Er René La Cour Sell begyndt at køre Porsc~
Fra : Mark Sandberg

Dato : 10-11-03 17:41

Fra : Thomas

Dato : 10-11-03 18:43

Han skulle da aldrig have sit kørekort igen. Sindsyg kørsel!!! Og hvorfor
er bøder ikke indkomstafhængige? Det må være være for en arbejdsløs at
betale 10 kilo end for en direktør.

Mvh

Thomas

Fra : Keld H. Mikkelsen

Dato : 10-11-03 19:01

Thomas wrote:
> Han skulle da aldrig have sit kørekort igen. Sindsyg kørsel!!! Og
> hvorfor er bøder ikke indkomstafhængige? Det må være være for en
> arbejdsløs at betale 10 kilo end for en direktør.

Hvis man ikke har råd til at betale 10K i bøde - så kan man vel bare lade
være med at prøve på at køre fra politiet.

(Endvidere er der vel ikke nogen arbejdsløse, der kan have så travlt, at det
er nødvendigt at køre 240 km/t - de har jo trods alt hele dagen til
rådighed).

--
mvh. Keld H. Mikkelsen
http://www.jernbanebilleder.dk

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 10-11-03 19:06

"Thomas" <bambanos@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Han skulle da aldrig have sit kørekort igen. Sindsyg kørsel!!! Og hvorfor
> er bøder ikke indkomstafhængige? Det må være være for en arbejdsløs at
> betale 10 kilo end for en direktør.

Resultatet er som man gerne vil have det. Du skal blot tjene nok så betyder
loven ikke så meget for dig som for dem der IKKE tjerner så meget. Så hvis
du gerne vil køre "til" så skal du blot have et godt job, så betyder
straffen sgu ikke så meget.

Simon Spies plejede at parkere hvor det passede ham. Bøden betød ca. ligeså
meget for ham som det betyder for mig at købe en vingummibamse.

Henrik

Fra : Thomas H.

Dato : 10-11-03 19:35

"Thomas" <bambanos@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Han skulle da aldrig have sit kørekort igen.

Hvorfor? Han er da sikkert 5 gange mere egnet til at køre bil, end de fleste
hverdagsbilister. Erfaring og koncentration har med garanti været stor,
modsat alle de snøvlere der kører rundt i myldretiden.

>Sindsyg kørsel!!!

Hvad ved du om det ?? Det kan du sgu da ikke vurdere, fordi du hører et tal
240.

Fra : Søren Christensen

Dato : 10-11-03 19:41

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hverdagsbilister. Erfaring og koncentration har med garanti været stor,
> modsat alle de snøvlere der kører rundt i myldretiden.

Enig

> Hvad ved du om det ?? Det kan du sgu da ikke vurdere, fordi du hører et
tal
> 240.

Enig!

Venligst

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 10-11-03 19:53

> [...]

> hverdagsbilister. Erfaring og koncentration har med garanti været stor,
> modsat alle de snøvlere der kører rundt i myldretiden.

Enig.

> Hvad ved du om det ?? Det kan du sgu da ikke vurdere, fordi du hører et
tal
> 240.

Enig.

-M

Fra : JS

Dato : 10-11-03 23:53

> [...]
> hverdagsbilister. Erfaring og koncentration har med garanti været stor,
> modsat alle de snøvlere der kører rundt i myldretiden.

Jep, du siger det selv.
Netop fordi der er så mange imkompetente snøvlere er det vanvittigt at der
kommer en kørende med 240. Så kan han sgu være nok så dygtig!

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-11-03 14:04

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> wrote in message

> [...]
> modsat alle de snøvlere der kører rundt i myldretiden.

> Hvad ved du om det ?? Det kan du sgu da ikke vurdere, fordi du hører et

240 er 90 % af tiden aldrig efter forholdene i DK. Hvis nu fr. jensen kommer
kørende med 110 på motorveje. Så kommer hr. petersen kørende med 130 km/t op
mod fr. jensen. Hr. petersen trækker ud til overhaling da han skønner at
bilen bag ved ham (porschen med de 240 km/t) er forsvarligt langt væk. Denne
situation kan meget hurtigt resulterer i at porschen banker op i hr.
petersen.

