Kan ikke køre simpelt Java-program i dos-p~
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 19-11-03 11:34

Hej!

Et simpelt problem - forhåbentlig en simpel løsning :)

Jeg har fået lavet en class-fil udfra eksemplet nederst på denne side:

http://www.javaworld.com/javaworld/jw-12-1996/jw-12-sockets_p.html

Men når jeg laver en 'java echo3.class' får jeg flg. fejl:

"Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: echo3/class"

Skal jeg tilføje java.net til min classpath, og i så fald hvor er den henne?

Fra : Rolf E. Thorup

Dato : 19-11-03 12:07

Kim Voss Schrader wrote:

> [...]
>
> "Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: echo3/class"
>
> Skal jeg tilføje java.net til min classpath, og i så fald hvor er den

Når du er kommet så langt går jeg ud fra at du har compilet med javac?

Prøv med 'java echo3' istedet for 'java echo3.class'

/Rolf

--
"Computers let you make more mistakes faster than any other invention
in human history, with the possible exception of handguns and tequila."

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 19-11-03 12:20

Hej!

"Rolf E. Thorup" wrote:

> Når du er kommet så langt går jeg ud fra at du har compilet med javac?

Ja, kompileringen gik fint.

> Prøv med 'java echo3' istedet for 'java echo3.class'

Gør ingen forskel :(

Fra : Rolf E. Thorup

Dato : 19-11-03 12:30

Kim Voss Schrader wrote:

> Hej!

> Ja, kompileringen gik fint.

> Gør ingen forskel :(

Hvad er error-output nu???

Da du prøvede med java echo3.class troede java at du ville eksekvere klassen
class i pakken echo3, men det er vel ikke tilfældet nu?

Nu er windows ikke lige min stærke side, så en permanent løsning kan jeg
ikke give lige nu, men du kan da prøve med java -cp . echo3

/Rolf

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 19-11-03 12:48

Hej!

"Rolf E. Thorup" wrote:

> Nu er windows ikke lige min stærke side, så en permanent løsning kan jeg
> ikke give lige nu, men du kan da prøve med java -cp . echo3

Den er lige i øjet, nu virker det. Man skal nærlæse disse fejloplysninger...:)

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 19-11-03 18:01

> "Sir, we are in the vicinity of an area adjacent to a location!"

Hehe, hvor er den fra? Jeg mener jeg har hørt den før - Simpsons? =)

--

"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Med venlig hilsen