving Private Ryan, og BL man kan da
sagtens syens BL er sjov uden at grine ad SPR. Jeg indrømmer dog at især
første scene hvor de i BL smadrer en lastbil chauffør, var for meget, det
kunne jeg ikke grine af, men ellers gik det meget godt i resten af filmen.
Men at sammenligne de to film, den går altså ikke. SPR skal forestille at
være realistisk og barsk, BL er en komedie. Vi var da også nogle der grinede
af volden i pulp fiction, som må siges at være lidt i samme stil som BL


> --
> Mvh
> Niels Søndergaard



Martin Sjøstrand (18-04-2001)
Kommentar
Fra : Martin Sjøstrand


Dato : 18-04-01 11:40


> Så var det nok dig, jeg sad ved siden af, da jeg så Private Ryan. Du
> var ved at brække dig af grin, hver gang en eller anden blev slået
> ihjel. Det var meget forstyrrende.

hvad fa.... har det med det at gøre? Det lyder som om du prøver at fortælle,
at man ikke skal grine af den vold der er i BL, fordi vold ikke er sjovt,
men er det ikke en del af meningen i BL, at volden er så overdrevet at den
er sjov? Alligevel var jeg den eneste i biffen der skreg af grin, da knægten
med briller blæser hovedet af sig selv. Hmmm jeg må have set for mange rå
film der har ødelagt mit hoved

Mvh Martin Sjøstrand



Niels Søndergaard (18-04-2001)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 18-04-01 20:13

"Martin Sjøstrand" <sjoestrand@post.tele.dk> skrev:

>hvad fa.... har det med det at gøre? Det lyder som om du prøver at fortælle,
>at man ikke skal grine af den vold der er i BL, fordi vold ikke er sjovt,

Vold er ikke sjovt. Punktum finale. Men derfor kan jeg da godt leve
med, at man griner ad det i humoristisk sammenhæng i film som
Blinkende Lygter. Galgenhumor er mig ikke fremmed. Jeg synes bare
ikke, det var nogen god film, for jeg kunne ikke se nogen mening med
den.

Når jeg nævner Private Ryan, er det, fordi jeg rent faktisk sad ved
siden af en fyr, som skreg fuldstændig hysterisk af grin, hver gang en
eller anden blev skudt eller sprængt i småstykker. Og det var altså
temmelig malplaceret og røvirriterende for resten af tilskuerne.
--
Mvh
Niels Søndergaard

B. Kjeldsen (18-04-2001)
Kommentar
Fra : B. Kjeldsen


Dato : 18-04-01 21:19


"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

(...)

> Når jeg nævner Private Ryan, er det, fordi jeg rent faktisk sad ved
> siden af en fyr, som skreg fuldstændig hysterisk af grin, hver gang en
> eller anden blev skudt eller sprængt i småstykker. Og det var altså
> temmelig malplaceret og røvirriterende for resten af tilskuerne.

Det kan jeg kun give dig fuldstændig ret i. Da jeg var inde at se
Armageddon, var der sådan en kæmpe 2m over skulderen, og karseklippet fyr
med, som åbenbart underhele filmen skulle fortælle os hvor sej han var, og
hvor dårlig denne her film var. Hver gang der kom en scene med følelse i,
noget der f.eks. skulle forestille at være vildt romantisk. Så sad han og
råbte: tøse film, lebbe pis, bøssefilm osv. Jeg synes ikke Armageddon er
særlig god, men man må sgu da respektere de andre folk i salen og holde sin
kæft i biffen. Det er i orden at grine på de tidspunkt som man kan gå ud fra
er meningen at de skal være sjove, som f.eks. volden i BL.

Men i Saving Private Ryan er det ret tydeligt at volden ikke er tænkt som
morsom. Jeg kan dog stadig ikke se hvordan du kan sammeligne det med BL?

> --
> Mvh
> Niels Søndergaard



Kvan (19-04-2001)
Kommentar
Fra : Kvan


Dato : 19-04-01 10:29

"B. Kjeldsen" <brauner@vip.cybercity.dk> writes:

> Det kan jeg kun give dig fuldstændig ret i. Da jeg var inde at se
> Armageddon, var der sådan en kæmpe 2m over skulderen, og
> karseklippet fyr med, som åbenbart underhele filmen skulle fortælle
> os hvor sej han var, og hvor dårlig denne her film var.