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Peter Weis

Dato : 10-11-03 21:42

"Thomas" <bambanos@hotmail.com> wrote in message
> Han skulle da aldrig have sit kørekort igen. Sindsyg kørsel!!! Og hvorfor
> er bøder ikke indkomstafhængige? Det må være være for en arbejdsløs at
> betale 10 kilo end for en direktør.

Så kunne Glistrup, i sine velmagtsdage, have kørt ret igennem strøget midt i
juletravlheden og have fået penge for det!

mvh
Peter

Fra : Thomas H.

Dato : 10-11-03 19:35

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse
> Se: http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=226256

Hehe, tænkte på det samme, men synes det ville være lidt plat at skrive her,
så jeg undlod det

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 10-11-03 19:52

> Se: http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=226256

Det er også en fin strækning. - Afhængigt af bilen er 280 intet problem...

-M

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 10-11-03 19:55

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Det er også en fin strækning. - Afhængigt af bilen er 280 intet problem...

Nu venter vi bare på piveriet ...

-M

Fra : Thomas

Dato : 10-11-03 20:05

Nu ved jeg ikke om I er sarkastiske eller blot mindrebemidlede og afstumpede
(ordene er lånt fra spændningsserien Utopia på tv3 ) og er uskarpe skeer
i skuffen, men 240 km/t på en vej hvor man må køre 110 km/ er dybt
uansvarligt. Og for at uddybe min holdning: Andre på vejen er ikke klar
over at der kommer en idiot kørende med den hastighed. Var der fri
hastighed , havde jeg heller ikke selv problemer med at køre de hastigheder,
men det er der ikke...

Mvh

Thomas

Fra : Thomas H.

Dato : 10-11-03 20:27

> [...]
> over at der kommer en idiot kørende med den hastighed. Var der fri
> hastighed , havde jeg heller ikke selv problemer med at køre de

Jeg mener det skam helt seriøst!
Forgik det på en vej med andet trafik? Det kan jeg ikke læse i artiklen,
derfor vil jeg bare ikke kalde folk sindssyge!!
Jeg tror ikke du er klar over hvordan den slags kan forgå i en meget meget
hurtig bil, du kan nå 240 hurtigt, lette gassen og nøjes med at forbikøre
andre med Mach1 på Buksti-skalaen, fyre til den igen og nå 240-250 på den
næste frie strækning.

Fra : Thomas

Dato : 10-11-03 20:48

Der var da ihvertilfælde en Mondeo, det mener jeg at læse i artiklen...
altså kan vejen ikke have været fri for biler

Mvh

Thomas

Fra : Thomas H.

Dato : 10-11-03 20:55

> Der var da ihvertilfælde en Mondeo, det mener jeg at læse i artiklen...
> altså kan vejen ikke have været fri for biler

Folk bagved er sjældent den store fare, når man kører +240

Fra : Thomas

Dato : 10-11-03 21:07

Nej, men er der folk bagved er der sikkert også folk foran

Nu ved jeg ikke om du er klar over hvor stærkt det går når man kører 240,
men der dukker hurtigt noget op ude foran. Du nærmer dig lovlige billister
med en fartforskel på 130 km/t

Mvh

Thomas

Fra : Mark Sandberg

Dato : 10-11-03 21:15

"Thomas" skrev i en meddelelse:

> Nu ved jeg ikke om du er klar over hvor stærkt det går når man kører 240,
> men der dukker hurtigt noget op ude foran. Du nærmer dig lovlige billister
> med en fartforskel på 130 km/t

Det du beskriver svarer vel også til følgende: Du kører kun med en given
hastighed f.eks. 130Km/t. på motorvejen, såfremt forholdene og loven snart
tillader det. Forude ser du en bil eller andet holde stille og du kan derfor
sagtens nå at få dit eget køretøj bragt ned i samme fart (standsning) ellers
burde du ikke køre de 130 Km/t.

/Mark.

