Applet kan ikke overføre filer fra ftp i b~
Fra : Peter Nørregaard Ras~

Dato : 19-11-03 13:31

Jeg har en applet der fungere som ftp client, den virker fint i
appletviewer, men når jeg afvikler den i internet explorer, virker kan den
ikke overføre filer (den får forbundet til ftpserveren). Jag har skrevet det
samme i den policy fil der ligger i j2sdk1.4.1_02\jre\lib\security
og progammer\java\j2re1.4.1_02\lib\security.

Jeg kan ikke helt se hvilken fejl jeg får, for den java-konsol skriver ikke
noget.

//Peter

Fra : Peter Nørregaard Ras~

Dato : 19-11-03 15:30

Jeg er kommet lidt videre. Nu har jeg fundet ud af at fejlen skyldes at jeg
ikke har rettighed til at skrive til disken, men jeg har skrevet følgende:

grant codeBase "file:/c:/Test/" {
permission java.io.FilePermission "<<ALL FILES>>", "write";
};

og den mappe jeg prøver at skrive i hedder c:\test

Fra : Martin Møller Bæk

Dato : 19-11-03 15:44

Peter Nørregaard Rasmussen wrote:
> [...]
> };
>
> og den mappe jeg prøver at skrive i hedder c:\test

Skal der ikke stå "file:///c:/test"

--
Mvh.
Martin Møller Bæk

Fra : Filip Larsen

Dato : 20-11-03 00:39

Peter Nørregaard Rasmussen skrev

> [...]
> };
>
> og den mappe jeg prøver at skrive i hedder c:\test

Parameteren efter codeBase angiver hvor java koden kommer fra og ikke
hvilket katalog FilePermission skal gælde for.

Mvh,
--
Filip Larsen

Fra : Søren \"Pengman\" Pe~

Dato : 20-11-03 00:58

"Filip Larsen" <filip.larsen@nospam.dk> wrote in message
> Peter Nørregaard Rasmussen skrev

> at jeg
> følgende:

Jeg ved at en måde at få lov til at skrive til disken er at lave en "signed
applet" ... ellers har en applet ganske simpelt ikke rettigheder til at gå
udenfor browseren og skrive på disken (da den jo kunne skrive farlige ting)

Søren

Fra : PNR

Dato : 20-11-03 21:43

Mange tak for alle jeres indlæg, jeg har fået åbnet i policy fil så det
virker, men jeg overvejer nu at lave apletten signeret, jeg ved bar ikke
hvordan.