Hvor var det henne? I København har jeg opgivet at gå i andre
biografer end Imperial, Dagmar, Grand, Palladium, Empire og
Cinemateket. Eneste undtagelse er Natfilm o.lign., hvor publikummet er
anderledes. Folk er simpelthen for latterlige de andre steder.

- Kvan.

nikolaj borg (19-04-2001)
Kommentar
Fra : nikolaj borg


Dato : 19-04-01 15:04


"Kvan" <kvan@kvans.dk> wrote in message news:uwv8hs0f3.fsf@kvans.dk...
> Hvor var det henne? I København har jeg opgivet at gå i andre
> biografer end Imperial, Dagmar, Grand, Palladium, Empire og
> Cinemateket. Eneste undtagelse er Natfilm o.lign., hvor publikummet er
> anderledes. Folk er simpelthen for latterlige de andre steder.

Jeg mindes en natfilmfestival, hvor vi var inde at se/høre/opleve den
fantastiske koncert-film Rammstein Live aus Berlin. Meget kan man sige, men
publikum var seriøst anderledes. Det der med rygeforbud blev ikke taget
videre højtideligt (ej heller indholdet i smøgerne), og der sad i længere
tid en og rapporterede alt hvad der sket over mobiltelefonen til en
kammerat. Nåja, og så blev der klappet mellem numrene og sunget med.

Ikke en klassisk intellektuel sidde-stille-og-nyde-filmen oplevelse, men
helt sikkert en stor oplevelse.

/Nikolaj



John Hinge (19-04-2001)
Kommentar
Fra : John Hinge


Dato : 19-04-01 16:45

nikolaj borg wrote:
>
> Jeg mindes en natfilmfestival, hvor vi var inde at se/høre/opleve den
> fantastiske koncert-film Rammstein Live aus Berlin. Meget kan man sige, men
> publikum var seriøst anderledes. Det der med rygeforbud blev ikke taget
> videre højtideligt (ej heller indholdet i smøgerne), og der sad i længere
> tid en og rapporterede alt hvad der sket over mobiltelefonen til en
> kammerat. Nåja, og så blev der klappet mellem numrene og sunget med.
>
> Ikke en klassisk intellektuel sidde-stille-og-nyde-filmen oplevelse, men
> helt sikkert en stor oplevelse.
>

Den har jeg på DVD (det tog mig i øvrigt overraskende langt tid at
finde en forhanlder der ville kendes ved den.. Laserdisken påstod endda
at jeg måtte tage fejl, og at den slet ikke fandtes...)

Hvis man er det mindste til Rammstein så er den helt klart et must
i ens samling.

Bare den afsluttende flammekaster seance er dog noget af det mere
sublime. Jeg forstår bedre mine forældres generations fascination
af bands der lavede sære ting til sidst i deres koncerter.


--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
On usenet I represent no one but myself.
"Love hurts baby..." Spike, Buffy tVs
http://www.shayera.org - http://www.spoon-demogroup.net

B. Kjeldsen (20-04-2001)
Kommentar
Fra : B. Kjeldsen


Dato : 20-04-01 08:36



"Kvan" <kvan@kvans.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor var det henne? I København har jeg opgivet at gå i andre
> biografer end Imperial, Dagmar, Grand, Palladium, Empire og
> Cinemateket. Eneste undtagelse er Natfilm o.lign., hvor publikummet er
> anderledes. Folk er simpelthen for latterlige de andre steder.

Det var i Randers, jeg tror dette fænomen er kendt over hele landet,
desværre.

>
> - Kvan.



Keld Petersen (19-04-2001)
Kommentar
Fra : Keld Petersen


Dato : 19-04-01 13:52

Vold kan sagtens være sjow...
Eksempler? Brain Dead, Army Of Darkness, Blinkende Lygter, Pulp Fiction,
Starship Troopers osv osv osv osv...

