Afgiftsfritaget?
Fra : Newstep.dk

Dato : 20-11-03 22:08

Hvad vil det sige for en virksomhed at være "afgiftsfritaget"?
Har bestilt nogle ting engros. De har ringet og spurgt om jeg er
afgiftsfritaget, og i så fald, hvad mit nr er.

Er det mit CVR-nr de mener, eller?

Fra : Kim Jensen

Dato : 21-11-03 10:32

On Thu, 20 Nov 2003 22:07:30 +0100, "Newstep.dk" <newstep@newstep.dk>
wrote:

>Hvad vil det sige for en virksomhed at være "afgiftsfritaget"?
>Har bestilt nogle ting engros. De har ringet og spurgt om jeg er
>afgiftsfritaget, og i så fald, hvad mit nr er.

Det kan f.eks. være relevant ved bestilling af CD el. DVD-medier.

>Er det mit CVR-nr de mener, eller?

Ja, hvis det drejer sig ovennævnte medier.
Afgiftsfritagelse kræver dog et godkendelsesbevis fra Copy-Dan.

--
Kim

Fra : anders majland

Dato : 21-11-03 12:13

> Ja, hvis det drejer sig ovennævnte medier.
> Afgiftsfritagelse kræver dog et godkendelsesbevis fra Copy-Dan.

Så er det meget nemmere bara et købe de medier man skal bruge fra
udlandet end at holde styr på hver skive i huset. Der er simpelthen så
meget administraton i Copy-Dan afgiftsfritagelsen at det for de fleste
virksomheder bedre kan betale sig at betale afgiften (eller købe en
kasse medier fra udlandet)

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Knud Berggreen

Dato : 21-11-03 20:12

On Fri, 21 Nov 2003 12:13:14 +0100, "anders majland"
<anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:

> [...]
>meget administraton i Copy-Dan afgiftsfritagelsen at det for de fleste
>virksomheder bedre kan betale sig at betale afgiften (eller købe en

Man skal da bare angive hvor mange der er udtaget til privat
brug eller solgt.

/Knud
--
Berggreen Service
Software Sales & Distribution in

Fra : Jonathan Stein

Dato : 22-11-03 19:15

Knud Berggreen wrote:

> Man skal da bare angive hvor mange der er udtaget til privat
> brug eller solgt.

Man skal på "overskuelig" vis holde regnskab med forbruget af medier
og give CopyDan ubegrænset adgang til virksomhedens interne oplysninger
i forbindelse med kontrol.

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.