Afvikling af program udenfor IDE.
Fra : Søren Gørtz Olesen

Dato : 13-11-03 16:58

Jeg har kun arbejdet og skrevet inde BlueJ. Dette er godt program men skal
til at begynde at arbejde i kawa og derfor selv til at lave main metoderne.

Men hvordan kommer jeg til at kalde fuktionen hejsa() her..
Får fejlen at man ikke kan gøre det i en static metode.

public class Test
{
public static void main (String [] arg)
{
System.out.println("Dette er en test!");
//hejsa();

}

public void hejsa()
{
for (int i=0; i < 100; i++)
{
System.out.println("Hejsa, du er nummer "+i+" at jeg siger Hejsa til!");
}
}

}

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 13-11-03 17:23

Søren Gørtz Olesen wrote:

> [...]
> public static void main (String [] arg)
> {
> System.out.println("Dette er en test!");
   Test t = new Test();
   Test.hejsa();

> [...]
> for (int i=0; i < 100; i++)
> {
> System.out.println("Hejsa, du er nummer "+i+" at jeg siger Hejsa til!");

mvh
JS

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 13-11-03 17:34

Jesper Sørensen wrote:

> Test t = new Test();
> Test.hejsa();

Crap lavede en fejl i mit eksempel der skulle selvfølgelig stå:
t.hejsa();

mvh
JS

Fra : Søren Gørtz Olesen

Dato : 13-11-03 18:52

Tak for hjælpen.. det var en dum glemme fejl

Fra : Rune Klausen

Dato : 14-11-03 12:12

"Søren Gørtz Olesen" <soren_olesen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> for (int i=0; i < 100; i++)
> {
> System.out.println("Hejsa, du er nummer "+i+" at jeg siger Hejsa

public static void hejsa()

virker også, det er nok ikke den helt rigtige måde at gøre det på

-Rune