Niels Søndergaard <ns@post.cybercity.dk> wrote in message
news:m6prdtoprsa78cghrd551irmn016k111ut@4ax.com...
> "Martin Sjøstrand" <sjoestrand@post.tele.dk> skrev:
>
> >hvad fa.... har det med det at gøre? Det lyder som om du prøver at
fortælle,
> >at man ikke skal grine af den vold der er i BL, fordi vold ikke er sjovt,
>
> Vold er ikke sjovt. Punktum finale. Men derfor kan jeg da godt leve
> med, at man griner ad det i humoristisk sammenhæng i film som
> Blinkende Lygter. Galgenhumor er mig ikke fremmed. Jeg synes bare
> ikke, det var nogen god film, for jeg kunne ikke se nogen mening med
> den.
>
> Når jeg nævner Private Ryan, er det, fordi jeg rent faktisk sad ved
> siden af en fyr, som skreg fuldstændig hysterisk af grin, hver gang en
> eller anden blev skudt eller sprængt i småstykker. Og det var altså
> temmelig malplaceret og røvirriterende for resten af tilskuerne.
> --
> Mvh
> Niels Søndergaard



Niels Søndergaard (19-04-2001)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 19-04-01 20:23

"Keld Petersen" <remove.this.to.email.kingkeld@person.dk> skrev:

>Vold kan sagtens være sjow...
>Eksempler? Brain Dead, Army Of Darkness, Blinkende Lygter, Pulp Fiction,
>Starship Troopers osv osv osv osv...

Du misforstår mig. Vold er ikke sjovt i *virkeligheden*, men kan da
sagtens være det på film, især i en meningsfuld sammenhæng, og her
falder Blinkende Lygter tungt til jorden.
--
Mvh
Niels Søndergaard

Jens Thomsen (19-04-2001)
Kommentar
Fra : Jens Thomsen


Dato : 19-04-01 19:42


Niels Søndergaard <ns@post.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:m6prdtoprsa78cghrd551irmn016k111ut@4ax.com...

> Vold er ikke sjovt. Punktum finale. Men derfor kan jeg da godt leve
> med, at man griner ad det i humoristisk sammenhæng i film som
> Blinkende Lygter.

Jeg er begyndt at tage afstand fra tendensen med at skildre vold som cool
(ofte underbygget af lækker musikvideoæstetik), men det betyder ikke, at jeg
ikke mener, man kan bruge vold som et udtryksmiddel i film og gøre det
fornuftigt. Jeg ser bare helst, at man gør det enten realistisk (dvs. at vi
ved, at det gør ondt), eller modsat komisk overdrevet, urealistisk og
tegnefilmsagtigt (Jf. Tom & Jerry. Vi ved, at det ikke foregår i vores
univers). BL bruger umiddelbart den sidste model. At flashback-strukturen så
virker påklistret og unødvendig, og historien ikke fungerer er en anden sag.
Jeg morede mig meget godt alligevel.

MVH
Jens



harry (19-04-2001)
Kommentar
Fra : harry


Dato : 19-04-01 08:59

ja, jeg må tilstå jeg endda kom til at fnise da jeg forleden genså
schindlers liste. scenen hvor ralph fiennes nakker et par jøder oppe fra
balkonen før morgenkaffen er da så grotesk at den ikke er til andet end
at grine af. call me sick...

harry


Martin Sjøstrand wrote:

>> Så var det nok dig, jeg sad ved siden af, da jeg så Private Ryan. Du
>> var ved at brække dig af grin, hver gang en eller anden blev slået
>> ihjel. Det var meget forstyrrende.
>
>
> hvad fa.... har det med det at gøre? Det lyder som om du prøver at fortælle,
> at man ikke skal grine af den vold der er i BL, fordi vold ikke er sjovt,
> men er det ikke en del af meningen i BL, at volden er så overdrevet at den
> er sjov? Alligevel var jeg den eneste i biffen der skreg af grin, da knægten
> med briller blæser hovedet af sig selv. Hmmm jeg må have set for mange rå
> film der har ødelagt mit hoved
>
> Mvh Martin Sjøstrand
>
>