Fra : Thomas

Dato : 10-11-03 21:28

Kortere bremselængde fra 130 km/t-0 km/t end fra 240 km/t til 110 km/t

Fra : Mark Sandberg

Dato : 10-11-03 22:32

"Thomas" skrev i en meddelelse:

> Kortere bremselængde fra 130 km/t-0 km/t end fra 240 km/t til 110 km/t

Alt kan jo diskuteres

Kortere for hvem og med hvilken bil.

En Corolla 1.2 på 165/70 dæk, enkelt-stemplede-calibre og 180 x 18 m.m.
enkelte bremseskiver, fra 130 Km/t - 0 Km/t.

Eller

En Porsche 3.2 på 285/35 dæk, 4-stemplede-calibre og 320x32 m.m.
dobbeltventilerede bremseskiver, fra 260Km/t - 130 Km/t.

Måske Porsche'n alligevel kan nå at bremse.

/Mark.

Fra : Thomas

Dato : 10-11-03 22:52

Når vi taler en enkelt opbremsning tror jeg ikke at bremsernes beskaffenhed
kommer ind i billedet. Her er det nok kun dækkene vi skal se på. Desuden er
der vægtforskel på ca. 200 kg. ( Tilfældig Corolla ca. 1100 kg og tilfældig
911'er ca. 1300 kg)

Måske en herinde lige kan lave et regnestykke der viser bremsetiden for de
2. Jeg skyder på at Corollaen stopper helt ( 130 -0 km/t) , før Porchen
kommer (240- 110) km/t, men kan selvfølgelig ikke være sikker

Fra : Thomas H.

Dato : 10-11-03 23:12

> [...]
> 2. Jeg skyder på at Corollaen stopper helt ( 130 -0 km/t) , før Porchen
> kommer (240- 110) km/t, men kan selvfølgelig ikke være sikker

Det tætteste jeg kan komme i mine tests, er en 911 turbo fra 95, den
bremser:
100-0 på 34,5 meter og 2,48 sek.
232-0 på 181 meter 5,6 sek.

Fra : Thomas

Dato : 10-11-03 23:15

> bremser:
> 100-0 på 34,5 meter og 2,48 sek.
> 232-0 på 181 meter 5,6 sek.

Ok respekt , så bruger den kun ca 3 sekunder at bremse ned fra 232 til
100 km/t, det er noget hurtigere end jeg havde regnet med

Mvh

Thomas

Fra : Thomas H.

Dato : 11-11-03 07:29

> Ok respekt , så bruger den kun ca 3 sekunder at bremse ned fra 232
til
> 100 km/t, det er noget hurtigere end jeg havde regnet med

Ja, men det er meget normalt, at folk ikke forstår dette, så det skal du
ikke være ked af

Fra : Thomas

Dato : 11-11-03 13:53

Men problemet er stadigvæk:

1. Reaktionstiden
2. Kan vedkommende bremse bilen optimalt.

Mvh

Thomas

Fra : Mark Sandberg

Dato : 10-11-03 23:17

"Thomas H." skrev i en meddelelse:

> Det tætteste jeg kan komme i mine tests, er en 911 turbo fra 95, den
> bremser:
> 100-0 på 34,5 meter og 2,48 sek.
> 232-0 på 181 meter 5,6 sek.

Du må også ud og lave nogle bremseprøver i en Corolla.
Så er vi ved, at ka' regne den ud

/Mark.

Fra : Thomas H.

Dato : 10-11-03 22:56

> Kortere bremselængde fra 130 km/t-0 km/t end fra 240 km/t til 110 km/t

Nej omvendt vil jeg mene, pga. vindmodstand og at 110kmt-målet flytter sig!

Fra : Deaster

Dato : 10-11-03 21:17

> [...]
> men der dukker hurtigt noget op ude foran. Du nærmer dig lovlige billister

Hvilke andre bilister?

Deaster

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-11-03 08:32

"Deaster" <nospam@deaster.dk> wrote in message
> "Thomas" <bambanos@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvilke andre bilister?

Dem foran dig som kører 110 km/t.

Fra : Thomas H.

