Problem med sockets
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 22-11-03 20:40

Hej gutter!

Jeg har et problem, som jeg håber een af jer kan hjælpe mig med. Jeg forsøger at
sende to kommandoer (taend/sluk) til et serverprogram via port 3456 m. en
socket-forbindelse. Jeg har fået et simpelt javaprogram til at fungere korrekt
(Client3.java), mens applet'en (ClientApplet.java) ikke vil virke. Der er ikke
fejl ved kompileringen.

Virker ikke: http://home20.inet.tele.dk/teknik_kim/ClientApplet.java
Virker: http://home20.inet.tele.dk/teknik_kim/Client3.java

Server-programmet:
http://home20.inet.tele.dk/teknik_kim/server.java

Nogen der kan se hvad der går galt?

Iøvrigt, kan man finde et "portsniffer" program, til Windows 2000, på nettet?
Jeg kunne godt tænke mig at overvåge trafikken på port 3456 da jeg herved kan se
præcis hvad der sendes frem og tilbage (if any).

Ideas?

Fra : Lars M

Dato : 22-11-03 22:59

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
korrekt
> (Client3.java), mens applet'en (ClientApplet.java) ikke vil virke. Der er

Det skyldes sikkert, at Applet-en ikke får lov til at oprette Socket-en.
En Applet må (som default) kun oprette en forbindelse tilbage til den server
hvorfra den blev loadet.
Hvis din Applet skal kunne konnekte til vilkårlige servere, skal den
signeres, eller også skal du manipulere med din security policy fil.

Hint: Prøv at anvende printStackTrace() på exceptions, de giver ofte en
"fornuftig" fejlbeskrivelse.

Mvh
Lars

Fra : Michael aka Slowhand

Dato : 23-11-03 00:01

> [...]
> signeres, eller også skal du manipulere med din security policy fil.
>
> Hint: Prøv at anvende printStackTrace() på exceptions, de giver ofte en

Er det en 2000 prof eller?
I alle 2000 serverene der ligger en sniffer i.
Ved ikke om den ligger i professional?!
Det er længe siden jeg har brugt den men jeg mener der allerede er lavet en
MMC til den!
Måske ikke i W2K Prof!
Der kan du vælge den MAC adresse du vil lytte på, og det behøver ikke være
W2K´s egen adresse!

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 23-11-03 16:28

Hej!

Lars M wrote:

> Det skyldes sikkert, at Applet-en ikke får lov til at oprette
> Socket-en. En Applet må (som default) kun oprette en forbindelse
> tilbage til den server hvorfra den blev loadet.

Det er da også rigtigt... Jeg har nu lavet en version2 som modtager
ip'en fra serveren og nu connecter den. Jeg kan bare stadig ikke få
skidtet til at virke. Det er lige som om der stadig ikke sendes noget :(

Her er den rettede kildekode:

http://www.schradertegner.dk/ClientApplet.java

Jeg kommer vitterligt ind i de rutiner som sender tekst via socket'en,
men der kommer åbenbart stadig intet afsted :(

Flere gode idéer?

--
Mvh, Kim

Fra : Lars M

Dato : 23-11-03 18:51

> [...]
> ip'en fra serveren og nu connecter den. Jeg kan bare stadig ikke få
> skidtet til at virke. Det er lige som om der stadig ikke sendes noget :(

Ja nu laver du Socket s på den rigtige måde.
MEN lige nedenunder oprettes Socket MyClient på den "forbudte" måde, hvorved
en SecurityException smides!
Tillige forsøges dine streams knyttet til MyClient!!!????

Mvh
Lars

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 23-11-03 21:18

Hej!

Lars M wrote:

> Ja nu laver du Socket s på den rigtige måde.
> MEN lige nedenunder oprettes Socket MyClient på den "forbudte" måde, hvorved
> en SecurityException smides!

Ja, det første man bliver blind på er øjnene

> Tillige forsøges dine streams knyttet til MyClient!!!????

Det er vist resterne af noget "lad mig se hvad der sker hvis..."-kode. Bliver
rettet og så taler vi ikke mere om dét

Melder tilbage...

Fra : Lars M

Dato : 23-11-03 23:01

> Det er vist resterne af noget "lad mig se hvad der sker hvis..."-kode.
Bliver
> rettet og så taler vi ikke mere om dét

Godt så

Mvh
Lars

Fra : Mads Andreasen

Dato : 23-11-03 12:26

> [...]
> Mvh, Kim Voss Schrader (aktiv skribent i dk.fritid.kaffeklub.bil)
>
> "Sir, we are in the vicinity of an area adjacent to a location!"

Hejsa

Som en anden skriver, er det applet rettighederne der nok driller. Som
netværksovervågning kan jeg kraftigt anbefale Etherreal, det har jeg
debug'et mange netværksproblemer med. Jeg kan ikke lige huske url'en, men
google har svaret.

-Mads