Jeppe Møller (18-04-2001)
Kommentar
Fra : Jeppe Møller


Dato : 18-04-01 13:13

Jeg blev meget frustreret af de IDIOTER der grinede under premieren til
Excorsisten- hvorfor holder sådanne folk sig ikke bare væk istedet for at
ødelægge en god filmoplevelse!???

argh!
Jeppe

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercity.dk> wrote in message
news:vbjpdt4c413ki4ksei0pmhocp2eathava5@4ax.com...
> "Keld Petersen" <remove.this.to.email.kingkeld@person.dk> skrev:
>
> >Her må jeg lige nedlægge en protestant! Efter min mening er dette den
> >ubetinget sjoveste film jeg har set i mange år! Jeg erindrer ikke hvornår
> >jeg sidst har skreget så meget af grin... både i biffen og senere med
> >DVD*en... men sådan er vi jo så forskellige...
>
> Så var det nok dig, jeg sad ved siden af, da jeg så Private Ryan. Du
> var ved at brække dig af grin, hver gang en eller anden blev slået
> ihjel. Det var meget forstyrrende.
> --
> Mvh
> Niels Søndergaard



Brian Nielsen (18-04-2001)
Kommentar
Fra : Brian Nielsen


Dato : 18-04-01 19:43

Under premieren?
Jeg var inde at se den igår i CineCity, og der var der også en masse idioter
der sad og grinede
og gjorde nar af hver chokeffekt. Under hele filmen kørte knæveren og folk
havde sågar deres mobiltelefoner tændt! Det virkede som om størstedelen af
publikum var for unge til den film.
Havde de regnet med "Scream 4"???

Jeg er rystet...

Med Venlig Hilsen
Brian Nielsen

Jeppe Møller <JeppeM@groenjord.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:newscache$zxlzbg$mom$1@kalvebod.groenjord.dk...
> Jeg blev meget frustreret af de IDIOTER der grinede under premieren til
> Excorsisten- hvorfor holder sådanne folk sig ikke bare væk istedet for at
> ødelægge en god filmoplevelse!???
>
> argh!
> Jeppe
>
> "Niels Søndergaard" <ns@post.cybercity.dk> wrote in message
> news:vbjpdt4c413ki4ksei0pmhocp2eathava5@4ax.com...
> > "Keld Petersen" <remove.this.to.email.kingkeld@person.dk> skrev:
> >
> > >Her må jeg lige nedlægge en protestant! Efter min mening er dette den
> > >ubetinget sjoveste film jeg har set i mange år! Jeg erindrer ikke
hvornår
> > >jeg sidst har skreget så meget af grin... både i biffen og senere med
> > >DVD*en... men sådan er vi jo så forskellige...
> >
> > Så var det nok dig, jeg sad ved siden af, da jeg så Private Ryan. Du
> > var ved at brække dig af grin, hver gang en eller anden blev slået
> > ihjel. Det var meget forstyrrende.
> > --
> > Mvh
> > Niels Søndergaard
>
>



Ulrik Magnusson (19-04-2001)
Kommentar
Fra : Ulrik Magnusson


Dato : 19-04-01 01:34

Brian Nielsen wrote:

> Under premieren?
> Jeg var inde at se den igår i CineCity, og der var der også en masse idioter
> der sad og grinede og gjorde nar af hver chokeffekt.

Jeg kan så oplyse at nøjagtig det samme skete sidste onsdag - også i CineCity.

> Havde de regnet med "Scream 4"???

Det er vist reklamens skyld - jeg synes, den var uhyggelig første gang -
da jeg var 8-10 år gammel. Jeg så den igen for 10 år siden, og da var
den overhovedet ikke uhyggelig. Jeg synes dog stadig, det er en god
film. For første gang lagde jeg også mærke til "djævlehovederne", der
er klippet ind - det er nok det mest uhyggelige i filmen, men grineriet
overdøvede gyset..

