Animation i Java
Fra : Lars

Dato : 25-11-03 00:17

Hej

Alt hvad jeg har kunne finde omkring animation i Java, foregår i en tråd.
Det er også okay, men mit problem er, at jeg ikke ønsker mit hovedprogram
skal køre videre imens jeg animerer.

Hvis mit program afviklers fra A mod C, så skal animationen afbryde
eksekveringen mellem B og C.

A ----> B ------ (animation 10 sek) ------> C

Hvis jeg kalder sleep() efterfulgt af repaint(), opdateres grafikken ikke
før efter _samtlige_ iteration og det bliver jo ikke til en animation. Jeg
har forsøgt mig med getToolkit().sync() uden held.

I Delphi findes en kommando "Application.ProcessMessages;" der gør at
grafikbufferen mm. flushes omgående - findes noget lignende i Java?? Mit
program er ret stort og kører i en JFrame, som jeg også har forsøgt at lave
til en tråd og dermed lave _hele_ programmet til en tråd, det har dog heller
ikke givet noget resultat :(

Nogle forslag??

Fra : kgc

Dato : 25-11-03 07:27

> [...]
> til en tråd og dermed lave _hele_ programmet til en tråd, det har dog heller
Hvad med at lade programmets hovedtråd "joine" animationstråden. Dvs.
start animationstråden fra dit hovedprogram, og kald så join() på
tråden. Så vidt jeg husker, skulle det gerne bevirke at hovedprogrammet
venter til animationstråden er afsluttet, idet join() først returnerer,
når tråden afslutter. Kan det bruges?

Mvh. Kasper