Dato : 10-11-03 22:54

"Thomas" <bambanos@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nu ved jeg ikke om du er klar over hvor stærkt det går når man kører 240,

Jo taj, men er du ?

> men der dukker hurtigt noget op ude foran. Du nærmer dig lovlige billister
> med en fartforskel på 130 km/t

Det tager altså en brøkdel at få bilen ned i passende fart igen, hvis der er
trafik...

Fra : Mark Sandberg

Dato : 10-11-03 20:00

"Morten Lorenzen" skrev i en meddelelse:

> Det er også en fin strækning. - Afhængigt af bilen er 280 intet problem...

Den anden vej er nu også meget god......i en gammel men sund og toptrimmet
M5.

Og så noget helt andet, der ikke har med denne sag at gøre.............Der
er ikke den sædvanlige tyske fartbegrænser i så gammel en BMW .

/Mark.

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 10-11-03 20:15

> Den anden vej er nu også meget god......i en gammel men sund og toptrimmet
> M5.

Fantastisk bil, hvordan ku' du nænne det? :)

> Og så noget helt andet, der ikke har med denne sag at gøre.............Der
> er ikke den sædvanlige tyske fartbegrænser i så gammel en BMW .

Det bliver jo bedre og bedre :) Der kunne de lære noget idag. - Man forsøger
med vold og magt at lave en vild bil, men samtidig begrænser man
udfoldelserne :/

-M

Fra : Mark Sandberg

Dato : 10-11-03 20:48

"Morten Lorenzen" skrev i en meddelelse:

> Fantastisk bil, hvordan ku' du nænne det? :)

Tjaee, der er nogle dage det hele går op i en højere enhed.
Den rette luftfugtighed og temperatur, ingen trafik og kilometervis af frit
udsyn.
En motor der er villig og klar til et øjebliks uopmærksomhed

Fornemmelsen når du så letter foden med 1/3 gas og bilen bare holder
hastigheden ved 250Km/t. Hvor du så igen lægger den i selen og du ka' mærke
den accelerere endnu engang. Det kan ikke beskrives og er selvfølgelig ikke
afprøvet på de danske veje......

Her er et modelfoto af en lignende situation i en identisk bil:
http://home.no.net/oursite/grafikk/272kmh2.jpg

> Det bliver jo bedre og bedre :) Der kunne de lære noget idag. - Man
forsøger
> med vold og magt at lave en vild bil, men samtidig begrænser man
> udfoldelserne :/

Mange tyskere får også dette nymodens elektronik frakoblet.

/Mark.

Fra : Thomas H.

Dato : 10-11-03 20:10

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det er også en fin strækning. - Afhængigt af bilen er 280 intet problem...

Du er sindssyg Morten, 173 er en "livsfarlig hastighed" siger RFSFS, jeg tør
slet ikke tænke på hvad 280 så er

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 10-11-03 20:17

> Du er sindssyg Morten, 173 er en "livsfarlig hastighed" siger RFSFS, jeg
tør
> slet ikke tænke på hvad 280 så er

Jeg skal være den første til at beklage, det er en utrolig dumhed som ingen
andre er så ked af det som mig.

-M
Grise kan flyve og helvede er frosset til is.

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 10-11-03 20:19

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

Finder lige stavepladen frem :)

> Jeg skal være den første til at beklage, det er en utrolig dumhed som
ingen
> andre er så ked af det som mig.

så ked af [minus] "det" som mig

> -M
> Grise kan flyve og helvede er frosset til is.

helvede [plus] "t".

-M

Fra : Thomas H.

Dato : 10-11-03 20:23

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg skal være den første til at beklage, det er en utrolig dumhed som
ingen
> andre er så ked af det som mig.

*LOL* En ægte B.-forklaring

Fra : Lars H.

Dato : 10-11-03 20:44

On Mon, 10 Nov 2003 17:41:17 +0100, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
wrote:

>Se: http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=226256

Hvad er forklaringen på, at han blev sendt til byretten i København?

--
Wonder why?

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 10-11-03 21:42

jeg kan da ikke se noget problem i hans hastighed.... for hvis bare han er
opmærksom så kan man da drøne derudaf som det passer en! for der sker jo
ikke noget ved at køre så stærkt når man er opmærksom!!!! det er da
ihvertfald den sang jeg hører herinde igen og igen og igen og igen og igen
og igen og igen!

--
Mvh.

Nikolai R. jensen
www.minvogn.dk
ja min mail addresse er : nospam@minvogn.dk

Fra : Thomas H.

Dato : 10-11-03 22:52

"Nikolai R. jensen" <ntrj@cvom.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke noget ved at køre så stærkt når man er opmærksom!!!! det er da
> ihvertfald den sang jeg hører herinde igen og igen og igen og igen og igen

Måske er du ved at lære det?

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 10-11-03 21:42

Jeg var slet ikke klar over at en Ford Mondeo kunne køre så stærkt. Det er
selvfølgelig også en Århus historie Mon ikke der er lidt fejlvisning på
det speedometer?

Når man tænker på hvilken balje sådan en Mondeo er at køre i, så har
politiet optrådt mere uforsvarligt end ham de prøvede på at fange. Han kørte
da i det mindste i en bil der var bygget til hastigheden.

MVH Klaus
PS
Nu kommer der sikkert en masse Ford fans efter mig

Fra : Emil Jensen

Dato : 10-11-03 22:48

> Jeg var slet ikke klar over at en Ford Mondeo kunne køre så stærkt. Det er
> selvfølgelig også en Århus historie Mon ikke der er lidt fejlvisning

> det speedometer?

Ifølge Fords danske hjemmeside, kan en 2,5 liters Mondeo rende 225 km/t, og
en 3,0 liters (ST220) 250 km/t.
Men mon ikke politiet har 2,5 liters versionen og chippet den?

Mvh

Emil

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-03 23:00

"Emil Jensen" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> en 3,0 liters (ST220) 250 km/t.
> Men mon ikke politiet har 2,5 liters versionen og chippet den?

De har ganske almindelige 2,0 liters standard motorer, uden chiptuning,
eneste forskel udover lysbro og andre dicideret politi-ting er, at de har
fået større bremseskiver, politiet bruger faktisk heller ikke penge på bedre
dæk, eller sågar vinterdæk til deres køretøjer.

DJ

Fra : Emil Jensen

Dato : 11-11-03 01:06

> [...]
bedre
> dæk, eller sågar vinterdæk til deres køretøjer.

Okay, så er det bare journalisten som har overdrevet "lidt"...

Mvh

Emil

Fra : Thomas H.

Dato : 11-11-03 07:32

> Okay, så er det bare journalisten som har overdrevet "lidt"...

Underligt, for journalister plejer da ellers at være uhyre præcise og
saglige i sager med biler

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 11-11-03 20:22

> Underligt, for journalister plejer da ellers at være uhyre præcise og
> saglige i sager med biler

Især dem på formiddagsaviserne.

-M

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 11-11-03 08:02

> [...]
bedre
> dæk, eller sågar vinterdæk til deres køretøjer.

Politiet har faktisk Mondeo 2,5 V6 i flåden. Jeg har set indtil flere i
Kbh., og mener også at rigsfærdslen har nogle stykker. For nogle år siden
havde de også BMW 325, så man skal da råde over en relativt hurtig bil før
man kaster sig ud i et forsøg på at stikke af

MVH Klaus

Fra : Thomas H.

Dato : 10-11-03 22:52

"Klaus Rejkjær" <rejkjaer@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg var slet ikke klar over at en Ford Mondeo kunne køre så stærkt. Det er
> selvfølgelig også en Århus historie Mon ikke der er lidt fejlvisning

> det speedometer?

Nu er det journalister vi har det fra, mon ikke bare de har fundet en Mondeo
i nærheden, kigget på speedometret og trukket 20 km/t fra, som vi andre
gjorde da vi var børn, hvis vi præcist skulle fastslå, hvor hurtig en bil
var

> [...]
kørte
> da i det mindste i en bil der var bygget til hastigheden.

Nej nej nej, en bil bliver da meget sikrere af, at få en lysbjælke på taget,
og blive udstyret med to 23-årige der ikke har egen bil