Ulrik Magnusson

--
"I'm a big tough man with a big tough plan
gonna spend my day in a big tough way"
Adam & the Ants - "5 Guns West", Prince Charming 1981
Visit my home page: http://www.geocities.com/ulrikm



Keld Petersen (19-04-2001)
Kommentar
Fra : Keld Petersen


Dato : 19-04-01 13:51

Måske vi skulle kæmpe for at biografer over hele landet holder specielle "OG
SÅ HOLDER I SAT'ME KÆFT"-forestillinger, hvor man forventer ro fra
publikum... sørgeligt at vi er kommet derud...

Jeppe Møller <JeppeM@groenjord.dk> wrote in message
news:newscache$zxlzbg$mom$1@kalvebod.groenjord.dk...
> Jeg blev meget frustreret af de IDIOTER der grinede under premieren til
> Excorsisten- hvorfor holder sådanne folk sig ikke bare væk istedet for at
> ødelægge en god filmoplevelse!???
>
> argh!
> Jeppe
>
> "Niels Søndergaard" <ns@post.cybercity.dk> wrote in message
> news:vbjpdt4c413ki4ksei0pmhocp2eathava5@4ax.com...
> > "Keld Petersen" <remove.this.to.email.kingkeld@person.dk> skrev:
> >
> > >Her må jeg lige nedlægge en protestant! Efter min mening er dette den
> > >ubetinget sjoveste film jeg har set i mange år! Jeg erindrer ikke
hvornår
> > >jeg sidst har skreget så meget af grin... både i biffen og senere med
> > >DVD*en... men sådan er vi jo så forskellige...
> >
> > Så var det nok dig, jeg sad ved siden af, da jeg så Private Ryan. Du
> > var ved at brække dig af grin, hver gang en eller anden blev slået
> > ihjel. Det var meget forstyrrende.
> > --
> > Mvh
> > Niels Søndergaard
>
>



nikolaj borg (19-04-2001)
Kommentar
Fra : nikolaj borg


Dato : 19-04-01 15:05

"Keld Petersen" <remove.this.to.email.kingkeld@person.dk> wrote in message
news:laBD6.1284$Em3.6814@news.get2net.dk...
> Måske vi skulle kæmpe for at biografer over hele landet holder specielle
"OG
> SÅ HOLDER I SAT'ME KÆFT"-forestillinger, hvor man forventer ro fra
> publikum... sørgeligt at vi er kommet derud...

Alternativt kan man tage sine store venner med biker-skæg med til alm.
forestillinger. De er fantastiske til at tysse på folk.

/Nikolaj



Keld Petersen (20-04-2001)
Kommentar
Fra : Keld Petersen


Dato : 20-04-01 08:17

Jeg nyder faktisk somme tider det der moment hvor jeg vender mig om med en
lille flok 13-årige småunger som har sneget sig ind til en film, og sidder
og slås om slikket, og så roligt og dæmpet SKRIGER "HOLD SÅ FOR HELVEDE
KÆFT!!!"... Det har en helt ufattelig effekt...

nikolaj borg <nsipkaoml@jborg.dk> wrote in message
news:9bmraq$h55$1@news.inet.tele.dk...
> "Keld Petersen" <remove.this.to.email.kingkeld@person.dk> wrote in message
> news:laBD6.1284$Em3.6814@news.get2net.dk...
> > Måske vi skulle kæmpe for at biografer over hele landet holder specielle
> "OG
> > SÅ HOLDER I SAT'ME KÆFT"-forestillinger, hvor man forventer ro fra
> > publikum... sørgeligt at vi er kommet derud...
>
> Alternativt kan man tage sine store venner med biker-skæg med til alm.
> forestillinger. De er fantastiske til at tysse på folk.
>
> /Nikolaj
>
>



Peter Brodersen (20-04-2001)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 20-04-01 00:36

On Thu, 19 Apr 2001 14:51:05 +0200, "Keld Petersen"
<remove.this.to.email.kingkeld@person.dk> wrote:

>Måske vi skulle kæmpe for at biografer over hele landet holder specielle "OG
>SÅ HOLDER I SAT'ME KÆFT"-forestillinger, hvor man forventer ro fra
>publikum... sørgeligt at vi er kommet derud...

Ved ikke, om det har været der i lang tid, og om jeg så bare ikke har
lagt mærke til det før, men da jeg var inde og se Grev Axel i mandags,
var der en "Sluk mobiltelefonen, tak"-ting i starten. I min mening
klart et hit, at man i det mindste (forhåbentligt) får noget af den
støj til livs.


--
- Pede
Professionel nørd

Lars Kim Lund (20-04-2001)
Kommentar
Fra : Lars Kim Lund


Dato : 20-04-01 00:42

Hej Peter Brodersen <professionel@nerd.dk>

>var der en "Sluk mobiltelefonen, tak"-ting i starten. I min mening
>klart et hit, at man i det mindste (forhåbentligt) får noget af den
>støj til livs.

Den var der sidste gang jeg var i biografen (odense ved
rosengårdscentret) - og det er efterhånden et par år siden .. hvilket
minder mig om at jeg ikke går nok i biografen, men det er en anden
snak.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Peter Brodersen (20-04-2001)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 20-04-01 03:40

On Fri, 20 Apr 2001 01:41:30 +0200, Lars Kim Lund <larskim@mail.com>
wrote:

>Den var der sidste gang jeg var i biografen (odense ved
>rosengårdscentret) - og det er efterhånden et par år siden .. hvilket
>minder mig om at jeg ikke går nok i biografen, men det er en anden
>snak.

Okay? Det var første gang, jeg så det noget sted i København, til
trods for at jeg da har besøgt Imperial, Palads, Scala, Dagmar og
Cinemaxx i år (og vistnok også BioCity i Taastrup, som en
sidebemærkning).

Til gengæld har jeg efterlyst det i flere år.


--
- Pede
Professionel nørd

izy (17-04-2001)
Kommentar
Fra : izy


Dato : 17-04-01 10:03


"Kong Kent" <kongkent@anarki.dk> skrev i en meddelelse
news:9bfaj6$bsd$1@sunsite.dk...

> Jeg har fået anbefalet denne film af flere, men hold kæft den stinker.
>
> Den er kedelig, og de 4 hovedpersoner formår sgu aldrig rigtig at fylde
> deres roller ud. Deres personligheder er utroligt markante, men ingen af
dem
> spiller personligheden fuldt ud. Filmen er tynd, handlingen er tynd og i
> hele forløbet venter man på at filmen tager en voldsom fed drejning,
> eftersom alle roser den, men den drejning kommer bare aldrig...
>
> heldigvis havde BlockBuster "Directors Cut"-priser i denne uge, og det
betød
> at jeg lejede den til 20 spir, og ikke 35,-
>
> Så sparede jeg da 15,- denne gang. 'BB' er IMO en rigtig ringe film på
dybde
> med 'Flænset'...hvis ikke værre!

Filmen er jo også lavet til folk med syg humor. Det er det der er problemmet
her i DK. Vi har for mange gnavne gamle mennesker som ingen humor har. I er
sgu alt for alvorlige! Hvis man ingen humor har.. så er man gået glip af en
del!

Som om du bare kan sidde og forvente at en film skal dreje sig præcis efter
dit hoved. Du må da også prøve at leve ind i den. Det er dig der oplever
den... filmen er jo bare en "ting"...

--
izy
izy@city.dk



harry (17-04-2001)
Kommentar
Fra : harry


Dato : 17-04-01 11:28

uh-huh, endnu et bidrag fra
jeg-tør-sige-at-en-rost-film-er-ringe-klubben. á la hele den lange
kedsommelige ""gode" film jeg hader" tråd. gu er det da ej verdens
bedste film, men synes man om tarantino/post-tarantino, og du vidste vel
at det var i den boldgade den befandt sig, må den da ha haft sine øjeblikke.

harry

Kong Kent wrote:

> Jeg har fået anbefalet denne film af flere, men hold kæft den stinker.
>
> Den er kedelig, og de 4 hovedpersoner formår sgu aldrig rigtig at fylde
> deres roller ud. Deres personligheder er utroligt markante, men ingen af dem
> spiller personligheden fuldt ud. Filmen er tynd, handlingen er tynd og i
> hele forløbet venter man på at filmen tager en voldsom fed drejning,
> eftersom alle roser den, men den drejning kommer bare aldrig...
>
> heldigvis havde BlockBuster "Directors Cut"-priser i denne uge, og det betød
> at jeg lejede den til 20 spir, og ikke 35,-
>
> Så sparede jeg da 15,- denne gang. 'BB' er IMO en rigtig ringe film på dybde
> med 'Flænset'...hvis ikke værre!
>
> --
> Kent.
> icq # 105788206
> http://gwh.dk/kongkent - tjek Kongen ud!
>
>


Christian Andersen (17-04-2001)
Kommentar
Fra : Christian Andersen


Dato : 17-04-01 14:13

harry taught me all about sex, drugs and this:

>uh-huh, endnu et bidrag fra
>jeg-tør-sige-at-en-rost-film-er-ringe-klubben. á la hele den lange
>kedsommelige ""gode" film jeg hader" tråd.

Hvad SNAAAAKKER du om!?

Det kræver sgu da flere indvolde at komme højre ud og sige at man
synes en film suger end bare hoppe på musiker-vognen med alle de andre
lemminger og sige det er den fedeste fim man nogensinde har set.

Ja, jeg har set for mange amerikanske film.

--
Mvh, Christian

Bliv fri for spam! - http://www.sneakemail.com

harry (17-04-2001)
Kommentar
Fra : harry


Dato : 17-04-01 14:43

det var sgu da sjovt at det lige var dig der kom ud af træværket;
"...nøøøj mand, jeg udvandrede midt under gladiator (verdens absolut
dååårligste film!!!) fordi der var noen der havde en samtale i et
fængsel i rom for 2000 år siden, som jeg slæææææt ikke kunne forholde
mig til..."!!!!

harry

Christian Andersen wrote:

> harry taught me all about sex, drugs and this:
>
>> uh-huh, endnu et bidrag fra
>> jeg-tør-sige-at-en-rost-film-er-ringe-klubben. á la hele den lange
>> kedsommelige ""gode" film jeg hader" tråd.
>
>
> Hvad SNAAAAKKER du om!?
>
> Det kræver sgu da flere indvolde at komme højre ud og sige at man
> synes en film suger end bare hoppe på musiker-vognen med alle de andre
> lemminger og sige det er den fedeste fim man nogensinde har set.
>
> Ja, jeg har set for mange amerikanske film.
>


Christian Andersen (17-04-2001)
Kommentar
Fra : Christian Andersen


Dato : 17-04-01 16:00

harry taught me all about sex, drugs and this:

>> Det kræver sgu da flere indvolde at komme højre ud og sige at man
>> synes en film suger end bare hoppe på musiker-vognen med alle de andre
>> lemminger og sige det er den fedeste fim man nogensinde har set.

>det var sgu da sjovt at det lige var dig der kom ud af træværket;
>"...nøøøj mand, jeg udvandrede midt under gladiator (verdens absolut
>dååårligste film!!!) fordi der var noen der havde en samtale i et
>fængsel i rom for 2000 år siden, som jeg slæææææt ikke kunne forholde
>mig til..."!!!!

Heh heh

Men seriøst. Hvad er der sjovt ved det?

--
Mvh, Christian

Bliv fri for spam! - http://www.sneakemail.com

B. Kjeldsen (16-04-2001)
Kommentar
Fra : B. Kjeldsen


Dato : 16-04-01 19:41


"Kong Kent" <kongkent@anarki.dk> skrev i en meddelelse
news:9bfaj6$bsd$1@sunsite.dk...
> Jeg har fået anbefalet denne film af flere, men hold kæft den stinker.
>
> Den er kedelig, og de 4 hovedpersoner formår sgu aldrig rigtig at fylde
> deres roller ud. Deres personligheder er utroligt markante, men ingen af
dem
> spiller personligheden fuldt ud. Filmen er tynd, handlingen er tynd og i
> hele forløbet venter man på at filmen tager en voldsom fed drejning,
> eftersom alle roser den, men den drejning kommer bare aldrig...

Tjaee smag og behag og forventninger!!!! Jeg synes det er en af de fedeste
danske film jeg har set, men jeg havde heller ikke nogle forventninger til
den da jeg gik i biffen og så den. Tilgengæld roste jeg den til skyerne til
alle jeg kendte, og en stor del af dem blev meget skuffede da de så den.

Så den igen fornyelig på DVD sammen med min kæreste som ikke havde set den
før. Hun synes den var rigtig god, og jeg synes stadig den er kanon. Dette
er åbenbart en enten eller film. Mange jeg kender sammenligner den lidt med
i Kina Spiser de Hunde, og mange af dem kan bedre lide sidst nævnte. Der er
jeg meget uening, IKSDH er en god film, men den falder til jorden et par
steder. BB er mere fuldendt synes jeg.


>
> heldigvis havde BlockBuster "Directors Cut"-priser i denne uge, og det
betød
> at jeg lejede den til 20 spir, og ikke 35,-

Der var du jo heldig, så kan du da glæde dig over det
>
> Så sparede jeg da 15,- denne gang. 'BB' er IMO en rigtig ringe film på
dybde
> med 'Flænset'...hvis ikke værre!

Har ikke set Flænset, og kunne nok heller ikke finde på det. Nogen der synes
den film er god?

>
> --
> Kent.
> icq # 105788206
> http://gwh.dk/kongkent - tjek Kongen ud!
>
>



Niels Søndergaard (18-04-2001)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 18-04-01 00:10

"B. Kjeldsen" <brauner@vip.cybercity.dk> skrev:

> BB er mere fuldendt synes jeg.

Ja, mere fuldendt meningsløs.

--
Mvh
Niels Søndergaard

B. Kjeldsen (18-04-2001)
Kommentar
Fra : B. Kjeldsen


Dato : 18-04-01 09:38


"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:5ajpdt8p743dvej604bbaj0gbjggf15skv@4ax.com...
> "B. Kjeldsen" <brauner@vip.cybercity.dk> skrev:
>
> > BB er mere fuldendt synes jeg.
>
> Ja, mere fuldendt meningsløs.

Nu sammenlignede jeg den med I Kina Spiser de Hunde, og i forhold til den er
selve filmen sgu mere fuldendt, jeg kan lide begge film, og kan man ikke
lide stilen, ja så tror jeg sgu også de to film er vildt dårlige, men kan
man lide den slags film, så synes jeg ikke at man i forhold til I kina
spiser de hunde kan sige at BB er "mere fuldendt meningsløs" som du giver
udtryk for.



>
> --
> Mvh
> Niels Søndergaard



Casper (18-04-2001)
Kommentar
Fra : Casper


Dato : 18-04-01 11:11

On Wed, 18 Apr 2001 10:38:21 +0200, "B. Kjeldsen"
<brauner@vip.cybercity.dk> wrote:

>
>"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
>news:5ajpdt8p743dvej604bbaj0gbjggf15skv@4ax.com...
>> "B. Kjeldsen" <brauner@vip.cybercity.dk> skrev:
>>
>> > BB er mere fuldendt synes jeg.

>>SNIP
>.......at man i forhold til I kina
>spiser de hunde kan sige at BB er "mere fuldendt meningsløs" som du giver
>udtryk for.

BB?? Bliver I Kina... sammenlignet med Big Brother? Hvorfor skriver I
allesammen BB

Casper

B. Kjeldsen (18-04-2001)
Kommentar
Fra : B. Kjeldsen


Dato : 18-04-01 11:53


"Casper" <caa@indbakke.dk> skrev i en meddelelse > >.......at man i forhold
til I kina
> >spiser de hunde kan sige at BB er "mere fuldendt meningsløs" som du giver
> >udtryk for.
>
> BB?? Bliver I Kina... sammenlignet med Big Brother? Hvorfor skriver I
> allesammen BB

Tjaee jeg ved ikke lige hvornår det gik galt BB = BL




>
> Casper



Martin Andersen (21-04-2001)
Kommentar
Fra : Martin Andersen


Dato : 21-04-01 23:31

Jeg er enig, første gang jeg så den var den for fed, her hvor jeg har set
den 2. gang på DVD sutter den!
Enig i dine argumenter



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408869
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste