Fartsyndere skal hænges ud
Fra : Fly Christensen

Dato : 09-11-03 11:37

Et nyt forslag fra René la Cour Sell

Forslag: Fartsyndere skal hænges ud

Rådet for Større Færdselssikkerhed er på banen med et nyt forslag til,
hvordan fartsyndere kan udstilles med navns nævnelse, skriver Nordjyske
Stiftstidende.

Rådets direktør, René la Cour Sell, foreslår, at alle nummerplader
registreres i en offentligt tilgængelig database, ligesom vi kender det
med telefonnumre. Når man bliver overhalet af en fartdjævel, kan man
notere bilens nummer og slå fartsynderens navn op på nettet.

"Jeg ved, at det er provokerende," siger René la Cour Sell. Men han er
sikker på, at det vil kunne ændre fartsyndernes farlige kørsel:

"Tænk, hvis vi vidste, at vi kunne blive identificeret. Så ville vi være
forpligtet til at opføre os ordentligt," mener han.

Kilde: http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=2110950

--
In space nobody will hear your cream

Fra : alexbo

Dato : 09-11-03 12:03

"Fly Christensen" skrev

> "Tænk, hvis vi vidste, at vi kunne blive identificeret. Så ville vi være
> forpligtet til at opføre os ordentligt," mener han.

Næh,
vi ville være tvunget til at indrette hjemmet med henblik på forsvar, det er
ikke til at vide hvilken idiot man har generet med sit tågelys.

mvh
Alex Christensen

Fra : drukqs

Dato : 09-11-03 12:03

Ej hvor cool, så kan man ta' hjem til ham, der har pisset en af i trafikken,
og tæve ham halvt ihjel. Kanon foreslag!

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-11-03 12:05

Fly Christensen wrote:

> Et nyt forslag fra René la Cour Sell

Et nyt forslag fra Jan W:

Regeringen skulle have nedlagt Rådet for Større Færdselssikkerhed sammen med
alle de andre råd og nævn, der blev sløjfet i sin tid. (Dette gjorde man
ikke, da det ville have medført dårlig omtale - en oplagt skydeskive for
oppositionen)

I stedet skulle nedsættes et seriøst forsknings- og videnscenter, der ikke
missionerede med istedet tilvejebragte og indsamlede egentlig ny viden på
området.

René la Cour Sell er efter min mening en klaphat.

--
Jan W Nielsen

Fra : Mark Sandberg

Dato : 09-11-03 12:40

"Jan W Nielsen" skrev i en meddelelse:

> Regeringen skulle have nedlagt Rådet for Større Færdselssikkerhed sammen
med
> alle de andre råd og nævn, der blev sløjfet i sin tid.

Enig, jeg har skrevet en lignende kommentar i tråden ovenover. Inden jeg fik
læst denne

/Mark.

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 09-11-03 15:14

> Enig, jeg har skrevet en lignende kommentar i tråden ovenover. Inden jeg
fik
> læst denne

Så tilslutter jeg mig her. Rene og hans råd er et af de værste eksempler på
de smagsdommere regeringen ville af med. Desværre har årtiers hjernvask og
indoktrinering gjort sin virkning, så man turde ikke tage opgøret med
venstrefløjen på lige dette punkt. Lad os håbe det kommer snart, så der i
stedet vil kunne nedsættes en seriøs trafikforsknings gruppe med en mere
realistisk indgangsvinkel til nutidens transportbehov.

MVH Klaus

Fra : Thomas Krath

Dato : 09-11-03 15:16

> I stedet skulle nedsættes et seriøst forsknings- og videnscenter, der
> ikke missionerede med istedet tilvejebragte og indsamlede egentlig ny
> viden på området.

Det lyder som en ganske fornuftig ide!

> René la Cour Sell er efter min mening en klaphat.

Hehe :)

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk

Fra : Vestman

Dato : 09-11-03 17:53

> Et nyt forslag fra Jan W:
[....]
> I stedet skulle nedsættes et seriøst forsknings- og videnscenter, der ikke
> missionerede med istedet tilvejebragte og indsamlede egentlig ny viden på
> området.

Tænk hvis det forfærdelige skulle ske, at dette forsknings- og videncenter
kom til præcis samme konklusion som RFS?

> René la Cour Sell er efter min mening en klaphat.

Surprise

--
Venligst,
Lars Vestman

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-11-03 18:10

Vestman wrote:

> Tænk hvis det forfærdelige skulle ske, at dette forsknings- og
> videncenter kom til præcis samme konklusion som RFS?

Konklusionerne må gerne være den samme. Sådan et råd kunne evt præsentere
beslutningstagere i dette land for disse, og ikke kaste sig ud for at
missionere i enhver mulighed, der opstår.

> Surprise

Not.

--
Jan W Nielsen

Fra : B.Ingebrigtsen

Dato : 09-11-03 12:38

> [...]
>
> "Tænk, hvis vi vidste, at vi kunne blive identificeret. Så ville vi være
> forpligtet til at opføre os ordentligt," mener han.

Lad os håbe at han selv bliver udstillet, så skal jeg personligt fortælle
ham min mening. men der ud over skal man vist have indrettet sit hjem med
henblik på forsvar samt indkøbt en vovse

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-03 12:44

> [...]
>
> Rådet for Større Færdselssikkerhed er på banen med et nyt forslag til,
> hvordan fartsyndere kan udstilles med navns nævnelse, skriver Nordjyske

Det er sgu da bare fordi han selv er blevet hængt ud i Ekstra Bladet )

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 09-11-03 20:37

Tom wrote:
> Det er sgu da bare fordi han selv er blevet hængt ud i Ekstra Bladet
> )

Subscribe

mvh
Henning

Fra : Lauge Søndergaard

Dato : 09-11-03 13:21

> Forslag: Fartsyndere skal hænges ud

> snip

Forslaget er dårligt af mange grunde. For det er ikke kun fartsyndere men
alle bilejere der bliver hængt ud, databasen vil give adgang til oplysninger
om alle køretøjer. Der skal ikke meget fantasi til at forstille sig hvordan
kriminelle kan, og helt sikkert også vil, misbruge de oplysninger der ligger
i sådan en database.

Derudover har vi i Danmark en tradition for ikke at hænge folk ud. Især ikke
folk der ikke er dømt eller overhovedet anklaget for noget. Forslaget lægger
i mine øjne op til selvtægt - at vide hvem der har kørt for hurtigt/råddent
(eller bare gjort noget som en ustabil person finder forkert) er ikke meget
værd, hvis ikke man opsøger personen. Hvis forslaget bliver vedtaget vil vi
sandsynligvis høre om tæskehold og lign. der har opsøgt folk.

> "Tænk, hvis vi vidste, at vi kunne blive identificeret. Så ville vi være
> forpligtet til at opføre os ordentligt," mener han.

Det kan vi jo allerede! Alle biler er udstyret med en nummerplade. Politiet
har ingen problemer med at finde ejeren af en bil, og hvis sagen berettiger
til det, rejse sigtelse mod personen. På den måde sikres alles rettigheder
og vedkommende kan blive dømt ved en domstol. Jeg kan ikke se behovet for at
gå uden om politi og domstole.

-

Lauge

Fra : ..Møller

Dato : 09-11-03 19:04

> [...]
>
> "Tænk, hvis vi vidste, at vi kunne blive identificeret. Så ville vi være
> forpligtet til at opføre os ordentligt," mener han.

H.r. René la Cour Sell har vel ikke forstand på trafik end på finanspolitik?

Han er vel blot en budbringer, der desværre prøver at komme med nytænkning,
så er emnet og emneområde vist ligegyldig, når man er karriereperson, det er
kun mængden af omtale der tæller når man skal videre til næste stilling.

http://rfsf.srv.webpartner.dk/2e000c/base/10d72774

Før han blev udråber for RFSFS var han jo "ekspert " i finanspolitik i
BG-bank.
Men det viste han måske heller ikke noget om siden han blev overtallig i
BG-bank.

Med hensyn til et offentlig register med nummerplader, glemmer han vist, at
der er noget der hedder privatlivet fred.
Og hvilken telefondatabase han tænker på, aner jeg ikke, for jeg har da
indtil flere telefoner men er ikke registreret i nogen offentlig database!

Hjem igen her Hr. Sell og gør dit hjemmearbejde om, og kom det i makulatoren
med det samme så det ikke gør skade ved at blive offentliggjort, for der er
vist ikke noget gennemtænkt fra Hr. Sell endnu.

Hvordan var det nu lige med dæks mønster dybde? mon han har fået styr på
det?
--
Møller

Fra : Aksel

Dato : 09-11-03 21:19

Så kan kriminelle hurtigt finde adressen på ejeren af den BMW med skiboks
der er på vej sydpå, glimrende service.

Hilsen Aksel

Fra : René Lønstrup

Dato : 09-11-03 22:34

Fly Christensen wrote:
> Forslag: Fartsyndere skal hænges ud

> Rådets direktør, René la Cour Sell, foreslår, at alle nummerplader
> registreres i en offentligt tilgængelig database, ligesom vi kender
> det med telefonnumre.

Jeg syntes det er interessant, at han åbenbart mener at man automatisk kan
karakteriseres som "fartsynder", bare fordi man har en bil

--
Mvh René Lønstrup
min bil: 1985 Toyota MR2 1,6i 16v

Fra : Thomas H.

Dato : 10-11-03 10:40

> [...]
>
> "Tænk, hvis vi vidste, at vi kunne blive identificeret. Så ville vi være
> forpligtet til at opføre os ordentligt," mener han.

Ak ja, der er vel ikke andet at sige, end at det rabler totalt for manden!
Måske har det slået helt klik, siden han selv blev nakket i en fartfælde,
dette har desværre ikke rigtigt fået medieomtale, og de færreste ved det,
fandt jeg ud af i går til familifødselsdag.

--
Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : Roberto Saldo

Dato : 10-11-03 12:00

Thomas H. wrote:
> [...]
> dette har desværre ikke rigtigt fået medieomtale, og de færreste ved det,
> fandt jeg ud af i går til familifødselsdag.

Manden er jo en tåbe, registerlovgivningen sætter heldigvis en stopper
for den slags.
Forestil jer at alle i basen blive spammet med reklamer for
plydsterninger og duftjuletræer!! :))
Hvad når man sælger bilen med plader?
Manden er jo komplet bims.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : Søren Blom

Dato : 10-11-03 22:12

"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> skrev

> [...]
> for den slags.
> Forestil jer at alle i basen blive spammet med reklamer for

Som mange andre, så kan jeg kun tilslutte mig at forslaget er ualmindeligt
dårligt. For det første giver det mulighed for at hænge folk ud der ikke er
dømt for noget. Derudover, så vil jeg MEGET nødigt have at man bare kan slå
en tilfældig nummerplade op i en offentlig database, det vil give folk med
kriminelle hensigter en stykke værktøj, som man som ingen udover Politiet
og andre myndigheder bør have adgang til.

Så nej, ikke noget Offentlig nr. plade register.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk