Moms ved import fra EU
Fra : Ukendt

Dato : 12-11-03 16:14

Hej

Er der nogen der på stående fod, ved hvordan det fungerer?

Skal sælger opkræve moms, som jeg får refunderet eller kan jeg (ved
opgivelse af CVR.nr.) få varen ex. moms?

Konkret er der tale om Tysklnad og England

Mvh Tommy

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 12-11-03 16:20

On Wed, 12 Nov 2003 16:14:21 +0100, "TBJ" <bruus [snabela] os.dk>
wrote:

>Skal sælger opkræve moms, som jeg får refunderet eller kan jeg (ved
>opgivelse af CVR.nr.) få varen ex. moms?
>Konkret er der tale om Tysklnad og England

Sælgeren kan undlade at opkræve moms ved, at du oplyser dit CVR-nr.

/Mogens

Fra : Knud Berggreen

Dato : 12-11-03 20:44

On Wed, 12 Nov 2003 16:20:06 +0100, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Sælgeren kan undlade at opkræve moms ved, at du oplyser dit CVR-nr.

Sælgeren _skal_ undlade at opkræve moms hvis man oplyser sit
CVRnr
CVRnr bør oplyses i formatet DK99999999

Hvis sælger opkræver engelsk/tysk moms kan du ikke modregne
denne i din danske momsopgørelse men må prøve at få den
tilbage fra hhv det engeleske eller tyske momsvæsen.

/Knud
--
Berggreen Service
Software Sales & Distribution in