Hvordan får man sin varer ud i butikkerne?
Fra : Morten

Dato : 10-11-03 16:06

Hejsa

Mit spørgsmål går således:

Hvis jeg nu starter en virksomhed der laver et bestemt produkt... lad os
sige Farvestof til at putte i drinks, for at tage noget helt fiktivt, og jeg
efterfølgende ønskede at få det distribueret så varen blev solgt i f.eks.
tips og lotto kiosker, kvikly o.l.
Hvordan foregår den process? Jeg tænker på, er det normalt producentern der
tager kontakt til den enkelte kæde og aftaler individuelt, eller kan man få
sit produkt registreret og "automatisk" få det ud i butikkerne, eller findes
der 3. parter (firmaer) der står for at få produkterne ud til butikkerne, og
så taler man med dem om det ... ?

/Morten Simonsen

Fra : steffen martin

Dato : 10-11-03 16:33

"Morten" <REMOVETHIS_post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

findes
> der 3. parter (firmaer) der står for at få produkterne ud til butikkerne,

Grib knoglen og ring til Dagrofa a/s
Gammelager 11-13
2605 Brøndby

Tlf:
Fax:
Mob:
43228282
43454075

De lever af at sælge direkte til butikkerne; de må vide noget.

venligst
Steffen
www.urbanpoor.com

Fra : Jensen

Dato : 11-11-03 00:14

> [...]

findes
> der 3. parter (firmaer) der står for at få produkterne ud til butikkerne,

Det kan foregå på flere måder:
1. Man laver en aftale med en distributør, som så tager det med det
sortiment deres sælgere har med ud til de kunder de har i forvejen. F.eks.
kunne distributøren være en der solgte paraplyer til drinks og som ville
tage produktet med ud til slutbrugerne når de alligevel var der
2. Hvis det er kædebutikker, kan det foregå ved at man kontakter
indkøbsafdelingen for den pågældende kæde. Når indkøberen har bestemt sig
for at tage produktet ind i kæden bliver det lagt ind i sortimentet,
hvorefter den enkelte butik bestiller det de kan bestille. Ved introducering
af nye varer, kan man aftale med firmaet, at de aftager 10.000 stk og så får
et markedsføringsbidrag. De lægger så et ordreforslag ud til butikkerne, som
så kan melde tilbage hvor mange stk de vil købe.
3. Den tredie mulighed er at producenten selv starter "varevognen" op og så
kører ud til slutbrugerne.

Der findes nok flere måder afhængig af den enkelte kædes aftaler

Hilsen
Flemming

Fra : JLC-Handel

Dato : 11-11-03 01:18

"Jensen" <kaf@dette_skal_slettes_mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kunne distributøren være en der solgte paraplyer til drinks og som ville
> tage produktet med ud til slutbrugerne når de alligevel var der

Supplerende kan jeg så spørge:
1: Hvordan finder man den pågældende distributør til den enkelte kæde ?
2: På nogle produkter i en kæde, står der hvem distributøren er. Men står
det på alle slags produkter ?

Venlig hilsen / Bedst regards
Jimmy L. Christensen
www.jlc-handel.dk
Gravér lygten i dit liv !!

Fra : Jensen

Dato : 17-11-03 00:07

[klip]

> [...]
> 1: Hvordan finder man den pågældende distributør til den enkelte kæde ?
> 2: På nogle produkter i en kæde, står der hvem distributøren er. Men står

Det kan man finde ud af ved at spørge producenten af produktet. For nu at
blive i noget der drikkes i barer:
- man har set et produkt der hedder Monin Syrup
- ved at søge på Google (eller lign) finder man producenten på www.monin.com
- Under "distributors" står at salget i Danmark foretages af www.insale.com
Har producenten ikke en distributørliste, kan man jo skrive til dem

Hilsen
Flemming