Advarsel mod Rasmus Refer og CNM
Fra : Christian Larsen

Dato : 13-11-03 11:43

Manden betaler ikke sine regninger, heller ikke efter gentagne henvendelser.
Desværre havde vores firma ikke i tide tjekket op på Rasmus Refer og hans
firma CNM, der står for domænet www.danmarks.net. På nettet havde vi ellers
kunne læse en lang historik af udeblivende betalinger. Well, well - live and
learn.

Fra : Jesper

Dato : 13-11-03 14:03

"Christian Larsen" <nospam@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
ellers
> kunne læse en lang historik af udeblivende betalinger. Well, well - live

Manden har jo heller ingen penge.
CNM har en egenkapital på minus 4.2 mill.
Tjek regnskaberne inden I handler næste gang...

Fra : morten sorensen

Dato : 13-11-03 15:41

Jesper wrote:
> [...]
>

> Manden har jo heller ingen penge.
> CNM har en egenkapital på minus 4.2 mill.
> Tjek regnskaberne inden I handler næste gang...

Hvordan har du tjekket dem i dette konkrete tilfælde ? Kan det gøres
gratis - eller skal man have et abonnement ?

--

morten sorensen

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-03 15:49

"morten sorensen" <morten@invalid.mortens.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvordan har du tjekket dem i dette konkrete tilfælde ? Kan det gøres
> gratis - eller skal man have et abonnement ?

Hvis man handler for seriøse beløb, har man normalt et abonnement.

Deciderede regnskabstal ligger ikke frit tilgængelige på Internettet.

PS: Du kan hente regnskaber på Erhvervs- & Selskabsstyrelsen,
Kampmannsgade 1 i København, hvilket også er en fordel at anvende,
såfremt man søger ansættelse i en virksomhed.

Hr. Bjørn

Fra : morten sorensen

Dato : 13-11-03 16:59

Bjørn Jørvad wrote:

> "morten sorensen" <morten@invalid.mortens.net> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Hvis man handler for seriøse beløb, har man normalt et abonnement.

Hvad er et 'seriøst' beløb ?

Nu ved jeg ikke hvad disse abonnementer koster, men de er sikkert ganske
bekostelige for en enkeltmandsvirksomhed der dog stadig kan handle for
'seriøse' beløb set ift omsætning.

> Deciderede regnskabstal ligger ikke frit tilgængelige på Internettet.

Mente jeg heller ikke de gjorde.

> PS: Du kan hente regnskaber på Erhvervs- & Selskabsstyrelsen,
> Kampmannsgade 1 i København, hvilket også er en fordel at anvende,
> såfremt man søger ansættelse i en virksomhed.

Eller vil handle med dem.

--

mroten sorensen

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-03 17:07

"morten sorensen" <morten@invalid.mortens.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvad er et 'seriøst' beløb ?

Et beløb, der kan true virksomhedens eksistens.

> Nu ved jeg ikke hvad disse abonnementer koster, men de er sikkert
ganske
> bekostelige for en enkeltmandsvirksomhed der dog stadig kan handle for
> 'seriøse' beløb set ift omsætning.

Ca. 5.000 kr. for et abonnement eller du kan betale, hver gang du henter
oplysninger.

Skal du sælge for eks. 50.000,- kr. til en ukendt virksomhed, skal du
betale ca. 800,- kr. for en dybdegående oplysning.

Det er op til hver enkelt at vurdere om denne pris er værd at betale
..... kontra et tab på ..... 50.000,- kr. ved den allerførste handel.

Hr. Bjørn

Fra : morten sorensen

Dato : 13-11-03 18:03

Bjørn Jørvad wrote:

> Skal du sælge for eks. 50.000,- kr. til en ukendt virksomhed, skal du
> betale ca. 800,- kr. for en dybdegående oplysning.

Hvorfra er dette priseksempel ? Er de DKK 800 fast elelr afhænger de af
noget ?

--

morten sorensen

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-03 18:04

"morten sorensen" <morten@invalid.mortens.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvorfra er dette priseksempel ? Er de DKK 800 fast elelr afhænger de
af
> noget ?

Hvis du går ind på http://www.kob.dk/ , kan du selv under 'Tilbud &
Bestil' og vælger 'Produkter' se priser mv.

Der er nok andre virksomheder, der tilbyder lignende til varierende
priser.

Hr. Bjørn

Fra : Jens Kristian Søgaar~

Dato : 13-11-03 21:53

Hej,

> Der er nok andre virksomheder, der tilbyder lignende til varierende
> priser.

Ville blot nævne, at man kan købe tilsvarende abonnement hos Navne &
Numre Erhverv (Tele Danmark Forlag).

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Jesper

Dato : 13-11-03 20:08

"morten sorensen" <morten@invalid.mortens.net> skrev i en meddelelse

> Hvordan har du tjekket dem i dette konkrete tilfælde ? Kan det gøres
> gratis - eller skal man have et abonnement ?

Jeg har et abonnement hos Dun & Bradstreet.

Hvis du er i tvivl om en ny kundes okonomi, så send en forespørgsel
her i gruppen. Det er dog kun selskabers regnskaber der er tilgængelige.

/Jesper

Fra : Jonathan Stein

Dato : 14-11-03 13:38

Jesper wrote:

> Jeg har et abonnement hos Dun & Bradstreet.
>
> Hvis du er i tvivl om en ny kundes okonomi, så send en forespørgsel
> her i gruppen. Det er dog kun selskabers regnskaber der er tilgængelige.

Jeg kunne da godt tænke mig at vide lidt om DK Hostmasters (CVR nr.
24210375) økonomi, hvis nogen skulle have lyst til at maile det til mig.

Administratoren af danske Internet-domæner mener åbenbart det er for
besværligt at lægge en PDF-fil med deres regnskab på hjemmesiden...

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/