pakke problemer
Fra : Søren \"Pengman\" Pe~

Dato : 11-11-03 05:27

Hej folkens

Jeg har lavet mig følgende to små hjælpeklasser:

----------------Stdin.java---------------------
package dk.femofem.tools;
import java.io.*;
public class Stdin{

public static String read() throws IOException{
BufferedReader stdin = new BufferedReader(
new InputStreamReader(System.in));
String input = stdin.readLine();
return input;

}
}
----------------P.java----------------------
package dk.femofem.tools;
public class P{

public static void rintln(String s){
System.out.println(s);
}

public static void rint(String s){
System.out.print(s);
}
}

Disse to er placeret i d:\java\dk\femofem\tools
og min classpath indeholder d:\java

mit spørgsmål er følgende:
Hvordan kan det være at P-klassen skal importes med
import dk.femofem.tools.P;
når Stdin-klassen kan importes med
import dk.femofem.tools.*; (uden at angive den præcise klasse - sådan som
man ville forvente det skulle gøres) ???

Mit system er Windows XP med nyeste JRE og SDK (tror jeg)

Hilsen og på forhånd tak:
Søren

Fra : kgc

Dato : 11-11-03 09:24

> Disse to er placeret i d:\java\dk\femofem\tools og min classpath
> indeholder d:\java
Lyder helt korrekt!

> [...]
> importes med import dk.femofem.tools.*; (uden at angive den præcise
> klasse - sådan som man ville forvente det skulle gøres) ???
Hmm, jeg kan ikke rigtig fortælle dig hvorfor, men blot fortælle dig, at
jeg tidligere har set eksempler på, at klasser i ens egne pakker, ikke
kan importeres med pakkenavn.*; men at man er nødt til at angive hver
klasse eksplicit. Tror det er en java-bug, men er dog ikke sikker. Min
forelæser på uni kunne heller ikke umiddelbart forklare det.

Mvh. Kasper

Fra : Michael Banzon

Dato : 11-11-03 10:08

"kgc" <nospam1@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> jeg tidligere har set eksempler på, at klasser i ens egne pakker, ikke
> kan importeres med pakkenavn.*; men at man er nødt til at angive hver
> klasse eksplicit.

Det er da også den bedste stil... ;-D

--
Michael Banzon
http://michael.banzon.dk/

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 11-11-03 15:00

kgc wrote:
> [...]
> klasse eksplicit. Tror det er en java-bug, men er dog ikke sikker. Min
> forelæser på uni kunne heller ikke umiddelbart forklare det.

Har du et eksempel?

--
Jonas Kongslund